3 časté chyby při internetovém nakupování

Internetové nakupování zažívá stále rozsáhlejší vzestup. Zákazníky e-shopů lákají nižší ceny, širší výběr dostupného zboží a také značná úspora času. Abyste ale neprodělali Aby byly vaše online-nákupy zároveň bezpečné, vyhněte se těmto častým chybám, které zákazníci e-shopů dělají.
3 časté chyby při internetovém nakupování
10.10.2013 20:00 |

Důvěřuj, ale prověřuj!

Výběr správného obchodu je nepochybně podstatný. Neseriózní e-shop poznáte samozřejmě velmi těžce. Jedním z vodítek může být například to, že nabízí zákazníkům nepřiměřeně nízké ceny. Takové zboží může být použité, padělané nebo se skrytou vadou.

Vhodnější je proto nakupovat u prověřených e-shopů, které poznáte podle loga s certifikací APEK (Asociace pro elektronickou komerci). Takto certifikace zahrnuje kontrolu uvádění správných údajů v souladu s platnou legislativou, namátkové testovací nákupy a také ověření samotného nákupního procesu za pomoci tzv. mystery shoppingu.

Nákupy bez rozmyslu

Ačkoli je nabídka zboží v e-shopech široká a ceny příznivé, nenechte se zlákat k nepromyšleným nákupům. Zvláště pak, pokud v daném obchodě nakupujete poprvé. „Sbírejte informace a zkušenosti od ostatních spotřebitelů. Nejlepší reference vám poskytnou vaši přátelé či kolegové nebo různé srovnávače a diskusní fóra na internetu,“ radí projektová manažerka nové platformy na českém internetu, portálu Zuprofit.cz, Vanda Tobiášová.

Znejte svoje práva

Při internetovém nakupování si dobře prostudujte nákupní řád a obchodní i reklamační podmínky. Pokud je e-shop zveřejněny nemá, nejedná se o seriózní e-shop, neboť tyto údaje, musí obchodník ze zákona zveřejnit povinně ze zákona.

Obchodník je také povinen vyřídit reklamaci do 30 dnů. Vy máte zase právo odstoupit od kupní smlouvy ve čtrnáctidenní lhůtě od převzetí zboží.

Autor článku: MK
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění