Termoterapie: Prohřejte tělo a cvičte v teple, zhubnete rychleji

Teplo je dobrým pomocníkem při hubnutí. Zlepšuje metabolismus, podporuje výdej energie, navíc uvolňuje křeče. Tím vám pomůže dosáhnout skvělých výsledků v kratším čase.
Termoterapie: Prohřejte tělo a cvičte v teple, zhubnete rychleji
24.11.2011 16:00 |

Zajímavou kombinací je příprava na cvičení v zahřívací komoře, tak zvaném termoboxu, a následné cvičení v mechanoterapeutickém lůžku. Tato metoda, která je v zahraničí prověřená již desítkami let, je v České republice stále ještě ojedinělá. Využívají ji například v brněnském Institutu kompliment.

„Každá hodina redukčního programu začíná termoterapií v boxu se vzduchem zahřátým na tělesnou teplotu, tedy kolem šestatřiceti stupňů. Klient přitom pohodlně sedí, hlavu má mimo box. Abychom dosáhli maximálního využití času, během termoterapie konzultujeme výživu,“ popisuje Mgr. Kristýna Galová z Institutu redukce a prevence nadváhy.

Stačí cvičit jen třicet minut!

Tato metoda má nespornou výhodu. Dvacetiminutová termoterapie připravuje tělo na tělesný výkon a nahrazuje rozcvičku. Díky zahřátí tkání dosáhnete aerobní zóny tepové frekvence už po dvou až třech minutách tělesného pohybu, proto stačí cvičit jen třicet minut, zatímco standardní tréninková jednotka by měla včetně rozcvičky trvat 45 až 60 minut.

„Chodí k nám lidé, kteří jsou hodně zaneprázdnění. Oceňují proto, že díky předchozímu prohřátí těla trvá cvičení jen třicet minut a je mimořádně efektivní. Během návštěvy si nejen zacvičí, ale také získají důležité znalosti o výživě, zpětnou vazbu na jídelníček, odpovědi na své otázky a individuální problémy,“ říká Kristýna Galová.

Po termoterapii se cvičí v mechanoterapeutickém lůžku, které je překryté plexisklovou kopulí, aby byla udržována požadovaná teplota. Standardně začátečník cvičí při dvaceti až dvaadvaceti stupních. Pokud jste však fyzicky zdatní a nemáte žádné zdravotní kontraindikace, můžete cvičit i při teplotě 26-28°C, při níž už je cvičení namáhavější.

Individuální sestava pomáhá zhubnout v problémových partiích

Při cvičení využíváte váhy vlastního těla nebo cvičíte proti nastavitelné zátěži lanek, která jsou součástí lůžka. Cviky provádíte vleže, na boku, na břiše, na zádech nebo na kolenou a loktech. Intenzita je individuální, stejně jako složení cvičební sestavy. Dobrou zprávou zejména pro ženy je, že se lze zaměřit na konkrétní partie a zhubnout přednostně tam.

Po pobytu v termoboxu stačí cvičit 30 minut. Po pobytu v termoboxu stačí cvičit 30 minut.

„Mnohokrát jsme již ze všech stran slyšeli, že tělo hubne globálně a nelze se proto zaměřit na konkrétní problémové partie. Naše dlouholeté zkušenosti však hovoří o něčem jiném. Individuálně nastavenou sestavou lze do značné míry ovlivnit, odkud budete hubnout,“ říká Kristýna Galová.

Pozitivní účinky tepla při cvičení už jsou známy skoro padesát let. Tehdy tým švýcarských fyzioterapeutů, lékařů a odborníků na tělovýchovu a sport vytvořil koncepci metodiky využití pozitivní termoterapie před cvičením (jako přípravu na tělesný výkon) a během něj pro zvýšení intenzity cvičení.

Autor článku: Nela Mitrengová
Zdroj: Institut Kompliment

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění