Cvičení dle Ludmily Mojžíšové | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak uspět v krizi

Cvičení dle Ludmily Mojžíšové

Cvičení dle Ludmily Mojžíšové
ZDROJ: Ženy - E15

Redakce

Cvičení je určeno pro všechny, které trápí neplodnost, bolesti zad a menstruace.

Cvičební sestava podle Ludmily Mojžíšové obsahuje soubor jednoduchých a nenáročných cviků s vysokou účinnost. V podvědomí lidí je tato metoda spojena hlavně s neplodností a míněním, že je vhodná pouze pro páry, které chtějí miminko a mají potíže s otěhotněním. Už méně se ví, že toto cvičení má výborné výsledky u lidí s bolavými zády a také u žen s bolestivou menstruací.

Dnes je jen málo lidí, kteří si nestěžují na problém s páteří. Značnou měrou k tomu přispívá dnešní životní styl s nedostatkem pohybu, špatnými stravovacími návyky a času, který se věnuje počítači a televizi. Zádové svalstvo tak ochabuje, je oslabeno a vznikají různé deformace při držení těla. Problémy s páteří mohou vést nejenom k bolesti zad, ale také k bolestivé menstruaci, skolioze, problémům se zácpou, k špatnému vývinu dělohy, k problémům s otěhotněním, ke spatné kvalitě spermií, k potížím s udržením moči nebo bolestivostí kyčlí.

Cvičení nám pomůže ulevit si od mnoha obtíží, proto je škoda, když raději saháme po prášcích, místo toho, abychom se každý den protáhli. Výmluva mnohých je na čas. Je jasné, že každodenní starosti a práce nás vyčerpávají, ale na druhou stranu budou se nám mnohem lépe snášet, pokud budeme po fyzické stránce v pořádku.
Při tomto cvičení je důležité ze začátku odborné vedení, protože jednotlivé cviky se musí provádět opravdu přesně. Z tohoto důvodu zde ani neuvádíme fotky s popisem, jak jste byli zvyklí u jiných sestav ke cvičení. Jde nejenom o přesné vysvětlení a předvedení, ale také o to, že terapeut provádí srovnání svalů přes konečník tak, aby svaly byly na správných místech.

Účinky cvičení: 
pomáhá při neschopnosti otěhotnět
upravuje bolestivou menstruaci
ulevuje od bolesti zad
pomáhá řešit  skoliózu u dětí do 15 let
Zlepšuje postavení pánve
pomáhá při úniku moči
šetrné cvičení v těhotenství usnadňuje porod
zlepšuje neprůchodnost vejcovodů
pomáhá při bolesti během pohlavního styku

Pokud máte potíže s neplodností a bolestivou menstruací, doporučení ke cvičení vypíše vaše gynekoložka a je hrazeno pojišťovnou. Měla by vám také doporučit pracoviště, kde se cvičení provádí, ve větších městech to bývá v nemocnicích. Kurz trvá půl roku, je zahájen povídáním o cvičení, jsou vysvětleny a předvedeny jednotlivé cviky a předána další doporučení, kterých je třeba se držet. Je také proveden osobní pohovor a prohlídka, která prokáže případné blokády v těle. Poté jednou měsíčně po dobu půl roku dochází klientka na kontrolu, při které je provedeno rovnání svalů přes konečník a také odstraněny blokády. Samotné cvičení se provádí dvakrát denně ráno a večer, v pohodlném oděvu. Další doporučení se týkají pitného režimu, je nutné vypít 2-2,5 litru tekutin, nejlépe obyčejné vody nebo slabých bylinných čajů. Do pitného režimu se nepočítá káva a černý a zelený čaj, protože odvodňují organismu. Nepočítá se zde také mléko, které je potravinou, nikoliv tekutinou. Důležité je také rovné držení těla, správné sezení, při kterém se nesmí dávat noha přes nohu, nedoporučuje se návštěva sauny a zvedání těžkých břemen.

 

Autor: Redakce
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!