Při aqua aerobiku se nezapotíte, ale kalorie spálíte stejně účinně jako u aerobiku

Intenzivně si zacvičit, při tom se neztrhat a ještě k tomu si užít kopec legrace – zdá se vám to být nemožné? Vyzkoušejte aqua aerobic, ten vás přesvědčí!
Při aqua aerobiku se nezapotíte, ale kalorie spálíte stejně účinně jako u aerobiku
25.8.2010 0:00 |

Aqua aerobic je typ aerobního cvičení, které, jak jeho názve napovídá, se provádí ve vodě. Právě díky vodnímu prostředí je daleko účinnější, než běžný aerobic. Kdybychom chtěli zapátrat po původu „vodního“ aerobicu, museli bychom se vydat až do zámoří. Ve spojených státech se totiž vyvinulo cvičení, které položilo aqua aerobicu základy. Původně sloužilo k rehabilitaci pohybového aparátu, zejména atletů.

Zprvu nudné cvičení se podobalo spíše jakési vodní gymnastice. Cviky byly bez nápadu a fantazie, opakovaly se v nudných sestavách a brzy o ně přestal být zájem. Netrvalo však dlouho a „vodní “ aerobic se opět začal rozvíjet. Začali jej využívat i jiní sportovci, než atleti a své příznivce našel i v řadách veřejnosti. Celé cvičení se později zprofesionalizovalo, cviky se zefektivnily a nic již nebránilo jeho masivní oblibě, zejména u ženského pokolení.




Aqua aerobic se zaměřuje zejména na zvýšení fyzické kondice, redukci váhy a tvarování a zpevňování celého těla. Odpor vody je zhruba 4 – 12 vyšší než odpor vzduchu. Tím pádem, je intenzita cvičení mnohonásobně vyšší, než u běžných cvičení, prováděných „na souši“. Zároveň voda masíruje namáhané svaly.
 
Navíc oproti běžnému aerobiku při vodní formě nedochází k sebemenším otřesům, za což nám jistě naše klouby jedině poděkují. Avšak i kardiovaskulární systém bude danou formu cvičení snášet o poznání lépe. Mezi další nesporné výhody aqua fittnes patří: až čtyřikrát rychlejší redukce hmotnosti, než na suchu, výrazné rehabilitační účinky a v neposlední řadě se při něm nepotíme, protože voda odvádí až dvacetpětkrát více tepla, než plynné prostředí.

Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že aqua aerobic cvičí všechny věkové i váhové kategorie. Dokonce ani lidé s výraznou nadváhou se jej nemusí bát, právě z důvodu jeho šetrnosti ke kloubům i svalům. Na hodinách aqua aerobicu panuje výborná nálada, kterou dotváří motivační pulzující hudba a svižná instruktorka, která cviky předcvičuje na kraji bazénu.



Navíc, jak již bylo zmíněno výše, nikdo se při cvičení nepotí ani není upachtěný, což dotváří příjemnou atmosféru a lekce připomíná spíše rozcvičku rozverných akvabel, než seriózní trénink. Člověk se rovněž nemusí bát, že se bude cítit trapně, když nějaký cvik „nepochytí“ úplně správně. Voda ledacos skryje a hodiny aqua aerobiku jsou tudíž vhodné i pro různé výkonnostní a kondiční skupiny. Nenechme se však mýlit, aqua aerobic zdaleka není procházka růžovým sadem. S poslední kapkou vody, kterou vysušíte z vlasů, se dostaví i patřičná únava a ze začátku i bolest svalů. I když je „aqua“ z velké části spíše zábavou, stále se jedná o cíleně a efektivně sestavené cvičení.

Aqua aerobic se cvičí v mělké, přechodové i hluboké vodě. Vybrat si můžeme hned z několika typů lekcí. Kromě klasického aqua aerobiku, můžeme navštívit i hodiny aqua kickboxu – vodní aerobic využívající úderů a kopů, přizpůsobených pro vodní prostředí, power aqua aerobiku, který je zaměřen zejména na posílení a tvarování svalů či funky aqua aerobic – zábavné hodiny, při nichž se využívají nejrůznější pomůcky, například tzv. žížaly, na kterých se cvičící pokoušejí nejrůzněji balancovat, zkrátka se s nimi prostě vyblbnout a zapomenout na každodenní starosti. Žhavou novinkou je aqua zumba, tedy vodní verze současného hitu fitness center. Cvičení se promění v jednu velkou vodní párty.

Autor: Vendula Kochanová
25. srpna 2010

Autor článku: Vendula Kochanová
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění