Vaříme zdravě: Pokrmy z papriky

V dnešním díle seriálu Vaříme zdravě se zaměříme na papriky -zeleninu, která posiluje imunitní systém a chrání buňky před infekcemi všeho druhu.
Vaříme zdravě: Pokrmy z papriky
19.7.2006 0:00 |

Tato zelenina je velkým zdrojem vitaminu C, provitaminu A, dále obsahuje vitaminy B1, B2, niacin, kyselinu listovou, vitamin E, draslík, hořčík, vápník, železo, zinek, jód.  Rostlinným barvivem paprik je bohatě obsažený karoten, který chrání sliznice, přináší vitalitu buňkám a podporuje dobrý zrak.Najdete v nich ale i množství zinku, který je důležitý pro vaziva a tvorbu hormonů. Papriky posilují cévy, mírní bolesti žil, posilují srdce a krevní oběh, zlepšují zrak, jsou prevencí migrén a zpevňují vazivové tkáně.

Recepty:
Papriková pomazánka
20g zelené papriky, 2 cibule, 2 lžíce strouhaného křenu, 150 ml bílého jogurtu, 1 Lučina, pepř, sůl, pažitka
Papriky nakrájíme na velmi jemno, nebo je rozmixujeme. Přidáme posekané cibule, jogurt, Lučinu, křen, sůl a pepř a pořádně promícháme. Namažeme na plátky celozrnného chleba a posypeme pažitkou.

Zapečené papriky
1 větší paprika, 40 g tvrdého sýra, 20 g celozrnné housky, 1/2 dcl mléka, 3 g olivového oleje, sůl, pažitka
Papriky rozpůlíme a vyjmeme jádřinec. Housku pokrájíme na kostičky, zalijeme mlékem a vymačkáme. Pak veku smícháme se strouhaným sýrem, solí a pažitkou. Směsí plníme půlky papriky a zapečeme v zapékací misce vytřené olejem (podlijeme vodou).

Paprikáš
1 kg paprik, 300 g cibule, 300 g rajčat, olivový olej, celozrnná mouka, mletá paprika, petrželka, sůl
Pokrájenou cibuli zpěníme na oleji, přidáme papriky nakrájené na proužky, osminky rajčat, petrželku a sůl. Zaprášíme moukou, podusíme a pak podáváme s celozrnným pečivem.

Papriky s rajčaty a nivou
4 papriky, 2 cibule, 4 rajčata, 2 lžíce olivového oleje, 200 g nivy, 4 vejce, sůl, petrželka
Papriky zbavíme semínek a nakrájíme na nudličky. Na oleji zpěníme cibuli, přidáme papriku a spařená, oloupaná a pokrájená rajčata. Podusíme, trošku osolíme, přidáme na kostičky nakrájený sýr a petrželku, vlijeme rozšlehaná vejce, promícháme a necháme ztuhnout.

Paprikový salát s medem
400 paprik různých barev, 1 cibule, 2 lžíce olivového oleje, lžíce medu, citronová šťáva, sůl, pepř
Papriky nakrájíme na proužky, cibuli na kolečka. Z oleje, medu, soli, pepře a citronové šťávy si umícháme zálivku, přelijeme jí papriky s cibulí a necháme chvíli uležet.

Papriky s balkánským sýrem
2 papriky, menší cibule, balkánský sýr, sůl, olivový olej, oregáno
Papriky pokrájíme na proužky, cibuli posekáme. Cibuli dáme zpěnit na olej, přidáme papriky, sůl a oregáno a podusíme. Přidáme na kostičky pokrájený sýr, prohřejeme a pak podáváme s celozrnným pečivem.

Paprikový salát
1 menší červená paprika, 1 menší žlutá paprika, 1 menší zelená paprika, půl cibule, stroužek česneku, 5 g olivového oleje, trocha octu podle chuti, bazalka, pepř, mletá paprika, sůl
Papriky a cibuli pokrájíme na proužky. Dále si připravíme marinádu z oleje, octa, posekané bazalky, utřeného česneku, soli a koření. Promícháme se zeleninou a podáváme s celozrnným pečivem.

Další díly seriálu Vaříme zdravě naleznete v rubrice Zdravá výživa

Autor článku: Redakce
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění