Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

pomněnka
| 10. 11. 2015 21:51
Dobrý večer všem

Tento týden mi nějak moc rychle ubíhá.Děcka,škola,školka,pedikůra,kosmetika,kadeřnice ,dokoupit ještě Espumisan,nějaké džusy a vody.... Už se to rychle blíží a já jsem s nervama na pochodu.Ještě mě začal bolet močák,mám nějaké kvasinky nebo co to je..tak snad nebude problém při příjmu.Můj gynekolog a zároveň operatér je tam až ve čtvrtek,když tak za ním ještě zajedu.

Lázně bych vám přála všem,co jste po operaci,i těm,co měly lehčí průběh.
Šári15
| 10. 11. 2015 17:32
Ahoj děvčata, lázně moc pomůžou, ale dostat se tam je největší potíž.....Můj gynekolog o tom taky nechtěl ani slyšet,ale obvoďák byl velmi ochotný a nakonec stačilo to doporučení z nemocnice-zkuste to tedy ještě tam. Známá z lázní se stejnou diagnózu se prý dostala až po úplatku,ale prý ty lázně za to stály.....Já tedy nevím, nikdy jsem to nezkoušela, ale asi jako poslední možnost bych to ze zoufalství zkusila......Pacienti z lázní mají své zkušenosti, říkají doktorům "bílá mafie"-to asi o něčem svědčí......Jinak už chodím dlouho do práce, po operaci mám cca 5 měsíců, ale bývám dost unavená, musím se víc šetřit a odpočívat, takže lázně nevyřeší úplně vše ,ale jsou super-stojí za to o ně hodně bojovat !
evelin.ruz...
| 11. 11. 2015 07:58
TO Šári15: Lázně asi vzdávám- v nemocnici mi doporučení už nedají- předali mne do péče již mému gynekologovi a ten je neoblomný. Ty jsi měla ohromné štěstí, že ti dali doporučení v nemocnici- to plně stačí.
Chtěla jsem se zeptat- kromě té únavy už nic nebolí. Mě začaly ještě k tomu všemu bolet záda a nemůžu cvičit- super. Doktorka mi nabízela prášky- ale zatím je nechci.
belikova26...
| 11. 11. 2015 08:09
TO evelin.ruzickova@seznam.cz: Ahoj...no jo nejlepší určitě je když to napíšou hned na druhou stranu diagnoza se nemění že jo ?je to nesopravedlivé a taky nejsme z těch co by se prosily....mě od včera bolí kolem pupíku...včera večer až tak že jsem nejedla a už nevěděla jak si lehnout zkoušela jsem masírovat a *** polštářek trochu to ustalo kolem půlnoci vzala jsem na spaní a usnula no dnes je to lepší ale cítím to snažím se to nevnímat ale moc mi to nejde....na kontrolu jdu až 23 a dřív otravovat nechci...a záda jsem si blokla měsíc op operci měla jsem 12 injekcí než to trochu povolilo...taky už bych něco cvičila nebo šla plavat...někdy propadám panice že je to v nedohlednu...jsem ráda že jsem tu s Vámi a nejsem na to sama díky Gabča
evelin.ruz...
| 11. 11. 2015 13:17
TO belikova265@seznam.cz: Ahoj- nezvedala jsi něco těžšího a nebo jsi dělala nějakou namáhavou činnost? Můžeš tam mít srůsty a pozor i na kýlu. Já vím, že se to špatně kontroluje- já občas také zvedám to co bych neměla.....Eva.
belikova26...
| 11. 11. 2015 13:27
TO evelin.ruzickova@seznam.cz: Ahoj...občas si to člověk neuvědomí ale snažím se to nenamáhat...já si spíš myslím že mi to dělají střeva ...už od předoperace nenám moc chut k jídlu(ale není to na mě nějak vidět a když se pak najím tak to střeva asi nepobírají...jsme prostě nafoukloá...espumisan mi nějak nepomáhá...ale ležela jsem s teplou dečkou je to trochu lepší....kýly se bojím jako čert kříže tak tohle mě už snad mine....na kontrolu jdu až 23 nerada bycg tam otrvavovala dřív není to nějak moje hobby...doufám že se máš o něco líp myslím na Tebe i na všechny ostatní opatrujte se .-)
evelin.ruz...
| 11. 11. 2015 14:53
TO belikova265@seznam.cz: Dneska je to docela dobrý- záda se mi podařilo rozhýbat a močák taky dnes nezlobí, ale je pravda, že dnes jsem zatím vypila jen něco přes půl litru- musím to ještě dohnat na ty dva litříky . Jinak se střevama mám problém taky- nějak se to vtom břiše jinak usadilo-takže vím jak ti asi je....budeme se muset naučit s tím nějak žít.
Šári15
| 11. 11. 2015 21:09
TO evelin.ruzickova@seznam.cz: To nebylo štěstí,ale cílené"obtěžování" všech doktorů, se kterými jsem mluvila....Vlastně jen 2 byli ochotni o lázních uvažovat-1. ochotný mi doporučil zeptat se u mé zdravotní pojišťovny, zda by to byl problém. Na základě toho jsem požádala mou mladou ošetřující lékařku v nemocnici o napsání do lékařské výstupní zprávy, že doporučují v rámci rekonvalescence lázeňskou léčbu.To asi stačilo, ale 18 let jsem neměla ani neschopenku a to jsem všude zdůrazňovala- že si to zasloužím, neboť jsem si za ta léta na ty lázně naspořila.....Možná i můj skoro prázdný "účet" u pojišťovny podpořil doporučení revizáka..... nevím, ale doma se mi už smáli, že to moc řeším a že se tam "cpu", ale prostě jsem se v tomto případě nedala a stálo to zato. Ještě teď vzpomínám na účinné procedury, bezva partu příjemných lidí, se kterými jsme dodnes v kontaktu a připravuje se dokonce i sraz přátel z lázní. Kdybych to nezažila, nepochopím, je to i o psychice, člověk pozná, že náš problém je proti jiným skoro maličkost...Držte se, nebojte,bude líp.....!
Šári15
| 11. 11. 2015 21:09
TO evelin.ruzickova@seznam.cz: To nebylo štěstí,ale cílené"obtěžování" všech doktorů, se kterými jsem mluvila....Vlastně jen 2 byli ochotni o lázních uvažovat-1. ochotný mi doporučil zeptat se u mé zdravotní pojišťovny, zda by to byl problém. Na základě toho jsem požádala mou mladou ošetřující lékařku v nemocnici o napsání do lékařské výstupní zprávy, že doporučují v rámci rekonvalescence lázeňskou léčbu.To asi stačilo, ale 18 let jsem neměla ani neschopenku a to jsem všude zdůrazňovala- že si to zasloužím, neboť jsem si za ta léta na ty lázně naspořila.....Možná i můj skoro prázdný "účet" u pojišťovny podpořil doporučení revizáka..... nevím, ale doma se mi už smáli, že to moc řeším a že se tam "cpu", ale prostě jsem se v tomto případě nedala a stálo to zato. Ještě teď vzpomínám na účinné procedury, bezva partu příjemných lidí, se kterými jsme dodnes v kontaktu a připravuje se dokonce i sraz přátel z lázní. Kdybych to nezažila, nepochopím, je to i o psychice, člověk pozná, že náš problém je proti jiným skoro maličkost...Držte se, nebojte,bude líp.....!
laska4
| 10. 11. 2015 15:10
Nevím jak je to možné,ale u některých z vašich příspěvku nejde odpovědět,máte to některá z vás taky tak? :-\
pomněnka
| 10. 11. 2015 21:44
TO laska4@email.cz: Stalo se mi to a si jednou
MartiNika
| 11. 11. 2015 14:21
TO laska4@email.cz: také se mi to stává, není tam vůbec ten rámeček "odpovědět", tak to hold napíšu jako normální příspěvek Nebo píšu a najednou to stávkuje a nejde pokračovat, neukazuje se mi klávesnice, ale to už bude asi mobilem
MartiNika
| 9. 11. 2015 18:56
a taky poslední dvě noce ted jsem měla děsné bolesti hlavy,vůbec na to netrpím,tak nevím,čím to bylo,sama jsem si to odůvodnila asi z injekcí každý ečer na ředění krve,kvůli mým křečovým žilám,asi je moje tělo prostě zvyklé na tužší krev a nízký tlak normálně a ted to bylo jinak.Tak jsem dostávala na to čípky Indometacín a do 30min byla pohoda.Nechala jsem si je napsat i domů na recept,kdybych potřebovala,ale myslím,že to dám i bez nich.Nebojte si říct si o něco na bolest,oni vědí,co dát a zbytečně netrpte .Tak ted už jen budu čekat,jak to se mnou zamává do budoucích týdnů a dál.Děkuji všem za podporu a psaní
belikova26...
| 9. 11. 2015 19:52
TO MartiNika: To je super že už jsi doma vidíš jak to uteklo hlavně bud na sebe opatrná...Indometacin jsem taky měla na bolesti super věc...opatruj se
MartiNika
| 9. 11. 2015 18:50
ahoj děvčata,tak jsem konečně dnes dorazila domů a jsem 4den po operaci LAVH ,kdy mi nakonec vzali i vejcovody a odsáli cystu z vaječníku.Operace v pořádku proběhla prý,usnula jsem nějakým zázrakem ještě před příjezdem na sál,což nechápu,dřívější operace jsem vždycky byla při vědomí až na sál,prohlížela jsem si to tam atd,ted nic Prohlížel ajsem si až potom pokoj při probouzení,že už to mám za sebou.Vím,že mi proběhla myšlenka hlavou,že jsem to zvládla a jsem živá A taky mě vzbudila teda fakt bolest dole v podbřišku,jak u porodu asi,ale hned mi daly sestřičky něco na bolest a bylo dobře.Nemohla jsem jíst ještě ani druhý den,jen trošku pít a i tu trošku jsem vyzvracela.A ty návaly noční a pocení,úplně mokrá postel i košile,což nikdo neuměl vysvětlit,když mi vaječníky nechali.Tak uvidím dál co bude ,třeba to přejde.Ale ta unava teda,to je něco..z postele na wc nebo po odchodu návštěv a spala jsem furt,ani knihu jsem nečetla den po op ráno mi vyndala sestra tamponádu (v pohodě),cévku (taky dobrý) a trochu chodit aspon sprcha a wc.A s sebou tu "kabelku" od drenu.Dren jsem si přisedla a tím i vytáhla víc z břicha,ještěžě byl přichycený stehem .Další den vyndání drenu,konečně.Ta výborná kašovitá jídla si budu pamatovat navždy No a dnes ráno výstupní gyn.prohlídka a stehy ex,bála jsem se,až do mě sáhne,ale nebolelo to,ani když dal dovnitř na kousek zdrcadla,jen ten citlivej podbřišek no a stehy nevím,řekla bych,že je to brzo na vyndání,2 jizvičky se mi hned trochu rozjely,ale doma jsem si udělala už mašličky a přichytila je,tak snad rozšklebené nezůstanou :-\ ale vypadají ,že dobře srostou.Cesta autem domů mi dala tak zabrat,že jsem hned usnula a spala až do oběda
laska4
| 9. 11. 2015 21:59
TO MartiNika: Tak super,že už to máš za sebou(tykání neva nejsem na to citlivka :D).Tak teď už bude jen a jen dobřee.Koukám co nemocnice to jiný postup,já neměla dren,prohlídka až po 3 týdnech a vyndání stehů po 10ti dnech.Neboj nijak to stebou nezamáva,já opravdu nemám vůůůůbec žádné bolesti ani únavu,kdybych seděla v kanclu šla bych klidně hned do práce .
grusovap
| 9. 11. 2015 16:17
Na téma lázně . Ještě před operací jsem si dávala dotaz na VZP jestli mám nárok na lázně . Zde je odpověd: na VZP ČR - Regionální pobočku Praha, pobočku pro Hl. m. Prahu a Středočeský kraj, jste se obrátila s dotazem na možnost lázeňské péče.

Lázeňská léčebně rehabilitační péče hrazená prostředky veřejného zdravotního pojištění jako nezbytná součást léčebného procesu se poskytuje podle přílohy č. 5 k zákonu č. 48/1997 Sb. O veřejném zdravotním pojištění, v platném znění. Odborná kritéria a další náležitosti při poskytování lázeňské léčebně rehabilitační péče jsou v příloze k vyhlášce č. 2/2015 Sb.

Jde o způsob léčení, o kterém rozhodují ošetřující lékaři pacienta. Pokud rozhodnou, že lázeňská léčebně rehabilitační péče je vhodná součást individuálního léčebného postupu, pak lékař specialista vystavuje doporučení lázeňské léčebně rehabilitační péče a příslušný registrující praktický lékař pacienta návrh doplní a zajistí jeho podání zdravotní pojišťovně k potvrzení. Pouze v případě, že by pacient byl do lázní indikován přímo z nemocnice, je navrhujícím lékařem ošetřující lékař při hospitalizaci.

Návrh na komplexní lázeňskou péči má platnost 3 měsíce od data jeho vystavení (datum nastoupení léčení v lázních), pokud nejsou jiné omezující podmínky, např. pooperační lhůta. Návrh na příspěvkovou lázeňskou péči platí 6 měsíců od data vystavení návrhu. Klient u příspěvkové péče hradí v lázních hotelové služby – stravu a ubytování.

Doporučuji Vám individuální léčebný postup projednat se svými ošetřujícími lékaři.

U nemocí gynekologických – stavy po komplikovaných operacích gynekologických, je možné lázeňskou péči indikovat pod označením XI/3 – komplexní lázeňskou péči je pak nutno nastoupit do 3 měsíců po operaci.
evelin.ruz...
| 9. 11. 2015 20:22
TO grusovap@centrum.cz: Moc díky za info. Takže s tím se asi nedá nic dělat, když gynekolog lázně nedoporučí- prostě smůla...
Susen
| 9. 11. 2015 14:07
evelin.ruzickova@seznam.cz , jejej jak já ti rozumím (tykám, pokud nevadí, nekdo tu vyká)já jsem 12týdnů po operaci, jen vaječníky ponechány, sice chodím už měsíc asi do práce(kancelář), ale prostě není to ono, vůbec.Nejdříve to vypadalo super.Ale ještě se bříško ozývá, větší procházku, nepřipadá v úvahu, tu jsem dala jednou 1,5h a odrovnalo mě to na 4dny!!větší nákupy, jako chodit po obchodech a vybírat dárky, absolutně vyloučené, začne mě tak bolet v podbřišku, že to nejde a musím si poležet.Uklízení to samé, vytřít koupelnu to nejde, lezu po čtyrech a pak si nadávám, že jsem to vůbec dělala.Vytírání tedy ja pořád na manželovi a hned větší aktivita mě namáhá, tedy bolest.Prostě to nedávám.V práci se snažím šetřit, ale taky se nalítám a pak skuhrám, takže si musím dávat pozor.S močákem jsem měla problém celých 6týdnu po operaci, táhlo se to, ale teď už mám pokoj.
Doporučím ti URIVAC http://www.lekarna.cz/urivac-cps-30/, zkus ho, mně je s ním líp.Je to na 3měsíce léčba.Doporučil mi ho můj gynekolog.

Navíc tedy mám vaječníky, a ovulaci mám tak strašně bolestivou, že nemůžu ano chodit, doufám, že se tělo ještě nějak vzpamatuje a dá ovulace pokoj, ale jsou to muka.Takže vím, jak ti asi je, jsem taky dnes smutná.Bříško se ozývá.Ale myslím tu psaly i jiné holky, že se necítily dobře třeba rok, tak si říkám, že to chce čas a sedne si to.Ale chtěla bych se cítit už dobře, bez bolesti.

Moc držím palce všem, ať se cítíme dobře a v pohodě!!!!
evelin.ruz...
| 9. 11. 2015 20:40
TO Susen: Moc ti děkuji za podporu- je moc fajn vědět, že nejsem na tom s těma potížema sama.Uvidím jak mi dopadne to vyšetření a když tak ten Urivac zkusím. Trochu mne děsí , že ještě po 12 týdnech po operaci jsi na tom podobně jako já po 8 týdnech- ta rekonvalescence je opravdu nadlouho...snad si to opravdu časem sedne- hlavně aby to nesedlo až moc.
evelin.ruz...
| 9. 11. 2015 11:49
Ahoj holky, jsem 8 týdnů po kompletní hysterektomii kvůli atypické hyperplazii dělohy- předrakovinný stav + dva myomy. Na operaci mne hnali fofrem a já si naivně myslela, že za 8 týdnů již nebudu mít žádné potíže. Ale stále to není nic moc- po větší námaze -třeba vytření podlahy mne rozbolí břicho a záda a musím se jít na hoďku natáhnout. Stále mám problém s močovým měchýřem, který mne rozbolí již při čtvrtinovém naplnění a v noci chodím tak 4x na malou . Včera jsem vyrazila na hodinovou procházku a už jsem myslela, že nedojdu bolestí domů. Večer se cítím pořád hodně unavená a chodím brzy spát. Dnes jsem byla s tím u praktické doktorky- zítra jdu na rozbor moči. Už jsem z toho zoufalá a tak jsem se jí ptala na lázně- mojí mamince moc po téhle operaci pomohly, ale musí je prý doporučit můj gynekolog. Tak jsem mu volala a prý na lázně nemám nárok- operací se problém ůdajně vyřešil. Tak opravdu nevím komu je tedy dávají.....
belikova26...
| 9. 11. 2015 12:00
TO evelin.ruzickova@seznam.cz: Zdravím jsme tak na stejno...já na operaci šla kvůli chronickému zánětu dělohy...a jak píšeš ty...doma si vše už udělám sama ale jsem tak unavená že bych tomu nikdy před tím nevěřila...taky jsem chodila v noci i 5 krát na malou no to je psní nespaní protože jak to jde ven pak mě fakt břicho pobolívalo než si zas močák sedne...píšu to jak pako ale asi budete vědět o čem to je...gynekolog mi napsal Mictonorm....beru na noc a paráda!!!!!jdu od 11 jen jednou tak kolem čtvrté....beru ted i ty umělý hormony první tři dna fajn bez návalu...ted jakby ten nával měl přijít ale odezní to fakt je cítit jak je to tlumený....radost z těch hormonů nemám ale ty návaly to se nedá....dřív ty lázně dávali normálně ted aby se člověk prosil a skoro nikdo nemá nárok tak kdo tam teda jezdí?, já se teda neptala to přiznám...snad neva že jsem tykla
evelin.ruz...
| 9. 11. 2015 12:35
TO belikova265@seznam.cz:Za tykání jsem moc ráda. O ty lázně jsem se začala zajímat jako o poslední možnost co by mi mohlo pomoct. Opravdu nechápu proč mi doktor nechce dát doporučení- je přeci pak na pojišťovně jestli je schválí nebo ne. Opravdu nechápu jak může říct, že se problém operací vyřešil, když mám místo toho spoustu dalších problémů a moc potřebuju být již fit - nemám ani neschopenku. Moc ti děkuju díky za milá slova.
belikova26...
| 9. 11. 2015 13:30
TO evelin.ruzickova@seznam.cz: Tak děkuji já jsem Gábina...kdybys věděla jak já už jsem z toho " na švestku" protivná jsem už sama sobě....ted ty změny počasí prostě to břicho " cítím "...mám moc hodného gynekologa on mě nechá doma ale jsem doma od srpna...pořebuju už fungovat normálně....chci myslet pozitivně když někdy mi to fakt nejde....problém vyřešil...bože to je hrozný....mě moc pomáhají ta písmenka tady nemám si o tom s kým pokecat můj muž je zlatej ale je to chlap....a vůbec se mi nelíbí že Ti ty lázně nechce napsat...ale nevím co poradit...
evelin.ruz...
| 9. 11. 2015 20:57
TO belikova265@seznam.cz: Já si tady Gábino také každý den ráda přečtu všechny ty příspěvky- opravdu to pomáhá. Někdy mám sice pocit, že jsem bábovka- to když tady některá holka píše jak je jí skvěle a třeba chodí již po 3 týdnech od operace do práce, ale každá se tady cítí holt jinak.
Na ty lázně jsem se jenom chtěla zeptat, ale reakce doktora mne fakt překvapila- je asi nejlepší si je nechat doporučit v nemocnici po operaci, jak to učinila ta pisatelka co je tady tak vychvalovala- jinak je to asi bez šance. Jinak já jsem Eva a doufám , že bude líp.
barbara.ma...
| 9. 11. 2015 12:00
TO evelin.ruzickova@seznam.cz: Ahoj Evelínko...nebud smutná..s močákem mám problém taky od operace a ta byla 26.10.2015...dostala jsem zánět ledvin a močáku, ..takže ATB Zinnat...a Wobenzym k tomu je výborný!! ...o inkotinenci ani nemluvím, nějak se mi to rozjelo, ani nevím jestli je to tím zánětem, nebo po hysterektomii.. nevím...ale co se týče těch lázní, je to divné, protože opravdu se lázně doporučují ženám po hysterektomii. Napsala bych žádost na svoji pojištovnu, kde bych napsala, že můj gynekolog odmítá dát souhlas...ale že je prosíš o souhlas k lázním, už kvůli dětem, aby si jim byla co nejdříve nápomocná, nemusela polehávat atd atd...NEVZDÁVEJ TO
evelin.ruz...
| 9. 11. 2015 12:47
TO barbara.mandre@centrum.cz: Díky aspoň vím , že v tom nejsem sama. Slabou inkontinenci mám také a navíc se mi nějak hnuly i střeva a trpím velkou plynatostí , která je dost nekontrolovatelná -takže někdy prdím za pochodu- fakt super problémy- stydím se někam chodit.....
Ohledně lázní se ještě poradím s praktickou lékařkou- určitě dám vědět jak to dopadlo. Moc děkuji za povzbudivá slova a moc ti přeji, aby i ty jsi byla brzy bez potíží.
e.dzurbano...
| 9. 11. 2015 20:54
TO evelin.ruzickova@seznam.cz: Zdravím opět :) Nevím, zda to platí i po operaci, ale jsem v péči urologa (po operací a chronické záněty) a ten mi říkal, že jsou nějaké léky, které tlumí potřebu močení především v noci, kdy to není žádoucí, tak se zkuste zeptat.
evelin.ruz...
| 11. 11. 2015 08:04
TO e.dzurbanova@centrum.cz: Určitě se zeptám- ještě čekám na výsledky vyšetření. Já mám problém hlavně když se jdu projít, nebo při jízdě autobusem- to fakt ten močák bolí a není li poblíž WC je to fakt utrpení- tak nevím co s tím budu mít.

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
♥Jarka*Alice♥
7. 7. 2025 20:04
14644
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
Alka...
7. 7. 2025 21:56
73599
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12