Vaříme zdravě: Pokrmy z kukuřice

K uchování dobrého zdraví je důležité mít hlavně zdravý jídelníček. Dnes se zaměříme na jídla připravená z kukuřice.
Vaříme zdravě: Pokrmy z kukuřice
23.8.2006 0:00 |

Kukuřice obsahuje draslík, fosfor, vápník, hořčík, železo, zinek a pektiny podporující zažívací proces a dobrý stav cév. Má vysoký podíl vitamin B1- tiaminu, který v metabolismu přetváří sacharidy na molekuly glukózy, což je výživa pro mozek a nervové buňky. Kromě tiaminu obsahuje i mangan, biotin pro hezkou pokožku a vlasy, niacin pro buněčnou energii a dobrou náladu, kyselinu pantotenovou jako obranu proti stresu a kyselinu listovou pro omlazování buněk a krvetvorbu. Železo zase podporuje dýchání buněk, hořčík posiluje vazivové tkáně a tvorbu hormonů.

Recepty:
Rýžový salát s kukuřicí a hráškem

1 sáček rýže, 100 g mražené kukuřice, 100 g mraženého hrášku, 0,5 dl vody, 3 lžíce vinného octa, 4 lžíce olivového oleje, sůl, pepř
Rýži uvaříme v osolené vodě doměkka. Přimícháme uvařený hrášek a kukuřici a přelijeme zálivkou z vody, oleje a octa, soli a pepře. Případně můžeme dochutit citronovou šťávou. Dobře promícháme a necháme v chladu odležet.

Dušená kukuřice s rajčaty
500 g kukuřičných zrn, 5 rajčat, pepř, sůl, petrželka
Kukuřici podusíme do poloměkka v osolené vodě a rajčata spaříme, oloupeme je a pokrájíme na kostičky. Smícháme vše dohromady, přidáme pepř, případně ještě dosolíme a podusíme doměkka. Nakonec vmícháme posekanou čerstvou petrželku a podáváme.
 
Kukuřičný salát s ovocem
3 lžíce mražené kukuřice,  kousek cibule, sůl, mletý pepř, ocet, olivový olej, půl jablka a banánu, špetka vegety, kari koření, 1 lžíce zakysané smetany
Uvařenouk ukuřici přelijeme zálivkou, kterou připravíme takto: smícháme jemně nasekanou cibuli, sůl, pepř, ocet a olej. Jablko nakrájíme na tenké plátky a smícháme s oloupaným a rozmačkaným banánem ochuceným kari, smetanou a vegetou. Na talíři pak jablkovou směs obložíme kukuřičným salátem.

Kukuřice v alobalu
4 kukuřiční klasy, 4 pláty alobalu, máslo, kečup, paprika,sůl
Paripku posekáme na velmi jemno a pak ji smícháme s rozpuštěným máslem, kečupem a solí. Směsí potřeme kukuřičné klasy, každý zvlášť zabalíme do alobalu, dobře uzavřeme a dáme péct do mírně vyhřáté trouby na dvacet minut.

Kukuřice s balkánským sýrem
250 g mražené kukuřice, 250 g rajčat, 250 g paprik, 100 g balkánského sýra, pepř, sůl, petrželka, olivový olej

Kukuřici uvaříme v osolené vodě doměkka, pak ji smícháme s rajčaty nakrájenými na kolečka a paprikami nakrájenými na proužky. Pokapeme olejem, posypeme petrželkou a na talíři posypeme kostičkami balkánského sýra.

Kukuřičný guláš
50 g kukuřice, 100 g pšenice, 50 g žita, 50 g krup, 2 litry zeleninového vývaru, 3 lžíce olivového oleje, 8 stroužků česneku, pepř
Obiloviny uvaříme ve vývaru doměkka, pak přidáme utřený česnek, olej, pepř a případně zahustíme celozrnnou moukou.

Autor článku: Redakce
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění