Hubnoucí triky 2.

Potřebujete poradit, jak zhubnout, co jíst, či nejíst, jaké stravovací návyky jsou nejlepší apod.? Poradí vám naši čtenáři.
Hubnoucí triky 2.
24.2.2006 0:00 |

Dieta…také vás to slovo straší na každém kroku? Také potřebujete zhubnout, ale nedaří se vám to? Hledáte dietu, která by vám pomohla, nebo nějaký tip či radu, jak zatočit s kily navíc? Toto téma probíráme na našich stránkách už dlouhou dobu a tak se nám tu sešlo už spoustu rad, které posíláte sami, vy-naši čtenáři. 

Evča: Já mám pár „zlatých pravidel“, kterými se řídím a funguje mi to. Vždycky jsem byla tlustá a když se mi podařilo zhubnout, za chvíli jsem měla kila zpátky, ten známý jo-jo efekt. Bylo to tím, že když jsem zhubla, začala jsem se stravovat jako před dietou a tak bylo jasné, že to dopadne špatně. Takže jsem po zhubnutí začala dodržovat následující (a už nepřibývám, ale držím si už rok stejnou váhu, teda rok po té dietě): jezte často, ale malé porce, jídlo si rozvrhněte na 6 dílů denně. Také je dobré si určit přesně hodiny, kdy budete jíst a ty dodržovat. Pozdě večer nejezte, nepřejídejte se na noc. Slaďte umělým sladidlem nebo medem. Omezte tuk, používejte jen rostlinný olej. Jídlo si dávejte na menší talíř, bude vypadat, že je ho hodně. Při pocitu hladu snězte nějaké ovoce nebo zeleninu.  Hýbejte se, věnujte  se sportu nejlépe třikrát týdně hodinu. Hodně pijte, až tři litry tekutin denně (minerálka, voda, zředěné džusy, slabé bylinkové čaje). Pro ty, které mají sklon k otylosti, je důležité po snížení váhy v zavedených pravidlech neustat, musí i nadále dodržovat stanovený program, jinak půjdou kila opět nahoru.

Jana: Podle mě je úplně nejdůležitější nesnažit se rychle drasticky zhubnout. Ideální úbytek váhy je půl kilogramu týdně. Když držíte nějaké ty drastické diety a rychle zhubnete, většinou to nevydrží a za chvíli se vrátíte tam, kde jste začali. Ubírejte množství jídla pomalu, drastické omezení příjmu potravy snižuje rychlost metabolismu. A hlavně- snažte se být psychicky v pohodě, stres může zvyšovat chuť k jídlu a přejídání. Znáte to, když se nám něco nedaří, problémy doma, s partnerem, často řešíme jídle, místo toho, abychom se šli raději někam proběhnout do lesa.

Marie: Hubnutí je hlavně o tom vědět, co jíst. Není nic horšího než se ráno vzbudit a nemít naplánovaný jídelníček. To pak jdete do ledničky a sníte, co vidíte. To stejné oběd- nevíte, kde narychlo sehnat něco zdravého, tak jdete a koupíte si vlašák s rohlíkem nebo hamburger. A večer už máte sílu tak akorát lehnout si s chlebem a salámem k televizi. Takže, co je prostě strašně důležité, je mít naplánováno na den dopředu, nebo ještě lépe na týden dopředu, co budete přesně jíst a také to mít dopředu nakoupené a uvařené. Já si vždycky v sobotu přesně rozepíšu, co budu jíst, pak jdu na koupit a v neděli si navařím týden dopředu a dám si to do mražáku. V neděli mám sice dost vaření a chystání, zato pak mám celý týden klid. Dělám si i obědy do umělohmotných misek a pak si to v práci v mikrovlnce ohřeju. Možná navrhnete, že mikrovlnku v práci nemáte, ale dají se chystat i studené věci, hlavně pak saláty a ráno si k tomu koupíte čerstvé pečivo. Takže ráno mám většinou velký talíř müsli s ovocem, jogurtem a půl litru čaje, v práci pak ovoce, bílý jogurt, oříšky a oběd, o kterém jsem už psala a večer si dám to, co si vytáhnu z mrazáku (čočka, špenát, polévka, těstoviny atd.). Můžu vám říct, že jde o velkou úsporu času, taky peněz, protože nakupujete jen to ze seznamu a ne to, co vám padne do oka, ale zbavila jsem se žaludečních problému a hlavně nadváhy, takže předávám dál a hodně štěstí všem, co marně bojují s nadváhou a kilama.

Petra: Podle mě je velký problém nehřešit. Když člověk drží dietu, pořád se musí přemáhat, aby nejedl to a ono. To já jsem to vyřešila tak, že jednou za 14 dní zařadím do jídelníčku odlehčovací den, kdy jím pouze ovoce nebo zeleninu. Můžete použít i nakládanou nebo kompot slazený umělým sladidlem. Jde o to, že těch 13 dní jím normálně a i hřeším a pak to napravím tím odlehčovacím dnem. Jeden den se to přeci vydržet dá a pak se jí normálně.

Karla: Já to prostě nechápu, myslím tu nadváhu. Jak to lidé mohou nechat zajít tak daleko, že vypadají s prominutím jako prasátka? Vždyť nadváha je nejenom estetický problém, je to i příčina mnohých vážných zdravotních onemocnění, nelze ji proto podceňovat. Každý už zná základní pravidla, podle kterých by se měl řídit. Zkuste tedy kombinaci sport plus dieta, začnou se vám odbourávat tuky a formovat postava a pokud k tomu vynecháte sladkosti, tučná jídla a do jídelníčku zahrnete více ovoce a zeleniny, první výsledky se dostaví. Hlavně se sebou něco dělejte, občas je to fakt hrozný pohled, no uznejte.

Autor článku: Redakce
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Andrea | 23.1.2007 19:55

RE: opravdu to jde

andrea | 11.12.2006 17:30

RE: zhubni konečně

maut | 19.8.2006 22:30

RE: pro Karlu

Romana | 4.8.2006 12:44

Souhlas s Evčou

Karla | 2.7.2006 07:43

RE: Karle

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění