Jarní očista organismu

Na jaře se probouzí k životu vše, co přes zimu spalo. Pokud chcete i vy vykročit do tohoto období roku jako nový člověk, nastartujte se jarní očistou těla a zbavte se všech škodlivin, které jste za zimu nasbírali.
Jarní očista organismu
14.3.2011 0:00 |

Chcete se cítit lépe, zbavit se letitých zdravotních potíží, chcete i lépe vypadat? K tomu vám nejlépe dopomůže totální změna vašich stravovacích návyků, zdravý jídelníček, dostatek pohybu, umění relaxovat, zákaz cigaret a alkoholu. Pokud by to pro vás byla přeci jen příliš velká změna, projděte alespoň očistnou kůrou, která náš organismus po zimě nastartuje a vy tak získáte novou energii.

Týdenní odlehčovací kúra


První den jezte pouze zeleninové saláty ze syrové zeleniny a to v pěti dávkách v libovolném množství. Druhý den je na programu ovoce, opět v pěti dávkách- volte hlavně méně sladké ovoce, vynechte hroznové víno, nebo banán, vhodný je například ananas, meloun, mango. Po těchto dvou dnech začneme do jídelníčku pomalu zařazovat další potraviny- brambory, celozrnné pečivo, těstoviny nebo rýži, třetí den v kombinaci se zeleninou a čtvrtý den v kombinaci s ovocem. Pátý a šestý den přidáme nízkotučné jogurty a sýr. Sedmý den si můžeme pochutnat i na dušeném kuřecím mase nebo rybě. Nezapomínáme na dostatek tekutin- vody, čerstvé džusy, zeleninové šťávy nebo slabé bylinkové čaje. Vhodné je začít v sobotu, abyste první dva nejnáročnější dny byli v pohodě a mohli případně i odpočívat.

Sauna
Sauna je výborným prostředkem, kterým se tělo může zbavit škodlivin. Ve finské sauně dosahuje teplota 80–100 stupňů, člověk zde má zůstat tak dlouho, jak je to příjemné, pak následuje studená sprcha nebo bazén se studenou vodou, přičemž tento postup se má opakovat nejméně třikrát. Pravidelná návštěva sauny posiluje obranyschopnost lidského organismu, snižuje výskyt různých onemocnění, přináší uvolnění, působí protistresově a odplavuje škodliviny z těla. Nejrozšířenějším typem saun je finská sauna, dnes jsou však velmi populární i infračervené prohřívací kabiny. Jsou menší, vybavené speciálními zářiči, dají se rychle vyhřát. Teplota v nich se pohybuje od 40 - 60 stupňů a pocení je intenzivnější, protože infračervené záření proniká hluboko do tkání. Infrasauny mohou být prevencí chřipky a nachlazení, pomáhají při celulitidě, odbourávání kalorií a revmatických potížích. Při saunování je nutné pamatovat na dostatečný příjem tekutin. Saunování není vhodné pro lidi s zánětem žil, s vysokým tlakem, srdečními chorobami, chronickou chorobou ledvin, epilepsií a pro lidi starší 70 let.

====Bylinky====
K očistě těla výborně poslouží také bylinky. Snad nejznámější pročišťovací bylinkou je kopřiva a smetánka lékařská. Vhodná je 14denní kúra, po kterou pijete 3x denně šálek bylinkového odvaru. Kopřiva čistí krev, játra a pleť, pampeliška odlehčí zažívacímu traktu. Pro nastartování organismu je vhodné každé ráno nalačno vypít sklenici vlažné minerálky s vymačkanou citronovou šťávou, nebo sklenici vody s jednou lžící jablečného octa, který povzbuzuje látkovou výměnu a vyplavuje z těla odpadové látky. Pro jarní kúry se dále doporučují čaje z jahodníku, maliníku, černého rybízu, břízy. Do polévek také můžeme přidat mladé listy kopřivy, chudobky, řebříčku, jahodníku a dalších.

====Kartáčování pokožky====
Je to jeden z nejlepších způsobů, jak podpořit lymfatický oběh, který se tím pádem rozproudí a bude rychleji odvádět z těla nečistoty a toxiny. Tato technika vyhlazuje pokožku, přináší jí vitalitu a vyhlazuje ji. Úspěch zaznamenává i celulitidy -stav, kdy městnání (stáze) toku lymfy shromažduje nadbytečné proteiny, tuky a odpadní materiál v určitých částech těla.

Kartáčování probíhá nasucho a to tak, že kartáčem s přírodními vlákny budete postupně masírovat celé tělo, od končetin ke hlavě. Dlouhými plynulými pohyby začínáme kartáčovat u bodu, který je nejvíce vzdálen od srdce. Postup je tedy- pravá noha, pravá holeň, pravé stehno, dále levá noha, pak pravá ruka, levá ruka, přední strana trupu, záda. Jak moc budete tlačit záleží na tom, jak pevnou máte pokožku, začněte jemněji, časem budete moci tlačit silněji. Kartáčování nepoužíváme v těch místech, kde máme otevřené rány, křečové žíly a ekzém. Kartáčování nasucho podporuje prokrvení kůže, krev lépe proudí vlásečnicemi, aktivuje se krevní a lymfatický oběh. Pokud ho budete provádět denně, získáte tak jednu z nejjednodušších, ale zároveň také nejúčinnějších léčeb hrbolatých stehen a boků a techniku, která pomůže vyloučit toxické odpady povrchem pokožky, a to nejenom v oblasti celulitidy, ale  po celém těle. Pokožka je totiž největším tělesným orgánem a jedním z nejdůležitějších míst pro vylučování, proto pravidelné kartáčování zbaví pokožku velkého množství odpadu.

====Pohyb ====
Pohyb povzbudí krevní oběh, zlepší se nálada, zatočíme se stresem, zhubneme, posílíme kardiovaskulární systém a pokud budeme sportovat opravdu poctivě, potem odplavíme z našeho těla škodliviny. Teplejší počasí, které po zimě přichází, nás přímo láká ven, kde se dají provozovat různé sportovní aktivity- jogging, cyklistika, procházky, každý si může najít, co je jeho srdci blízké. Nejenom při zvýšeném pohybu, ale celkově k pročištění nezapomínejte dodržovat pitný režim, tedy dva až tři litry čisté neperlivé vody, zředěných džusů, vody a bylinkových čajů. Výborné jsou také čerstvě vylisované šťávy z ovoce a zeleniny.

Aktualizováno 14. března 2011


Autor článku: Redakce
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění