Jak zvládnout den v pohodě

Ráno vstáváte s nechutí, probouzíte se se špatnou náladou, v práci jste ve stresu a když odpoledne přijdete domů, jste zvadlí a bez elánu. Je načase s tím něco udělat.
Jak zvládnout den v pohodě
8.7.2005 0:00 |

Ráno- doma po probuzení


Na rčení „vstala ráno špatnou nohou“ je spousta pravdy. Podle toho, jak se probudíme a jak vstaneme, se odvíjí celý zbytek dne. Každý z nás má jinou potřebu spánku, někdo je spáč a jiný ranní ptáče. Je důležité, v jaké fázi spánku se probouzíme. Pokud jsme vytrženi ve fázi snění, jsme po probuzení podráždění a nesoustředění. To stejné následuje, máme-li „odespáno“ méně než potřebujeme. Proto je prvních pět minut našeho dne nejdůležitějších a my si je musíme zorganizovat tak, jak to naše psychika potřebuje. Existuje několik prověřených triků, jak se co nejlépe do nového dne nastartovat. Vyzkoušejte je:
Budík- probouzí vás příšerně hlučný a nepříjemný budík? Vyhoďte ho a pořiďte si nový radiobudík, který vás bude každé ráno probouzet příjemnými melodiemi vaší oblíbené stanice.
Světlo- proti ranní depresi je nejlepší světlo. Nespěte v zatemněné místnosti, okno na východ a ložnice bez tmavých závěsu je ideální.
Protažení těla- zacvičte si alespoň deset minut, nebo si obujte botasky a jděte se proběhnout do parku.
Sprcha- dejte si studenější sprchu, aby vás dokonala probrala, pak použijte váš oblíbený parfém, který vám dodá příjemný pocit.
Snídaně- dopřejte si dobrou a vydatnou snídani, protože s plným žaludkem jde všechno lépe. Pokud snídáte až v práci nebo nesnídáte vůbec, vypijte alespoň čaj, protože během spánku se vyloučí až litr potu, takže je třeba doplnit tekutiny.
Večer si natáhněte budík o 15 minut dříve. Pokud jdete večer později spát, čtvrthodinka spánku vám už nepomůže a vy alespoň můžete ráno vstát s klidem, že nepřijdete pozdě do práce. A co je vůbec nejdůležitější? Každý den si dopřejte nějakou malou radost, abyste vstávali s chutí a měli se na co těšit.

Dopoledne- v práci


Máte práce nad hlavu, jste rozčílení, nervózní, podrážděnít? Pak je načase provést několik protistresových činností, které vám pomůžou se za okamžik uklidnit a uvolnit napětí.
1. Velmi dlouze se nadechněte nosem, pak chvíli zadržte dech a pomalu vydechujte. Přitom si představujte, že s každým vydechnutím odchází z vašeho těla napětí a vy se uvolňujte.
2. Vezměte si papír a násobte číslo tři, tato čistě racionální činnost vás uklidní a pomůže nám dostat se z napětí.
3. Začněte se věnovat okamžitě nějaké jiné práci, ukliďte si třeba váš pracovní stůl, ořezejte si tužky, nebo běžte vysypat koš.
4. Zavolejte známému, nebo si promluvte s někým vám příjemným a povídejte si chvíli třeba o počasí nebo o čemkoliv jiném, co nesouvisí s vaší prací.
5. Sedněte si a začněte odříkávat abecedu, nebo začněte počítat do 100.
6. Zavřete na chvíli oči a představujte si něco příjemného, třeba to, co budete dělat o víkendu nebo kam pojedete letos v létě na vaši dovolenou.
7. Běžte si udělat kávu, nebo na ní běžte do kantýny a v klidu si ji vychutnejte.
8. Zvolte si nějaké slovo, které ve vás evokuje příjemné pocity a pokud vás přepadne stres, opakujte si ho pořád dokola a pořádně se na něj soustřeďte. Vyvolá ve vás hezké vzpomínky a vy zapomenete na stres.

Odpoledne- zajděte si pro zdraví


I pouhou procházkou můžete pro své tělo udělat víc, než si myslíte. Pořiďte si psa, přítele, a nebo jen sami vyrazte za zdravím. Výhody jsou nasnadě - vyjít si můžete kdykoliv, žádné speciální vybavení není potřeba, a co hlavně, posílíte vaše srdce, krevní a žilní oběh, klouby, soustředění. Není důležité tempo nebo rychlost, pouze pravidelnost - hodinka denně po celý rok.
A co konkrétně dopřejete vašemu tělu při procházce? Každý pohyb pomáhá snižovat tělesnou váhu. Samozřejmě, že nespálíte tolik energie jako např. při squashi, ale přece jen vyvíjíte pohyb. Psychika: při procházce, tak jako při každém pohybu, produkuje mozek endorfin, tzv. hormon štěstí, který pomáhá odstraňovat špatnou náladu a deprese. Žilní a krevní oběh: chůze je výborný prostředek při prevenci křečových žil, snižuje riziko infarktu a mozkové mrtvice. Klouby: při chůzi se tvoří kloubní maz, díky kterému se kloub méně opotřebovává, a tím se předchází artróze.

Odbourávač stresu- hořčík


Hořčík je jedním z nejdůležitějších činitelů v těle, protože bez něj nemůže lidský organismus zdravě fungovat. Tento prvek zastává spoustu funkcí, je antistresový, protialergický, protizánětlivý. Hraje velkou roli při srážení krve, v činnosti střev močového měchýře a žlučníku. Výsledkem jeho nedostatku v těle je růst cholesterolu, vznik sklerosy, srdeční choroby, ledvinových kamenů. Může také způsobovat sexuální nezájem, popudlivost, depresi, únavu, migrény a další potíže. Proto je tak důležité hořčík doplňovat jídlem na něj bohatým nebo v případě problémů formou tablet. Hořčík se nachází se hlavně v potravinách, které jsou přirozeně rostlinného původu, v pšeničných klíčkách, kakau, sóji, ořechách, černém pečivu, zelenině, ovoci. Hořčíku každý z nás denně potřebuje podle údajů odborníků přibližně 300-350 miligramů.

Autor článku: Redakce
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění