Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

fili.tinka
| 1. 11. 2012 10:30
Zdravím Vás a chtěla bych se zeptat, zda se můžu taky zapojit do této diskuze. Čeká mě operace - za dva týdny nastupuji do nemocnice. Nějak neměli dřívější termín ... Myslím na to, co bude pak a dostávám čím dál větší strach...
Čeká mě hysterektomie prostá - čili pouze děloha, vaječníky by mi měly zůstat (není zatím žádný důvod je odstraňovat). Je mi 46 let. Takže žádná tragedie, ale stejně...
anonym
| 1. 11. 2012 11:34
TO fili.tinka@seznam.cz: Ahoj,mně je 39 let,taky mně dali pryč jen dělohu,vaječníky ponechány,jsem skoro 3 měsíce po operaci..neboj se,všechny jsme se bály,to je normální...proč Ti mají odstranit dělohu?Máš myomy?
anonym
| 1. 11. 2012 11:38
TO růžička: Růžičko, děkuju jsi hodná
fili.tinka
| 1. 11. 2012 11:49
TO růžička:

Ne, myomy nemám. Mám hyperplazii endometria a postupně jsem během pár let vyzkoušela (resp. doktoři na mě vyzkoušeli) všechno, co šlo. Jedná se nejen o to, že jsem měla hodně silnou menstruaci, ale že mi zůstávalo ještě hodně v děloze, nevycházelo to vůbec ven, což se prý téměř určitě může zvrhnout v rakovinu. Takže jsem podstoupila hormonální antikoncepci (měla jsem migrény), hysterektoskopii - čili kyretáž (histologicky v pořádku - ale prý se zajistí jen 40%, ale děloha se jim nelíbila a sliznice je změněná), pak všelijaké léky, hlavně hormonální a před rokem jsem už v zoufalství kývla na mirenu. Ta má odstraňovat endometrium, takže žena pak skoro nebo úplně nemenstruuje, jenže já jsem za ten rok neměla jediný den bez vložky. A co hůř, endometrium stále narůstá. Takže zase další hormony, po kterých se to upravilo, takže jako hurá, za dva měsíce na kontrolu a při kontrole jsme tam, kde jsme byli původně.
Když mi navrhli hysterektomii, nejdřív jsem byla vyděšená , ale když jsem si to promyslela, docela se mi ulevilo, že se tím všechno (snad) vyřeší. Hlavně se bojím rakoviny, jelikož sliznice je fakt změněná.... je to taková časovaná bomba a tak musí pryč.
Stále doufám, že nedělám chybu. Mamka na tom byla v 50 letech a říkala, že se jí pak výrazně ulevilo. Takže mi to schvaluje.
fili.tinka
| 1. 11. 2012 11:54
TO fili.tinka@seznam.cz:
Ještě mě napadlo - dr. říká, že v děloze je něco, co "přebije" Mirenu a oni nevědí, co.

Jak často se chodí po operaci na kontrolu? A prý se 3 týdny nesmí nic dělat (což mi až tak moc nevadí ). Ani jsem se neptala, jak potom se ***em, předpokládám, že je šestinedělí a pak podle konkrétního stavu.
A ještě - když pak není děložní čípek, jak se chodí na prevenci? Nemáte s tím už někdo zkušenosti?
anonym
| 1. 11. 2012 12:16
TO fili.tinka@seznam.cz: na prevenci hodíš normálně jako dřív. Stěr z poševního pahýlu. *** po šestinedělí. Myslím, že tobě se po operaci opravdu velmi uleví dle toho co píšeš. Pokud ti berou jenom dělohu a vaječníky ti nechají neboj. A ještě máš tu výhodu, že to bude asi laparoskopicky neříkal ti doktor, zda to bude řezem nebo laparo ? Strach je normální to má každý. Neboj to zlvádneš
fili.tinka
| 1. 11. 2012 12:28
TO July:
Díky. Budu to muset zvládnout, jak jinak. Ale kdyby to bylo dříve, nezlobila bych se. Jak jde čas, tak má člověk stále možnost přemýšlet a přemýšlet... , což v tomto případě spíš nahrává tomu strachu, řekla bych.

O těch vaječníkách jsme to probraly s dr., řekla přímo - ženskou dělaj vaječníky... - bylo to v té chvíli takové nadějné, hodně mi s tím pomohla...

Ptala jsem se, jak je to s laparo a dr. mi řekla, že by se to u mě dalo zvládnout jen vaginálně. Bylo by to super, kdyby to vyšlo, ani žádná jizvička na břiše. Já jsem totiž vícekrát rodila a tudíž tam je dost prostoru No ale možnost laparo tu stále je, kdyby jim to nešlo. Bude mě operovat tato moje doktorka, mám k ní důvěru. Takže řezem určitě ne.

MInule když jsem šla na tu kyretáž, byla jsem bílá strachy. Všichni na mě na sále koukali jako na strašidlo.
anonym
| 1. 11. 2012 12:22
TO fili.tinka@seznam.cz: Souhlasím s July,po problémech,který máš,se Ti určitě uleví,divím se,že Ti operaci nenavrhli dřív..já jsem byla do 6 neděl po operaci na kontrole asi 4krát a teď mám přijít za půl roku..jinak jestli chodíš do práce,tak počítej minimálně 6 neděl,že budeš doma..
fili.tinka
| 1. 11. 2012 12:38
TO růžička:
Růžičko,do práce nechodím, jsem nezaměstnaná. Což v této situaci je spíše k plusu, jinak je to k pláči.
Já jsem teď říkala manželovi, že jsem do té Mireny neměla jít (vyhozené peníze a navíc pořád ty vložky, co si budeme povídat, není to nic příjemného). A manžel mi řekl, že kdybych si to nezkusila, teď bych toho litovala.
Jinak - slovo operace řekla moje doktorka až letos v srpnu, do té doby mě to ani nenapadlo. Od té doby jsem byla ještě dvakrát na kontrole, takže se to domluvilo a dořešilo.

Já se právě trošku bojím, co bude, až budu po operaci doma - kdybych začala krvácet a tak. Asi vymýšlím hororové scénáře, co? My máme tu nemocnici 11 km, vlakem se dá dojet, ale nic moc, pokud mi nebude dobře. Manžel dělá na směny, odveze mě, ale pokud bude v práci, bude to horší. Snad se tam na ty kontroly nějak dohrabu.

Když jsem byla po té hysteroskopii, říkali, že můžu jít druhý den do práce, já jsem ale jeden den ležela (k tomu mě přesvědčila moje vedoucí) a pak jsem šla do práce, měla jsem úlevy, ale stejně jsem se z toho dostávala tři týdny. A proti tomuto je to nic. Takže spíš čekám, že se budu dávat do kupy dlouho.
anonym
| 1. 11. 2012 12:53
TO fili.tinka@seznam.cz: Chápu....ale teď nemysli na to,co bude po operaci..to je fajn,že Ti to bude dělat doktorka,kterou znáš a ke který máš důvěru..a neboj,oni Tě z nemocnice pustí,až budou mít jistotu,že si vpořádku..já šla po laparo za 5 dní..taky jsem se doma bála,to asi každý..prvních 14 dní jsem fakt jen polehávala a pak hlavně pomaličku,postupně...chce to čas na zotavení..
fili.tinka
| 1. 11. 2012 13:00
TO růžička:
Růžičko, děkuji za uklidnění. Já si to tak nějak taky představuji a hlavně se zásobím knížkama, abych se nenudila . Doktorka říkala, že nejdříve půjdu domů 4 dny po operaci, ale klidně tam budu díl, když to bude nutné.
Jsem ráda, že jsem se tu mohla vypsat, asi to pomáhá.
anonym
| 1. 11. 2012 14:11
TO fili.tinka@seznam.cz: Neboj to bude v pohodě,určitě to zvládneš,důležité je ,žádné karcinomy,ostatní bude v pohodě ,nechají Ti vaječníky,což je supr,nebudeš zažívat přechod ze dne na den,moc Ti držím palce
fili.tinka
| 1. 11. 2012 14:14
TO chany:
Chany, děkuji. Přesně tak si to taky říkám, ale od druhých je to ještě lepší.
anonym
| 1. 11. 2012 15:06
TO fili.tinka@seznam.cz:

Jsem 3 měsíce po vaginální hysterektomii (myomy), je mi 44 let a někdy se ještě dívám na tuto diskuzi. Pokud máš zdravotní problémy, které vyřeší hysterektomie, tak se operace neboj. Strach je větší než potom skutečná bolest.
Mizerné jsou jenom 2 dny: den operace, kdy jednak čekáš a jednak po probuzení z narkózy tě bolí břicho, a chvíli trvá než zaberou léky od bolesti. A druhý den po operaci, kdy se z těla dostává narkóza, ale už nic nebolí jenom si slabá, a po narkóze je špatně.
Ale další den, tj. 2. po operaci už je všechno v pohodě, pouze únava a slabost. Pokud budeš mít bolesti, tak píchnou injekci (jednou jsem si o ni řekla, ale to píchnutí bolelo víc než břicho).
Já jsem byla ale celkově dlouho unavená, protože mám problémy se štítnou žlázou a museli mi po operaci znovu nastavit dávkování. Známá nemá žádnou "chronickou nemoc" a říkala mi, že po 2 týdnech po vag. hysterektomii byla naprosto v pohodě.
Po 4 týdnech mi doktorka řekla, že můžu dělat úplně všechno do mírné bolesti. *** povolila taky po 4 týdnech. Teď po 3 měsících nevím naprosto o ničem.
fili.tinka
| 1. 11. 2012 16:08
TO Lenka:
Lenko, díky za uklidnění. Když to takhle píšeš, tak to vypadá skvěle. Kamarádka na tom byla letos a říkala, že vlastně po operaci ani žádné bolesti necítila, že jí hned zabraly léky od bolesti. Já se ani tak bolestí nebojím, nepohodlí vydržím, je to jen pár dní. Tak si říkám, že není moc čeho se bát.
screppycoc...
| 2. 11. 2012 08:16
TO Lenka: Ahojik tak to ti uplne zavidim.Me je 33 let a z velmi vaznych zdravotnich duvodu jem musela na hysterektomii delohy,ale vejcovody mi nechali.Dne 17.9.2012 jsem podstoupila opreci kde mi byl provedeny rez od pupku dolu.V nemocnici jsem lezela 7 dni a 7 den mi vytahli jednu pulku stehu a 10 den mi muj ginekolog vytahl dalsi pulku stehu.2 dny nato jsem se v noci vzbudila zimou a podenmou jen sama krev a ja ihned zacala reagovat a jela na pohotovost.Tam me odbyl lekar ktery slouzil.Zdelil mi ze mi praskly vnitrno stehy a tim povolili i ty venkovni.Na tu ranu mi nalepil 2 vlozky a poslal me domu.Dnes je to skoro 8 tyden a ja stale chodim na chyrurgii kde mi cisti a drenuji zahnisavou otevrenou brisni ranu.Chytla jsem zanet a infekci a mela jsem uz 4 antibiotika.Kazda navsteva v chyrurgicke ambulanci je prome velmi bolestive.Minuly tyden ve stredu mi to pani doktorka zasila a v pondeli to muselo pryc opet se to cele zanitilo.Tak sjem stoho cela nestestna tak to ti opravdu zavidim tak at se citis jenom lepe pa Vladuska
anonym
| 1. 11. 2012 17:20
TO fili.tinka@seznam.cz: Ahoj tak přesně takovou diagnozu jsem měla i já...hyperplázie endometria, ale hystereskopie ještě odhalila polyp a nějaké atypické buňky...vzali mi nejen dělohu, ale i vaječníky /jsem o 5 let starší než ty/...lékaři byli názoru, že budu mít klid a nebudou muset vaječníky hlídat. Já jsem hystereskopii prodělala úplně v pohodě, ani jsem neležela a druhý den šla do práce.
Po hysterektomii to bylo horší, protože mi to dělali řezem...domů jsem šla sice 5. den po operaci, ale břicho mi bolelo ještě cca týden a měla jsem čípky na bolest. U tebe bude rekonvalescence určitě rychlejší, nebude řez
a jenom děloha. Se mnou na pokoji byla paní na stejné operaci jako bude ta tvoje a tu dokonce pustili 3. den. Ten den před operací byl pro mne hrozný, nesnáším cizí prostředí, nemocniční odér apod...ale zvládly jsme to tady všechny a jiné to nebude u tebe. Budu na tebe myslet.
fili.tinka
| 1. 11. 2012 19:29
TO Natule:
Natule, Tobě taky děkuji. Měla jsi to řezem, že ti brali i vaječníky, že? Atypické buňky - to jsou už prekarcinózní?
Jo, já si uvědomuji, že jsou na tom některé ženské mnohem hůř.
anonym
| 2. 11. 2012 15:05
TO fili.tinka@seznam.cz: no byla to prekanceroza, která se může ale nemusí zvrhnout, proto mi to vzali celé...ano bylo to řezem...měla jsem 2 porody císařem, tak řez mám opět v jizvě...
anonym
| 1. 11. 2012 16:07
Zdravím, budu mít 45 a teď v pátek 26.10 jsem byla také na laparoskopické hysterektomii, při které mi byla odstraněna jen děloha.termín operace jsem věděla od srpna a musím říct, že strach z operace, který se výrazně stupňoval, byl daleko horší než operace samotná.bolesti po probuzení z narkózy byly, ale lékař je utlumil opiáty, druhý den po operaci mě ještě bolelo břicho, ale bylo to z neodcházejícich plynů.třetí den už se mi výrazně ulevilo a od úterý jsem doma.ještě jsem slabá a pořád spím, ale bolesti žádné.držím vám pěsti a sama uvidíte jaká je to úleva až budete mít po operaci. :) TO fili.tinka@seznam.cz:
fili.tinka
| 1. 11. 2012 16:14
TO Anonym:
Ano, taky souhlasím s tím, že čím déle člověk čeká na tu operaci, tím je to horší. Ta moje kamarádka šla na operaci během týdne, bylo to nahonem. Já nastupuji až za dva týdny, neměli volný termín. Psychika je potvůrka...
Jdu taky v pátek na operaci (nastupuji ve čtvrtek a už dopředu si říkám, jak to tam ten jeden den vydržím čekat ) a v úterý či ve středu že bych mohla jít domů.
Už jednou mi "bouchly nervy" a seřvala jsem tu děti. Snad už se to nebude opakovat.
anonym
| 1. 11. 2012 16:42
TO fili.tinka@seznam.cz: Mně bouchaly nervy taky, byla jsem hnusná na celou rodinu.ale brali to celkem s humorem, tak jsem jim za to vděčná.psychika je před operací fakt rozhozená. Tak drží mpěsti ať to dobře dopadne.Iva
anonym
| 1. 11. 2012 16:44
TO fili.tinka@seznam.cz: ahoj,neboj všechno dobře dopadne,ten den před operací Ti uteče celkem rychle.Budeš mít předoperační přípravu,seznámíš se spolupacientkama.Hlavně ti přeju,aby jsi šla na řadu hned ráno,to čekání v den operace je nejhorší.Tak hlavně hodně štěstíčka.
anonym
| 1. 11. 2012 17:21
TO Martina: Marti určitě histolka taky dobře dopadne...už aby to bylo viď? A nmyslíš, že ti tabletky na tlak nesníží, když teď ho máš relativně v pohodě?
anonym
| 1. 11. 2012 17:34
TO Natule: já si s histolkou moc hlavu nelámu,ten nádor byl jenom hormonálně aktivní,takže je to asi jen pro kontrolu.Léky na tlak by mi měla dr snížit,ale jen pokud by ty hodnoty byly moc nízké aspon tak mi to v nemocnici říkal primář.Já bych byla ráda,kdyby jsem těch léků měla mín,je to dost velký nápor na žaludek i na ledviny.Příští týden budu chytřejší. :-\ :-\ Jinak pořád to nějak bolí,ale už se snažím nebrat tolik léků od bolesti.
anonym
| 31. 10. 2012 01:03
Teda holky, klobok dolů! Jak jsem si tu přečetla, že hodně z vás trpí úzkostnými poruchami a ještě k tomu ta operace, u někoho kvůli nezhoubným projevům, u někoho jako např. u mě karc.nález, tak to si vůbec nedovedu představit tohle všechno ještě s nějakou psychiatrickou diagnózou! Mě stačilo se s tím vypořádat i bez toho a to se mě i obvoďačka ptala, jak jsem tam šla kvůli předoperačnímu vyšetření, jak to zvládám psychicky a jestli nechci nějaké antidepresiva, tak jsem řekla, že zatím nepotřebuju...že to zatím nějak dávám a dala jsem to, bylo to sice dost těžké, ale zvádla jsem to. Všechny vás obdivuju!
anonym
| 31. 10. 2012 01:03
Teda holky, klobok dolů! Jak jsem si tu přečetla, že hodně z vás trpí úzkostnými poruchami a ještě k tomu ta operace, u někoho kvůli nezhoubným projevům, u někoho jako např. u mě karc.nález, tak to si vůbec nedovedu představit tohle všechno ještě s nějakou psychiatrickou diagnózou! Mě stačilo se s tím vypořádat i bez toho a to se mě i obvoďačka ptala, jak jsem tam šla kvůli předoperačnímu vyšetření, jak to zvládám psychicky a jestli nechci nějaké antidepresiva, tak jsem řekla, že zatím nepotřebuju...že to zatím nějak dávám a dala jsem to, bylo to sice dost těžké, ale zvádla jsem to. Všechny vás obdivuju!
anonym
| 30. 10. 2012 19:07
Ahoj holky,jsme tady fakt slušná partička Já beru na tu úzkostnou poruchu Asentru,Miabene na spaní a Rivotril,ale ten jen když je mi hodně zle.Ted ho beru skoro denně.K psychiatrovi musím chodit každé 2 měsíce. Já do velkých obchodů chodím jen brzo ráno a nebo později večer,když už tam není tolik lidí.Už se mi stalo,že jsem musela fofrem ven jinak bych tam zkolabovala.Z autobusu jsem taky musela vystoupit o něco dříve než tam kam jsem původně jela a to mi bylo hoooooodně zle,až tak že jsem zvracela,motala se mi hlava a hrozně mi brněly a kroutily se ruce.Nejhorší,ale bylo,že si lidi kolem mysleli,že jsem kdoví jaká troska a nikdo se nezeptal jestli potřebuji pomoct.Musel pro mě přijet manžel a to jen shodou okolností byl ten den doma.Jinak mně pořád hodně bolí záda a okolo ledvin.Mám problémy se pořádně zhluboka nadechnout,ale nějak se mi s tím nechce k doktorovi.V pondělí jedu na chirurgii do Ostravy na kontrolu a pro histologii a potom na endokrinologii.Jo nemáme to vůbec lehké.

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
helena.07
25. 7. 2025 13:46
14731
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
Alka...
24. 7. 2025 21:45
73657
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12