Antidietní nápoje: Co při dietě rozhodně nepít?!

Po štíhlé postavě touží snad každá žena. A většina z nás má také nějakou tu zkušenost s dietami. Ne všechny ale zabírají. Mnohdy navíc účinky dobře myšlené diety ničí špatná pitný režim.
Antidietní nápoje: Co při dietě rozhodně nepít?!
23.10.2010 0:00 |

Některé nápoje jsou příliš tučné, jiné obsahují skryté cukry a jiné třeba naopak způsobují nadýmání a následně tzv. nafouklé bříško. Nechme si proto od odborníků poradit, jakým nápojům se při snaze zhubnout raději vyhýbat!

Mezi nejoblíbenější nápoje na celém světě patří sycené limonády, jako je například fanta, cola či třeba tonic. Především ve spojených státech se cola stala velmi oblíbenou. Dospělý Američan vypije v průměru skoro půl litru koly denně! Což je doslova šokující číslo, se kterým přišel nedávný průzkum trhu ve Spojených státech. Není nic naplat, že si americká populace nejvíce oblíbila Coca Colu diet a Pepsi diet. Ona slovíčko „diet“ totiž rozhodně neznamená, že se jedná o nápoj dietní. A to ani na americkém trhu, ani na evropském. Cukry a kalorie jsou tam pořád.



Pozor na sycené nápoje


V sycených, nebo-li bublinkatých, nápojích ale kupodivu cukry nepředstavují největší hrozbu. „Je samozřejmé, že pít litry koly denně se podepíše na vašem zdraví nesmazatelně. A vedle obezity hrozí i onemocnění způsobené nadměrnou denní dávkou cukru. Pokud jde ale o štíhlou linii, uškodí vám sycené nápoje především tím, čemu spotřebitelé říkají bublinky,“ podrobně vysvětluje dietologa Kateřina Kubálková.

Oxid uhličitý, který je obsažen v nápoji (a který stojí právě za bublinkami limonád) totiž způsobuje nadýmání. Ani ne tak ve střevech, ale spíše v žaludku. Oxid uhličitý, který se dostane do vaší trávicí soustavy, tlačí na stěny žaludku, případně i střev, a roztahuje je tím. “Jednak pocítíte brzo po napití větší hlad, ale zároveň vám mírně zvětší trávicí plochu. A vy díky tomu tak všechny přijaté kalorie vstřebáte do těla. A v důsledku toho docílíte podobného efektu, jako byste zvýšila příjem potravy. (Osobně bych sycené nápoje, včetně sycených vod, při dietě úplně zakázala,“ dodává Kateřina Kubálková.

Mléčné a jogurtové nápoje = cukry a tuky


Patříte k příznivcům zdravé mléčné výživy? Snídáte pravidelně jogurt a večeříte jogurtový přípravek pro lepší zažívání? A pijete pravidelně mléko? Nic z těchto věcí se vám na štíhlé linii nepodepíše tak, jako jogurtové nápoje. Pokud máte pocit, že se jedná poue o jakýsi „pitý jogurt“ skoro jste to uhodla. Ovšem ve větším množství. A tím pádem dostáváte do těla také větší množství cukru a tuku.

Jogurtové nápoje bývají mnohdy velmi tučné, pokud se nejedná o speciální dietně vyráběné druhy. Vždy je ale nutné sledovat složení, nikoli reklamu na obalu. Ideální je, pokud jogurtový nápoj neobsahuje více než 0,5procenta tuku. „Absolutní nula tuků je nesmysl, pouhý reklamní tah. Na to nenaleťte, takové jogurtové náppoje by nebyl jogurtové nápoje,“ upozorňuje Kubálková. A hned dodává, že by podobně jako nápoje sycené, z diety vyškrtla.



Jogurtové a mléčné nápoje navíc mnohdy obsahují vysoké procento cukru. Nemusí být přímo slazený samotný nápoj, ale cukr je obsažen v ovoci, u něhož je nápoje vyráběn. Broskve, banány či třeba ostružiny jsou velmi oblíbenými příchutěmi těchto nápojů. Bohužel toto ovoce samo o sobě má velmi vysoký obsah cukru. “Pokud jde o ovoce, zvolte při dietě raději zelené jablko nebo kiwi,“ míní Kubálková.

Alkohol má být tabu


A na závěr byste neměla zapomenout na alkohol. Ten totiž do diety nepatří ani omylem! Pokud jde o pivo, obsahuje kvasinky, které navíc napomáhají růstu svalové i tukové hmoty. A vy se zkrátka celá zvětšíte, laicky řečeno. Navíc pivo je poměrně kalorické.
Mnohem více kalorií má ale víno. „Vice kalorií má víno červené, bílé o něco méně. Ale i přesto pro vás může jedna sklenka vína znamenat tolik, jako byste snědla třeba svíčkovou. Anebo pečená žebra. Navíc alkohol, a vín o především, podporuje chuťové buňky a vy dostáváte hlad. Takže pak ještě hrozí, že se takříkajíc neovládnete, a sníte nějaké tučnější jídlo,“ říká Kubálková.



Pokud jde o tvrdý alkohol, je to s ním ještě horší. Obecně platí, že čím více procent alkoholu, tím více se na vaší postavě podepíše. „Zcela nevhodné jsou také krémové whiskey. To jsou doslova kalorické bomby, protože obsahují nejen alkohol, ale i smetanu a cukr. Tedy nejhorší možná kombinace,“ vysvětluje Kateřina Kubálková.

Jak pít mimo dietní období


Na závěr si možná položíte otázku, jaký pitný režim je vhodný mimo období, ve kterém držíte dietu. Odpověď je snadná: pít můžete prakticky vše, ale výše zmiňované nápoje opravdu jen jednou za čas. Jak často, to záleží na typu vaší postavy a sklonech k obezitě. V každém případě například perlivou vodu můžete kdykoli vyměnit za neperlivou. A na chuti to prakticky neubere. Jde mnohdy jen o zvyk.

Autor: Ivanna Benešová
23. září 2010

Autor článku: Ivanna Benešová
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění