Fit to Fly | E15.cz

Fit to Fly

Pavla Maříková (Dieta)

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vzpomínáte si, jak fascinovaně jste jako malí sledovali cirkusové akrobaty na visuté hrazdě? Chtěli jste si to také zkusit? Nemusíte být gymnasté ani akrobaté, a přesto si toto přání můžete splnit.

 Když se mi nedávno ozvala má dlouholetá kamarádka a fitness instruktorka Lucie Dytrychová s tím, zda bych si nechtěla přijít vyzkoušet úplně nový typ lekce, který je založen právě na cvičení na visuté hrazdě, nadšeně jsem přikývla. Znělo to zajímavě a především skutečně úplně „nově“. Nikdy jsem o ničem podobném neslyšela a o to víc jsem byla zvědavá.

„Lekce Jukari Fit to Fly jsou v Čechách skutečně úplnou novinkou a zatím jsme pouze tři vyškolení instruktoři, kteří mohou tyto lekce vést,“ říká Lucka z pražského Pure Fitness. „Autorem konceptu cvičení je fitnessová značka Reebok a Cirque du Soleil. Už jen to ti napoví, co můžeš na lekci čekat. Trochu z fitness a aerobiku, posilování a také některé jednoduché akrobatické prvky. Neváhej, přijď a jen si nezapomeň fitnessové rukavice. Jinak ti to bude na hrazdě klouzat,“ doporučila mi a já si hned rezervovala první možnou lekci.

Autor: Ženy - E15



Šest skoků a dost



V sále, ve kterém se Jukari cvičí, jsou u stropu připevněné speciální popruhy s několika úchyty, do kterých si každý sám, podle své výšky upevní hrazdu. Tu je možné v průběhu lekce umístit výš či níž, popřípadě ji i úplně vyndat a cvičit s ní jako s posilovací tyčí. Již úvodní rozehřátí a protažení svalů probíhá s hrazdou.

Zahrnuje různé kroky z aerobiku, včetně těch do prostoru. Jediný rozdíl je, že se po celou dobu držíte hrazdy. Pak již následuje nácvik jednotlivých kroků, skoků a variací. „V Jukari existuje 6 druhů skoků s různou náročností. Instruktor je může libovolně kombinovat, ale nesmí si vymýšlet další. Ono to v podstatě ani nejde - všechny další výskoky by již byly pro běžnou klientelu kvůli náročnosti prakticky neproveditelné,“ vysvětluje instruktorka Lucka.

Já to mohu jedině potvrdit - už po chvíli jsem zjistila, že akrobatka ze mne hned tak nebude. Ono udržet se na hrazdě, vyskočit a ještě se u toho třeba zatočit nebo roznožit není jen tak.

Autor: Ženy - E15

Zhoupněte se na hrazdě

Kromě toho, že Jukari je skutečně velmi zábavná, zajímavá a hlavně skutečně odlišná lekce, dostanete při ní dost zabrat. Možná také zjistíte, že i když léta posilujete ve fitku a zvedáte činky, síla v pažích … no, nic moc.

Ono zvednout svoji vlastní váhu a třeba jen chvíli se udržet na hrazdě ve vzduchu není sranda. A právě paže, záda a bříško se na lekcích procvičují nejvíce. Cíleně, ale v podstatě i u každého kroku, skoku nebo cviku, který na hrazdě provádíte. I když mně samotné se zpočátku zdálo, že cvičíme v relativně pomalém tempu, na konci lekce jsem měla dost a rozhodně jsem nebyla sama.

Autor: Ženy - E15



Zpocené a zadýchané jsme byly všechny. A jak mi později v šatně řekla i Lucka, tohle byl jen začátek a úvod do cvičení Jukari. Dále se na lekcích učí celé choreografie plné výskoků, otoček a houpání na hrazdě. Stručně řečeno -pokud vás Jukari chytí, už vás toto cvičení jen tak nepustí. Není to jednoduchá lekce, ale rozhodně stojí za vyzkoušení. Získáte při ní tři v jednom - aerobní a silový trénink a ještě se krásně protáhnete.

Autor: Pavla Maříková (Dieta)


KAŽDÝ DEN NOVÉ SLEVY NA JEDNOM MÍSTĚ!

Autor: Pavla Maříková (Dieta)

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.