Hromadné nakupování - Češi na slevy slyší

Přes portály hromadného nakupování nakupujeme o sto šest. I slevy však mají svá rizika. 
Hromadné nakupování - Češi na slevy slyší
20.5.2011 0:00 |

Slevomat.cz, průkopník hromadného nakupování v ČR, oslavil první narozeniny. Češi si rychle tento způsob nakupování osvojili a tak počet slevových portálů za poslední rok rostl jak houby po dešti.

Nyní jich je na našem trhu téměř dvě stě. Z nabídky portálu si nejčastěji dopřáváme příjemné služby typu masáží, solária, méně příjemnou epilaci a zeštíhlovací procedury, či zdraví prospěšné fitness, případně zajdeme na večeři a dáme si třeba dvě pizzy za cenu jedné.

Co nejraději nakupujeme?


Zatímco se začátky těchto portálů nesly v duchu především služeb a gastronomie, dnes již většina z nich začíná nabízet i fyzické produkty: DVD, kosmetiku či kilogram vánočního cukroví (mydeals.cz). Se slevou už můžeme absolvovat dokonce i kurzy, například Rekvalifikační kurz vizážistka a barvové poradenství (slevmeto.cz) či Profesionální kurz svádění (slevomat.cz).

Oceňujeme jistě i možnost pomáhat – podpořit útulek S.O.S. Život pro pro staré a týrané koně (zapakatel.cz) nebo přispět na vybraný ze 185 charitativních projektů na portálu www.darujspravne.cz, přičež Slevomat slíbil dar navýšit.

V historii Slevomatu zaznamenal největší úspěch poukaz na neomezený vstup do BBC Fitness se slevou 82 %, který si koupilo 7 864 zájemců. Stříbrnou a bronzovou příčku pak obsadily šálek kávy Lavazza a Créme Brullé ve Phénix Café se slevou 75 % (6 505 kupujících) a 149 Kč za dvě kávy a dva dezerty dle výběru v legendární cukrárně Myšák (5 657 kupujících).

Slevovým portálům se daří


Slevomat již třetí měsíc své existence dosáhl obratu 3,5 milionu korun. K úspěchu značnou měrou přispívá také existence sociálních sítí, především facebooku. Z prvních 5 000 návštěvníků webu zapakatel.cz jich 40 % přišlo právě z facebooku.

Slevomat má dnes přes 123 tisíc fanoušků, zapakatel.cz 13 229, mydeals.cz 14 817, což se zdá být v porovnání se Slevomatem málo, avšak je třeba zohlednit podstatně kratší dobu jejich existence. Slevomat byl prostě první a stihl si získat velkou část trhu. V každém případě tyto počty svědčí o mimořádné oblíbenosti slevových portálů.

Slevy nejsou bez rizika!


Slevové nakupování jako každé jiné má i svá úskalí. Zákazník si na webu přečte popis produktu, nadchne se pro něj a chce ho mít. Nicméně následně zjistí, že popis poskytovatele byl nedostatečný či dokonce zavádějící, a produkt či služba ve skutečnosti vypadá úplně jinak. Solidní slevové servery v případě, že klient prokáže zásadní důvody k nespokojenosti, vrací peníze. Ne všechny si však toto mohou z finančních důvodů dovolit.

Je důležité si popis pročíst pozorně, aby se nestalo, že přehlédnete například informaci o tom, že voucher do restaurace platí pouze po třetí hodině odpoledne.

Lidé si také často vybírají zakoupené vouchery na poslední chvíli, a tak se stane, že restaurace je přeplněná a obsluha nestíhá, nebo má poskytovatel služby zaplněný „kalendář“ a voucher tak propadne. Pokud se jedná o službu, na kterou je třeba se objednat, neotálejte a učiňte tak co nejdříve, vyhnete se tak stresu a zbytečným tahanicím, kdo za to vlastně může.

V méně solidních podnicích se klienti mohou setkat i s obsluhou, která se k držitelům voucheru chová jako k podřadnému zákazníkovi.

Rizikem je také varianta, že se podnik během lhůty pro uplatňování slev dostane do existenčních problémů a má potíže s plněním, nebo dokonce zanikne. Je třeba však podotknout, že ve většině případů zákazník o své peníze nepřijde, protože prakticky všechny větší slevové servery zaručují pro tento případ vrácení peněz.

Důležitá je kvalitní zákaznická podpora těchto serverů. A to jak pro reklamace, tak i pro případy, kdy se kupující prostě rozmyslí – také pro tento typ nákupů platí zákonná lhůta pro odstoupení od smlouvy ve 14 dnech.

Sleva nebo nic


Slevové nakupování v posledním roce zažilo obrovský boom, to však logicky nemůže trvat do nekonečna. Slevomat následovalo velké množství menších společností a zdá se, že trh začíná být nasycen.

Navíc se začíná projevovat, že tento druh podnikání nemusí vést k efektu, který od něj očekávání poskytovatelé služeb – získání věrných zákazníků. Nabízených slev je dnes takové množství, že ať se rozhodnete pro jakoukoli, skoro vždy ji některý server nabízí o 50 a více procent levněji. Proč by se tedy pragmaticky uvažující zákazník vracel tam, kde už by ji dnes dostal za „plnou“ cenu?

Autor: Pavla Lorencová
Zdroj : www.finexpert.cz   

20. května 2011

Autor článku: Pavla Lorencová
Zdroj: Finexpert.cz

Komentáře

Nebyl vložen žádný komentář.

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění