Klaso – trochu jiné maso

Klaso je dalším členem početné rodiny zdravých potravin plnohodnotně zastupujících maso. O tom, že klaso není vhodné pouze pro vegetariány či striktní zastánce zdravé stravy, ale i pro běžné strávníky, se vás pokusíme přesvědčit v následujícím článku.
Klaso – trochu jiné maso
20.8.2010 0:00 |

Nabídneme vám nejen důvody, proč klaso zařadit do svého menu, ale také pár chutných receptů, jak jej připravit.

Klaso je produkt racionální výživy vyráběný ze základní suroviny, kterou je obilná bílkovina. Klaso výrobky vynikají takřka nulovým obsahem cholesterolu, proto jsou vhodné i pro diabetiky, ale i pro osoby trpící vysokým krevním tlakem či kardiovaskulárními onemocněními.

Pochoutky z klasa obsahují velmi málo tuku a jsou bohaté na vlákninu, takže splňují přísná kriteria vyznavačů zdravé životosprávy a výborně se hodí i při redukčních dietách. Klaso se doporučuje rovněž pro sportovce a to proto, že obsahuje velké množství vlákniny – srovnatelné s masem.

Klaso můžeme zakoupit v nepřeberném množství variant. Pochutnat si můžete na lahůdkovém či jemném klasu, klasu předpřipraveném jako smažený řízek, klasu á la sekaná či klobása. Vybrat si můžeme i z různých druhů pomazánek např. tatarská pomazánka či různé typy luštěninových pomazánek s klasem.

Pár tipů na lehká, zdravá a hlavně chutná jídla z klasa

Klaso karbanátek


Ingredience:
Rozemleté lahůdkové klaso, cibule, 10 lžic oves. vloček, 1 vejce, bazalka, česnek, pepř, paprika.
Postup:
Uvaříme ovesné vločky s vodou na hustou kaši, přidáme rozemleté lahůdkové klaso, osmaženou cibuli na kostičky, 1 vejce a koření. Tvoříme malé placičky, které pečeme na plechu /papíru/ nebo osmažíme. Příloha bramborová kaše, zeleninový salát.


Klaso po staročesku

Ingredience:
400 g klasa, 8 žampionů, 1 cibule, 3 stroužky česneku, 1 mrkev, 3bob. listů, 5 nové koření, 1dcl vína červ., olej, sůl.
Postup:
Osmažíme cibulku, přidáme pokrájené žampiony, koření a na kolečka nakrájenou mrkev. Klaso nakrájíme na kostičky, zaprášíme moukou, podlijeme vodou a chvíli podusíme. Dochutíme. Podáváme s rýží nebo polentou.

Japonský salát


Ingredience:
200 g lahůdkového klasa, 2 červené cibule, 100 g hrášku, 6 žampionů, 1 okurka, sůl, pepř, vinný ocet, olej.
Postup:
Podusíme žampiony, klaso a okurku nakrájíme na nudličky, cibuli na kostičky, přidáme rozmražený hrášek a dochutíme. Podáváme s pečivem. 

Klaso na mrkví


Ingredience:
Klaso, mrkev 2 ks, rajče, cibule, koriandr, černé horčičné semínko, řecké seno, chilli, adzvajen (semínka libečku)
Postup:
Na oleji zpěníme koriandr, hořčičné semínko, přisypeme nadrobno nakrájenou cibuli a necháme ji zesklovatět. Přisypeme na kostky nakrájené klaso, rajče, nastrouhanou mrkev a podlijeme trochou vody. Dochutíme kořením a osolíme. Vhodnou přílohou je rýže, nejlépe basmati. Lze podávat i s vařeným bramborem.

Autor: Vendula Kochanová
20. srpna 2010

Autor článku: Vendula Kochanová
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Anonym | 30.1.2014 10:23

Já na to zrovna koukám, už to čtu po třetí a stále nemůžu uvěřit že maso obsahuje vlákninu a že ta je důležitější pravděpodobně více pro sportovce než osoby vykonávající málo pohybu. :-D :-D :-D

To je hodně dobrej joke tenhle článek.

annys | 21.5.2013 10:57

Můžu se zeptat, od kdy maso obsahuje vlákninu? A odkdy je vláknina důležitá hlavně pro sportovce? cituju: „Klaso se doporučuje rovněž pro sportovce a to proto, že obsahuje velké množství vlákniny – srovnatelné s masem. “

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění