Chci žít zdravě a co vy? - Diskuze | e15.cz
Zpět na výpis diskuze

chci žít zdravě a co vy?

Diskuze

olivy
anonym
| 1. 3. 2007 21:25
Slunko,já kupuji olivy v plechovce nebo ve skle,kolem 30korun. Ty levné se nedají s těmi lepšími srovnat. Zkus je. Pak mi stačí chléb a na to rozpůlím olivy.Problém je ten,že to co mi chutná,taksním strašně moc. Já mám dobré spalování,ale druzí říkají,že kdyby snědly to množství co já,tak se neunesou. Já musím,ale ubrat,protože všude jsem tenká,ale břicho velké. A to je ten životní styl, velké břicho je nebezpečné ze zdravotních důvodu.Tak za jak dlouho se stáhne žaludek,nemohu se to nikde dočíst. Zítra se ještě vrátím k domácímu chlebu. Mějte se hezky.
Chléb
Kloa
| 1. 3. 2007 20:18
Zatím pečeme chléb jen na Velikonoce, není na pečení čas Nepečeme ani buchty, to aby jste si nemyslely, že místo chleba zaměstnáváme troubu buchtama
chléb
slunko
| 1. 3. 2007 19:48
oooo, pekárna, můj sen . Zatím peču chleba v troubě a ten je taky výtečný, že už jiný ani nechci :). Když už ho kupuju, tak tmavý slunečnicový, nebo jiný tmavý. ale udivuje mě, kolik obsahují kilojoulů!! Hlavně sacharidů, to jsem nečekala. Takže mít pekárnu, už jiný nekupuju :)
Voda
slunko
| 1. 3. 2007 19:46
To teda joooo, to absolutně neuznávám, voda je pro tělo nejdůležitější, to už ja hazard
jídlo
lenka
| 1. 3. 2007 19:45
Ovoce a zelenina je zdravé ....ale bylo to myšleno jen smyslu vitariánství, když se jí jen to a nic jiného. Já se snažím kupovat domácí ovoce, které se nemusí tolik chemicky ošetřovat, pak taky bio ovoce a zeleninu a všechno dobře myju, případně oloupu slupku. V sezóně mám vlastní úrodu ze zahrady. Jinak Marianno na chleba si většinou nedávám nic, protože si peču svůj vlastní v domácí pekárně a ten je tak dobrý, že je škoda na něj něco dávat
Marianko :)
slunko
| 1. 3. 2007 19:45
Ok, slivovičku si neodpírej :). Ale jen po malých dávkách a ne každý den, i když už naše babičky říkávaly, štamrlu denně a jsi zdravá vid :).
Já si proto ráda pěstuji vlastní zeleninu a ovoce, to je jistota. Jaké používáš olivy? Já ty obyčejné v nálevu za 9Kč, ale občas pochybuji o jejich dobrém vlivu, ani nevím, kolik stojí čerstvé. Jaké jíš ty? Na chleba mažu třeba Gervais, nebo obyčejné máslo, třeba i s medem. Nebo ho jen přikusuju samotný k zelenině. Ono se to mazání sýrama neslučuje s dělenou stravou /jen pokud je to čistě s máslem/, ale někdy prostě to člověk musí obměnit žejo. Co ty?
hmmmm
slunko
| 1. 3. 2007 19:42
máš pravdu, jsou do toho opravdu "zakousnutí" a asi tím, že už nikdy nechcou jiný styl, tím prostě žijou až úzkostně, ale to jim nechci brát. Já už na tu diskusi ani nechodím, protože by mi bylo "líto", že jsem to vzdala a měla bych pocit, že jsem horší než oni, přitom to tak není, jen jsme jiní a uznáváme jiné věci. Já mám krevní skupinu nula a to pochází úplně od původních pralidí, tudíž potřebuji maso a ne klíčky a obilí, takže bych si asi zvykala jen těžko. Bílkoviny mám ráda. ale je to člověk od člověka.
vita
lenka
| 1. 3. 2007 19:41
Jo a ještě jedna věc k nim..nic prot půstům, ty krátkodobé můžou být fajn,ale oni teď praktikují tzv. suché půsty, to znamená, že nejenom nejí, ale snaží se nepít..jedna u toho nepila 5 dní a všichni jásali,jak se skvělá. To vážně nechápu, přeci člověk po sedmi dnech bez vody umře, takže pátý den už tělo musím být polomtrvé, takže nechápu, proč si myslí, že nepít tak dlouho je prospěšné?
bio
anonym
| 1. 3. 2007 19:40
A to je to s čím plně souhlasím,že ovoce a zelenina v obchodech je nezdravá. Je to stříkané při pěstování, při převozu a ještě pak ve skladech. U nás ale bio zelenina není. Proto v zimě nejvíce používám kyselé zelí, to je jakž takž dobré i z obchodu. A olivy. To nemám z moji hlavy, ale z chytrých knížek. A jsme zase u stravy. U mě je největší problém přejídání. Nevíte za jak dlouho se žaludek stáhne? A co si dávate na chleba,když nejíte salámy? a slivovice je lék.
vitariánství
lenka
| 1. 3. 2007 19:38
Tak to mluvíme o stejných diskuzích, já si je tam chodím taky pročítat, je to opravdu hodně sugestivní, takže to člověka vtáhne....poslední dobou ale už ne tolik, ti lidi mi připadají trochu až moc do toho zažraní ve smyslu tom, že dobrá je jen jejich cesta a všechno ostatní odsuzují -trochu jako sekta, navíc mi už přijde přehnané, když mají tak malý výběr toho co mohou jíst, že ještě zavrhují spoustu věcí z i toho svého minima - třeba to naklíčené obilí, cibuli, česnek - teda ne všichni smozřejmě. A pak už mi opravdu přijd taky dost humorné, když většina z nich je opravdu velmi štíhlých, že třeba napíšou, jak dneska hrozně zhřešili, když si dali jeden banán navíc. Ale je tam spousta věcí, které jsou vážně dobré a a zajímavé, tak to nechci nijak shazovat.
vitariánství
slunko
| 1. 3. 2007 19:28
Kloa: Jo, máš pravdu, chtělo to pozvolna, ta změna prý trvá tak rok, já to chtěla po tělu moc brzo, proto asi ta reakce. Ale ted je mi líp, jsem vyrovnaná co se týče jídla, a nezakazuju si, za což jsem ráda.


Lenko: Ano, je to celoživotní záležitost, ti lidé tomu také obětují všechno. Taky dbají na biokvalitu, v Praze už je k sehnání poměrně dost a v zimě problém není z hlediska globalizace a supermarketů :). I když na biokvalitu to asi fakt není, srovnej vlastní rajčata a ta zimní z obchodu - je to skoro odporné že :). Já hodně študovala stránku vitarian.cz, hlavně diskuse, děsně mě do toho vtáhli a já měla pocit podpory a že to musím vzládnout. Ty lidi maj obrovskou vůli, drží půsty i 40 dní (i když tady už pochybuju o správnosti pro tělo). No, je to jiný svět, ale určitě tu budou déle než my masaři, ale za jakou cenu možná, já jsem ráda, že si mohu dát na chut cokoli :)
zdravě žít
Kloa
| 1. 3. 2007 19:27
Momentálně moc zdravě nežiju, teda ne asi podle těch představ, které tady zazněly. Jím všelicos, ale nic tučného jako jsou například tlačenky atd., nevynechávám ze stravy nic, jím jak pečivo, ovoce, zeleninu (kromě hrášku ), maso (hlavně krůtí), těstoviny, rýži (basmati), brambory, mléčné výrobky (jogurty, polotučné mléko, mléčné nápoje, tvarohy, cottage), müsli, a ráda mlsám Ale všeho s mírou. Hlavní je se nepřejídat. Jím pomalu.
Ale co můžu říct je to, že jsem už asi 10 let neměla hamburger. Od jednoho okamžiku, kdy se mi z něj udělalo špatně, jsem si řekla, že už nikdy a opravdu, už nikdy, tak jsem na sebe hrdá.
Slunko
lenka
| 1. 3. 2007 19:20
Děkuju moc, že ses tak rozepsala...opravdu mě to zajímalo. Vitariánství je podle mě dobrá věc, ale na jeho styl an celý život, ale jen jako ozdravná záležitost k pročištění a nastartování organismu. Nemohla bych tak žít celý život, já mám jídlo moc ráda. Navíc mě pořád vrtá hlavo jedna věc...vitariáni si myslí, že ovozel je to nejlepší, ale když si vezmeš, jak moc je to ovoce a zelenina nastříkané chemií, tak si říkám, že to až tak moc zdravé není jíst jen to...málokdo má tolik peněz, aby si to mohl kupovat jen v biokvalitě, navíc přes zimu není skoro žádný výběr. Já si občas dám jeden vitariánský den, jen tak na odlehčení...v létě, kdy bude hodně ovozel tak, chci zkusit tři dny, ale víc určitě nezvládnu.
slunko
Kloa
| 1. 3. 2007 19:19
Mám pocit, že tě to úplně pohltilo a šla jsi na to nějak hrr. Věřila jsi tomu, měla jsi tu vůli, tak kdyby jsi postupovala pomaleji, možná by ti to zůstalo. Vím, psala jsi, že "to bylo pozvolna", ale byla to pro tělo jistě velká změna a zátěž, proto se bránilo dojídáním, přejídáním.
Lenko
slunko
| 1. 3. 2007 18:34
To období vitariánské trvalo opravdu jen krátce. Ale od začátku - začalo to právě těmi knihami od Dr. Normana Walkera, který se živil jen ovocem, zeleninou, ořechy, semeny a pil hodně šťáv - já se v tom vzhlédla, protože jsem si myslela, že v tomhle je smysl uplně zdravého těla i ducha. A ještě k tomu to podložil svými výzkumy, všechny procesy v těle vysvětlil, jak fungují, jak je vyživovat a ještě k tomu přidal zkušenosti svých pacientů. A já jako pragmatický býk jsem v tom viděla obrovský smysl a hlavně podložený tím výzkumem jeho. Takže jsem začala čistit střevo, hodně jedla ovoce a zeleninu, přirpavovala hodně štáv a pomalu začala vynechávat vše ostatní. To bylo pozvolna. Potom jsem se dozvěděla i o detoxikacích a chtěla se vyčistit. Proto jsem zkoušela půsty - hlavně ten třídenní, který jsem spojila i s collonhydroterapií. Po něm jsem zkoušela jíst opravdu víceméně ovoce a zeleninu, ale vždy jsem to potřeboval něčím uzemnit - rýží nebo třeba něčím sladkým navrch, protože jsem na tu stravu nebyla tak zvyklá. Taky mi to ovozelo období moc dlouho nevydrželo a postupně jsem ho ztrácela. Díky tomuto období (asi 14 dní) se mi bohužel nějak rozhodil metabolismus (asi jsem na něj byla příliš rychlá) a nedařilo se mi normálně jíst - pořád jsem měla nutkání se přejídat, prostě typická obrana těla. Ta trvala několik týdnů, možná měsíců a já na to skoro zanevřela - to odcizení trvalo asi třičtvrtě roku, to jsem se vrátila k normální stravě a přibrala asi 4kg. Ted, poslední asi dva měsíce se vracím ke zdravé stravě, ale už ne tak šíleně jako předtim, jím všechno, ale ve zdravých kombinacích a hlavně ovoce zeleninu, obiloviny, trochu masa, ryby, ale už nemám chut na salámy /jen občas/ a podobné poživatiny, které jsem dřív konzumovala. Takhle se konečně cítím svobodná, protože se nemusím omezovat, ale už jsem si našla to svý a jsem za to ráda.
Jinak okolí - já to nikde moc neventilovala - za prvé, nikdo moc neví, co vitariánství je, za druhé, už slyším ty řeči jak píšeš, že by mě považovali za anorektičku. spíš když jsme si nedala maso, vysvětlila jsem, proč ho TED nechci a okolí to i začalo zajímat a dokonce se v něčem i změnili co se týče jídla. V té době jsem nejedla maso, mléčné výrobky a pečivo - opravdu vůbec. Takže období asi 4 měsíců bylo takové vegansko-vegetariánsko-vitariánské. A ani jedno mi nevydrželo, ale já mám ráda požitky, takže se ráda uspokojuju i jídlem, a zvlášt když mám přítele, se kterým mi všechno chutná více :). Ale jsme rozumní a oba se učíme jak jíst co nejlépe...
pokud jsi dočetla až sem a nenudila jsme tě, tak jsem ráda. Takhle to bylo...
Marianna...šibalka
Vlastinka
| 1. 3. 2007 17:46
No Ty jsi šibalka!!!Ty nevíš,že alkohol je jed,a Ty takhle. i když já slivovici absolutně nesnáším,odporně smrdí,tak zase miluji šampíčko,ani to není zdravé,ale já si občas,při oslavě n arozenin,nebo na Vánoce tento lahodný mok dopřeji.
.pozdrav
Vlastinka
| 1. 3. 2007 17:42
Ahoj děvčata,mám obrovskou radost,když vidím,co nás je,co mají zájem o zdravý životní styl.Každá něco víme,máme nějaké zkušenosti,takže si je budeme vzájemně předávat a to by v tom byl čert,abychom nebyly zdravé a hravé
zdravě žít
anonym
| 1. 3. 2007 17:01
Tak to koukám,jak se nám to tady rozjelo.Ale vydržte, to je téma na dlouho. Já si myslím, že zdravě žít není jenom strava,to je fakt kapitola sama o sobě,ale ještě další věci např. pohyb, odkyselování těla,hlavně pak ta očista střeva, používání přírodních prostředků na tělo i na úklid, no prostě žít v souladu s přirodou. Já to samozřejmě nedodržuji, ale chtěla bych aspoň trochu.V mém věku už to je hůř. Hlavně používám přírodní prostředky od Hádka. Znáte? Musím napsat té Katce, že se rubrika rozjela. Je to mladinké děvčátko,tak určitě se ráda zúčastní. Vlastinko, je zdravé pití ráno slivovička?Jestli ano, tak zítra začnu to zdravé žití.
Lenko,
ryba
| 1. 3. 2007 14:18
napíšu ti to ve zkratce,krize doma,zemřel mi táta a měnila jsem práci. Teď poslední půl rok jsem na tom už lépe,ale jen proto,že jsem byla úplně na dně a jednoho dne jsem si řekla,že to všechno musím zvládnout. Jde to pomalu,ale už mám trochu těch lepších dnů ,než horších. Dokážu se radovat z maličkostí a snažím se ve všem špatném najít i to dobré,
Slunko
lenka
| 1. 3. 2007 14:01
Slunko, mohla bys mi napsat něco o tom období, jak jsi byla vitariánkou? Občas si čtu diskuze vitariánů, protože mají spoustu věcí, co mě zajímají,ale vitariánkou bych být nemohl - nicméně mě to zajímá -jak dlouho jsi jí byla, co ti to dalo a co vzalo a hlavně by mě zajímala reakce okolí - jestli si nemysleli, že máš náběh na anorexii -podle těch diskuzí vitariánů totiž vím, že s tímto mají velké problémy, protože okolí neví, co ¨vitariánství je a tak je podezírají z kde čeho.
psychika
lenka
| 1. 3. 2007 13:47
Rybičko a můžu se zeptat, proč poslední tři roky nejsi v pohodě? jaké máš problémy? Já žiju zdravě už celkem dlouho, a kromě zdravotních účinků jsem se i docela změnila psychicky, myslím, že to všechnos tím souvisí. Jsem víc v pohodě , málo co mě rozhodí a mám prostě lepší náladu.
aloe
slunko
| 1. 3. 2007 13:36
Aloe 99,7% roztok přidávám do čaje nebo jiných nápojů, prý je to bezva na pročištění střev, pokud se to bere pravidelně (5 lžic denně). Já to nebrala pravidelně, tak nevím, jen si to přidávám. Ale prý to pomáhá. Ta syrovátka - to je takový to kozí odstředěný světlý vodo-mlíko? To se dá koupit jako prášek nebo jako nápoj? Ted jdu do školy, budu tu zase ve 21hodin, zatím páá
Slunko
ryba
| 1. 3. 2007 13:28
u mě asi všechny problémy souvisí i s psychikou.Poslední tři roky nežiju vůbec v pohodě a ono se to vše na těle odráží.
Snažím se přes den hodně pít,to jsem dříve hodně zanedbávala.Dneska i když nemá potřebu,tak mám na stole v práci sklenici s vodou. Hodně piju zelený čaj,syrovátku a vlákninu,.Jím více ovoce a zeleniny.
Vím,že jsou různé očistné kůry ,ale to jsem nezkoušela. Kosmetička mi vždy nabízí očistné nápoje s aloe,ale nevím jak to funguje. Máš s tím zkušenost?
zdraví životní styl
lemark
| 1. 3. 2007 12:56
Začala jsem se o zdravou výživu zajímat už na střední, dřív jsem bývala plnoštíhlá s nedostatkem pohybu. Uvědomila si to, a tak to asi začalo...Teď pravidelně cvičím a sportuju podle toho jaké je počasí. Občas taky zhřeším a dám si třeba čokoláku, nebo ten salám, ale už opravdu jen málokdy. Už jsem si dost odvykla a některá jídla už nejím jako dřív. Akné je taky můj problém, právě proto se snažím částečně dodržovat dělenou stravu, jíst hodně zeleniny a ovoce, jíst celkově v malých porcích, abych si za ten den mohla dopřát to, na co mám chuť.
Rybko
slunko
| 1. 3. 2007 12:34
přesně jsi to napsala - ZAČÍT ZEVNITŘ - obzvlášt u Tebe si to myslím, protože exémy, akné a další kožní problémy sousisí s zaneseným organismem, hlavně střevem, který už nemá jak se zbavovat nečistot a proto to pouští tou kůží. Ne nadarmo se asi říká, že kůže je obrazem stavu vnitřního těla.
Já taky občas sním něco, co není uplně zdravé, kdybych si to zakazovala striktně, zase bych do toho spadla špatně. Ale spoustu věcí se mi pdoařilo vyřadit a myslím, že můžu říci, že se stravuju uspokojivě.
Jak jsi začala očistou zevnitř?
....
ryba
| 1. 3. 2007 12:25
Mě k tomu přivedl podobný problém jako Tebe Slunko. Ale dříve jsem to zase až tak neřešila,ale jak je nějak člověk starší ,tak toho je víc a asi o všem více přemýšlím.
Nejsem zapřísáhlý zastánce zdravé výživy,občas si dám salám nebo něco,co není úplně zdravé,ale hodně jsem to omezila. Začala jsem mít v mém věku problémy ,jako ekzém,akné atd.což jsem nikdy neměla.
Člověk se má asi nejdřív začít čistit zevnitř.Snažit se být v pohodě a hlavně mít rád sám sebe a ono to potom všechno lépe funguje..To si myslím já...
?
slunko
| 1. 3. 2007 11:43
Tak když tady takhle visí otázka ve vzduchu, mě by zajímalo, jak se každá z vás dostala k těm otázkám zdravého životního stylu. Co byl hlavní spouštěč, motiv toho, že jsme se o to začaly zajímat, pátrat a realizovat?

U mě to spustilo to, že jsem zjistila, že mám asi problém se zácpou. začala jsem se zajímat o výživu na internetu, jak tomu předejít a tak. Pak jsem našla knihy dr. Normana Walkera a ty mi otevřely oči, protože jsem do té doby nevěděla, jak funguje tělo a takhle jsem zjistila, že to opravdu není jen skořápka, ale že všechno, čemu ho podrobujeme se v něm nějak zobrazuje. Začátky byly zběsilé, skoro jsem se stala vitariánkou a prošla jsem hodně změnami, hlavně v přístupu k jídlu a zdravému stylu obecně.

No a co vy?
zdravé žití i já chci míti
Vlastinka
| 1. 3. 2007 10:54
milá děvčata a proto se k vám též ráda přidám,jen nevím,jak vlastně začít,o čem si budeme povídat,zda o zdravém jídle,pohybu,zdravém pití,no kdo tedy začne?
zdravě žít
lemark
| 26. 2. 2007 20:34
Ahojte, já se ráda přidám, nejsem tu registrovaná moc dlouho a ještě jsem nestačila vše projít... tady jsem poprvé. Moc ráda si pokecám o životosprávě a o všem co s tím souvisí .
Katce
anonym
| 26. 2. 2007 19:44
Již ti musel email dojít.

Nejnovější příspěvky v diskusích

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
Mariana
24. 4. 2024 19:29
70302
Slavka2
24. 4. 2024 14:25
11818
Uivatel_5825696
16. 4. 2024 20:10
479
2112Hana
30. 3. 2024 19:13
406
helena.07
27. 3. 2024 11:56
8
Uivatel_5747674
19. 1. 2024 11:51
16826
Pavlna Trojanov
12. 3. 2024 09:26
5
Jiina Koudelov
25. 2. 2024 20:33
148
Anna Soukov
23. 2. 2024 00:14
115
Jiina Koudelov
13. 2. 2024 21:43
46
Silvie Zimmermannova
13. 2. 2024 17:15
10831
Jiina Koudelov
3. 1. 2024 18:58
327
Uivatel_5725017
3. 1. 2024 10:00
33
Lucie Baklkov
28. 11. 2023 14:24
8775
Uivatel_5694482
24. 11. 2023 19:31
82
Cryptomeria Rasa
16. 11. 2023 18:49
287
sona.koutna8
30. 6. 2022 21:02
26
Vlado Schiffel
12. 11. 2023 01:48
439

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video