Polníček

Polníček jakožto listová zelenina vyniká bohatostí hořčíku, což je jedna z nejdůležitějších látek proti stresu.
Polníček
31.8.2005 0:00 |

Tato salátová zelenina má mladé aromatické listy, které mají oříškovou příchuť. Je biologicky významnější než hlávkový salát a má silné účinky při posilování imunity organismu. Ve volné přírodě se vyskytoval v oblasti Středomoří, v kuchyni ho používali už ve starém Římě. Planě roste po celé Evropě, u nás teprve získává na popularitě.

Účinky na organismus:


- posiluje srdce
- podporuje krvetvorbu
- zvyšuje výkonnost a vitalitu
- působí protistresově
- aktivuje látkovou přeměnu v buňkách
- posiluje imunitu
- posiluje sliznice

Polníček má mnoho vitaminů a minerálních látek- najdeme v něm vitamin A, C, E, železo, hořčík, betakaroten, kyselinu listovou. Tato směs přírodních látek ho předurčuje jako zeleninu pro lidi se srdečními obtíženi, kteří jsou náchylní k k infarktu a celkově pro všechny, kteří potřebují zlepšit soustředění a vitalitu. Železo jako součást červených krvinek dopravuje k buňkám kyslík, při jeho nedostatku kostní dřeň nemůže vytvářet dostatečné množství červených krvinek a také se špatně brání bakteriím, plísním a virům. Vitamin C zlepšuje zužitkování bílkovin z potravy. Ke konzumaci se hodí rostliny s malým počtem lístků, čím jsou menší, tím jsou aromatičtější. Při kuchyňském zpracování nejdříve odstraníme poškozené nebo zvadlé listy, odřízneme kořen a propereme ve studené vodě. Listy jsou křehké, dáváme proto pozor, aby se nepomačkaly, jinak ztratí šťavnatost. Upravujeme jako salát s různými druhy zálivek. 

Autor článku: Redakce
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

hanina | 15.12.2006 08:57

polníček

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění