Kruhový trénink - rychle, bezbolestně, zábavně

Jedněmi z nejčastějších důvodů, nebo možná výmluv, proč necvičit, jsou nedostatek času, motivace a chuti. Dalším neopomenutelným argumentem, který uvádějí především ženy, je, že je sportování zkrátka nebaví. S tím vším počítají majitelé fitness center, sportovní instruktoři, či všeobecní pohyboví nadšenci a vymýšlejí pro nás, obyčejné, více, či méně pohybově zdatné, smrtelnice, stále nová a nová cvičení. Zábavnější, kratší a zároveň účinnější. Jedním z takových je i kruhový trénink, zaměřený právě na ženy, který v současnosti sklízí úspěchy „na všech frontách“.
Kruhový trénink - rychle, bezbolestně, zábavně
13.9.2011 8:00 |

Kruhový trénink, jako by splňoval, všechny požadavky moderní, uspěchané ženy. Je koncipován tak, aby vyhovoval všem nárokům hektického života. Jedna lekce trvá zpravidla pouhých třicet minut. Ruku na srdce, která z nás si ve svém, jistě nabitém, rozvrhu nenajde půlhodinku čas? Když onu půlhodinku tréninku zahrneme do svého týdenního plánu, alespoň dvakrát, či třikrát, za dva tři měsíce budou výsledky určitě znát.

Další výhodou je bezesporu skupinový charakter daného cvičení. Skupina lidí burcuje, motivuje a podporuje nás v našem snažení. V neposlední řadě se prostě nechceme před svými kolegyněmi ztrapnit, proto bychom ve fitness centru někdy vypustily i duši. Každopádně atmosféra skupinového cvičení a prostředí fitness studia funguje jako afrodiziakum. Zkuste podobného zápalu a snažení dosáhnout sama doma v obýváku. Pokud se vám to podaří, upřímně gratuluji.

Kruhový trénink vychází vstříc i těm, kteří ve sportovním vyžití příliš potěšení neobjevili. V souvislosti s tímto tréninkem, mě napadá sousloví: „rychle a bezbolestně“. Tak by se dal popsat systém střídání cviků po třiceti vteřinách. Po půl minutě se pomyslný kruh pootočí a vy vystřídáte stanoviště. Pointa je v tom, že se vám cvik nestačí „zprotivit“ a cvičení vás tak rozhodně nebude nudit. Jinými slovy, v průběhu lekce se stále něco děje a to je jednoduše zábavné a „osvěžující“.

V neposlední řadě je třeba zmínit fakt, že cviky a stanoviště jsou sestaveny odborně vyškolenými instruktory tak, abyste si rovnoměrně procvičily všechny důležité svalové partie. Cvičení je navíc vyváženou kombinací kardiovaskulárního a silového cvičení. Lekce jsou tudíž zaměřeny, jak na spalování tuků, tak na posilování a zpevňování těla. Jednotlivá fitness centra se liší přístroji a pomůckami, se kterými se na jednotlivých stanovištích cvičí. Zpravidla se setkáváme s cyklistickými trenažéry a nejrůznějšími pístovými stacionárními posilovacími přístroji. Jinde se však při cvičení využívá zejména vlastní váhy, nebo například fitness gumiček.

Abychom vše shrnuli, kruhový trénink vás bude nesmírně bavit, pokud máte při cvičení ráda společnost a chcete, aby cvičení bylo i určitou sociální aktivitou. Pomůže vám i tehdy, bojujete-li s časem i motivací a potřebujete-li k pohybu tak trochu popostrčit. Pokud jste ale rozený solitér a raději si dáte „do těla“ sama, pouze ve společnosti svého iPodu, pak vás kruhový trénink zřejmě nenadchne.

Autor článku: Vendula Kochanová
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění