5 nejčastějších chyb, které děláme při sestavování životopisu

Hledáte zaměstnání? Začněte správným životopisem, který zaujme. Mějte na paměti fakt, že se zaměstnavatelé probírají záplavou dokumentů a každému životopisu věnují maximálně jednu minutu. Máme po vás několik tipů, jak si nepokazit výběrové řízení dříve, než vůbec začne.
5 nejčastějších chyb, které děláme při sestavování životopisu
23.11.2015 8:00 |

Nezapomeňte na designovou úpravu životopisu

Zkuste na svém životopisu zapracovat o hodinku déle a pozornost věnujete i designové úpravě. Inspirovat vás mohou profesionální vzory, které najdete například na pracovním portálu cliqjobs.com. Pomohou vám vytvořit úderný, stručný a přehledný životopis.

Obecně dodržujte zásady strukturovaného životopisu pokaždé. Své pracovní zkušenosti uvádějte v bodech nebo krátkých větách. Dlouhá souvětí nebo souvislé texty mohou odrazovat od čtení a životopis se stává nezajímavým.

Uvádějte důležité podrobnosti o náplni práce

„Zaměstnavatelé často dostávají do rukou životopisy, které neuvádějí podrobnosti kandidátů o náplni práce. Uchazeč shrne například pracovní pozici účetní lakonickou větou: administrativní činnost, vedení účetnictví. Co se děje při čtení takového životopisu v hlavě personalisty?Rychlým pohledem zjistí, že se nic podstatného nedozví a odloží ho. Pokud zrovna nemá o uchazeče nouzi, už se k němu nikdy nevrátí. Vždy najde dost životopisů, které mu o kandidátovi prozradí víc,“ upozorňuje Lubomír Husar z pracovního portálu Cliqjobs.com a ředitel personální agentury Colorbee.

Mnohem lepší popis pozice účetní je třeba tento: nastavení administrativních procesů, kompletní vedení účetnictví celého holdingu, finanční analýza.

Neužívejte slova s konfliktním nádechem

Vyvarujte se v životopisu jakéhokoli negativního hodnocení svých předchozích zaměstnavatelů, projektů nebo absolvovaných kurzů. Budoucí zaměstnavatel by to mohl vnímat negativně. Nevhodné je užívání slov s negativním nebo konfliktním nádechem typu „odmítám, nechci, vyžaduji.“

Neklaďte si v životopisu ani zbytečné podmínky, které vás mohou již dopředu znevýhodnit – požaduji home office, volnou pracovní dobu, benefity a podobně. Na to bude dostatek času při osobním setkání na pohovoru.

Nelekejte se požadavků pracovního inzerátu

Pokud odpovídáte na inzerát, pozorně si přečtěte, koho zaměstnavatel hledá. Nezalekněte se však toho, že nesplňujete všechny požadavky na 100%. Inzeráty totiž popisují ideální profil uchazeče. Firmy obvykle časem z nároků slevují. Svůj životopis i přesto přizpůsobte požadavkům. Pokud firma klade u dané pozice zásadní důraz na organizační schopnosti, popište konkrétně, jak jste tyto schopnosti ve svých předchozích zaměstnáních využívali.

Přítomnost je důležitější než minulost

Kandidáti nezřídka posílají zaměstnavatelům životopisy, které začínají jejich vzděláním, pokračují prvním zaměstnáním, druhým zaměstnáním…Teprve na samém konci dokumentu uchazeči uvedou, kam se v průběhu své kariéry dostali.

„Při tvorbě životopisu proto začínejte praxí a současné zaměstnání uveďte hned na začátku. Nebojte se zmínit úspěchy, kterých jste dosáhli a prodat svoje schopnosti a zkušenosti. Pokud vás zaměstnavatel nezná, jedinou možností, jak si o vás udělat obrázek, je životopis a průvodní dopis, kterým se představíte,“ uzavírá Lubomír Husar.

Autor článku: MK
Zdroj: Ženy.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění