Meditací ke zdraví a štěstí

Nové poznatky ukazují, že meditace mají důležitý význam pro zlepšení duševního zdraví a tím i snižování rizika somatických onemocnění. Meditace jako prostředek k lepšímu psychickému, fyzickému a duchovnímu zdraví roste na popularitě.
Meditací ke zdraví a štěstí
17.1.2011 0:00 |

S hektickým životním tempem pociťuje mnoho lidí stres a únavu, což ovlivnuje naše zdraví. Často jsme zaneprázdněni natolik, že není čas se zastavit a přemýšlet! Přichází deprese, nespavost, stres a životní změna či stagnace, která s sebou přináší celou řadu různých problémů.

Prezidentka Institutu pro ženy Ing. Renata Ptáčniková říká: „Na všechny civilizační problémy je potřeba nahlížet z pohledu vnitřního, zaměřme se na svůj postoj, pracujme na něm a teprve tehdy budeme schopni problém zvládnout. Jedním z nástrojů je meditace, která vaší mysl zklidňuje a stáváte se soustředěnější. Jednoduchý patnáct minut meditace vám pomůže překonat stres a najít vnitřní klid a rovnováhu“.

Přečtěte si také:
Rozhovor s Renatou Ptáčníkovou:
Je to o sebevědomí a o vlastní ceně, kterou naše ženy neznají...

Meditace nám může pomoci pochopit vlastní mysl a navodit pocity štěstí. Štěstí a utrpení jsou stavy mysli, a tak jejich hlavní příčiny nelze nalézt mimo ní. Skutečným zdrojem štěstí je vnitřní klid. Pokud je naše mysl klidná, pak budeme šťastní bez ohledu na vnější podmínky. Chceme-li poznat skutečnou tvář trvalého štěstí, pak se musíme naučit tajemství, jak vnitřní klid prostřednictvím meditací dostat na mysl.


 
Ing. Renata Ptáčniková dodává: „můžeme se naučit, jak transformovat svou mysl od negativní na pozitivní, z narušené k mírové, z nešťěstí ke štěstí, apod.“ Jedná se o hlubokou meditaci, která je vedena zkušenou osobou, kdy doba trvání je kolem 120 min. „Každá meditace u nás je skupinová a vždy zaměřena na jiné téma. Např. s novým rokem při zatmění slunce 4.1.2011 proběhla meditace Novoroční, kde bylo cílem přivítat všechny životní příležitostí a hrozby, které nás čekají v r. 2011. Z dalších témat to jsou např. cesta ke svobodě, harmonické vztahy. Meditační proces nejde jednoduše popsat, to se musí opravdu prožít. V každodenní praxi si můžete meditaci vyzkoušet téměř kdekoliv, a to nejen když jste doma, ale např. i v kanceláři. Vše je o zvládnutí základních meditačních technik.“



V posledních 40 letech si našla meditace krok za krokem svou cestu do západní zdravotní péče hlavního proudu. Nové studie z Centra pro závislosti a duševní zdraví (CAMH) potvrzují, že všímavost založená na meditační terapii poskytuje naprosto stejnou ochranu proti depresím jako antidepresiva. Výzkumy také ukazují, že meditace působí proti chronickému stresu, který je základem většiny nemocí. Meditace také ovlivňuje proudění krve do mozku.
 
Výzkumníci z University of California Los Angeles zjistili, že u zkoumaných lidí byl mozek ovlivněn během meditace, díky čemuž došlo ke zlepšení průtoku krve do mozku. Zatímco výzkumy v této oblasti jsou stále ještě v plenkách, nebude trvat dlouho, kdy se meditace začnou používat k léčbě mozkových poruch, mrtvicí či různých psychóz a depresí i u nás.

17. ledna 2011

Autor článku: Redakce
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění