Pořizujete dárky přes internet? Připomeňte si pravidla bezpečného nákupu | e15.cz

Pořizujete dárky přes internet? Připomeňte si pravidla bezpečného nákupu

ZDROJ: Ženy - E15

mk

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Nákup vánočních dárků je v plném proudu a stále více lidí je pořizuje právě přes internet. Stačí si v klidu domova vybrat a pak už jen pár kliknutí a zboží je na cestě…

I když využívání e-shopů není žádnou novinkou, rozhodně se vyplatí připomenout si zásady, jak se bezpečně na internetu pohybovat a na co dát při výběru pozor.

Prověřte důvěryhodnost obchodu

Základem je ověřit si serióznost obchodníka, u kterého nakupujete. Nemáte-li s e-shopem předchozí kladné zkušenosti, dobrým vodítkem může být to, zda obchod provozuje kvalitní internetové stránky, má vlastní doménu, jasně uvedené kontaktní údaje o firmě a sídlo v ČR. Důležitý je přehledně uvedený nákupní řád a obchodní a reklamační podmínky. Nejste-li si přesto jisti, zkuste si ověřit váš výběr na http://www.certifikovany-obchod.cz/.

Vybírejte nejlepší ceny

Pokud plánujete zakoupit přes internet dražší zboží, určitě se vyplatí využít porovnávače cen, které udělají tuto práci za vás. Zkusit můžeme například www.hledejceny.cz

Dejte pozor na podmínky nákupu, platbu a dodání zboží

Než si zboží objednáte, rozhodně se vyplatí přečíst si nákupní řád a porozumět mu. Pokud nakupujete v konkrétním e-shopu poprvé, je lépe zvolit platbu až po převzetí zásilky. Vyhnete se tak podvodníkům, kteří inkasují peníze dopředu a zboží již nedodají. Důležité je všímat si také dodací lhůty. Ne všechno zboží má vždy obchod skladem a mohlo by vás nemile překvapit, že obdržíte vybraný vánoční dárek v polovině ledna.

Archivujte dokumenty

Veškeré informace ohledně nákupu, které vám přijdou do emailu, se vyplatí archivovat, a to i poté, co již zboží převezmete. Jsou totiž dokladem o komunikaci s obchodem a podkladem pro případnou reklamaci.

Máte právo na reklamaci a vrácení zboží

Po dodání zásilky vás může čekat nemilé překvapení v podobě nekvalitního či poškozeného zboží. Stává se i to, že výrobek zcela neodpovídá tomu, co nabízel prodejce a co jste si objednali. Stejně jako v kamenných obchodech, i při nakupování přes internet máte podle obchodního zákoníku 14 dnů na vrácení zboží – a to bez udání důvodů. Pokud chcete produkt reklamovat, máte nárok na 30 dní na vyřízení.

Autor: mk

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video