Tereza Vrchlavská: Musím být stále on-line | e15.cz

Tereza Vrchlavská: Musím být stále on-line

ZDROJ: Ženy - E15

Libuše Procházková

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Starat se o public relations luxusního hotelu neznamená chůzi po tlustých kobercích a popíjení šampaňského v lobby, ale dokonalou znalost provozu a všech hotelových profesí. To dobře ví i Tereza Vrchlavská, která dnes pracuje jako PR manažerka pětihvězdičkového hotelu The Augustin Prague na Malé Straně.

Kdy mě poprvé napadlo, že budu dělat to, co dělám?

„Asi to ve mně bylo odmalička. Vždy mě bavilo návštěvě uvařit kafe a nakrájet buchtu,“ říká Tereza Vrchlavská.

Co jsem vystudovala?

„Vysokou hotelovou školu. Ale nejvíc mě pak naučila praxe.“ To v Terezině případě znamená dva roky na pozici provozní pražské restaurace Slavia, dalších osm let v gastronomii. Spolupracovala s Riccardem Lucquem, majitelem špičkových italských restaurací a obchodů s delikatesami.

„Tehdy jsem začala pracovat na pozici PR, připravovala jsem eventy, vybudovali jsme spolu kuchařskou školu a cateringovou firmu.“ Další praxi získala v pražském hotelu Jalta, a když se před pěti lety otevíral hotel The Augustin, přihlásila se do konkurzu na místo v oddělení Food and Beverage.

„Jenže mě nevybrali a ani mi neodpověděli. V hotelu se pak vyměnil tým – a tak jsem se přihlásila znova, na jinou pozici. A odpověděli.“

Co důležitého mě praxe naučila?

„Že musím umět všechno. Prošla jsem doslova všemi pozicemi v restauraci, věnovala jsem se marketingu a dnes pracuji v PR.“ A dále se vzdělává.

„Chystám se na cross trénink v oddělení House keepingu, které se stará o úklid. Nemůžu mluvit o něčem, co jsem si sama nevyzkoušela.“

Úkolem Terezy Vrchlavské je zprostředkovat lidem, kteří sedí u počítače na druhém konci světa, něco z unikátní atmosféry malostranského hotelu. Aby se nadchli – a rozhodli se přijet.

Její motto: „Důležité jsou výsledky, všechno ostatní pak výmluvy.“

Co jsem své profesi musela obětovat?

„Volný čas. Když mi bylo dvacet, kamarádi trávili dva měsíce v létě u moře. Já jsem chodila v kostýmu s telefonem u ucha. Ale nelituju. Ani když občas sedím u počítače do jedné do rána.“

Bez čeho se v práci neobejdu?

„Bez perfektní znalosti angličtiny. A pak také bez pokory. Dělám ve službách, poskytuju klientům servis. Musím se proto umět vcítit do jejich pocitů a vyjít jim za všech okolností vstříc.“

Proč svoji práci miluju?

„Baví mě, když jsou lidi okolo mě spokojení. Když mám zpětnou vazbu k tomu, co jsem vymyslela a připravila. A samozřejmě, když vidím nadšené klienty, kteří se k nám vracejí.“

CO MÁM RÁDA

  • Bez chytrého telefonu se neobejdu. Musím být stále on-line.
  • Mám ráda boty Jimmy Choo. Jsou drahé, ale neskutečně pohodlné. V mé pozici, kdy reprezentuji luxusní hotel, jsou dobré boty základ.
  • Parfém Bottega Veneta je moje sázka na jistotu.
  • Pleť dostává v restauračním provozu zabrat. Osvědčila se mi značka Malu Wilz na péči a čištění a také dekorativní kosmetika Chanel.

Rozhovor vyšel v časopise Moje psychologie.

Autor: Libuše Procházková

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newslettery