Nechci děti - Diskuze | e15.cz
Zpět na výpis diskuze

Nechci děti

Diskuze

Aho, Kloa
anonym
| 9. 12. 2006 08:13
Zdravím!
Skloňovat Kloa neumím a proto je budu považovat za nesklonné.

Jen ještě dodatek. Lenka to o té anonymní psala až poté, co odešla, nemohla se tedy ta anonymní tím cítit dotčena nebo uražena ještě předtím, než Lenka svůj příspěvek napsala. Lenka je člověk, který se (stejně jako já ) snaží hodně dlouho po dobrém. Reagovala až na ni. Ty dvě spolu v téhle diskusi nemluvily.
Proč musí být DŮVOD pro to, abychom neměli děti? Copak se to vůbec dá říct, z jakého důvodu děti nemám? Asi mi (tedy obecně bezdětným) to tak vyhovuje a nedá se říct jediný důvod.
Ptá se mě někdo, proč MÁM děti?
Myslím, že je to problém zažitých (ale mnohdy zkostnatělých a rigidních) názorů a představ, jak by společnost měla vypadat a kdo se té představě nepodřídí, je považován za vyvrhele.

Jak to máš s dětmi Ty, Kloa? Co si myslíš Ty?

Víš, ony i rozdílné názory se dají říct v klidu. Dělám to tak stále.

Tvůj příspěvek mi nepřipadá zlý (jako to vidí Viki). Ale spíš jaksi "z vnějšku", chceš pochopit obě strany a distancuješ se od svého názoru.
Napiš také něco o sobě a přijď za námi třeba do klubu třicátnic, ikdyž jsi zcela jistě mladší, než my.
Uvítání - Lenko, Myšičko
Kloa
| 8. 12. 2006 22:28
Děkuji za uvítání Skloňování Lenko neřeš, ale určitě to bylo správně, i když na češtinu jsem pes je to mateřský jazyk a stavěji se mi chlupy na těle, když slyším, že se někdo učí několik cizích jazyků a pak se ukáže, že neumí ani pořádně česky Teď ale nemyslím překlepy ...
Ona se cítila taky ublížena, proto asi ten nátlak. Ono to někdy ale tak taky může být, že ten co nechce děti vidí všude za vším sebe, svůj prospěch, své stanovisko, své potřeby Což ale nemůžeme hodnotit, protože nikdo z těch co děti nechtějí důvod neuvedl.


Viki, toto je diskuze, takže připadají v úvahu jak kladné, tak záporné názory, které mohou mít i anonymní lidé. Jsem právě toho názoru, že zloba číší z tvého příspěvku. Podléháš davu a útočíš na anonymní i na mne. Je to škoda.
ahoooj!
anonym
| 8. 12. 2006 20:31
A jsem tady zse!
Lenko, moc si vážím Tvého pochopení.

Kloa, jsi další, třetí strana, určitě zajímavý pohled.
Je pravda, že jsem o svých dětech toho napsala až moc, víc než by mi dovolilo zůstat v anonymitě. Podle jasných indícií by mě nebylo těžké vystopovat. Možná bych tu rovnou měla napsat svou adresu, tlf... . Nic z toho, co jsem napsala není lež a nestydím se za to. Nemám potřebu to schovávat.
Ano mé děti mají jisté problémy. Mladší Jiřík možná i výraznější, než je běžné. Ale není to moje chyba. Ani jeho. Prostě je takový a já mu velmi rozumím, a hlavně ho miluji, jak nejvíc máma může.
Když má někdo dítě s DMO nebo s Downovým syndromem, snad se také neklade za vinu jejich sobectví, že se jim narodilo takové dítě!
Mé děti malí LMD a z ní plynou mnohé jejich další neurologické poruchy. Když bych chtěla hledat viníka, našla bych je v průběhu těhotenství a porodu. Takové se ty děti už narodily. Ale protože to nezměním, nezabývám se tím. Naopak si myslím, že mám moc prima děti. jen prostě bez obalu mluvím o jejich problémech. Možná to někoho dráždí. Možná si myslí, že bych měla o "takovém neštěstí" snad raději mlčet!
Ale to já ne.

A hádat se nechci. Reagovala jsem pouze na čím dál tvrdší nátlak "anonymní", že jsou bezdětní sobci. Sobec je pro mě ten, co všude za vším vidí sebe, svůj prospěch, své stanovisko, své potřeby.

Přidávám poslední foto svých dětí, na oslavě kolegových padesátin.
Anonymní
Viki
| 8. 12. 2006 19:58
proč jsi anonymní, stydíš se podepsat pod svůj uražející a sobecký příspěvek ?
Jestli nekdo má nebo nemá děti je jeho věc. To nemá právo nikdo cizí hodnotit.
Kloa - z tvého příspěvku čiší zloba.
ještě poznámka
lenka
| 8. 12. 2006 19:21
A ještě jedna poznámka...k té anonymní paní...Myšičku znám už delší dobu a vím, jak má své děti ráda, takže když jsem četla, že ta paní se do ní trefuje skrz děti, přišlo mi to od ní dost jako podpásovka, protože je to nefér, takže jsem jí jen chtěla říct, že podle toho, jak ji znám ,je dobrá matka, aby věděla, že má někde podporu, protože by ji takové nározy mohly mrzet.
Kloa
lenka
| 8. 12. 2006 19:16
Ahoj Kloo -teda nevím, jak mám tvé jméno skloňovat ....já jsem nemyslela konkrétně tuto anonymní paní, že je zlá atd, ale myslela jsem to obecně, protože Myšička se tady snažila zklidňovat už více lidí lidí, kteří se nechovali třeba moc hezky nebo se snažila uklidňovat hádky....chtěla jsem tím obecně říct , že ona je fajn v tom, že se na lidi, kteří jsou zlí, snaží nahlížet z jiné stránky a hledat to, proč jsou zlí, místo toho, aby se naštvala, že jsou zlí....tak, to jen tak na vysvětlení ....jinak vítej v diskuzích
Ukončete tahanice
Kloa
| 8. 12. 2006 18:44
Ahojte a dobrý den Jsem zde nová, tedy jak se to vezme, již nějakou dobu diskuze pročítám, ale až nedávno jsem se zaregistrovala. A řekla jsem si, že bych se konečně do diskuze mohla zapojit.
Předem chci říct, že chci být nestranná, ale nemám ráda, když se lidé hádají, každá jste měla důvod proto napsat to, co jste napsala.
Ta anonymní paní určitě není zlá, spíše bezmocná, urážela, protože se cítila uražena a snad není ani tak nevyrovnaná jak se z tohoto příspěvku může zdát, ani ne nešťastná, myslím, že má děti až moc ráda, proto asi nechápe jak je někdo nemůže chtít. I když je pravdou, že nikdo z těch, kdo uvedl, že děti nechce zde neuvedl důvod ... proto asi to sobectví ... I když i já jsem zastáncem toho, že vše, tedy i kariéra se dají zvládnou společně s dětmi. Myslím tedy, že jste se ani jedna nepochopily. A Lenko, ono jde urazit i mile, tím, že někoho jen tak označíš za zlého, arogantního a urážejícího, neoznačila jsi přímo tu paní, ale ono se to toho člověka dotkne.
A co se týče tvých dětí Myšičko, taky jsem se někde něco dočetla, tak jsem pohledala a v tvých příspěvcích bylo opravdu něco v tom smyslu ...."náš Jiřík je přecitlivělý, nervově nevyrovnaný ... už se u záchvatů zlosti aspoň nepočůra a nepoblije ... Jiřík byl tak trochu "mamánek" ... mí kluci trpí dyslexií, nemají samé jedničky ... ztratil úbor do juda ..." Je tam toho víc, možná si to ani neuvědomuješ, tak si proto. Ale nic si z toho nedělej, ono každá matka má o své děti jiný strach a dává svůj vztah k nim jinak najevo.
Snad jsem nezašla nějak do hloubky. Zajímají mne totiž lidé, zajímám se o psychologii. Jsem citlivý člověk a umím se do druhých dosti vcítit. Ukončete tedy rozepře, prosím všichni. Nejlépe je tedy se k tomuto nevracet a nevyvolávat podněty k hádkám.
Hezký den
Myšička
lenka
| 8. 12. 2006 16:08
Ahoj Myšičko, čtu tuhle diskuzi a hlavně tu anonymní odejitou paní a zjistila jsem, že jsi vážně skvělá ženská.......víš,myslíš v tom ,že když je někdo zlý, arogantní, uráží a nepřipouští jiný názor než svůj, tak tebe tím nenaštve, nýbrž ho polituješ, že není tak v pohodě a vyrovnaný a jak tě znám, vím,že to myslíš opravdu upřímně a že to není je póza..... tito lidé tě nemůžou naštvat, protože víš, že jsou většinou jen nešťastní a z toho důvodu hned kopou kolem sebe. A co se týká tvých dvou kluků, tak ti prostě chudáci být nemůžou, protože mají opravdu bezva mámu.
Milá odejitá anonymní
anonym
| 8. 12. 2006 15:30
Myslím, že to není výsadou ani mužů, ani žen, pokud jde o sobectví. Ani to nemá nic společného s tím, jestli máme nebo nemáme děti. I rodiče dokážou být velcí sobci. Dítě není zárukou toho, že se člověk stane nesobeckým. Ikdyž ten vývoj od sobectví k nesobectví je při dětech rychlejší a tak nějak příjemnější.
Mně vadí, že hned někoho napadáš, protože Ty to vidíš takto, a nechceš slyšet, že to někdo cítí jinak , je to hned pro Tebe sobec. Nebo feministka, jak jsi napsala o mně.
Nevím o tom, že by tu někdo tvrdil, že děti nechce proto, aby mohl jet na dovolenou, apod., ale možná jsem nečetla dost důkladně, nevím.
Naprosto jsem nepochopila Tvou poznámku o mých synech. Když docházejí argumenty, přicházejí urážky? A navíc naprosto "na vodě", protože mí synové mají k chudáčkům daleko. Já jsem naopak člověk, který se dětem přizpůsobil, a hodně, prostě mi to dělá radost. Ale dokážu pochopit, že to má někdo jinak a své priority má jinde. K důležitým vlastnostem matky by měla patřit i tolerance. Takže pokud jsi matkou, jistě něco takového v sobě objevíš, a to i ve vztahu k druhým lidem(nejen ke svým dětem).
Kdybychom měli na světě pouze za úkol mít děti, chybělo by tu mnoho jiných věcí, které s dětmi až tolik nesouvisejí.Jsou i jiná potřebná povolání, poslání a podobně.
Takže ikdyž už tady nejsi, přeji ti dobro a ať jednou pochopíš, co Ti tu chci celou dobu říci.
Důvod
anonym
| 8. 12. 2006 15:05
A uvedl někdo důvod proč děti mít nechce?!? Zaznělo zde jen, že děti otravují, že se o ně musí starat a vychovávat je. Sobecké na tom je to, že možnost přivést na svět dítě máte, ale právě z těchto důvodů, že pro vás bude znamenat jen přítěž, si jej nepořídíte. Protože s dítětem by jste se "neměli tak dobře", stálo by vás spoustu peněz, času ... Ale tak to sakra není. Sobectví je to, že si raději jedete o jednu dovolenou navíc. Jenže ono všechno jde, když se chce. Důvody proč přivést na svět dítě od těch, proč je nepřivést jsou naprosto opačné.
Nevnucuju nikomu, že musí mít děti, díkybohu, že je takoví lidé nemají! Jediné co se tu řeší je to, že takovíto lidé jsou sobci. Protože sobec myslí jen a jen na sebe.
Proč pořád děláš rozdíly mezi mužem a ženou, jsi snad feministka? Muž i žena mají stejná práva. Pokud muž chce dítě a jeho sobecká partnerka ne, tak má možnost najít si takovou partnerku, která dítě chtít bude, stejně jako když žena chce dítě a její sobecký partner ne. Takže jaké "pokud muž chce dítě má šanci najít si partnerku, která děti chce ... ale když žena nechce, buď ji budu milovat s tím, že děti nebudou, anebo se s ní rozejde"...
A není pochyb, že jsi feministka, pořád dokola jen ženy, ženy, nevnucuju ženám. Sobec je muž nebo žena.
Já sobec nejsem, nemyslím jen na sebe, dokáži se obětovat. Ale to ty, která dělá ze svých dvou synů ubožáčky asi nepochopí. Již jsem vám sdělila vše co jsem chtěla, odcházím z této diskuze plné sobeckých lidí a nemíním se za vámi vracet. Dnešní doba je taková, že každý myslí na sebe.
Co furt máte s těmi sobci?
anonym
| 8. 12. 2006 13:59
Jaký je důvod NEPŘIVÉST děti na svět? Proboha, a jaký je důvod
PŘIVÉST děti na svět? To je stejné. Já se vůbec divím, že se to
rozebírá. Přece nemůžete někomu vnucovat, že MUSÍ mít děti! To snad
není pravda!

Pokud muž chce dítě (ano, sám je porodit nemůže, ale bez jeho přičinění
to dítě neporodí přece ani žena!) má šanci si najít partnerku,
která děti chce. A nebude to jistě problém, takových žen je troufám si
říct většina.

Ale když žena nechce, buď ji budu milovat i s tím, že děti nebudou, anebo se s ní rozejdu! Jak snadné!

Chvála Bohu, že má dnes žena právo a možnost se rozhodnout, jestli (a
kdy) se stane matkou. A ty anonymní, jež tady vnucuješ ženám,
coby měly a neměly dělat, cítit k dětem, apod, tobě chci říct, že
právě TVŮJ postoj je sobecký., ne jejich.
???
anonym
| 8. 12. 2006 12:58
Ale sobectví vůči komu proboha???
Sobci
anonym
| 8. 12. 2006 12:17
Žena není na světě jen proto, aby rodila děti a má stejné právo naložit se svým životem jako muž. Bohužel možnost rodit je dána pouze ženě. Je jedno, jestli nechce děti muž nebo žena, oba jsou sobci. Jaký mají tedy důvod nepřivést na svět dítě? Strach, že se budou muset o někoho starat, vychovávat? Vidí kolem sebe špatné rodiče, neurotické matky a otce, tak proč nechcou dokázat, že jsou lepšími? Že je bude dítě obtěžovat? Tak to je sobectví!
souhlas
anonym
| 8. 12. 2006 11:02
Naprosto s tebou souhlasím..jakmůže být někdo sobec, že nemá dítě? Jak může být někdo sobec k někomu, kdo vůbec neexistuje, kdo se nenarodil? Tento argument, tak častý argument, je naprostý nesmysl.
Sobectví?
anonym
| 8. 12. 2006 10:51
Jde o to že jsem se nikoho neprosil o tenhle život. Ten život mám někdy rád, někdy vůbec, ale rozhodnutí mě přivést na svět bylo rodičů, nikoli moje, spíš to bylo jejich sobectví - nechtěli být sami, táhli je pudy, kdoví co, ale nemít děti není sobectví, to si možná myslí rodiče, kteří se musí starat o své děti, je to dřina.... a vidí: hele on nemá žádné starosti, může si dělat co chce, to je sobec. Je to každého rozhodnutí, chcete děti? -mějte je a starejte se, za to z nich budete mít radost, nechctete děti? -fajn, vaše věc.
nechci děti
anonym
| 8. 12. 2006 10:47
...dlouho jsem tu nebyl....
Zrovna teď nechci děti nikdy. Ne že bych je přímo nenáviděl, je to jako s dospělými, někdo je fajn, někdo ne. Pár dětí mých přátel mě má za hodnýho strejdu, je s nima legrace atd., jiné děti nemůžu vystát,ale ani to ve mě neprobudilo touhu mít vlastní děti. Prostě v nich nevidím nic vyjímečného, nemyslím si že jsou naší budoucností, prostě je nežeru. Navíc pro mě rodina není základ státu , ani jistota, ani nic vyjímečného. Nemám ani zájem žít s někým podle "tradičního" modelu. Nikdy neříkej nikdy - tzn. že nemůžu vědět jestli se můj přístup někdy nezmění, ale asi ne
děti
anonym
| 19. 9. 2006 12:38
Ahoj, já si teda taky myslím, že nemít děti není zase taková tragédie. Někdo je holt chce a někdo ne. Nevidím důvod proč by kvůli tomu měl být člověk hned sobec. Já jsem měla první dítě až ve 28 a to jsem už měla jasnou představu jak chci dál žít s dítětem. Je pravda, že dětem člověk obětuje hrozně moc času a zájmů. A někdo prostě nechce. Vždyť života se dá užívat i jinak, ne? A je to život každého jednoho z nás a jak s ním naložíme je jen naše věc. Pokud teda dodržujeme zákony. Samozřejmě že naše maminky to berou jako samozřejmost že se jednou dočkají vnoučátek, a když se nedočkají tak co? Nebudou s vámi mluvit? Zatratí vás? Já myslím, že ne. Za to jim třeba pošlete pohled z Tibetu... Prostě každý jsme jiný a každý máme právo se svobodně rozhodnout. Společnost je pořád ještě svázána konvencemi.
Re: Mysicka
anonym
| 17. 9. 2006 19:35
Mysicko, mluvis jak kniha :)) A mas pravdu, aspon ja jsem o tom presvedcena. Ty nekonecny reci o sobcich, co nechteji mit deti me uz fakticky unavuji. Proc se takovi lidi radeji nestaraji o sebe a nelustruji vlastni svedomi?

Rozhodnout se a nemit deti neni sobectvi. Takovy rozhodnuti prece nikoho neposkozuje. Ne kazdy nutne musi mit deti, ne? Tahle planeta to urcite (a nejspis rada ;)) prezije, stejne jako cela nase slavna lidska populace.
Zato mit deti jen proto, ze to okoli ocekava (ze je to prece tak nejak "normalni") a nebo ze clovek se nudi a nevi co by, tak si poridi deti, je blbost. Proto pak potkavam tolik neurotickych matek (a otcu), kteri vypadaji, ze je jejich deti vylozene obtezuji. No hlavne, ze maji co chteli, ze. Ostatne prave takovi nejcasteji vytykaji bezdetnym lidem to "sobectvi". Nevim proc, ale nekdy mam pocit, ze bezdetnym lidem dokonce zavidi. Nevim sice co, ale nekdy je podezrivam, ze by mozna chteli byt na jejich miste...??

Jinak samozrejme lidi, kteri chteji mit deti respektuju a preju jim jen to nejlepsi. Takovi lidi maji byt rodici, a ne ti, co jen porad melou o sobectvi, deti maji z pocitu povinnosti a uvnitr si pripadaji ublizeni..

Mne je 28 a na deti se necitim. Nejak me to nepopadlo a fakt nevim, jestli me to jeste nekdy popadne. Asi ne. A myslim, ze je to jedno. Zivot je prece krasnej na 100 zpusobu! :))
proč hned sobci?
anonym
| 17. 9. 2006 08:04
A to chceš říct, že žena je na světě pouze proto, aby rodila děti? Což nemá stejné právo naložit se životem, jako muž? A ptá se muže někdo proč nemá děti a že je hned sobec a divný, když je nechce?
Můj muž se vyjádřil, že kdyby musel podstoupit to co žena, aby měl děti, raději by děti neměl! Taky bych ho mohla považovat za sobce. Prostě to tak má. Hotovo. Ale to vůbec nic nemění na tom, že je výborným tátou!
Některá žena se na děti zatím necítí, některá tu touhu nepozná nikdy. Tím líp, že děti nemá, nemyslíš? Děti by se měly rodit jen tam, kde si ho moc přejí...
Život
anonym
| 17. 8. 2006 14:58
A uvědomujete si, že kdyby byli vaši rodiče takoví sobci a pohodlní lidé jako vy, že by jste neměli život?
Důvod?
anonym
| 17. 8. 2006 14:12
Zdravím, jen by mě zajímalo, jaký máte důvod, že nechcete děti? Je to samozřejmě jen Vaše věc, ale když už je tady tahle diskuse, tak bych ty důvody rád znal.
Nechcete je teď či nikdy?
nechci děti
anonym
| 16. 8. 2006 15:12
Souhlasím, je věcí každého jestli děti chce nebo ne. Jsem muž (28) a
taky je nechci. Naše planeta nedostatkem lidí rozhodně netrpí. Jen jsem
přemýšlel proč si žena, která nemůže nebo nechce mít děti vlastní múže
nějaké osvojit, a pro samotného muže je to dnes stále problém. Okolí je
proti, chlap se přece o dítě postarat nedokáže...
děti
anonym
| 21. 3. 2006 11:33
To je přesně moje řeč...my s manželem taky neplánujeme rodinu, prostě se v nás neprobudilo mateřství a představa dětí nám zkrátka nic neříká....nechápu, proč to okolí nechápe a pořád do nás ryje otázkou- Tak kdy už? Nebo jsem se setkala s názorem, že jsme sobci...proboha proč? Jak můžeme být sobci k dítěti, které vůbec neexistuje? Okolí se zkrátka bude plést do všeho a všem lajnovat život, přitom my s manželem máme krásný vztah, zato kolem nás jsou samí nespokojenci.
taky je nechci
anonym
| 20. 3. 2006 21:18
Ne, nejsi. Ostatně to bych musela být špatná taky, že? A to nemohu připustit Otázkou pro mně stále zůstává, poč se muž může rozhodnout nemít děti a žena je proto okamžitě litována a považována za méněcennou chuděrku. Mít děti je každého věc. Takovémuto rozhodnutí by měla předcházet racionální úvaha a dohoda obou partnerů. Ve svém okolí se spíše stkávám s tím, že si mé vrstevnice pořizují děti, protože je považují za roztomilé mazlíčky, ale už moc nepřemýslejí nad tím, že vyrostou v samostatné, myslící bytosti a že jejich dobře míněná snaha o výchovu se leckdy mine účinkem. Nechci děti a mám proto své racionální důvody. Okolí to nechápe. No a co!
koníčky
lenka
| 20. 3. 2006 09:59
Myslím, že pokud někdo nechce děti, je to jen jeho věc a já bych to taky nelámala přes koleno. Ale v tom případě bych doporučila, aby ta žena měla hodně zájmů, koníčku a přátel, aby měla pestrý život a i v důchodu aby se měla čím zabavit.
Ria.
anonym
| 19. 3. 2006 01:30
Prečo nechceš deti? Asi maš dôvod. Ale aj ja som kedysi hovorila to iste.Teraz mam dve dospele dcery a tri krasne vnučatka.Nikdy som nebola šťastnejšia ako vtedy ked sa narodili ked som ich držala voňave vykupane nakrmene na rukach.Dnes ked su už dospele zas oni maju deti.Napriklad Vianoce si bez malych deti ani nevychutnam.Určite si to ešte rozmysliš ked pride tvoj čas.Pozor na biologicke hodiny.
nejs špatná
lenka
| 16. 3. 2006 11:22
Do dětí se nutit nedá, jinak by byli chudáci rodiče i děti...počkej, třeba to čase příijde a změníš názor,a le do těchto věcí se nejde nutit.
Nechci děti
anonym
| 9. 2. 2006 08:37
Nechci mít žádné děti, jsem proto špatná?

Nejnovější příspěvky v diskusích

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
helena.07
19. 4. 2024 10:17
11796
jizerka
18. 4. 2024 22:39
70248
Uivatel_5825696
16. 4. 2024 20:10
479
2112Hana
30. 3. 2024 19:13
406
helena.07
27. 3. 2024 11:56
8
Uivatel_5747674
19. 1. 2024 11:51
16826
Pavlna Trojanov
12. 3. 2024 09:26
5
Jiina Koudelov
25. 2. 2024 20:33
148
Anna Soukov
23. 2. 2024 00:14
115
Jiina Koudelov
13. 2. 2024 21:43
46
Silvie Zimmermannova
13. 2. 2024 17:15
10831
Jiina Koudelov
3. 1. 2024 18:58
327
Uivatel_5725017
3. 1. 2024 10:00
33
Lucie Baklkov
28. 11. 2023 14:24
8775
Uivatel_5694482
24. 11. 2023 19:31
82
Cryptomeria Rasa
16. 11. 2023 18:49
287
sona.koutna8
30. 6. 2022 21:02
26
Vlado Schiffel
12. 11. 2023 01:48
439

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video