Hysterektomie - Diskuze | e15.cz
Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

Re:---
Simona Paulov
| 27. 11. 2024 22:32
Časná menopauza, prolaps, inkontinence, ***uální dysfunkce, zácpa, ischemická choroba srdeční. Ženy po hysterektomii mohou vstoupit do menopauzy téměř o 4 roky dříve. Krevní zásobení vaječníků může být během operace narušeno podvázáním, spasmem nebo trombózou.
Je dobře známo, že hysterektomie může způsobit prolaps a inkontinenci o mnoho let později. Hysterektomie odstraňuje podpůrné struktury a oslabuje pánevní dno. Odstranění nebo přeříznutí vazů podporujících děložní čípek a pochvu může predisponovat k rozvoji prolapsu. Kromě toho může být účinnost opravy prolapsu ohrožena odstraněním děložního čípku a vazů, které se používají k ukotvení účinné opravy.
Vliv hysterektomie na ***uální život ženy závisí na jedinci. Ženy si musí být vědomy toho, že po hysterektomii, zejména totální hysterektomii, může dojít ke snížení libida a intenzity orgasmu. To může být důsledkem poškození nervů, změn vaginální anatomie, což vede ke změně citlivosti nebo ztrátě děložní kontrakce, což vede k selhání orgasmu nebo ke změnám v povaze orgasmu. U těch žen, jejichž ***uální život je ovlivněn jejich závažnými zdravotními problémy se ale ***uální život zlepšuje.
Byla hlášena zácpa po hysterektomii, která může být důsledkem poškození nervů. Ženám, které podstoupily hysterektomii, trvá rekonvalescence déle než u těch, které podstoupily jinou velkou operaci. Mezi příznaky patří problémy s močením, únava a deprese.
Nedávná studie Mayo Clinic ukázala, že hysterektomie, a to i bez odstranění vaječníků, je spojena s 33 % zvýšeným rizikem ischemické choroby srdeční a riziko se zvyšuje o 250 %, pokud se hysterektomie provádí u žen mladších 35 let.
Hysterektomie
Angela Klusoov
| 24. 10. 2024 13:36
Také mě čeka odstraněni dělohy, ale stále nevim jak se rozhodnout.Je mi 49, 2x cisař a mam asi 7let myom ktery pomalu roste nyni má 5cm, žadne velke problemy nemam nekdy silnejši menstruace. Buď by mi odtranili vše - delohu i vaječniky.Nebo pouze dělohu a vejcovody. Vajecniky zatim nechat, menstruace pravidelna začinam přechod,-tak odstranit připadne po přechodu. Vubec nevim jak se rozhodnout jestli hned odtranit vše a mit najednou všechny priznaky menopauzy, nebo zatim vaječniky nechat a nebo třeba ješte 2-3 roky počkat a pak vzit všechno? Přeci jen se nejedna o akutni věc a po půl roce chodim na kontrolu.Prosim jaky mate názor?Poradi mi nekdo..Všem moc děkuji
Refik Hseyinbas
| 12. 3. 2024 22:25
Obsah příspěvku byl v rozporu s pravidly diskuze.
Odstranění dělohy
Pavla pkov
| 16. 11. 2023 14:16
Dobrý den, jsem po odstranění dělohy a vaječníků. Gynekolog mi předepsal Activelle. Máte s ním někdo nějaké zkušenosti, jak je snášen nebo jaké jsou nežádoucí účinky? Děkuji
Re: Hysterektomie
Hedvika estkov
| 10. 11. 2023 17:34
Ahoj jsem nová, za 10 dní mě čeká zákrok řezem a jsem strachy bez sebe.nevim jak tu hlavu vypnout
Hysterektomie
Vlasta Manel
| 15. 8. 2023 07:10
Hysterektomie obzvláště s adnexektomií je spojena s řadou následných problémů, na která Vás ve většině případů lékaři neupozorní. Celá problematika této velké gynekologické operace je poměrně přehledně i s odkazy na zdroje popsána na BLOGU https://myom-hysterektomie-adnexektomie-a-jak-to-resit.webnode.cz/ Je zde i řada ověřených a osvědčených postupů, jak takové operaco předejít.
Myom v přechodu
luciefalc
| 4. 8. 2023 00:54
Zdravím, a je to tu.
54 r., přechod - v noci se budím po třech hodinách v horkosti. Už druhý rok.
K tomu druhý myom 6 cm.
Děti jsem mít nemohla.
Dr. mi doporučila kompletní vyjmutí dělohy, vaječníků a vejcovodů - neinvazivně.
Moc se mi do toho nechce.
Tak nevím... Jestli by nestačilo vyjmutí vaječníků a vejcovodů, měla bych klid od menopauzy a tím pádem by se mohl myom zmenšit.
Re: Myom v přechodu
luciefalc
| 4. 8. 2023 01:06
Chyba v systému - objevilo se to 2* 😏
Re: Myom v přechodu
vosa Novotna
| 19. 7. 2024 11:03
Dobrý den. No za mě, určitě ven dělohu i vaječníky.
Já 54 let, myomy 6cm více ks, přechod taky byl, no ty potvory myomy se naopak zvětšovaly. Neodkladejte to. Já měla 15cm širokou dělohu, začala mě tlačit na střeva, močák. Před 8 měsíci operace, odstranili vše, no bylo to hraniční na laparo.
Díky super lékaři mám břicho bez jizvy. A žádné problémy. Díky obrovským srustum to bylo 3,5 hod. na sále.
3 měsíce jsem se dávala dohromady. Žádná námaha, problémy s trávením. No vše si v břiše sedlo.
Návaly jsem řešila fytoestrogeny.
Po půl roce nastalo peklo, došly estrogeny.. Závratě, návaly stále, obrovské výkyvy tlaku, brnění obličeje, psychice to taky nepomohlo . Už 2 měsíce si stříkám Lenzetto a od 1 dne s ním úplně vymizely všechny problémy. Jako by přechod nebyl.Super!!!
Co se týká břicha vše OK. *** taky, Obrovská úleva. Žádné menzes, bolesti, tlaky. Nelituji. Mám těžkou práci v obchodě, po 3,5 měsících doma makám úplně bez problémů.
Za mě vyndat vaječníky a ne dělohu je nesmysl! A čekat, až se zvětší děloha, fakt ne....
Taky jsem si myslela, že se myomy zmenší. A během 3 měsíců vyrostly z 3cm na 6cm,
V 54 letech jsou vaječníky stejně už na odpis. Můžou fungovat ještě půl roku, rok.. Akorát se pak špatně hledají, pokud se vezme jen děloha. A riziko rakoviny do budoucna nechceš řešit...
Myom v přechodu
luciefalc
| 4. 8. 2023 00:54
Zdravím, a je to tu.
54 r., přechod - v noci se budím po třech hodinách v horkosti. Už druhý rok.
K tomu druhý myom 6 cm.
Děti jsem mít nemohla.
Dr. mi doporučila kompletní vyjmutí dělohy, vaječníků a vejcovodů - neinvazivně.
Moc se mi do toho nechce.
Tak nevím... Jestli by nestačilo vyjmutí vaječníků a vejcovodů, měla bych klid od menopauzy a tím pádem by se mohl myom zmenšit.
Odstranění dělohy
Uivatel_5572899
| 5. 7. 2023 09:54
Před 2 roky jsem tu psala recenzy, jak mi odstranili dělohu, jak jsem vše prožívala a jaké jsem měla problémy. Dneska chci popsat, jak se cítím po 2 letech, když nemám dělohu a jak se cítím. Bolesti žádné nemám, žádné tlaky, prostě nádhera . Je to opravdu hrozná úleva. *** funguje, nepoznala jsem, že bych měla problém.
Mám pocit, že každá žena by se měla rozhodnout sama a vědět, jestli je opravdu potřeba operace odstranění dělohy. Nebát se toho. Zdá se mi, že i mám pokles migren než jsem měla. Také nemám už bolesti prsou, jak jsem měla každý měsíc před menstruaci.
Tak to je asi vše, co bych napsala. Třeba to někomu pomůže.
Re: Odstranění dělohy
Petra Batov
| 6. 7. 2023 19:10
Souhlasím s Vámi. Jsem po operaci 4 měsíce a cítím se o mnoho lépe, než před operací.
Žádné bolesti, žádná silná menstruace a vše funguje naprosto perfektně. Veliká úleva.
Re: Odstranění dělohy
Uivatel_5747674
| 19. 1. 2024 11:51
Dobré den. Můžete mi prosím sdělit, ve které nemocnici jste podstoupila odstranění dělohy a u kterého lékaře?
Re:---
Vlasta Manel
| 3. 7. 2023 11:57
Spousta ženských problémů, kvůli kterým se provádí hysterektomie se dá alternativně a poměrně úspěšně léčit. Informativní blog na https://myom-hysterektomie-adnexektomie-a-jak-to-resit.webnode.cz/ a nebo FB skupina https://www.facebook.com/…1625978237906871 Hysterektomie je zoufalý pokus medicíny vyřešit problém, který neumí léčit.
Re:---
Vlasta Manel
| 5. 6. 2023 12:50
Řadu odpovědí na nezodpovězené otázky naleznete ve FB skupině "Myom, hysterektomie, adnexektomie".
Re:---
Vlasta Manel
| 19. 5. 2023 06:02
Dostalo se mi dalších informací, které jsem, bohužel, neměl v minulosti.

Vážené dámy, pokud je jediným důvodem k operaci zvětšující se myom, byť spojený s navazujícími problémy a vy z jakýchkoli důvodů nechcete podstoupit operaci, zadejte do vyhledavače - ptejte se po KRANIOSAKRÁLNÍ TERAPII.
Není to hrazeno pojišťovnami, tedy za své. Mám však reference od naprosto důvěryhodných žen, které tuto terapii podstoupily a konkrétně v oblasti problémů s myomy problém touto metodou zcela vyřešily a vyhnuly se tak operaci a tedy i všem následkům, lteré tuto operaci provázejí.
Re:---
Vlasta Manel
| 16. 5. 2023 09:07
K dané problematice si dovolím citaci z diplomové práce Bc. Krytýny Káčerové „KVALITA ŽIVOTA ŽEN PO HYSTEREKTOMII“

"Hlavním přínosem získaných poznatků může být jejich využití zdravotnickým
personálem při práci se ženami, které prodělaly tento druh gynekologické operace. Při
realizaci samotného výzkumu jsem se opakovaně setkávala s názorem, že poskytované
informace o stavu a kvalitě života po hysterektomii jsou nedostačující, neúplné
a zavádějící. Ostatně o tom je i úryvek v úvodu této práce, který naznačuje motivaci
k jejímu vzniku:
„Mě hlavně zaskočila nedostatečná informovanost o tom, na co a jak by se měla
hysterektomovaná žena připravit po operaci (…)“
S podobným názorem jsem se mohla setkat i u jedné z dotazovaných žen:
„Vůbec mi neřekla nic o tom, zda se budou odebírat i vaječníky nebo děloha. Žádné
další informace mi neposkytla, bylo to velmi stručné, jen mi řekla: „Po operaci to bude
už jen park kultury a oddechu“. Teď vidím, že nelhala, ale těch informací mi opravdu
více neposkytla. (…) Prostě informace nedostatečné. (…) Prostě z mého hlediska
nedostatek informací před operací vládne. Pokud se o to někdo sám aktivně nezajímá
a nehledá informace na odborných lékařských serverech a v odborných lékařských časopisech, tak se jde na operaci nedostatečně informovaný a nemůže
se kvalifikovaně rozhodovat.“
Vhodně však poznamenala jiná z respondentek, že nejcennějším zdrojem informací
jsou výpovědi právě od žen, které mají s tímto zákrokem zkušenost:
„No mě spíš vadí, že se ženský stydí o tom mluvit. Protože pak se nikdo nic nedozví!
Když se o tom nebudeme bavit, tak jak si ty informace máme zjistit, spousta ženských
se bojí i mluvit se svým gynekologem o různých problémech.“
Na základě poznatků této studie může vzniknout edukační materiál, vhodný jak
pro zdravotnická zařízení (gynekologie, psychiatrie, psychologické poradny), tak pro
laickou veřejnost. Zdravotní pojišťovny také hradí ženám po hysterektomii pobyty
ve specializovaných láze
Hysterektomie a vše okolo
Vlasta Manel
| 10. 5. 2023 07:12
Milé dámy. Vřele doporučuji přečíst tuto bakalářskou práci na dané téma, kde se dozvíte nejen o průběhu zákroku, ale také o tom, jak by měli lékaži a zdravotní personál přistupovat k pacientce již v době rozhodování o zákroku, jak by měla být obeznámena se všemi plusy a mínusy a jak by k celému rozhodovacímu mechanizmu měl být přizván i partner. Což se bohužel v drtivé většině neděje. Opravdu vřele doporučuji a vyžadujte po svém lékaři úplné informace. https://is.vszdrav.cz/…KOVA_BARBORA.pdf
Re: Hysterektomie a vše okolo
Vlasta Manel
| 10. 5. 2023 09:59
A tuhle práci doporučuji také pročíst podrobně https://is.muni.cz/…_K._Kacerova.pdf
LAVH s odebráním jednoho vaječníku
Monika Mal
| 14. 4. 2023 11:34
Ahoj, jsem 3 týdny po LAVH (laparoskopicky asistovaná vaginální hysterektomie), důvod k operaci byly náhle vzniklé velké bolesti během cyklu a velký myom, který deformoval dělohu. Bolesti poslední měsíce začaly být tak velké, že jsem měla pocit na zvracení, často i na omdlení a ležela jsem hodiny zkroucená na posteli, nemohla jsem jít 2 dny každý měsíc do práce, nepomáhala ani předepsaný Aulin. Při kontrole na gynekologii poté zjištěna děloha zvětšená na 4. měsíc gravidity, do ní vrostlý myom na zadní stěně o průměru 8 cm (začínal na 1,5 cm před cca 15 lety, zjištěný při kontrole po porodu po šestinedělí, postupně se pomalu zvětšoval navzdory tělísku Mirena, které jsem měla za ty roky již potřetí - nicméně dle lékaře zpomalovalo tělísko jeho růst, jinak by na té velikosti byl již před lety). Myom mi cca posledních 8 let způsoboval bolestivost v podbřišku i mimo menstruaci, poslední 3 roky stálé nadýmání, to se dalo vydržet.. zvykla jsem si, ale ty velké bolesti v posledním půlroce, na které se zvyknout nedalo, mi způsobovala po operaci zjištěná rozsáhlá endometrióza. Ložiska jsem měla v jizvě po císařském řezu, na vaječníku a už i na střevě. Při histologii odebrané dělohy byla zjištěna i adenomyóza. S dělohou mi odebrali také jeden vaječník (abnormálně zvětšený, byla na něm cysta, a přirostl k děloze a ke střevu díky zánětům od endometriózy) a vzali oba vejcovody (ty se berou při takové operaci preventivně, bylo zjištěno, že přes 90% rakoviny vaječníků začíná právě ve vejcovodech). Bolesti po operaci byly brnkačka proti bolestem při menstruaci poslední měsíce, v den operace a den poté bolest, ale už třetí den to bylo mnohem lepší a čtvrtý den jsem běhala jako srnka 🙂 Na bolest jsem si nechala dát injekci jen první dva dny, pak už to opravdu nebylo potřeba, ani žádné léky na bolest jsem pak doma nebrala. Po narkóze mi nikdy špatně nebývá, takže nejhorší zkušenost je asi klystýr, ale bez toho to nejde. Neměla jsem problém ani s močením, ani se stolicí po operaci, vše
Re: LAVH s odebráním jednoho vaječníku
Monika Mal
| 14. 4. 2023 11:36
bez problémů a bez bolesti, i když mi kvůli vyšší ztrátě krve během operace předepsali železo, které může způsobovat zácpu. Neschopenku mám na 5 týdnů od operace, bolesti už teď nemám, ale jsem unavená po každé delší činnosti (hodinová procházka, vaření...). Krvácela jsem asi jen dva dny po operaci, pak každý týden třeba 1-2x za ten týden, nic hrozného, spíš mám stále žlutavý výtok, ale jak mi řekl můj gynekolog, je to normální, způsobují to stehy, které dráždí okolní tkáň. Pokud máte bolesti, opravdu doporučuji operaci neodkládat, je to výrazná úleva!
Re:---
Vlasta Manel
| 13. 4. 2023 08:32
Je to o tom, co vám asi váš gynekolog neřekl.
Běžná informace je, že v ranném stádiu myomu ho stačí jenom sledovat, o možnostech bylinné léčby asi řekne málokterý, pravda, není stoprocentní. Zesnulá léčitelka Eva Moučková měla úspěchy s přípravkem Audiron, pár kapek nakapaných na intimku každý den. Dále třeba bylinné směsi od DIOCHI či Naděje-byliny. Když už je myom větší, je na byliny pozdě (většinou tak nad 1,5 až 2 cm). Přitom sonograficky se dá zjistit od velikosti 5 mm a to je řešitelné, ne však stoprocentně, ale za pokus to vždycky stojí. Avšak málokterý gynekolog vám udělá sono dělohy při každém pravidelném vyšetření, některý ho nedělá vůbec.

Pak můžete mít takového, který vám tvrdí dobrý, zatím dobrý, ono se to v klimakteriu zmenší. A to také není zcela pravda, viz náš případ.

Další co vám neřekne je to, že v případě především jednoho lokalizovaného myomu, a je jedno, zda je spíš uvnitř dělohy, spíš vně dělohy a zda je zpředu nebo zezadu dělohy, je možné odstranit pouze ten, obzvláště je-li žena již v klimakteriu, vznik nového takřka stoprocentně nehrozí a tyto operace se běžně provádějí u žen, které jsou ještě v reprodukčně produktivním věku, tedy pouze odstranění myomu z dělohy.( tzv. myomektomie) Není to netypický zákrok. Další možností, například pro riziko velkého poranění dělohy, se provádějí výkony, které omezují krevní průtok myomy a tím způsobují jejich zmenšování. Jedná se buď o laparoskopický uzávěr děložních tepen - LUAO - nebo radiologem prováděnou embolizaci děložních tepen UAE. Viz třeba zde http://www.nemocnicekladno.cz/…-deloznich-myomu
Re:---
Vlasta Manel
| 13. 4. 2023 08:33
Další mýtus je preventivní odstranění vaječníků z důvodů rakoviny, pravda, u žen v klimakteriu již produkují minimum estrogenu, ale nějaký produkují a tato produkce se dá stimulovat bylinnými prostředky. Jinak, rakovinou vaječníků je postiženo cca 0,17% žen z toho 50% starších 50ti let, tedy 0,085% žen. Rakovina dělohy pak postihuje 0,35% žen, z toho většinu po klimakteriu, tedy cca 0,20% žen nad 50 let. Jinými slovy, rakovina vaječníku postihne celkově 1 ženu z 585 žen, a jednu ženu z 1176 nad 50 let. Rakovina dělohy postihne celkově 1 ženu z 285 a nad 50 let jednu ženu z cca 500. Tolik statistika. Bohužel statistika již nerozlišuje, v kolika procentech případů se jednalo o rakovinu vaječníků či dělohy jako prioritní onemocnění a kdy se jednalo o rakovinu jakožto následek rakoviny v jiné části těla, třeba tlustého střeva. Pak se v oblasti ohrožení rakovinou vaječníků a děložního čípku dostáváme ještě k nižším číslům.Tedy zvažte, jak dalece jste ohroženy. Tedy životní styl, dědičné předpoklady atd..
Re:---
Vlasta Manel
| 13. 4. 2023 08:33
Upozornil vás váš gynekolog co vše nastane, když vám zcela odstraní vaječníky? U mladších žen asi ano, řekne že přijde přechod, sice překotně, ale dá se to řešit hormonálně, tato léčba však paradoxně zvyšuje riziko vzniku rakoviny, proti které byly vaječníky preventivně odstraněny, a může se podávat po dobu nejvíce 6ti let.
Tedy u mladších žen nastoupí klimakterium, běžné příznaky klimakteria jsou všeobecně známé. O tom, že začnete mít problémy s vaginálním zvlhčením, že se vám ztenčí sliznice už řekne málokterý. A ke zhoršení dojde i u žen v klimakteriu, protože estrogen najednou není žádný. Řekl vám váš gynekolog, že s odstraněním vaječníků u vás podstatně stoupne nebezpečí osteoporózy a kloubních problémů? A samozřejmě u většiny žen k přibírání na váze. Všechno to souvisí s estrogenem, který není vůbec. Dále se může zhoršit kvalita vlasů a pleti.
Odstraněním dělohy dojde k přetnutí řady nervových spojení mezi páteří a vagínou, které jdou přes dělohu. Proto některé ženy popisují zhoršení orgasmu či problémy s jeho dosažením a jde s tím ruku v ruce i ono zhoršené zvlhčení, chybí některé zpětné vazby do mozku. Odstraněním dělohy a vaječníků dojde k přetnutí a odstranění řady vazů, které mimo jiné spojovaly kromě uvedených orgánů také tlusté střevo, močový měchýř s močovou trubicí a pochvu a udržovaly tak tyto orgány (u zdravých žen) ve správné poloze. Proto je nutná dlouhodobá rekonvalescence, aby nedošlo k poškození zbylých a narušených vazů a zároveň posilování svalů pánevního dna, které napomáhají udržet orgány ve správné poloze.
Re:---
Vlasta Manel
| 13. 4. 2023 08:34
Tedy, běžná informace od gynekologa je: „Máte myom, jediné řešení je odstranění dělohy a nejlépe preventivně odstranit i vaječníky“ U starších žen dále upozorní, že vlastně už o nic nejde a že se na komfortu života včetně ***u vůbec nic nezmění. Toť vše. Maximálně vás ještě upozorní na možnost vzniku inkontinence a tedy potřeby po operaci posilovat pánevní dno. POZOR - neříká vám celou pravdu.
Samozřejmě celé tohle povídání není o ženách s jinými navázanými gynekologickými problémy či onkologickými problémy.
Tedy, pokud máte „pouze“ myom, bez jakýchkoli dalších problémů, požadujte po svém gynekologovi úplné informace.

A nutnost operace pořádně zvažte, ptejte se na všechny možnosti řešení.
Re:---
Vlasta Manel
| 13. 4. 2023 10:18
Shrnu výše popsané.
Pokud máte jiné gynekologické problémy, je především na doktorovi a na Vás, pro jaké řešení se rozhodnete, protože v každém případě se zlepší komfort Vašeho budoucího života.
Pokud máte myom, o kterém vlastně nevíte, o kterém Vám řekl gynekolog, pak velmi zvažte, jaké řešení zvolíte, protože minimálně do doby, kdy by teoreticky mohly nastat problémy, které fakticky nastat nemusí nikdy, se komfort Vašeho života jednoznačně zhorší.
Hysterektomie
Vera Grossmannova
| 29. 9. 2023 17:34
Máte pravdu jsem 2 roky po hysterektomii totální a je mi čím dál hůře.asi půl roku po hysterektomii začaly potíže jako suchost pálení cysty v pochvě neustále kvasinkove infekce jedna za druhou bolesti kloubů a v kříži jsem už z toho dost nešťastná.
hysterektomie
Lucie Ltalov
| 30. 3. 2023 11:07
ahoj zeny,
jsem 3 tydny po operaci - hysterektomii, vajecniky ponechany.
Take jsem mela dlouhodbe problemy a prestoze nemam deti, rozhodla jsem se to podstoupit, s tak silnou menstruaci se nedalo existovat a jednou jsem si dokonce volala zachranku, protoze jsem se bala, ze vykrvacim.
Operace (abdominalni hysteketomie) a pooperacni stav jsem myslela, že bude lepsi - ale bylo to docela hrozny, hlavne nasledne chozeni na zachod (na velkou), docela jsem se trapila, prvni tyden a pul byl fakt sileny, do toho se mi jeste objevil hemeroid, takze znacka "ideal".
Kaslat a predevsim pčikat bylo jako z hororu - hrozne to bolelo.
Spinila jsem v nemocnici, pak to na tyden ustalo a doma to zase prislo. (ale jenom lehce)
Ted ze me po ranu vytece zluta tekutina (zatim 2 dny), tak nevim, jestli je to normalni nebo je to zanet. (??) Asi si neco koupim v lekarne. Gynekologa ted musim najit jineho lepsiho - co nebude me problemy bagatelizovat.
Jinak jizva (cisar) se mi stale uplne nezavrela, tak jsem z toho mirne nervozni, uz bych
si potrebovala tu jizvu masirovat, aby mi neprirostla.
Doufam, ze uz zadne komplikace nenastanou a budu se zase moc radovat ze zivota a ze svobody od menstruace.
Jinak jsem byla na operaci v Motole a musim rict, ze teda nektery personal dost otres (nektery naopak profesionalni a chapavy) a
nikdo se s vama moc o cele akci a naslednych problemech nebavi, proste na vas nemaji cas. ☹
Abyste z nich tahali informace nasilim, proste kdybych mohla zpetne, vybrala bych jinou nemocnici. (mozna jsem jen mela smulu tentokrat na lidi, protoze mesic pred, kdyz jsem byla na kyretazi, tam byli vsichni super)
V nemocnici jsem byla od ctvrtka do utery.
A o antibiotoka jsem si musela rict, skoro si to vydupat, prestoze jsem rizikova skupina.
Zkušenost s hysterektomii
Petra Batov
| 13. 3. 2023 19:11
Ahoj holky, i já se podělím.
Jsem 10 dní po laparoskopii. Zůstala mi část jednoho vajecniku. Už v 18 jsem prodělala velkou operaci a teď ve 41 letech už musela pryč i děloha.
Neustálé cysty, myom na děloze.
Strach trošku byl, ale vše naprosto v pořádku. Operace proběhla na Obilnim trhu v Brně, pátek operace, pondělí domů. Zpočátku problém se stolici, bylo to bolestivé. Po týdnu vše odeznelo.
Cítím se, jako bych ničím neprošla. Týden po operaci vycházka 5 km. Chodím hodně.
Dnes 10 den jsem sedla prvně za volant a dá se říct, že funguji normálně. Spíš se musím hlídat, abych to neprehnala.
Pred operaci jsem zde četla vaše zkušenosti a hodně mi to pomohlo.
Přeji všem rychle zotavení a hladký průběh
Hysterektomie
Uivatel_5632738
| 12. 3. 2023 22:16
Ahoj holky,ženy :) rozhodla jsem se napsat svoji čerstvou zkušenost.treba někomu pomůže zmírnit strach a obavy :) je mi 47 ,jsem měsíc po vaginální hysterektomii.vajecniky ponechany. (po dvou konizacich se mi objevil na čípku znovu nález a bylo mi doporučeno odebrat kromě čípku i dělohu. ) První pocit strach a velké obavy. Možná spíš i z omezení ...hodně sportuji otuzuji se a to na nějaký čas prostě nepůjde .Ale protože termín byl až za 3 mesice,měla jsem možnost si vše srovnat v hlavě. A musím říct, že být v pohodě je vlastně ta největší rada. :) Na operací jsem se nakonec těšila. Týden před jsem začala brát homeopatika arnika a oscilococsinum. Po operaci traumel. Vše proběhlo v pohodě, na JIP jsem se snažila opravdu hodně pít a hýbat nohama na posteli. .druhy den na normal pokoji už jsem chodila . A další den už po celé nemocnicí :) bolest byla minimální,jediné co mě trochu potrápilo,byla střeva. Celkově jsem se cítila moc dobře. Hojení podporuji Wobenzymem a čípky cicatridine. Doma ze začátku trochu únava,ale den ode dne lepši snažim se hodně hýbat. Hlavně chůze...ze začátku třeba jen 2km , ale teď chodím na procházky klidně i 10km denně. :) (byla jsem zvyklá i před tím na hodně pohybu. Tak abych nenavadela někoho kdo by si tím mohl ublížit) Ani mi nepřijde,že jsem na nějaké operaci byla a musím se spis občas hlídat abych to nepřehnala. Takže holky, ničeho se nebojte, :) dá se to zvládnout. Hlavně se nestresovat a být v pohodě. Hlava dělá divy .:) Myslet pozitivně,poslouchat své tělo a zbytečně neřešit blbosti. Trápit se předem fakt nemá smysl. Držím všem palce a přeji dobrou rekonvalescenci :)

Nejnovější příspěvky v diskusích

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
cudlik
10. 12. 2024 20:09
72234
♥Jarka*Alice♥
10. 12. 2024 13:07
13235
Pavlna Boudov
10. 12. 2024 09:58
25
Markta Zahlkov
5. 12. 2024 10:59
24
Diana Dia
1. 7. 2023 10:21
46
Simona Paulov
27. 11. 2024 22:42
44
Simona Paulov
27. 11. 2024 22:32
16829
barus287
6. 8. 2014 11:24
19
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
197
Jiina Koudelov
3. 1. 2024 18:58
329
Pa Ja
19. 11. 2024 14:22
19
Gabriela Hynkov
16. 11. 2024 17:05
10835
allka11
17. 6. 2014 09:25
11
anonym
1. 11. 2024 12:58
10
matrix
17. 7. 2019 11:16
16
Gabika Bulkov
30. 10. 2024 08:00
296
michaelanavrc
23. 5. 2019 14:37
20
cucek
1. 11. 2009 18:23
8
gia.mars
21. 3. 2014 08:46
22

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video