6 léků pro vaše sebevědomí | E15.cz

6 léků pro vaše sebevědomí

Ilona Laužanská (Dieta)

Kdo je váš nejlepší spojenec v hubnutí, váš přítel, kterého si musíte za všech okolností hýčkat? Vaše tělo! Přinášíme vám spoustu konkrétních tipů, jak ho mít o něco raději.

Podle jedné studie trpí ženy s nízkým sebevědomím cukrovkou, vysokým tlakem a zvýšených cholesterolem s mnohem vyšší pravděpodobností, než ty, které jsou se svým zevnějškem spokojené. Snadno se tak můžete ocitnout v začarovaném kruhu – nemáte zdravé sebevědomí, a tím pádem se více stresujete, vaše zdravotní problémy se zhoršují a přes úpornou snahu se vám nedaří zhubnout. Začněte pracovat na své sebeúctě, a vaše tělo s vámi konečně začne spolupracovat.

Kořeny špatného sebevědomí

Nikdo se nerodí s nízkým sebehodnocením, to si všichni vytváříme až na základě působení vnějšího prostředí. Své vykonají kritické matky, které nám předhazují každý gram tuku navíc, i škodolibí spolužáci, kteří neopomenou zveličit každý drobný nedostatek a udělat z něj terč zlomyslných vtipů.

Ruku v ruce s reklamami a médii, v nichž se objevují skoro jen štíhlé počítačově vylepšené krásky, v nás všechny tyto faktory vyvolávají pocit, že nejsme dost krásné a žádoucí. Změnit svůj způsob uvažování v dospělosti není žádná hračka. Vyzkoušejte několik našich psychologických triků a doplňte je drobnými změnami jídelníčku – především do něj zařaďte dostatek látek, které mají pozitivní vliv na psychiku.

Autor: Ženy - E15

1. Dopujte se dopaminem

Všimla jste si, že se týden po menstruaci cítíte přitažlivěji a sebevědoměji než jindy? Má to na svědomí estrogen, který zvyšuje hladinu povzbuzujícího dopaminu. Ten zlepšuje náladu, vypíná pleť a zrychluje metabolismus. Také některé rostliny obsahují fytoestrogeny, které mají na ženský organismus podobné účinky. Během dvou týdnů před začátkem menstruace si naordinujte dvě dávky sóje, oříšků nebo luštěnin denně.

2. Vezměte na milost celé své tělo

Sepište si na kousek papíru části těla, se kterými nejste spokojená. Pak se snažte ke každé z nich napsat alespoň jednu pozitivní věc. Například: „Nohy… Mám sice o něco širší stehna, než bych si přála, ale mám hezky tvarovaná lýtka a štíhlé kotníky.“ Pomůže vám to se sebepřijetím v oblastech, ve kterých si nejste příliš jista sama sebou.

3. Vysportujte splíny

Průzkumy dokazují, že ženy, které chodí alespoň jednou týdně na jógu, mají lepší vztah ke svému tělu než ty, které se věnují jiným typům cvičení. Relaxační cviky totiž pomáhají se zpracováním negativních myšlenek.

Co se sportu týče, můžete pro své sebevědomí udělat ještě něco – kromě samostatného sportování se přihlašte na pravidelné tréninky pod odborným vedením. Na internetu najdete nabídku kurzů plavání, tance, beach-volejbalu nebo tenisu. Pocit, že se zlepšujete a děláte pokroky, vás nabije novou energií a povzbudí vás.

4. Posilte se zdravými tuky

Ujistěte se, že dvakrát týdně zařazujete do svého jídelníčku ryby bohaté na 3-omega mastné kyseliny, jako je například losos. Pokud vám ryby nechutnají, sáhněte po potravinových doplňcích. Zdravé tuky vám totiž pomůžou k vyrovnanému psychickému stavu, a navíc jako příjemný bonus dodají lesk vašim vlasům. A jak určitě sama víte, se zdravou a lesklou hřívou se budete cítit zase o něco sebevědoměji.

5. Staňte se jednou týdně bohyní

Dopřejte si nejméně jednou týdně wellnes kúru – ať už půjde o saunování, solnou jeskyni, masáž zad a šíje či obyčejnou pleťovou masku z domácích zdrojů. Nejenže si pak budete připadat zdravější a krásnější, ale zároveň si dokážete, že stojíte za to, abyste se nechala hýčkat a rozmazlovat.

6. Nebojkotujte hořkou čokoládu

Znejisťuje vás pocit, že v sobě zadržujete spoustu vody a trápí vás nadýmání? Dopřejte si denně dva čtverečky tmavé čokolády. Těžko najdete zdravější dezert! Obsahuje totiž flavonoidy, které pomáhají rychlejšímu trávení sacharidů a snižují nadýmání.

Pasti na vaše sebevědomí

Následující situace patří mezi noční můry, které můžou vaše sebevědomí na chvíli srazit na kolena. Naučte se z nich vybruslit se ctí.

Třídní sraz

Ještě než se vydáte mezi zvědavé exspolužáky, sestavte si seznam všech úspěchů, kterých jste od školy dosáhla. Možná se už nevejdete do džín, které jste nosila v pubertě, ale určitě jste se od té doby rozvinula v jiných oblastech – ať už jde o práci, koníčky nebo soukromý život. Když budete působit uvolněně a začnete mluvit o pozitivních stránkách svého života, stanete se hvězdou společnosti a vytřete zrak všem někdejším třídním krasavicícm.

Hodina pravdy v bikinách

Chystáte se do aquaparku nebo na exotickou dovolenou u moře, ale bohužel máte pocit, že byste se nejraději koupala zásadně v potápěčském oblečku? Soustřeďte se na držení těla – vypněte hlavu a narovnejte ramena a dívejte se lidem do očí. Budete působit sebejistě a nikoho ani nenapadne zkoumat vaše faldíky.

Nákupy oblečení

Deprimuje vás vysvětlovat prodavačce, že potřebujete jednu z XXL velikostí, a pak se marně soukat do vytouženého modelu v kabince? Choďte po obchodech pokud možno dopoledne, kdy vám veškeré oblečení padne lépe. V průběhu dne totiž vaše tělo zadržuje vodu a sůl a je stále nafouklejší.

Romantický večer s přítelem

Vymyslete si předehru, která nepředpokládá úplnou nahotu – například společnou koupel ve vaně s pěnou do koupele. Neocenitelnou službu vám prokáže i dobře střižená svůdná noční košile. A hlavně nezapomínejte na to, že valná většina mužů netuší vůbec nic o existenci celulitidy.

Autor: Ilona Laužanská (Dieta)

Autor: Ilona Laužanská (Dieta)

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!