Bezchybné líčení: Naučte se profi triky vizážistek!

RENATA ZELINKOVÁ
V branži se pohybuje přes dvacet let a za tu dobu stihla se svým vizážistickým nádobíčkem procestovat kus světa, od Ameriky po Čínu. „Líbí se mi, že je každý den jiný! Potkávám stále nové lidi, vytvářím rozdílné věci,“ vyjmenovává.
K již zaběhlým aktivitám, jako je práce na foceních či natáčeních filmů a reklam, jí letos přibyla další: „Začala jsem úzce spolupracovat se značkou L'Oréal Paris a s tím souvisí i prezentace na tiskových konferencích nebo psaní článků,“ usmívá se nad příjemnou změnou Renata.
Co se samotného líčení týká, je zastánkyní přirozenosti: „Hodně důležitý je kvalitní make–up. Přesněji řečeno to, aby na pleti dobře seděl.“ A to se podle ní neobejde bez správného podkladu, ať už v podobě séra, krému, nebo báze. Ráda také používá mastná líčidla na tváře: „V pohybu se lesknou, a když se to s nimi umí, působí velice přirozeně,“ popisuje. Že žádné takové nevlastníte? „Nevadí! Sáhněte po rtěnce a vklepejte ji do lícních kostí,“ radí vizážistka.
IDEÁL: S řasenkou Volume Million Lashes Excess od L'Oréal Paris (349 Kč) lze podle Renaty vykouzlit skutečně nevídaný objem a současně obalit vějířky extra sytým, černým pigmentem.
HRISTINA GEORGIEVSKA
Produktů, se kterými Hristina dlouhodobě a ráda pracuje, není mnoho. Jedním z vyvolených je ale tekutá tvářenka od Benefit, na níž je vizážistka, jak sama přiznává, nejspíš závislá.
„Existuje ve více barvách a sympatické je to, že ji stačí zlehka vklepat do tvářiček a okamžitě budete vypadat, že jste se skvěle vyspala,“ popisuje výhody a dodává: „Navíc se krásně vpije, takže není vidět, že vůbec nějakou tvářenku máte.“ Pro tento i pro mnohé další, léty praxe vypilované, triky vizážistku hojně vyhledávají jak slavné osobnosti, tak i agentury, které ji zvou na focení či natáčení. „Před pár dny jsem dokončila reklamu, na níž se podílel oscarový režisér i kameraman,“ vypráví s hrdostí, „je to pro mě opravdu čest potkávat takové lidi. Jsou totiž nesmírně inspirativní, ale zároveň až nečekaně normální.“ Což bude zároveň i odpověď na to, co je za tím , že chodí do práce už sedmnáctým rokem se stále stejným elánem…
STÁLICE: Eight Hour Cream od Elizabeth Arden (prodává Profi med, 790 Kč) je pro Hristinu absolutní nezbytností: „Používám ho na rty, ale taky na obličej, když potřebuju, aby se make-up leskl,“ odůvodňuje svůj výběr a dodává, že po něm sáhne klidně i tehdy, když chce docílit lesku u obočí.
SOUZNĚNÍ: Dvojice vyhlazujících přípravků od Sensai (Lift Up Base, SPF 15, 1100 Kč a Corrector, 950 Kč) je sice na trhu absolutní novinkou, ale Ivana už s nimi nějakou dobu pracuje a nedokáže si je vynachválit. „Podkladová báze i korektor fungují jako okamžitý lifting. Pleť s nimi vypadá prostě fantasticky,“ vypráví nadšeně, „zacelí póry, rozjasní a vydrží tak dlouhé hodiny.“
Pro osvěžení by se vizážistka nebála bázi použít znovu během dne, přes make-up, na vystouplé části obličeje. Ráda také pracuje s tekutými očními linkami Sensai, které lze snadno aplikovat a utvořit jimi přesné linie.
IVANA TOKÁRSKA
Profesně je už nějakou dobu spjatá se značkou Sensai, což ale neznamená, že by si v minulosti nezkusila práci i se spoustou jiných šminek:
„Prošlo mi rukama opravdu hodně líčidel, takže mám srovnání. A jsem opravdu ráda, že můžu s čistým svědomím říct, že Sensai je špička!“ Speciálně nedá vizážistka dopustit na oční linky, které jsou kultovním produktem této značky. „Nevysychají, perfektně drží a krásně se lesknou,“ vyjmenovává hbitě. Linky jako takové jsou ostatně její srdeční záležitostí. „Zbožňuju je! Myslím, že jsou věčné a nikdy nevyjdou z módy,“ zamýšlí se nad současnými trendy, v nichž kralují i její další dva oblíbené styly, a to jsou výrazná pusa a hlavně čistá, alabastrová pleť.
Dokonalou „pleťovkou“ je koneckonců Ivana v oboru docela pověstná. S make-upem si dokáže hrát klidně více než hodinu a její klienti už s tím počítají. Patří mezi ně herečky, zpěvačky, modelky, ale i civilní lidé. „Klientela je pestrá a neomezená. Mám radost, když se za mnou lidé vracejí,“ usmívá se s vědomím, že se jí tato práce nemůže omrzet. Je totiž různorodá a především skrznaskrz tvořivá.
LUCIA GIBODOVÁ
„Pravidelné odličování a hydratace jsou pro dokonalou pleť základ,“ říká Lucia, která se k profesi vizážistky dostala přes modeling. Na zakrytí případných nedostatků má recept - make-up Teint Visionnaire od Lancôme.
Pro přípravky Lancôme má obecně slabost. Před dvěma lety se stala hlavní vizážistkou této značky. „Je radost pro ně pracovat. Navíc vyhovují mým představám, jak se o svou National Make-up Artist mají starat. Hýčkají si mě a toho si nesmírně vážím,“ dodává s úsměvem.
MARGITA SKŘENKOVÁ
Pro jaký styl líčení má slabost? „Určitě pro trend šťavnatých tváří,“ říká vizážistka a popisuje, jak jej vytváří: „Na jemně prosvětlenou pleť nanesu nad lícní kosti vazelínu, do jablíček vklepu mastnou tvářenku a k tomu volím oční linky. Buď jasně definované, anebo černou tužkou orámované a vatovou tyčinkou rozmazané.“ Pokud má jmenovat konkrétní produkty, vybírá oblíbence z řad Maybelline NY -např. oční stíny Color Tattoo v odstínu Bad To Bronze.
Jako ambasadorka této značky má s jejími přípravky nejbohatší zkušenosti. A ty dále zúročuje nejen při práci na foceních, ale zejména při supervizování Prague Fashion Weekendu, jehož je Maybelline NY oficiálním partnerem, nebo při nedávném líčení několika přehlídek Fashion Weeku přímo v Mekce módy, New Yorku.
NÁPADITĚ: Rěnka Color Whisper od Maybelline NY (139 Kč), se kterou Margita momentálně nejraději pracuje, nekončí vždycky jen na puse, ale také na jablíčkách lícních kostí. Vzhled se tím příjemně sjednotí: „Existuje v mnoha krásných odstínech a je hodně vláčná, takže se báječně hodí na rty i na lícní kosti.“
ZAJEDNO: Přípravek DreamTone od Lancôme (2380 Kč) má sice především sjednocovat tón pleti, ale podle Lucie fantasticky funguje i jako podklad pod make-up, když líčí modelky na focení nebo přehlídky.
ADRIANA BARTOŠOVÁ
Dvaadvacet let praxe v oboru jí už stihlo přihrát nejrůznější pracovní příležitosti. Módními časopisy počínaje, reklamami a filmy, přehlídkami návrhářů nejzvučnějších jmen nebo líčením na modelingové soutěži, dnes známé jako Elite Model Look, konče.
„Komunikace, poznávání nových lidí a různorodost je to, co mě na mé práci baví asi nejvíce,“ prohlašuje vizážistka a snaží se sesumírovat i místa, která za svou kariéru měla možnost navštívit. Nechybí mezi nimi Bali, Barbados, Kanárské ostrovy, ale i Moskva, Sydney, New York nebo Itálie. No a když se jí zeptáte, na co si v líčení nejvíc potrpí, předpokládáte, že alespoň trochu zaváhá. Jenomže Adriana okamžitě vychrlí, že k jejím největším favoritům už dlouho patří svěží pleť se zdravě narůžovělými tvářičkami: „Tento styl se navíc už několik sezon v podstatě opakuje a za to jsem vážně ráda!“
Skoro to vypadá, že se všechny make-up artistky postupně stáhly od viditelného zvýrazňování k úplnému (i když pečlivě propracovanému) minimalismu. Ne tak docela… Adriana totiž přiznává: „Poslední dobou jsem si oblíbila rtěnku Lip Maestro od Armaniho v rudém odstínu 402.“ A své nadšení odůvoďnuje: „Je matná a suchá, ale přitom příjemná na puse. Nestahuje rty ani se nedrolí.“
VYCHYTÁVKA: U make-upu Face Fabric od Giorgio Armani (1600 Kč) není podle Adriany potřeba používat pudr, ideálně totiž zmatňuje. „V případě sušší pleti je ale dobré přimíchat trochu krému a přidat rozjasňovač, například Fluid Sheer od Armaniho,“ prozrazuje osvědčený způsob, jak zachovat svěžest i tomuto typu pokožky.
Článek vyšel v časopise Moje Psychologie