3 časté chyby při internetovém nakupování

Důvěřuj, ale prověřuj!
Výběr správného obchodu je nepochybně podstatný. Neseriózní e-shop poznáte samozřejmě velmi těžce. Jedním z vodítek může být například to, že nabízí zákazníkům nepřiměřeně nízké ceny. Takové zboží může být použité, padělané nebo se skrytou vadou.
Vhodnější je proto nakupovat u prověřených e-shopů, které poznáte podle loga s certifikací APEK (Asociace pro elektronickou komerci). Takto certifikace zahrnuje kontrolu uvádění správných údajů v souladu s platnou legislativou, namátkové testovací nákupy a také ověření samotného nákupního procesu za pomoci tzv. mystery shoppingu.
Nákupy bez rozmyslu
Ačkoli je nabídka zboží v e-shopech široká a ceny příznivé, nenechte se zlákat k nepromyšleným nákupům. Zvláště pak, pokud v daném obchodě nakupujete poprvé. „Sbírejte informace a zkušenosti od ostatních spotřebitelů. Nejlepší reference vám poskytnou vaši přátelé či kolegové nebo různé srovnávače a diskusní fóra na internetu,“ radí projektová manažerka nové platformy na českém internetu, portálu Zuprofit.cz, Vanda Tobiášová.
Znejte svoje práva
Při internetovém nakupování si dobře prostudujte nákupní řád a obchodní i reklamační podmínky. Pokud je e-shop zveřejněny nemá, nejedná se o seriózní e-shop, neboť tyto údaje, musí obchodník ze zákona zveřejnit povinně ze zákona.
Obchodník je také povinen vyřídit reklamaci do 30 dnů. Vy máte zase právo odstoupit od kupní smlouvy ve čtrnáctidenní lhůtě od převzetí zboží.