Cvičení zvané pilates

Chcete se pustit do cvičení, ale pořád hledáte to pravé, které by vám nejvíc vyhovovalo? Tak co zkusit pilates?
Cvičení zvané pilates
1.10.2004 0:00 |

Pilates je cvičení, které kombinuje přednosti z jógy (dýchání a koncentrace) a vrcholového sportu (kondice a výdrž). Je to druh cvičení, který využívá spojení těla a mysli. Proto nejenom vytvaruje postavu, ale také změní vaše duševní rozpoložení. Jde o druh posilování bez zátěže pouze s vlastním tělem, které zlepšuje pružnost, svalovou rovnováhu a koordinaci. Postará se také o silné a pevné svaly, které se nejenom posilují, ale zároveň protahují, zlepší držení těla, zvýší energetický výdej, zbaví vás stresu, zmírní únavu a chronickou bolest. Zbavíte se tukových polštářků a zpevníte choulostivé partie. Pilates nezanedbává ani malé ochablé svaly, neustálý důraz je kladen i na výkonnost břišních a hlubokých zádových svalů.

Cvičení je vhodné pro každého, nezáleží na věku ani zdatnosti, je zkrátka pro všechny, kdo chtějí zlepšit kondici a postavu. Cviky se dají různé kombinovat, takže je možné sestavit program pro úplné začátečníky a značně pokročilé. Ke cvičení budete potřebovat pouze pohodlný sportovní oděv.

Zakladatel metody je Joseph Pilates (1880 - 1967), který se narodil v Německu blízko Dusseldorfu. Od dětství trpěl mnoha potížemi (astma, křivice, revmatická horečka) a tak hledal způsob, jak své potíže překonat. Začal studovat jógu, Zenu, životosprávu starých Řeků i Římanů a pak sestavil cvičení, které vedlo k vědomé souhře těla a mysli za pomoci správného dýchání. Tak postupně vypracoval cvičební systém Pilates, který už ve čtyřicátých letech  získal popularitu u profesionálních tanečníků a herců v New Yorku jako užitečné kompenzační cvičení. Dnes se zajímá o Pilates stále více lidí nejenom z řad obyčejných lidí, ale také fyzioterapeutů a rehabilitačních pracovníků.

Pilates ve zkratce:
- aktivuje hluboký stabilizační svalový systém
- koordinuje dýchání s pohyby
- zlepšuje rovnováhu a koordinaci pohybů
- zlepšuje sílu a svalovou vytrvalost 
- zpevňuje a protahuje tělo
- zlepšuje držení těla
- odstraňuje svalové dysbalance
- zmírňuje chronickou únavu
- odstraňuje stres
- odstraňuje bolesti v zádech

Nevýhodou je ovšem poměrně malé množství vyškolených trenérů, takže ještě nějakou dobu můžete mít hlavně v menších městech možnost navštěvovat kurzy pilates omezené.     

Autor článku: Redakce
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Šáša | 3.11.2008 11:55

RE: kde cvicit

sasanka011 | 29.11.2007 14:51

TO ALEXANDRA

Alexandra | 4.11.2006 22:56

kde cvicit

Anča | 3.9.2006 21:16

RE: RE: DVD

Anča | 7.8.2006 19:47

RE: DVD

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění