Dánská dieta | E15.cz

Dánská dieta

Jana Šimoňáková (Dieta)

Plán, který vám slíbí za pouhých 13 dní jednoduchý a až neuvěřitelně velký úbytek váhy a změnu metabolismu na celé dva roky dopředu. Věříte tomu, nebo se vám tato dieta zdá jako další z říše pohádek?

Ještě pořád toužíme po tom, vlastnit instantní sen v prášku, který rozmícháme ve vodě, vypijeme před spaním a ráno se probudíme krásné, bez vrásek a štíhlé. Jenže tak jednoduché to prostě nikdy nebude.

Navzdory všem radám odborníků se tomuto snu snaží přiblížit alespoň přísné dietní plány, které nám slíbí za krátký čas rychlý úbytek přebytečných tukových buněk. A tak vznikla i tajemná dánská dieta, o které vlastně stále nikdo neví, kde se objevila a kdo ji vymyslel.

Hlavní přece je, že „dietář“ může zhubnout 7-20 kg.

Autor: Ženy - E15


Přísnost nadevše

Dánská dieta patří mezi nízkokalorické a velmi striktní diety. Stravovací režim je postaven na přesně daném jídelním plánu na celých 13 dní.

Nedovoluje žádné odchylky, žádné změny, či dokonce nahrazení. Jakmile by došlo k nějaké změně, je potřeba ihned ukončit režim a začít s ním znovu minimálně až za 3-6 měsíců.

Jejím cílem je zrychlit metabolismus a jeho spalování. Při přesném dodržování plánu pak tato změna metabolismu může trvat až celé dva roky. A to bez ohledu na to, zda ozdravíte nějak významně jídelníček. Ztracené kilogramy jsou velmi individuální, proto tak velké rozpětí v jejich úbytku. Před započetím raději zajděte ke specialistovi nebo lékaři, se kterým můžete její využití konzultovat. Rozhodně se nehodí pro každého. Ti, kteří hledají trvalé a zdravé zhubnutí, by si raději měli nechat vypracovat odborníkem jídelníček a cvičební program, který bude ušitý na míru přesně jejich tělu, zdraví, kondici a cílům. Inspirovat se můžete v Dietě, a to na straně 72-73.

Minusy Dánské diety

* Nikde nenajdete zmínku o jejím autorovi či místě, odkud pochází. Na internetu se objevila informace, že její celý název je „Royal Danish Hospital Diet“, a tudíž že pochází přímo z dánských nemocnic.
Odborníci a lékaři však tuto zprávu dementovali.
* Neexistuje žádný výzkum ani klinická studie, zda opravdu funguje.
* Je přísná a vyžaduje přesné dodržování plánu.
* Strava je nevyvážená a dieta pouze krátkodobá.
* Dochází k nadměrné konzumaci bílkovin, a to by mohlo mít negativní dopad na zdraví (mohlo by dojít třeba k poškození ledvin).
* Obsahuje velké množství cholesterolu.

Zdravá alternativa

Pro jihoafrický server Health24.com se k této dietě vyjádřil významný dánský dietolog prof. Arne Astrup a raději navrhl svoji vlastní verzi „dánské diety“.

Profesor doporučuje denní fyzickou aktivitu v délce 45-60 minut, nepříliš tučnou stravu s dostatkem ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků. Přidejte také libové maso a mléčné výrobky.

Navíc se mírněte v konzumaci přeslazených nealkoholických či alkoholických nápojů. Raději pijte vodu nebo neslazené čaje.

Autor: Jana Šimoňáková (Dieta)

Autor: Jana Šimoňáková (Dieta)

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!