Rozpékané pečivo v supermarketech. Jak moc ovlivní mražení pečiva jeho kvalitu?

Mražení samo o sobě nemá výrazný vliv ani na kvalitu těsta, ani upečeného výrobku. Nová vyhláška, která u nás právě vstoupila v platnost, má za cíl pouze rozlišit mezi výrobky, které byly buď v provozovně přímo upečené, nebo dodané čerstvě upečené, a těmi, které byly plně nebo částečně upečené, zamražené a v prodejně pouze rozpečené.
To samozřejmě není totéž, jako čerstvě upečený výrobek, pro prodloužení trvanlivosti jsou často přidávány různé látky, které v čerstvém pečivu nejsou. Rozpékané pečivo je časté v supermarketech a pro dobro a informovanost zákazníka je zapotřebí ho neoznačovat jako čerstvé. Rozpékání už upečeného výrobku je ovšem třeba odlišit od postupu, kdy jsou například těsta tzv. hybernována, ale kynou a pečou se až přímo v prodejně, tento rozdíl ale nová vyhláška nepodchycuje.
Zmražování těst před kynutím je postup zcela běžný a použít se dá s úspěchem i v domácnostech, když si připravíme třeba „pohotovostní zásobu“. Na kvalitu, chuť a vůni výrobku nemá žádný nepříznivý vliv.