5 nejčastějších otázek při hubnutí

Hubnutí a snaha o udržení štíhlé postavy sebou vždy přináší spoustu otázek. Dnes Vám přinášíme odpovědi na ty nejčastější z nich.
5 nejčastějších otázek při hubnutí
26.7.2005 0:00 |

Problém: Podaří se vám zhubnout díky dietě vysněné kila, ale máte problém si tuto váhu udržet.
Co s tím: Když vám při dietě zbývají asi čtyři kila, abyste dosáhla své vysněné váhy, zpomalte hubnutí tak, abyste se zbavila asi jednoho kila za měsíc. Do svého jídelníčku zařaďte potraviny, které v dietě nebyly, ale ráda byste je po skončení hubnutí zase konzumovala (samozřejmě nemáme na mysli šlehačkové dorty).  Pak si denně kontrolujte váhu až do toho bodu, kdy zjistíte, že zase začínáte přibírat. Tak objevíte rovnovážný stav pohybu a jídla, ve kterém se vám daří udržet si vysněnou váhu a rozvrhnete si příjem potravin tak, aby to bylo vhodné pro váš metabolismus.Samozřejmě i po dietě nezapomínejte na pohyb a cvičení a to alespoň 3x týdně. Nemučte se hlady, nestrádejte, ale hlídejte si, co jíte. Můžete si dovolit zahřešit, třeba o víkendu si dopřejte nějaký zákusek nebo oblíbenou pochoutku, ale přes týden se opět vraťte ke zdravým a dietním jídlům.

Problém: Pár měsíců jsem držela dietu a díky ní se mi podařilo zhubnout. Chtěla bych dostat dolů ještě nějaké to kilo, ale poslední týdny se mi to nedaří.
Co s tím: Při každém hubnutí odchází z těla nejprve voda a uhlíky, po nich teprve následuje tuk. Proto zpočátku hubneme bez problémů a vidíme na svém těle výsledky. Později už to jde hůř a proto je třeba překročit tuto hranici tím, že budeme spotřebovávat ještě méně kalorií a budeme se více hýbat. Možná je ale váš problém dědičný, někomu se prostě podaří zhubnout jen určitý počet kil a dál už to zkrátka nejde, má to tak geneticky nastaveno. Ale ať už je to tak nebo tak, určitě neustávejte v hubnutí a cvičení, jinak se váš metabolismus zpomalí.

Problém: Přes den se dokážu hlídat, ale jakmile nastane večer, začnu se přejídat.
Co s tím: Váš problém možná spočívá v tom, že máte přes den špatně rozvržené porce jídla nebo jíte málo a tak se to snaží váš organismus dohnat večer. Jezte proto pravidelně třikrát denně, ale malé porce plus dvě svačiny v podobě salátu nebo ovoce k tomu.
Také může být potíž v tom, že jídlem zkrátka řešíte nějaké své osobní problémy. Jíte proto, že jste smutná nebo máte deprei. Svou roli tu hraje i nuda, večer jste doma, nemáte co na práci a tím pádem i větší prostor na to, abyste myslela  na jídlo. Popřemýšlejte, v čem problém spočívá a pokud je to psychická záležitost, zkuste s tím něco udělat, například si na každý večer naplnánujte nějaký program, nebo jděte sportovat, abyste se utahala a šla brzy spát. Nebo se pokuste ošidit nějakým šťavnatým ovocem nebo jogurtem  s hrozinkami.

Problém: Jak mám upravit svůj denní režim, aby hubnutí bylo ještě úspěšnější?
Co s tím: Jezte malé porce, ale několikrát denně. Jídlo si dávejte na malé talíře, opticky bude vypadat, že je ho víc. Jezte hodně pomalu a dobře jídlo rozkousávejte. Dodržujte pitný režim, 2-3 litry denně. Hýbejte se, jak jen to je možné. Nejezděte výtahem, do práce choďte pěšky, o víkendech si naplánujte s přátely nějakou sportovní činnost. Hubněte s kamarádkou, budete se vzájemně motivovat. Nalepte si na ledničku obrázek slečny s tělem, po jakém toužíte i vy, snadněji tak odoláte pokušení lednici otevřít. Potraviny nakupujte vždy najezená, jinak do vozíku naskládáte mnohEm víc věcí, než potřebujete. Mějte po ruce vždy ovoce, nebo celozrný chleba, do kterého v případě krize můžete kousnout.

Problém: Mám deprese z toho, že jsem tlustá. Co mám dělat se svou psychikou do té doby, než budu štíhlejší?
Co s tím: Možná vám nepřináší starosti ani to, že jste tlustá, ale spíš, že se vám nedaří hubnout tak, jak byste chtěla. Ujasněte si tedy, kolik kilo chcete přesně zhubnout a vypracujte si podrobný plán. Sepiště si konktétní kroky, které hodláte podnikat (vždy například týdenní plán, ve kterém bude rozepsán jídelníček a cvičení)a vždy, pokud ten den uděláte přesně to, co jste si naplánovala, napište si ke dni velkou jedničku…zkrátka známkujte se jako ve škole. Pokud uvidíte, že se vám daří a podnikáte vše tak, jak jste si řekla, nebudete mít k depresi důvod.

Autor článku: Redakce
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

anonym | 14.1.2007 11:52

kalorie

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění