Para ořechy

Neobvyklou chutí para ořechů si můžete zpestřit váš jídelníček a dodat tělu zásobu nenasycených mastných kyselin.
Para ořechy
30.4.2008 0:00 |

Para ořechy mají vysoký obsah nenasycených mastných kyselin, selenu, draslíku, fosforu, vitaminu B1 a E. Obsahují také velké množství plnohodnotných bílkovin.

Para ořechy jsou olejnatá semena juvie ztepilé, která jsou známa také pod názvem juviový ořech. Pocházejí z povodí Orinoka a Amazonky a jejich název vznikl tak, že byly vyváženy z brazilského přístavu Pará. Para ořechy jsou umístěny v plodu, který je vzhledem podobný kokosovému ořechu. Každý plod může obsahovat až 40 semen. Skořápka para ořechů je velmi tvrdá, jádro má až 60 % oleje, a proto po vyluštění velmi rychle žlukne.

Jádro by mělo být na lomu bílé až slonově bílé, pokud tomu tak není, je to známka plísně, což je pro konzumaci zcela nepřípustné. Stejně tak tomu je, pokud je jádro nahořklé, musí totiž vždy chutnat nasládle.

Pokud zůstanou jádra ve skořápkách, můžeme je klidně jíst i po dvou letech. Nejčastěji se konzumují syrová, ale dá se z nich připravit třeba koláč.

Autor článku: Redakce
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění