Markéta Bechyňová: Zůstaňte sami sebou

Kdy mě poprvé napadlo, že budu dělat to, co dělám?
Když pominu dětské sny, kdy jsem se chvíli viděla jako doktorka, herečka a nevím co ještě, na střední škole jsem už vážně přemýšlela o marketingu nebo architektuře. A protože jsem studovala střední ekonomickou školu, moje představa věnovat se marketingu začala být mnohem konkrétnější.
Co jsem vystudovala?
Ekonomii. Moje volba byla ovlivněna i rokem 1989, otevřením hranic a nových možností. Rozhodla jsem se pro studium v němčině s hlavním zaměřením na marketing, ekonomii a zahraniční obchod. Nakonec jsem ani na architekturu úplně nezanevřela. Dodneška se jí věnuji jako koníčku.
Kdo mi v kariéře nejvíc pomohl?
V první řadě můj přístup. Mám ráda výzvy a věta, že něco nejde, ve mně vzbuzuje potřebu vyzkoušet, zda tomu tak opravdu je. Ale nejvíc mi určitě pomohly mé pracovní zkušenosti, které jsem začala sbírat už v čase studia na střední škole. Praxe mladému člověku pomůže se trochu „otrkat“, zvýší jeho profesní sebevědomí. Důležitá pro mě byla i zahraniční pracovní zkušenost, kdy jsem po ukončení studia začala pracovat v tehdejším západním Německu pro koncern VW. Teprve třiadvacetiletá, jediná Češka a žena, která musela projít výběrovým řízením – to byl opravdu silný zážitek, na jehož úspěšný konec jsem hrdá dodnes.
Co je v rámci mé profese nejtěžší?
Obecně vzato pro každého, kdo pracuje v marketingu, je asi nejtěžší umět zaujmout. Doba a způsob komunikace se zákazníkem se neuvěřitelně změnily, objevují se nové komunikační nástroje, zejména v oblasti digitálního marketingu, takže je zapotřebí invence, sledování aktuálních trendů, komunikačních strategií. Hrací pole je dnes mnohem větší.
Co bych doporučila ostatním?
Aby se nebáli spoléhat na svou intuici a experimentovat. To platí jak v oblasti pracovních projektů, tak v oblasti vedení lidí. Přečetla jsem řadu pouček, kterými se neřídím, protože jsem si vyzkoušela, že jsou pro mne lepší naprosto odlišné metody. Doporučuji tedy: Nesnažte se napasovat do něčích představ, zůstaňte v každé situaci sami sebou, protože to je podle mého i recept na úspěch.
Proč svou práci miluji?
Společnost Mary Kay, ve které pracuji, je úžasná – ženám, které se rozhodnou využít příležitosti podnikání, poskytuje naprostou svobodu a fl exibilitu, což je dnes stále důležitější. Co však skutečně miluji na společnosti Mary Kay, je charitativní aspekt této společnosti. V letošním roce jsme uvedli speciálního maskota, který zastřešuje veškeré naše charitativní aktivity od pomoci dětem, sázení stromů, adopce zvířat v zoo, sbírání oblečení pro ty, kteří to potřebují, darování krve až po firemní běhy pro dobrou věc. Jmenuje se MiKi, je roztomilý, rád dělá radost – zejména dětem. Má už i vlastní facebookové stránky: www.facebook.com/mikihodenicek
CO MÁM RÁDA
- Bez telefonu iPhone si už nedovedu představit den (bohužel)…
- Svou kabelku Louis Vuitton si mohu vzít všude – a všechno se do ní vejde.
- Mám ráda Mary Kay® Lesk na rty v odstínu Pink Sateen a Mary Kay® Mini kosmetickou kazetu s očními stíny a tvářenkou.
Článek vyšel v časopise Moje psychologie.