Cvičební hit - Flow Tonic

Máte pocit, že jste v oblasti fitness už dlouho nenarazily na zajímavou novinku?  Do Česka dorazil další cvičební „trhák“ ze zahraničí a už teď si získal řadu příznivců. Řeč je o Flow Tonicu – novém tréninkovém programu, který vás navíc bude bavit.
Cvičební hit - Flow Tonic
10.3.2011 0:00 |

Flow Tonic vychází z cvičení zvaného Flowin, které má své kořeny ve Švédsku. Flow Tonic je vlastně jakýmsi vývojovým stupněm Flowinu, od něhož se liší pouze ve využití celé plochy podlahy, nikoli pouze podložky. Na inovaci této tréninkové metody má největší podíl Lucia Nirmala Schmidt, která na jejím vývoji spolupracovala s celou řadou odborníků, jako například s Danielou Mayer, která je sportovní terapeutkou, či s fyzioterapeutem Martinem Kühnim.

Flow Tonic je cvičební program, který využívá plynulých, „měkkých“, přirozených pohybů, při nichž je využíváno zejména váhy vlastního těla. Specifickou cvičební pomůckou jsou tzv. „footy“, neboli „handly“. Se speciálními disky vedeme pohyby (buď horními, nebo dolními končetinami, podle typu cviku) po kluzké podložce, která samozřejmě „handlům“ klade určitý odpor.

   

Při Flow Tonicu zapojujete do cvičení takřka všechny svalové skupiny, ale zejména muskulaturu středu těla. Klouzající podložky transformují každý váš pohyb a zároveň zaručují jeho plynulost. Právě plynulé a přirozené pohyby, které jsou základem daného cvičení, šetří vaše klouby. Jak bylo zmíněno, při Flow Tonicu se pracuje především s váhou vlastního těla, proto je cvičení vhodné pro různé výkonnostní skupiny, od sportovců, kteří jej využívají při svém tréninku až po méně zdatné „amatéry“.

Flow Tonic je hlavně silové, zpevňující cvičení. Může vám dopomoci k posílení a zpevnění takřka všech svalových skupin a k pružnějšímu a ohebnějšímu tělu. Zpevnění a tvarování těla však není vykoupeno problémy s klouby či páteří, na tu má Flow Tonic naopak pozitivní vliv. Díky důmyslné jednoduchosti klouzajících podložek, je Flow Tonic velice variabilní a my se při cvičení nebudeme nudit, protože poskytuje nepřeberné množství cviků i variant cvičení.
 
 
Flow Tonic může být využit v řadě cvičebních programů. Například ve formě Pilates, cvičení při rehabilitaci, tréninkovém programu Body and Mind či vyváženém tréninku zahrnujícím kardiovaskulární a silové cvičení.

O tom, že Flow Tonic je kromě zábavy i pořádná dřina se přesvědčila i studentka Simona, která má za sebou již osm lekcí. Ze začátku prý s disky trochu bojovala. „ Disky silou musíte tlačit k podložce a navíc na nich provádět cviky, které určí trenérka. Stane se, že vám disk uklouzne. Ale s každou další lekcí to bylo lepší. Jednak už jsem věděla, jak na to, ale taky jsem cítila posílení svalů“. Podle Simony, která se s námi o zkušenosti s Flow Tonicem podělila, je cvičení vhodné jak pro mladší tak i pro starší generaci. Jedním dechem však dodává, že není na škodu mít určitou fyzičku a alespoň malou průpravu v pilates či józe. „Flow Tonic je pilatesu a józe dost podobný, díky pomalejším plynulým pohybům. Je ale daleko silovější“, shrnuje studentka.

Autor: Vendula Kochanová
10. března 2011

Autor článku: Vendula Kochanová
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Sasannah | 13.3.2011 00:29

Můžeš

Kloa | 12.3.2011 13:43

Flow Tonic

Sasannah | 10.3.2011 11:56

Tělocvik

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění