Internetová aukce pro dětské domovy hlásí první měsíc ve znamení úspěchu

Právě možnost, aby děti získaly finanční prostředky prostřednictvím své vlastní práce, oceňují na projektu vychovatelé z dětských domovů nejvíce. „Naše děti si již během posledních let zvykly, že si mohou svými obrázky prostřednictvím potenciálních kupců vydělat penízky „na přilepšenou“ a i nám se tento výchovný princip velmi zamlouvá. Jsme rádi, že děti musí vyvinout nějakou aktivitu pro získání jakýchkoliv výhod a koncepce projektu nám tudíž velmi vyhovuje,“ uvádí Pavel Šoltys, ředitel dětského domova Bojkovice.
Jak se zapojit?
Princip pomoci je jednoduchý - stačí se zaregistrovat na stránkách projektu Vlak štěstí a naděje, vybrat si obrázek, který vám padne do oka a začít dražit. Vyvolávací cena všech obrázků je 300 Kč, přihazovat se dá po padesátikoruně, každý obrázek je v dražbě přesně 7 dní od prvního příhozu.
Výhodou projektu je dokonalá jistota vydražitelů, že se jejich peníze dostanou v plné výši k dětem, jejichž obrázek v dražbě zakoupili. Veškeré peníze totiž sami posílají přímo na účty dětských domovů. Za předchozí čtyři ročníky se takto podařilo pro děti získat již přes 715 tisíc korun.
„Každý prodaný obrázek udělá našim dětem velkou radost,“ říká Jana Krchňavá z dětského domova v Telči. „Nejde ani tak o peníze, ale o to, že jsou hrdé na to, že si někdo vybral a koupil právě ten jejich výtvor,“ dodává na vysvětlenou.
Pomáhají dlouholetí i noví dražitelé
V dražbě si kupují obrázky věrní dražitelé, kteří se vrací na stránky projektu opakovaně již několik let, stejně jako noví zájemci, kteří udělají koupeným obrázkem radost sobě i jeho malému autorovi.
Najdou se ale i takoví lidé, kteří možnosti účasti v dražbě dokážou zneužít. „Každý rok se bohužel objeví i falešní dražitelé, kteří obrázky vydraží, aniž by měli v úmyslu je zaplatit. Možná jim to přijde zábavné, zřejmě si ale už neuvědomí, že jejich čin má za následek zklamání děti, které se od nich úhrady svých obrázků nedočkají,“ zmiňuje Daniel Olszyna z agentury CONCEPT LINE, která se stará o zajištění i mediální propagaci projektu.
I přes tyto méně veselé stránky je ale výsledek projektu hodnocen dětskými domovy a především dětmi samotnými velmi pozitivně. Pomoci tomuto výsledku může kdokoliv - do dražby obrázků je možné se zapojit až do konce měsíce června.
Zdroj: Concept Line