Tereza Vrchlavská: Musím být stále on-line

Kdy mě poprvé napadlo, že budu dělat to, co dělám?
„Asi to ve mně bylo odmalička. Vždy mě bavilo návštěvě uvařit kafe a nakrájet buchtu,“ říká Tereza Vrchlavská.
Co jsem vystudovala?
„Vysokou hotelovou školu. Ale nejvíc mě pak naučila praxe.“ To v Terezině případě znamená dva roky na pozici provozní pražské restaurace Slavia, dalších osm let v gastronomii. Spolupracovala s Riccardem Lucquem, majitelem špičkových italských restaurací a obchodů s delikatesami.
„Tehdy jsem začala pracovat na pozici PR, připravovala jsem eventy, vybudovali jsme spolu kuchařskou školu a cateringovou firmu.“ Další praxi získala v pražském hotelu Jalta, a když se před pěti lety otevíral hotel The Augustin, přihlásila se do konkurzu na místo v oddělení Food and Beverage.
„Jenže mě nevybrali a ani mi neodpověděli. V hotelu se pak vyměnil tým – a tak jsem se přihlásila znova, na jinou pozici. A odpověděli.“
Co důležitého mě praxe naučila?
„Že musím umět všechno. Prošla jsem doslova všemi pozicemi v restauraci, věnovala jsem se marketingu a dnes pracuji v PR.“ A dále se vzdělává.
„Chystám se na cross trénink v oddělení House keepingu, které se stará o úklid. Nemůžu mluvit o něčem, co jsem si sama nevyzkoušela.“
Úkolem Terezy Vrchlavské je zprostředkovat lidem, kteří sedí u počítače na druhém konci světa, něco z unikátní atmosféry malostranského hotelu. Aby se nadchli – a rozhodli se přijet.
Její motto: „Důležité jsou výsledky, všechno ostatní pak výmluvy.“
Co jsem své profesi musela obětovat?
„Volný čas. Když mi bylo dvacet, kamarádi trávili dva měsíce v létě u moře. Já jsem chodila v kostýmu s telefonem u ucha. Ale nelituju. Ani když občas sedím u počítače do jedné do rána.“
Bez čeho se v práci neobejdu?
„Bez perfektní znalosti angličtiny. A pak také bez pokory. Dělám ve službách, poskytuju klientům servis. Musím se proto umět vcítit do jejich pocitů a vyjít jim za všech okolností vstříc.“
Proč svoji práci miluju?
„Baví mě, když jsou lidi okolo mě spokojení. Když mám zpětnou vazbu k tomu, co jsem vymyslela a připravila. A samozřejmě, když vidím nadšené klienty, kteří se k nám vracejí.“
CO MÁM RÁDA
- Bez chytrého telefonu se neobejdu. Musím být stále on-line.
- Mám ráda boty Jimmy Choo. Jsou drahé, ale neskutečně pohodlné. V mé pozici, kdy reprezentuji luxusní hotel, jsou dobré boty základ.
- Parfém Bottega Veneta je moje sázka na jistotu.
- Pleť dostává v restauračním provozu zabrat. Osvědčila se mi značka Malu Wilz na péči a čištění a také dekorativní kosmetika Chanel.
Rozhovor vyšel v časopise Moje psychologie.