Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

anonym
| 16. 4. 2015 07:15
Pro Renatu:
Asi tři dny před operací mě zachvátila taková panika, proč sem polezu, když jsem vlastně zdravý kus a oni mě vyřadí na tak dlouho z provozu kvůli pár (tři) myomům. Teď jsem ráda, že jsem to udělala, už tak mi vyhrožovali, že to možná bude řezem kvůli velikosti a tvaru, ale zvládli to laparoskopicky a vzhledem k mým obavám, jsem fakt relativně v pohodě . Tak neboj a jdi do toho. Kdybych váhala, asi by to už tak hladce neproběhlo.
anonym
| 16. 4. 2015 07:03
Romanda:
Zdravím Tebe i ostatní holky z diskuze. Už mám hysterektomii včera v poledne za sebou, vaječníky zůstaly , čtyři dírky v bříšku, jelikož myomy byly veliké převeliké, ale jsem ráda, že to kluci doktorský dali lapárem. Na nějaké tanečky to není, ale už od včerejšího večera chodím a těším se na lepší zítřky. Díky všem za podporu.
Romanda ozvi se, jak je, moc jsem na Tebe myslela. K.
anonym
| 16. 4. 2015 07:33
TO kváčekPřeji,ať se dobře hojíš a ať je lépe a lépe. .
anonym
| 15. 4. 2015 22:53
Snažím se myslet pozitivně, ale někdy přijdou takové černé chvilky..., ale když vidím, že v tom nejsem sama a spousta jiných je na tom hůř, tak hned je mi lépe
anonym
| 15. 4. 2015 17:51
Holky, moc díky za připomínky, opravdu mi pomohly. Já už vlastně mám i termín operace (18.5. - není tady někdo , kdo jde okolo tohoto termínu?) docela už jsem s ní i smířená, ale právě tento týden jsem byla u toho druhého gynekologa a ten mi nasadil brouka do hlavy, tak jsem začala pochybovat, jestli dělám správně. Samozřejmě chci vaječníky nechat, ale znáte to, doktoři se rozhodnou, až Vám kouknou do břicha. Na jednom vaječníku mám malou cystu, ale prý by se měla odstranit, nejvíce se právě bojím toho, že až se probudím, tak mi řeknou, že mi vaječníky sebrali a pak bych asi litovala toho, že jsem do toho šla...
anonym
| 15. 4. 2015 22:34
TO Renata: To víš stejně jsme to s vaječníky měli všichni ale nač myslet na nejhorší, já si k souhlasu napsala, že chci zachovat vaječníky pokud to jen trochu pujde. Jinak když tam nejdeš s krabem tak je velká pravděpodobnost, že zústanou zachována. Zbytečně se dopředu neděs. Uvidíš dobře to dopadne
anonym
| 15. 4. 2015 11:54
No jo, Renato, vždyť oni ti vaječníky nechají , to jsem přehlédla, tak to není o čem Šup do nemocnice a pryč s problémem
anonym
| 14. 4. 2015 21:51
Hm, Renato, zkusila jsem se do tebe vžít a co jsem se tak všude možně dočetla, tvoje problémy s prsama a dělohou ukazují, že máš bordel v hormonech. Na dělohu hormonální léčba dočasně ano, na prsa ne. Když si necháš vzít dělohu, tak hormonální léčbu stejně budeš potřebovat, protože jsi mladá, ale pak se zase může něco udít na hrudníku. Když si necháš dělohu, tak jsem četla, že v případě komplexní hyperplazie endometria se to i může časem zvrtnout. Tak babo raď. Já bych tomu dala tak ještě rok a zatím bych si dělohu vzít nenechala. Zvolila tu Mirénu, která by to nejspíš mohla upravit, ale jen pokud působí místně, v děloze, popř. bych se asi ještě snažila o přírodní léčbu, třeba Gynex či jiné bylinkové preparáty a zjistila bych si, jestli na to neexistuje třeba akupunktura. Proveru bych já osobně rozhodně nebrala. Jsem ale jen laik, tak vařím z toho, co se kde v odborných článcích dozvím a uvažuju, jak bych se zachovala na tvém místě. Třeba tomu někdo rozumí a poradí. Každopádně se nespokoj jen s názory od dvou doktorů. Jdi ještě za někým.
anonym
| 14. 4. 2015 15:40
Omlouvám se za text viz níže, nějak se mi to podařilo zkopírovat
anonym
| 14. 4. 2015 23:15
TO Renata: radu nemám,jen za sebe na Mirenu říkám NEEE!!
Řešila jsem ji silnou menzes. A výsledek neustále spinění i s výkyvy nálad(což je častý nežádoucí účinek). Nedávno jsem četla názor jedné doktorky,že hormony nemůžou působit jen lokálně. Z vlastní zkušenosti s tím názorem souhlasím.
anonym
| 14. 4. 2015 15:37
Zdravím všechny dámy, které se podílejí na této diskusi. Já ji sleduji docela pravidelně asi měsíc a musím říct, že je velmi pro mě přínosná.Mám takové dilema (něco podobného jako Míla).
Je mi 44 let a mám nepravidelné krvácení skoro 2 roky, 5 měsíců jsem nedostala menstruaci a poslední 3 měsíce špiním skoro celý měsíc. Gynekoložka mě poslala na kyretáž - výsledek- prostá hyperplazie endometria místy komplexní bez atypií. V mém věku mi doporučuje hysterektomii s ponecháním vaječníků nebo léčbu Proverou (to mi zase nedoporučuje můj lékař, ke kterému chodím na kontroly pro fibrózní mastopatii - to jsou hormonálně závislé změny v prsu). Byla jsem ještě u jednoho gynekologa a ten mi doporučuje HA Mirenu nebo gestagenní terapii. Prosím o Váš názor, já osobně hormony užívat nechci.Má některá z Vás podobný problém? Díky moc za jakékoliv podněty a připomínky.

prosím o Váš názor na tuto situaci: je mi 44 let a mám nepravidelné krvácení, 5 měsíců jsem nedostala menstruaci a poslední 3 měsíce špiním skoro celý měsíc. Gynekoložka mě poslala na kyretáž - výsledek- prostá hyperplazie endometria místy komplexní bez atypií. V mém věku mi doporučuje hysterektomii nebo léčbu Proverou (to mi zase nedoporučuje můj senolog pro fibrózní mastopatii). Byla jsem ještě u jednoho gynekologa a ten mi doporučuje HA Mirenu nebo gestagenní terapii. Prosím o Váš názor, já osobně se užívání hormonů bojím. Děkuji za
anonym
| 15. 4. 2015 09:13
TO Renata: Ahoj já ti odpovím sama za sebe, já hormony nemohu nejen že mi dělali pořádnou paseku, výkyv nálad ,nolová chuť na *** atd. ale mam i leidna. Kamarádka má Mirenu a taky špatný. Asi bych na tvém místě nechala vzít dělohu, vždyť vaječníky ti zústanou ,tak žádné hormony potřebovat nebudeš a máš klid. Mě po operaci zjistili že jsem měla endimetrózou porostlou dělohu a to jsem myslila že křeče a hlavně bolesti jsou normální, a teď vím že jsem bez křečí a o hodně se mi zmenšila bolestivost zad, to jen další plus co mi přinesla operace. Držím palce ať se dobře rozhodneš. Nejsem zastánce zbytečných odkladu a zbytečného trápení. Děloha pokud už není potřeba pro děcko (inkubátor) jak jednou začne zlobit tak pryč. A když jsme mladší lepjeji se hojí . Pak se opravdu nepřetáhnout poctivě vyhojit, trpělivost, cvičit a jsi bez omezení . Tak za mě operace pa
anonym
| 15. 4. 2015 09:18
TO Renata: ahoj, me je čerstvé 40, po dětech se mi totálně zbláznily hormony, nepravidelná bolestiva a velmi silná menstruace. Bohužel žádná hormonální léčba u me nehrozí, jelikož jsem trombofilik. Vyzkoušela jsem mirenu, tu jedinou mi doktorka povolila a to bylo neco. Bohužel spadam do toho minima pacientek, které menstruovali po mirene nonstop 3 měsíce. K tomu vsemu jsem po tom všem silne anemicka, takže několikrát do roka jsem musela na transfuze. Při únorové kontrole mi našli na děloze mimo a to uz byla poslední kapka. Dělohu jsem dala a to 3.4. a 6.4. jsem byla uz doma. Dělali mi to laparoskopicky a vaječníky mi ponechali. Nejhorší byl ten strach před operaci, ted jsem naprosto vyzivana a užívám si. V každém případě, rozhodni se v klidu, pokud neplanujes mít uz deti je ti deloha k prdu do ničeho se ale nedej tlačit, je to tvoje tělo. Jde o to, ze ted jsi ještě mladá a rekonvalescence bude rychlejší ted než za 5-10 let. Ja svého rozhodnuti nelituji. Jsem ani ne 14 dni po operaci a dělám naprosto vše, krom tahání těžkých věci. Ale uz jsem začala chodit na dlouhé procházky, posilují, ještě jsem se tedy neodhodlala běhat, to přijde postupem času. Unavené se necítím proste pohoda.
anonym
| 15. 4. 2015 09:31
Alidan....to je fajn že se cítíš dobře bacha na to právě to hodně svádí nenápadně něco přepísknout. Buď na sebe přísná do šesti neděl zvedat max 2kg....to máš plnou velkou petku, blbě se to dodržuje, je to otrava. Pak pul roku max 5kg. Fakt se šetři rozmazluj, ale záleží na tom!!!! Je to nuda ale vyplatí se to ..jsem rok po a vúbec nevim že něco bylo . Ale byla jsem na dodržování přísná, varoval nás jede doktor ať to nepodceňujem radči přeháníme, že se to vyplatí
anonym
| 14. 4. 2015 14:12
Romanda. Určitě bude líp, zítra jdu na řadu kolem 11té, podle toho jak jim to tady pofrčí a já pevně věřím, že to vše bude bez komplikací. Moc Tě zdravím a jsem ráda, že v tom nejsem sama.
Romanda
| 14. 4. 2015 11:24
TO Kvacek taky se hlasim z postele,vysetreni za sebou a cekame obed. Sestricky taky prima.uz aby byl zitrek.nejak to vydrzime a bude lip.
anonym
| 14. 4. 2015 10:40
Romando, už jsem v nemocničním pelechu po vyšetření, všichni jsou tu zlatí, přemýšlím jen jestli si nechat napíchnout epikatetr do zad nebo chtít pouze žilní zásobování analgetiky??? Zítra touhle dobou asi už budu bez orgánu, aspoň doufám, hlavu vzhůru , bude líp.
anonym
| 14. 4. 2015 08:36
Ahoj holky, tak jsem doma z nemocnice. Jsem unavená ale je fakt, že je to každý den o maličko lepší. Operace jsem se strašně bála nemohla jsem pořádně jíst a asi jsem si podráždila žaludek protože po narkoze mi bylo dost zle. Sestřičky na JIPce byly zlaté. Takže ted už jen pomalu k lepším zítřkům.
anonym
| 14. 4. 2015 07:56
Nejsem prihlasena od Romandy
anonym
| 14. 4. 2015 07:55
Tak hlasim za chvili smer nemocnice.nervy zatim dobry,tak uvidime.Kvacku drz se,dame si vedet.
anonym
| 14. 4. 2015 08:27
TO Anonym: Přeji hodně štěstí .
anonym
| 13. 4. 2015 23:13
JJ, s Aťkou opět souhlasím, posilujte a cvičte od mládí. Mílo, začínat po operaci se ***em pozvolna stačí jen při první či druhé zkušební jízdě. Velmi rychle je vše úplně v pohodě a bez omezení, ale možná ještě lepší, protože značně zvětšená děloha dříve občas i trochu zabolela.
anonym
| 13. 4. 2015 23:10
Pro Mílu: Díky díky, jsem optimistka a vím, že to bude v pohodě a jak říká moje kámoška a já to tady už psala, nepotřebné a párové orgány nelitovat .
Uvidím, jestli mě humor neopustí za pár dní, ale pevně věřím, že ***, kolo, plavání, lyže a další endorfinové aktivity mi zapovězeny nebudou
anonym
| 14. 4. 2015 08:29
TO kváček: Přeji hodně štěstí .
anonym
| 13. 4. 2015 20:50
... ještě si dovolím přispět RADOU nejen pro Mílu, ale pro všechny, které zatím dělohu mají a s jejím odebráním váhají, nebo jen tak náhodou na tyto stránky zabrousí. Bado mi dá jistě za pravdu :

1. Netahat zbytečně TĚŽKÉ věci (nemyslím tím děti) - k tomu jsou od přírody stvořeni muži
2. Posilovat (nejlépe od mládí ) svaly pánevního dna !!!

... a k tomu nám dopomáhej Bůh
anonym
| 13. 4. 2015 22:48
TO Aťka: Děkuji za odpovědi všem, potěšilo, mě, že odklad operace není jen můj scestný názor, protože u MUDr. jsem takový pocit měla. Budu se ještě snažit bojovat, na odpočívání po operaci nemám kdy, hypotéka se sama nezaplatí a syn se sám neobstará (i když už by ve čtrnácti skoro mohl ). odpočinek by se tedy šikl, ale ne nucený. Až se vyskytnou problémy, tak je začnu řešit, i když lékařka tvrdí, že to není rozumné. Přiznám se, odrazuje mě i těch minimálně 6t bez ***u a pak ještě bůhvíjak dlouho se nějak šetřit - v jednom příspěvku jsem četla vtipné přirovnání - začínat jen na dvojku . To nevím, jestli by nás bavilo, já raději plný plyn s náhonem na všechna čtyři kola. Šlo by to pak ještě vůbec? V téhle hektické době je to úžasný způsob, v podstatě pro mě nyní vlastně i jediný, jak upustit páru a zaplavit tělo endorfiny. Ještě běhám a jezdím na kole, ale to je za *** jen taková náhražka a po op asi taky dlouho pasé...
anonym
| 13. 4. 2015 19:25
Mílo, já bych na tvém místě nešla. Myomy se můžou sledovat léta, jen vzácně se zvrhnou v něco horšího. Navíc, Esmya tě toho tvého může úplně zbavit. Pro mě bylo už na Esmyu pozdě, měla jsem starého doktora v dřívějším místě bydliště a ten nesledoval nové léčebné možnosti. V tvém případě, tedy bez jakýchkoli problémů, bych měla naprosto jasno.
anonym
| 13. 4. 2015 19:24
Mílo - abych se neopakovala, zkus stranu 938 - pro Marcelu. Nikomu bych si nedovolila radit, co má dělat, ale zkušenosti jiných třeba popostrčí správným směrem. Já osobně bych ve tvém věku a při absenci potíží ještě počkala. (Což jsem kdysi udělala ) Pokud ovšem myom poroste nebo se přidá jiná komplikace (nález), není co řešit. Ale pospíchat na operaci, ... no nevím. Alespoň podle toho, co o sobě píšeš. Operace samotná je dnes opravdu rutina, ale zásah do organizmu to je určitě značný. A násednému "omezení" se nikdo nevyhne.
Každopádně přeju, ať se rozhodneš správně !!!
anonym
| 13. 4. 2015 18:25
Mílo: Nastupuji zítra, výkon ve středu, absolutně nic mi není, je mi 46 let a gynekolog mě dotlačil taky. Mám myomy tři, jeden roste pomalu (asi 1cm ročně, ale už má skoro 7 cm ), tak jsem se rozhodla, že to dám pryč.
Mám kolegyni, která byla přesně vloni, protože silně krvácela a je v poho a řekla, že kdyby to věděla, jaké to bude, šla už dávno. A ještě kámošku, které vzali vše už před lety a je totálně vysmátá.
Já též menses pravidelné, ale od jak živa silné a týdenní, takže nic moc. Štve mě jen, že budu vyřazená z provozu, ale jsem celkem v kondici a nejsem bolestín, tak to snad nebude tak děsné.
Musím balit a ještě též holit....
anonym
| 13. 4. 2015 22:50
TO Kvaček: Držím pěsti, ať vše dobře dopadne a rychle se hojí!

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
♥Jarka*Alice♥
9. 11. 2025 19:58
15494
Petu La
15. 10. 2025 17:29
3
Ivan Zeman
3. 10. 2025 16:40
22
Anna Vodičková
2. 10. 2025 17:26
6
Anna Vodičková
2. 10. 2025 17:24
7
Anna Vodičková
15. 9. 2025 07:55
36
Alena Davidová
13. 9. 2025 17:29
100
Míránek Černohous
7. 9. 2025 08:49
48
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
Alka...
8. 11. 2025 19:24
74039
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21