Diskuse: Reklamace výrobku

   
Řadit:
2
příspěvků
Správce: dTest
Kamarádka nemá fotografii.
dTest Poslat vzkaz | 2.2.2011 12:27

Prodejna je povinna vrátit peníze za zboží způsobem, který si spotřebitel zvolí. Pokud tedy požádáte o zaplacení peněz složenkou nebo převodem, je Vám prodejce povinen vyhovět. Lhůta na proplacení peněz činí 30 dnů od odstoupení od smlouvy - prakticky tedy ode dne, kdy jste se dohodli na vrácení peněz.
Pokud by prodejce nechtěl přistoupit na vrácení peněz bezhotovostně, radím abyste ho upozornila na existenci §598 občanského zákoníku („kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady“). Jelikož vrácení peněz probíhá v rámci vyřízení reklamace (tedy práv z odpovědnosti práv za vady), měla byste nárok na úhradu nákladů za cestu tam i zpět.
Občanské sdružení spotřebitelů dTest, www.dtest.cz

Kamarádka nemá fotografii.
noddy Poslat vzkaz | 31.1.2011 13:38

Dobrý den,můžete mi někdo,prosím,poradit,jak dovyřešit reklamaci výrobku?Jedná se o akumulátorový vysavač, který jsme zakoupili v prodejně 160 km od našeho bydliště.Vysavač přestal fungovat, díky náhodné cestě jsme ho zavezli zpět do prodejny a čekali na vyřízení reklamace.Po telefonické domluvě s výrobcem vím, že vysavač je neopravitelný a že na prodejně si mohu vyzvednout jiné zboží v hodnotě vysavače a nebo mi vrátí peníze.Mám zájem o finanční hotovost a teď potřebuji zjistit, zda mi prodejna může tuto částku poslat složenkou domů, pokud jim pošlu reklamační list.Vysavač stál 600,- kč, ale pokud bych si pro peníze musela jet,tak projedu mnohem více.Existuje nějaký způsob,jak úspěšně reklamaci vyřídit,ale nemuset jezdit takovou dálku?Děkuji.Radka

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění