Každý třetí Čech trpí nedostatkem magnesia

Životodárný minerál hořčík je nepostradatelný téměř pro všechny procesy, které probíhají v lidském těle. Zejména pro tvorbu energie a všechny reakce, které s přeměnami energie v těle souvisí: funkci svalů, přenos vzruchu, tvorbu bílkovin, reakce důležité pro ochranu těla před toxickými projevy zevního prostředí nebo správné fungování nervové tkáně.
Každý třetí Čech trpí nedostatkem magnesia
14.10.2014 17:00 |

Hořčík zpomaluje stárnutí a odumírání buněk, podílí se na metabolismu tuků a cukrů, snižuje riziko vysokého krevního tlaku a srdečních arytmií. Je také významný pro efektivní trávení a pomáhá organismu zvládat stresové situace.

Nedostatek hořčíku v našem organismu může mít různé projevy -poruchy soustředění, únavu, nespavost, bolesti hlavy, svalové křeče, ale i vyšší náchylnost k některým civilizačním chorobám, jako je cukrovka, infarkt, mrtvice, obezita i rakovina.

Obsah hořčíku v potravinách se v posledních letech rapidně snižuje a je proto nutné si jeho příjem pečlivě hlídat. Stejně jako všechny ostatní tělu prospěšné látky je i hořčík ideální čerpat z přírodních zdrojů – tedy ze stravy a nápojů.

Nejvyšší obsah magnesia najdeme v zelené listové zelenině, banánech, mořských rybách, luštěninách, celozrnných výrobcích, ořeších a v kvalitní tmavé čokoládě.

Lépe než z potravy však lidské tělo vstřebává tento minerál z vody, kde je obsažen ve formě iontů, a proto má vyšší biodostupnost než hořčík v potravinách. Pro optimální doplnění je vhodná kvalitní minerální voda s nízkým obsahem sodíku a naopak vysokým obsahem magnesia.


Článek vyšel v časopise Moje psychologie.

Autor článku: Hana Chaloupková
Zdroj: časopis Moje Psychologie

Komentáře

Hefy | 16.10.2014 15:46

Re:

Ivana | 15.10.2014 13:05

český název je jednoznačně hořčík, přesto se v článcích, kde se zvýrazňuje přísun pitím, zvýrazňuje slovo magnesium. jinak to, že by ho tělo dostávalo z vody pravda není

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění