Ulevte svým unaveným nohám!

Jestli své nožky týráte na vysokých podpatcích celoročně nebo jen při zvláštních, večírkových příležitostech, nehraje až tak velkou roli. Ani jedna z variant totiž pro jejich zdraví, potažmo krásu neznamená nic pozitivního. Dobrou zprávou je, že existují možnosti, jak chodidla chránit a rozmazlovat.
Ulevte svým unaveným nohám!
30.1.2015 17:00 |

Optický dojem dlouhatánských nohou nic nenahradí. Vyloučit podpatky z repertoáru sexy zbraní tedy nepřichází v úvahu. Jak ale zařídit, aby klenby, kotníky a prsty netrpěly a nevrátily vám to ve vzrůstajících bolestech či deformacích chodidel?

1. PROCVIČTE SVÉ KLENBY

Většina odborníků – ortopedů by sice nejraději podpatky úplně zrušila. Jsou ale ochotni přimhouřit oči, pokud jejich výška nepřesahuje 10 centimetrů. Musí jim však sekundovat dostatečná ohebnost v kotníku a rovněž síla nohou. Cviky, jako jsou například rozšlapávání žínky nebo zvedání kuliček ze země s pomocí prstů, proto rozhodně nejsou žádným nadstandardem, ale – k budouvání síly – v podstatě nutností.

Tip: Pro okamžitou úlevu klenbám zkuste speciální strečink. Postavte se čelem ke stěně s chodidly u sebe, pozvedněte pravé chodidlo diagonálně vzhůru proti zdi tak, že pata zůstane na zemi a prsty směřují vertikálně. Tlačte vahou svého těla na tuto nohu – měli byste cítit protažení prstů a lýtkových svalů. Vydržte 30 sekund a poté opakujte s druhou nohou.

Trik: Každý večer zkuste 15 minut roztahovat prsty u nohou, zvedat je od země a postupně pokládat. Anebo obměňujte s jednodušší variantou, kdy zasunete mezi prsty separátor (používá se pro lakování nehtů). Obojí pomáhá ulevit napětí, napravit strukturu chodidla a posílit a protáhnout svaly.

2. ODLEHČETE NAPĚTÍ

Refl exologie sice slouží především jako diagnostický nástroj (chodidla jsou dokonalým odrazem toho, co se děje uvnitř těla), ale zároveň je až neuvěřitelně užitečná k obnovení celkového zdraví nohou. Tlak na svaly během jednoho ošetření odstraní vše, co se postupně hromadí v nervových zakončeních, navrací chodidla k jejich přirozenému klenutí a napomáhá ke správnému proudění krve. Je to zkrátka výborný prostředek k tomu, aby se každý stal ke svým nohám uvědomělejší a aby se celkově cítil líp.

Tip: Posaďte se na židli a válejte tenisový nebo golfový míček pod každým chodidlem, od prstů k patám. Snažte se přitom po dobu 30 sekund vyvíjet na míčky co největší tlak.

Trik: Do unavených chodidel vmasírujte povzbuzující krém (např. Berry Refresh Invigorating Foot Cream od Lumene). Naneste jej v silnější vrstvě těsně před spaním a schovejte nožky do silných ponožek. Během noci tak napravíte většinu ztrát.

3. DOPŘEJTE SI PÉČI

Nesprávná velikost bot nebo vysoké podpatky nejsou zdaleka jedinou příčinou mozolů. Můžou v tom být dědičné faktory anebo důsledek postavení a kondice svalů a kloubů. Objevují se klidně už v začátcích dospělosti a časem se zhoršují. Špatně padnoucí boty pak celé dílo už jen završí…

Tip: V Čechách se v tomto ohledu musíte spoléhat na pomoc pedikérek nebo kožních lékařů či ortopedů. Ale například ve Spojených státech jsou na vzestupu procedury na korekci otlaků. Je možné se objednat na plastiku mozolů, vypodložení některých míst tukem nebo na „make-over“ chodidel.

Trik: Přemýšlejte o svých nohách stejně jako o zubech. Navštivte jednou ročně ortopeda a poraďte se, zdali je možné pro zdraví vašich chodidel něco udělat. Ztvrdlá místa, kuří oka nebo různé bolesti nohou pak nemusí vůbec nastat nebo alespoň dojít do krajnosti.


Článek vyšel v časopise Moje psychologie.

Autor článku: Martina Polachová
Zdroj: časopis Moje Psychologie

Komentáře

Anička | 3.6.2015 08:07

žilní mazání

Kristýna | 7.4.2015 13:06

Priessnitz mazání

Hana | 19.3.2015 13:35

Priessnitz

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění