Abeceda hubnutí: Š jako ŠIPRZÁROŠ

Naše babičky říkávaly „ŠIroká PRdel, ZÁklad ROdinného Štěstí!“ . Možná i vy vlastníte rozložité pozadí a trápíte se tím. Nemusíte – je dokázáno, že lidé s větším pozadím jsou zdravější.
Abeceda hubnutí: Š jako ŠIPRZÁROŠ
24.9.2011 8:00 |

Tedy ne že byste nutně měli mít „prdel jak Zádveřice“, jak říkávala moje babička (a přitom Zádveřice jsou docela malá milá útulná vesnička). Ale když už s sebou vláčíte nějaká ta kila navíc, rozhodně je lepší je mít umístěné na stehnech či zadečku, než v oblasti břicha.

Jablko, nebo hruška?

Zkuste se na sebe podívat do zrcadla – co vidíte? Připomíná vaše postava spíš jablko (tj. máte většinu tuku uloženou v oblasti hrudníku a břicha) anebo jste spíše hrušky, které lze charakterizovat onou výše zmiňovanou zkratkou „šiprzároš“? Možná si říkáte „A není to jedno?“ Budete se divit, ale není…

Pokud jste typická „hruška“, pak máte „štěstí v neštěstí“. Jste „šťastnou“ majitelkou gynoidního typu obezity. Schválně používám ženský rod, protože tento typ obezity bývá nazýván též obezita ženského typu. Ačkoliv většina majitelek širšího pozadí by jej raději vyměnila za větší bříško, které se lépe maskuje, lékaři se shodují, že velký zadek je víceméně pouze kosmetický problém.

Pokud se světem kutálíte jako ono pověstné „červené jablíčko“, pak vaše obezita je obezitou mužského typu. Odborně se jí říká androidní typ obezity a je mnohem nebezpečnější než její ženský protějšek. Právě ona bývá provázena řadou metabolických komplikací, včetně rozvoje aterosklerózy a cukrovky.

Jdeme měřit pas a boky

Pokud chcete vědět, který typ obezity máte (neboť neplatí, že by mužský typ musel mít výhradně muž a ženský výhradně žena, klidně to může být přesně naopak), pak si změřte svůj pas a boky.

Pas jsme se učili měřit v druhém díle – pro ty, co nedávali pozor malé připomenutí – měřte tam, kde máte břicho největší. A boky? I tu měříme přes největší vyklenutí hyždí. A teď trochu matematiky: vydělte obvod v pase obvodem okolo boků. Odborně se tomuto číslu říká WHR (Weist/Hip Ratio), česky Poměr Pas/Boky.

Hubneme přes břicho

Co naplat, obávám se, že pneumatika okolo pasu nebude sexy nikdy. Můžu ji maskovat, můžu ji přehlížet, můžu nosit tuniky, můžu se vytrvale už několik let tvářit, že jsem těhotná…anebo můžu vzít vážně informace napsané o pár řádků výš a začít se sebou něco dělat.

Pokud jste se těšili na nějakou zázračnou metodu, kterak zhubnout pouze břicho snadno a rychle, pak máte smůlu. Určitě jste si zvykli, že vám zde nemažu med kolem pusy a nekrmím vás planými sliby. Recept na snadné odstranění přebývajících centimetrů z oblasti břicha, nebo ještě lépe jejich přesunutí do oblasti hrudníku, prostě neexistuje. Každý z nás hubne trochu jinak. Kupříkladu já, když začnu hubnout, tak první zmizí zadek, pak prsa a břicho až jako poslední.

Pokud jste do svého pravidelného týdenního režimu ještě nezařadili pohyb, pak je nejvyšší čas začít. A pokud vás cvičení ve fit centru nudí, vyzkoušejte břišní tance. Garantuji vám, že
během prvních pár lekcí objevíte svaly, o kterých jste doposud neměla nejmenší tušení.

Příště zabrouzdáme do psychologie. Čeká nás písmenko T jako touha. Jste-li zvědaví, o jaké touze přesně bude řeč, počkejte si na další díl Abecedy hubnutí.

Poslední články autora

Abeceda hubnutí: R jako rozhovor o anorexii a bulimii

Abeceda hubnutí: Q jako quinoa aneb kuchyňské experimenty

Abeceda hubnutí: P jako pohyb

Abeceda hubnutí: O jako operativní léčba obezity

Zobrazit všechny články autora

Autor článku: Lucie Černohorská
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění