4 praktické tipy, jak si lépe zorganizovat pracovní režim

Nestíháte během své osmihodinové pracovní doby běžné pracovní povinnosti , zatímco vaši kolegové s tím problém nemají? Chyba možná bude v organizaci pracovního režimu. Velkým žroutem času jsou zdánlivé maličkosti, kterým obvykle nevěnujeme pozornost.
4 praktické tipy, jak si lépe zorganizovat pracovní režim
22.10.2013 20:00 |

1) Nejtěžší úkoly řešte nejdříve

Udělejte si na začátku každého týdne přehled pracovních úkolů, které potřebujete během pracovní doby zvládnout a rozvrhněte je na jednotlivé dny.

Důležité je také stanovení priorit a harmonogramu plnění. Těžké nebo nepříjemné pracovní úkoly neodkládejte na později, stejně se jim nedokážete vyhnout. Lepší bude, když se jim budete věnovat hned po ránu, kdy jste ještě odpočatí.

2) Pracujte efektivně s poštou

Neustálé přerušování práce, například kvůli novému e-mailu, který si nežádá okamžitou odpověď, vaše pracovní tempo rozhodně nezlepší.

„Přijde-li vám za den například 30 emailů a odpověď na každý z nich vám zabere více než 5 minut, strávíte jen dopisováním přes dvě a půl hodiny svého pracovního času. A ten vám bude samozřejmě chybět někde jinde. Příchozí poštu proto zběžně prohlédněte a odpovídejte dle priorit. Maily, které lze vyřídit do dvou minut, řešte okamžitě, zbytek si rozplánujte,“ doporučuje Jan Dvořák ze školícího střediska Gopas.

Pokud při své práci potřebujete být v soustavném kontaktu s klienty či obchodními partnery rozvrhněte si kontrolu pošty po 15 minutách, při běžném režimu pak stačí kontrola emailů v hodinovém intervalu.

3) Nenechte se chytit do (sociálních) sítí

Brouzdání po sociálních sítích je častým pracovním nešvarem. Pokud máte klíčové úkoly splněné a cítíte se unaveni, mohou být dobrým způsobem relaxace. Mějte se však pod kontrolou dobu, kterou jim v pracovním čase věnujete.

Jestliže strávíte v pracovní době půl hodiny denně např. na Facebooku, za měsíc promarníte klábosením s přáteli 10 hodin. Což je více než jeden standardní pracovní den, který si budete muset nahradit přesčasovými hodinami.

Šetřete čas

On-line komunikace je dnes již na takové úrovni, že pokud se ji v práci naučíte efektivně využívat, může vám výrazně ušetřit čas. Zaměstnancům firem pak odpadá nutnost klasických služebních cest do tuzemska i zahraničí, což s sebou přináší nemalé časové i finanční úspory.

„Vezměte si například služební cestu, která trvá tři dny. V podstatě jste v práci 24 hodin denně, navíc mimo domov a v cizím prostředí. Díky videokonferenci vyřídíte za mnohem kratší dobu důležité obchodní schůzky rovnou z kanceláře, aniž byste museli někam cestovat,“ říká Lumír Kulda, specialista společnosti Audiopro.

Autor článku: MK
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

jangrew@seznam.cz | 20.11.2013 10:19

Re: pauza s cigaretou

jangrew@seznam.cz | 14.11.2013 15:32

Ale pokud to jde, najděte si jiný způsob, nechci tu propagovat kouření :D to je můj zlozvyk a ničí jiný :)

jangrew@seznam.cz | 14.11.2013 15:31

pauza s cigaretou

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění