Diskuse: kniha Fit pro život

   
Řadit:
25
příspěvků
Správce: Peg
Kamarádka nemá fotografii.
Anonym | 28.9.2018 15:25

TO Peg: unava je z nedostatku piti a pohybu. Jakmile telo nema vodu - bere si ze svalu, pokud nejsou svaly - prijde unava trvala. Zmeny jsou jiz za 3 dny. A dobre spat.

Kamarádka nemá fotografii.
Moňa | 31.10.2015 06:38

TO Eva: Dobrý den, kde knihu koupím?

Kamarádka nemá fotografii.
Eva | 22.2.2015 11:51

TO Anonym: Nenechte se odrazovat...ostatní jsou nějací chytrolíni ne? Já si žiju podle svého a je mi fajn...kašlu na názory ostatních... :-)

Kamarádka nemá fotografii.
Eva | 22.2.2015 11:48

TO **Anonym*
Zdravím Vás,

knihu jsem dostala, jako vtípek a úplně mě pohltila...Vysadila jsem mléko, jim hodně ovoce, zeleniny...Neříkám, že to dodržuji přesně, ale cítím se skvěle a naprosto mi to vyhovuje...Hlavně, to dopolední ovoce. Máte můj obdiv.

clamp

Kamarádka nemá fotografii.
Anonym | 4.8.2014 11:41

TO Anonym: Zdravím, tak to jste mě velmi potěšil, že máte dobré zkušenosti a stravujete se podle Fit pro život již tolik let.Teprve s programem začínám, druhý týden dopoledne si dávám jen ovoce, 12-13.hod. většinou zeleninový salát, mezi 16-18.hod. jídlo (např. těstoviny se zeleninou, natural rýže se zeleninou, zeleninová polévka...). Jím 3x denně, žádné problémy, nevolnosti a cítím se dobře. Chci se zeptat, jak vypadá konkrétně váš jídelníček, děláte si ovocné a zeleninové šťávy, kolikrát denně jíte, kolik a co pijete, jíte např. ořechy, maso, luštěniny..., jak často a v jakém množství a dodržujete také doporučovaných 70% syrové stravy a jen 30% vařené? Všichni kolem mě totiž hodně odrazují, že mi budou chybět důležité látky jako např. bílkoviny, B12, vápník... Moc děkuji za odpověď a přeji hodně zdraví :-) . R.

Kamarádka nemá fotografii.
Anonym | 23.1.2014 11:43

TO Peg:

Uvedenou knihou se již řídím 21 let, celý den jím ovoce, k večeru kolem čtvrté hodiny si dám,,normální jídlo´´, ale ne z důvodu ,že mi ,,pomůže´´, ale z důvodu, že mám prostě na něj chuť. Před ovocem jsem jedl klasickou českou kuchyni a mohu porovnávat, s ovocem se cítím výborně ,mám hodně energie, člověk se cítí sebevědomě, energii vždy ztrácím po čtvrté hodině, když si dám,,normální jídlo´´.
Začátky byli kruté, měl jsem chutě, chtěl jsem přestat, ale sportoval jsem (běhal jsem ) a uvedená strava mi pomáhala -dodávala energii, nebyl jsem brzy vyčerpaný, pomalu jsem přecházej na ovoce, chce to hlavně pevnou vůli, ale výsledek stojí za to, již bych neměnil. Všichni v mém okolí si již zvykli na mou stravu a já jsem spokojený.

Kamarádka nemá fotografii.
Karin | 28.1.2013 21:58

TO Jennisek: No jo, jenže podle té knihy je tomu naprosto naopak. :-)) Jinak mně ovoce po ránu nevadí, nikdy jsem nebyla zvyklá moc snídat. Knížky od dr. Walkera mám přečtené všechny a je pravda, že pro dnešní společnost se mohou zdát příliš radikální, ale já je začala číst až po...no, řekněme změně myšlení a se syrovou stravou problémy nemám. Momentálně jsem tak na 75procent na syrové stravě a nemůžu si ji vynachválit. ;-)

Kamarádka nemá fotografii.
Misha | 24.5.2012 11:52

TO Peg:

V knize bylo psáno, že když nám bude zle a budeme se cítit zesláblí tak proto, že tělo vylučuje jedy a ty procházejí organismem. Sama jsem si tak zvykla jíst, max. jsem si na ovocný talíř nasypala trošku musli a medu. Ale ze začátku jsem se cítila na omdlení a taky jsem se mírně klepala.

Tak nevím....

Kamarádka nemá fotografii.
Peg Poslat vzkaz | 17.10.2007 13:50

Vzdát se sladkého nebylo tentokrát k těžké, protože mě křeče v břiše docela dostali a ta hrůza že se to vráti byla větší než chuť na sladké ::smich::. Teď po delší době už zase sem tak chuť na zákusek mám, ale tělo si už odvyklo. Přesto mám několik triků:

Sladké jsem měla vždy spojené s odpolední kávou. Začala jsem pít meltu se sojovým mlékem, chuť je jiná a tělo si proto automaticky neříká o sladké, jak je zvyklé. Prostě tam není ta asociace.

Můj manžel miluje sladké a rozhodně se ho nehodlá vzdát jen proto, že já nemůžu. Kupuju mu proto zásadně jen takové sladké, které nemám ráda. Pak když vidím ho to jíst, nemám chuť. Místo buchet s tvarohem, které miluju, mu koupím ty s povidly, co mě vůbec neberou.

Každý den si místo sladkého ovoce.

Když bude nejvyšší nouze (ještě nebyla) funguje jako náhrada med. Ten kvasinkám neprospívá a navíc má super pozitivní vliv na tělo.

Kamarádka nemá fotografii.
Jennisek Poslat vzkaz | 17.10.2007 09:59

No nevím nějak bych tomu nevěřila. Člověk by se měl ráno nasnídat normálně, aby měl spousty energie na dopoledne. To ovoce bych asi jedla když už tak odpoledne...

Snídej jako král, o oběd se poděl s přítelem, večeri dej nepříteli.::kvetina::

Kamarádka nemá fotografii.
slunko Poslat vzkaz | 17.10.2007 07:00

Tak to máme poměrně stejné osudy, protože já taky postupně přešla až skoro k vitariánství, pak jsem si začala s půstama a po jednom třídenním se mi tak rozhodil metabolismus, že jsem se rovnala několik měsíců. Postupně jsem se vracela k normální stravě, ale racionálně řešené, také proto, že jsem prostě býk, který má rád své slasti a je labužníkem. Mám přítele také býka, takže se rádi rozmazlujeme dobrým jídlem a představa, že bych o tato potěšení přišla mě znepokojuje. Proto se snažím o vyváženou stravu, vyhnout se překyselování, dodat vitamíny a minerály, dodržovat hodně ovoce a zeleniny a pokud možno nemíchat nestravitelné.

Biopotraviny bych také ráda kupovala, ale z finančních důvodů to nějak nejde (jsem teprve dva měsíce v zaměstnání), ale časem, pokud se stabilizuji, bych ráda přešla, i když ne stoprocentně. Také se snažím přečíst více publikací, vytvořit si obecný náhled a toho se držet. Už jsem se vyléčila ze striktnosti a orientace na jeden jediný postup. A cítím se tím svobodnější.

Jinak Ti fandím, že ses vzdala těch cukrů. Já vím, že stačí málo a vytvořím si na cukru opět závislost. Je to ale dost těžký se ho vzdát. Neméně proto, že můj přítel je mlsoun (který má ještě k tomu váhu jako já, 62kg, a ještě v létě zhubnul), tak se ho snažím vykrmit, peču, vařím - a to je pak těžké nevzat si když je to tak dobrý::vysmaty::. V práci se snažím s tím bojovat, ale prostě občas sklouznu k marokánce nebo Siestě, která pohladí na jazýčku. Bohužel na to asi nemám vůli, ale chci se ted snažit, protože vím, jak je cukr škodlivý. A ta otupělost s tím opravdu souvisí. Ráda bych se naučila to řešit ovocem a sušeným ovocem, dlouho se mi to dařilo minimalizovat sušenými datly.

Jinak co jím já - pečivo dělám v domácí pekárně a mám tak pod kontrolou, co obsahuje. Když nemám ten, tak kupuji celozrné, semínkaté pečivo. Žitný chléb mi moc nechutná, i když vím, že by v mém případě byl ideální (ale překvapilo mě, kolik má sacharidů a vůbec, nepřišel mi dle složení tak úžasný, jak se říká::stydlivka::). Mléčné výrobky jsem dlouhou dobu vůbec nekonzumovala, ani je nepotřebovala - jogurt mě nezasytí, jako bych ho nesnědla proto je nejím. A ani ostatní mléčné výrobky mi nechyběly. Ted si občas koupím něco zakysaného, abych dodala alespon trochu toho prospěšného, co v tom je. Jinak považuju mléko celkem za jed. Snažím se jíst jednoduchá jídla, s co nejmenší kombinací všeho možného. Nejradši mám brambory třeba jen s majoránkou nebo se zelím. Nebo rýži se zeleninou, nebo těstoviny se zeleninou. Maso se snažím jíst jen o víkendech, mám ho ráda, to bych vypustit nemohla a nechtěla::radujici::. Jinak se také ráda rozmazluji vínem, i pivo mám ráda, po obědě :). A další a další. Ale stejně mám pořád rozpor mezi tím, co jíst a co ne, ono co zakazuje jeden kvůli dobrým důvodům, povoluje druhžý kvůli také dobrým důvodům - prostě, co škodí někde, prospívá jinde. Takže pořád hledám kompromis :(.

Kamarádka nemá fotografii.
Peg Poslat vzkaz | 15.10.2007 12:16

Nejvíc se mi osvědčilo poslouchat své tělo ::smich::. Chvíli jsme byla vegetariánka, ale nemám čas ani chuť řešit stravu do každého vitamínu, takže jsem přišla o Béčko a musela ho doplňovat prášky. Dělená strava mi upřímně moc nechutnala. O dietě podle krevních skupin nemluvě. Pak jsem vypustila mléko, protože podle mnoha autorů je to bílé zlo. Začalo mě ale zlobit zažívání, chyběli mi hlavně jogurty. O mém zažitku s pitím zeleninových šťáv jsem už psala :-) Vcelku vzato mě Walker, ale moc nenadchl. Vím, že díky svým stravovacích návykům žil hodně přes stovku, ale jeho přístup je dost tvrdý a radikální. Štvali mě ty řeči, že se vše musí dodržovat na 100% nebo bude člověku zle. Hodně se zajímám o biostravu, ale nezvládám toho kupovat moc, protože biovýrobky jsou drahé. Řada lidí, co je jí říká, že zase šetří jinde, ale to mě nějak nejde. Nedokáži si představit, že bych žila bio a vzdala se nákupu knih, studia (které si platím) nebo kina a koncertů. Takže bio kupuji jen něco. Kniha Fit pro život mě poměrně nadchla, ale saláty se mě přejedli. V létě to bylo fajn, ale postupně zeleniny ubývá a tak člověk jí stále to samé. Teď hodně studuji informace o protikvasinkové dietě. Problém je, že co publikace to jiné povolené a zakázané potraviny. Vlastně celkově jsem otrávená z toho, že není možné sehnat nezávislý text o výživě. Každý píše jen o tom svém a ostatní zatracuje. Z každé přečtená kniha nebo text (na netu)  jsem si nechala něco. Hodně mi pomohlo vzdát se cukrů. Najednou jsem méně otupělá. Má víc energie a nemučí mě touha dát si zákusek. Z pečiva jím především celozrnné bio chleby. Moc mi nechutná maso vyjma ryb. Jím hodně jogurtů(dřív jsem kupovala bio, ale pak jsem si všimla, že mají podivné složení), sýrů zeleniny a ovoce. Velmi ráda piju víno :-) Opravdu moc mi pomáhá, vést si stravovací deníček. Dřív jse neměla přehled nad tím, co jím. Plácala jsem věci a bývalo mi zle. Nebo mi bylo zle jen proto, že jsem měla špatné svědomí, že jsme něco snědla a budu tlustá :-) S deníčkem mám přehled, co jsem snědla a je mi docela dobře. Jím vše na co mám chuť, ale kalorické a tučné jen v malém množství.

Kamarádka nemá fotografii.
slunko Poslat vzkaz | 15.10.2007 06:27

A jaké knihy se Ti nejvíce osvědčily? Co Ti udalo nejlepší směr?

Kamarádka nemá fotografii.
Peg Poslat vzkaz | 14.10.2007 20:13

Sladké je naprostá tutovka. Dřív pokud jsem si sem tam něco dala (max jednou denně) tak to šlo, ale když jsem to takhle dělala třeba pár dní po sobě, už jsem v tom lítala. Pamatuji si, jak mě pro mě přítel jednou udělal nepečený koláč. Byl toho celý plech, naprosto úžasný, podle domácího receptu. Jedli jsme to dvakrát denně a pátý jsem už mazala na gyndu. Další spouštěče pro přemnožení kvasinek jsou pro mě stres a klasicky antibiotika (u těch je to 100%). Teď jsem úplně bez cukru (vyjma nekterého ovoce) a snažím se vyhýbat bílé mouce a zažívání se uklidnilo i gynekologický zánět ustoupil. Stačí ale abych rochu porušila a už to cítím. S travením mám problémy roky. Jsem hodně citlivá na některé tuky a právě cukry. Proto se také vrhám na všechny možné knížky o výživě a hledám rady. Taky je zuřivě uvídím okamžitě do praxe :-).

Kamarádka nemá fotografii.
slunko Poslat vzkaz | 14.10.2007 16:23

Jo, Peg, tak to věřím, že to až sem může dospět. Ono taková radikální změna (myslím z ničeho nic tolik šťáv) může být pro tělo opravdu šok, tohle mělo přijít pozvolna. Já pila taky hodně štáv, v té době bylo hodně zeleniny, tak jsem pila hlavně rajčatovou a okurkovou, ale pak jsem přišla na to, že ta spousta odpadu, která z odšťavnovače letí do koše je škoda a začala jsem raději jíst zeleninu a ovoce v celku. Za prvé dostanu více vlákniny, za druhé více vitamínů než odšťavněním, protože odstředivé odšťavňovače hodně enzymů a vitamínů zničí a za třetí se tím člověk nasytí a nemusí se dojídat dalším jídlem než při pití štáv. Takže já myslím, se štávami opratrně, já vlastně už ani neodštavnuju, raději si udělám velký mrkvový salát s jablkem, to si myslím je tělu prospěšnější... Jinak - ty kvasinky - mě se ted objevily po dooost dlouhé době, až jsem z toho trochu nešťastná, protože jsem dlouho neměla potíže žádné. A najednou jsem týden po chřipce a z kvasinek se ještě dostávám. Mám poměrně stresující práci, bohužel se méně hýbu a jinak jím - to si myslím je příčina všech těch obtíží, bohužel :(. A s tím sladkým - to je asi fakt, u Tebe platí pravidlo „více cukru, více kvasinek“? Nebo pozoruješ i jiné spouštěče (chci zjistit, čím to vzniká u mne). Měj se hezky

DIALOG
nápověda
Potvrzení
zavřít
Upozornění