Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

anonym
| 1. 12. 2014 17:03
K Sonysi posílám hodně pozitivní energie a síly ! ! !
anonym
| 30. 11. 2014 22:04
Dobrý den Brumlo , děkuji za odpověd zítra nastupuji , jsem vyděšená , budu ještě žádat hovor s mým operatérem nicméně stejně nemám na výběr , v únoru letos ,když jsem byla na operaci měla jsem možnost volby , ale trvala jsem na tom , aby zachránily co se dá zbyl jeden vaječník, bohužel se ukázal o, že neuplynul ani rok a já už nemám možnost volby, tenkrát mi můj doktor , řekl, že on by vzal vše , ale že ví co mám za sebu a obává se ,že bych to nezvládla. Měla jsem devět měsíců zvyknout si , že to tak dopadne , nicméně jsem tajně doufala , že aspon jednou budu mít štěstí , bohužel.....Misurka , zde píše , že je důležitá psychika já s tím souhlasím, ale pokud za sebou máte devět operací , vše jste udělala dobře a pořád máte zdravotní problém /podotýkám,že já jsem o život také bojovala primář ara mi dával 1% na přežiti/ a pak vás potká to co nechcete tak to se špatně bojuje........tělo je unavené, mysl je unavená a to není zdaleka vše ......děkuji za odpověd mějte se hezky přeji vám hodně štěstí........
anonym
| 1. 12. 2014 14:37
TO sonysi: i já přeji štěstí a vyrovnání se s tím......třeba to bude jiné než u mne.
anonym
| 30. 11. 2014 19:04
Dobrý večer, dnes jsem se poprvé rozhodla také trošku přispět, zítra to je dva měsíce co jsem po radikální hysterektomii řezem. Vzali mi vše, měla jsem tumor na děložním hrdle, byl ale naštěstí malý, že nemusím na ozař. Strašně jsem se před op. bála, je mi 42 a tak mě to přišlo dost brzy, vzít vše i vaječníky a lymfy, ale jsem vděčná, že žiji Popravdě musím říct, vše bylo mnohem méně bolestnější, než jsem si představovala a to já jsem strašný cíťa.Dnes vím a chtěla bych všem potvrdit, že víc než cokoli je důležitá psychika. Dnes mám sice velkou jizvu, sem tam mi skočí nálada do smutku, budím se tak 2x za noc, *** bude myslím o.k. a na hormony nemám nárok, prý u rakoviny to nejde, ale i tak jsem šťastná, a přeji to i vám všem co se dnes bojíte jako tenkrát .
Tine
| 30. 11. 2014 15:11
Milá Brumlo, tvůj případ mi nejde vůbec z hlavy a musím na tebe často myslet. Logika tvé gynekoložky mi není vůbec jasná :-\ .
Proto bych se chtěla ještě vrátit k otázce "vaječníky ven nebo ne". Vím, že tobě už to není nic platné, co je pryč, je pryč a znovu přišít se bohužel nic nedá. Ale třeba to pomůže jiným ženám při rozhodování, jestli vaječníky ponechat nebo ne. Podotýkám, je to pouze můj názor a vím, že bohužel nemá ani každá žena možnost volit.
Když mi gyn řekl, že určitě ven, že jsem ve věku, kdy jsou pro mě stejně nepotřebné a jinak bych za nedlouho musela možná znovu na operační stůl, byla jsem na vážkách. Později, při indikačním pohovoru to samé. Ale řekli "možná", tudíž není to "jisté".
Díky bohu za internet a možnost získat informace ze všech možných stran a to včetně studiích lékařů. Četla jsem snad všechno, co bylo k mání a tím byla moje volba jasná. Když nejde o nic zhoubného, zůstanou! Nemocná je děloha, ok, bude ven. Ale jiné, zdravé orgány nemají s tím nic společného, ba naopak, vaječníky jsou pro ženu strašně důležité a to v jakýmkoliv věku. Preventivní odstranění pouze z důvodu hypotetických problémů je dle mého názoru i názorů některých lékařů velmi zastaralý a barbarský názor a nestojí v žádném poměru k okamžitým potížím, s kterými se žena musí potýkat. Náhlý přechod je přeci úplně něco jiného než přirozený a postupný.
A narazila jsem ještě na jednu zajímavost při hledání informací. Četla jsem i vlákna na německy psaných stránkách a tam nejsou vaječníky vůbec žádné téma. To se tam prostě neřeší, protože o tom lékaři ani neuvažují a je jedno kolik je té ženě let. Tam řeší zase otázku, jestli čípek ven nebo ne, což tady zase není žádné téma. Netušila jsem, že jsou takové rozdíly při řešení nemocné dělohy.
anonym
| 29. 11. 2014 15:31
Sonysi, je mi líto, ale zrovna na tohle Vám odpovědět nemohu. Jsem po operaci teprve 5 týdnů, takže jak to bude vše dál fungovat ještě sama nevím. Zatím se u mne žádný úbytek hormonů neprojevil a tak ani hormonální substituci neberu. Může se to ovšem den ze dne změnit. U každého je to individuální, pár příspěvků níže jsme se o tom s Brumlou bavily.
anonym
| 29. 11. 2014 15:10
Dobrý den Brumlo, otázku jsem napsala pro Andy ,ale samozřejmě budu ráda pokud budete reagovat i vy , ráda si přečtu další zkušenst, čím více zkušeností tím lépe. děkuji sonysi.
anonym
| 29. 11. 2014 15:08
Dobrý den Andy , chtěla bych se zeptat jaký je po tom život , myslím ***uální život , berete nějaké hormony? Vzhledem k tomu , že mám za sebu už 9 operací tak vím co mě čeká před operací , ale ne co po . Sice si ještě nechám zavolat gynekologa k diskuzi, ale zajímá mě přímá zkušenost , ne teorie. Postupně mi odřezaváli časti , ale vždy mi zachovali funkci alespon jednoho vaječníku , což ted už nebude. Děkuji za odpověd.
anonym
| 29. 11. 2014 23:07
TO sonysi: mně neodřezávali nic postupně, přišlo to jako blesk z čistého nebe. Vzali mi vše včetně slepého střeva pro nezhoubný nádor na pravém vaječníku. I když děloha a druhý vaječník byl v naprostém pořádku tak pro jistotu aby se to nemělo kam vrátit, se ze mne stala ze dne na den o nejmíň 10 let starší osoba. Nemyslím tím fyzicky, to mi naopak každý říká, že jsem omládla ale jedná se o psychiku. Ztratila jsem jiskru v oku, zájem o své nejbližší i o okolí a také naprostá absence chuti na jakékoliv ***uální radovánky. Přičítám to chybějícím vaječníkům a hormonum které produkují. Jsem prostě v předčasném přechodu a myslím, že jsem ses tím ještě stále nevyrovnala. Hormonální léčba kterou mám, mi nezabírá. Léky užívat nemohu a tak mám aspoň hormonální gel. Nechci tě nijak děsit, protože si myslím, že to takhle nemají všechny ženy (budu asi extrém) ale někdy si přeju být raděj mrtvá. Protože tohle není život ale jen přežívání. Žádná radost z ničeho, nadšení, zájem o něco nebo někoho prostě nic. Také mi skončilo do té doby funkční manželství. Ale hlavní je přece, že žiju jak mi bylo řečeno.
Tine
| 29. 11. 2014 23:45
TO brumla: Dobry vecer Brumlo, to je mi moc lito, ze mas takove potize. Mohu se zeptat, proc ti vzali vsechno, kdyz nador byl nezhoubny? Jen tak pro jistotu?
anonym
| 30. 11. 2014 00:06
TO Tine: ptala jsem se na to při poslední kontrole....dr. říkala, že tyhle nádory mají tendenci se vracet a než by mě operovali třeba za 4 roky znovu tak to vzali všechno při jednom. Je fakt, že mi vyrostl do obrovských rozměrů, měl skoro 20cm a krom zvětšeného břicha sem o něm jinak nevěděla. Menstruaci jsem měla pravidelnou, žádné krvácení mimo cyklus a ani bolesti. Přišla jsem si na něj tak, že jsem ležela na břiše a měla jsem pocit, že ležím na nějakém míčku. Rostl mi tam asi tak 8-10 let.
Tine
| 30. 11. 2014 00:34
TO brumla: Hm, toto rozhodovani je dilema, resila jsem podobnou otazku. Me rikal muj gyn i doktor v nemocnici to same, ale kvuli veku. Me se to zdalo ale prilis drasticke a trvala jsem na tom, ze je proste nedam, kdyz budou ok. Jeste jsem to napsala velkym pismem na ten jejich "souhlas". To, ze je na vajecniku velky nador (nezhoubny), zjistili az pri op. a tak ho vzali. Zustal mi ale aspon jeden a vypada to, ze to staci, zatim necitim zadnou zmenu. Brumlo, preji ti, at najdes brzo hormony, ktere ti zaberou a bude ti lip . Uz mazu do hajan, doubrou noc ...
anonym
| 4. 12. 2014 20:24
TO brumla: dlouho jsem diskuzi nesledovala, jsem 4 měsíce po operaci, vzali mi jak dělohu, tak můj poslední vaječník, vzdala jsem se ho dobrovolně, protože byl polycystický se zárodky dermoidů, hrozila další operace a i po odejmutí dělohy by se můj dosavadní stav nezlepšil. Proč Vám píšu, je mi 41, a když jsem si přečetla Vaše příspěvky, tak jste mi docela nahnala strach. Už jste vyzkoušela psychiatra? Třeba by pomohla nějaká lehká antidepresiva. Mě stačí zatím přírodní hormony (fytofem), psychicky jsem v poho, *** je naopak lepší, protože ubyla starost s antikoncepcí, jediné co řeším je občasný nával horka.
Moc mě mrzí s čím se potýkáte, určitě vyhledejte radu odborníka, na Vaše problémy asi jen gynekolog nestačí, aspoň takový mám pocit z Vašeho psaní,dejte vědět jestli je Vám lépe. Opatrujte se.Monika.
anonym
| 5. 12. 2014 14:01
TO Monika: na Ad jsem zhruba 8 let bez účinku, mám takový dojem, že jsem jedna z mála na kterou léky neučinkují. Přírodní hormony jsou k ničemu, jedná se jen o placebo efekt. To vám potvrdí každý doktor a někdy i magistra v lékárně. Vím o čem mluvím, jsem farmaceutická laborantka. Jen z vás tahají peníze! A vím, že se jedná o psychický problém, jsem s tím srozuměna. Jediné co nevím je, jak to ještě dlouho vydržím?
Tine
| 29. 11. 2014 10:55
Ahoj Lado,
opravdu je to tak, jak jsem tady často četla, strach a nejistota, co člověka po probuzení vlastně čeká a jak to bude dál, je ze všeho to nejhorší.
Když je pak po všem, máš už to nejhorší za sebou a už bude jen líp a líp.
Nevím, s jakou diagnózou do nemocnice jdeš. Já měla jen rychle rostoucí myom, který ale způsobil pořádnou neplechu v běžným životě a nic na něj nezabralo až zbývala už jen možnost odstranění dělohy.
Hrozně jsem se toho bála a málem jsem všechno zase odvolala, jak jsem si přečetla ten jejich "informovaný souhlas" před operací, čím vším mám teda souhlasit i když vůbec s ničím nesouhlasím. To jsem byla úplně v háji, strašpytel jak vyšitý :-\.
No a teď jsem moc ráda, že jsem to podstoupila. Kdybych předem věděla, že to vlastně opravdu nic není, mohla jsem mít klid už dobrý rok. Tampony XXL jsem s radostí darovala kamarádce, vložky dceři a hurá do nového života bez menzes .
anonym
| 28. 11. 2014 20:35
Ahojky Tine Moc děkuji za vyčerpávající odpověď a radu - kuličky si koupím
Zase jsem o pořádný kus klidnější - DĚKUJIIII
anonym
| 28. 11. 2014 16:09
Sonysi - já mám pryč dělohu i vaječníky, ale zatím krátce. Zkuste se ptát, pokud budu vědět, tak odpovím.
sonysi
| 28. 11. 2014 15:03
Dobrý den, chci se zeptat jestli je tady někdo po kompletní hysterektomii /vaječníky + vejcovody/? příští týden mě čeká poslední 10 gyn. operace a mám otázku . děkuji
anonym
| 28. 11. 2014 21:32
TO sonysi: ptej se
anonym
| 28. 11. 2014 12:50
Lada | 28.11.2014 00:09 - nevím, jestli jsem správně porozuměla Tvé otázce, ale u mne byl proveden cca 20 cm řez od pupku směrem dolů. Takže jizvu nemám pod "převisem" břicha a hojila se nádherně.
Tine
| 28. 11. 2014 09:20
Ahoj Lado,
když vycházím z mého případu, tak bych řekla, vůbec ničeho se neboj .
Byla jsem na zákroku před necelým měsícem a cítím se naprosto fajn. Také jsem předtím sháněla info, jak to jen šlo a přečetla jsem skoro celé vlákno, někdy mě to dost uklidnilo, jindy zase totálně rozhodilo, ale celkově mi to čtení moc a moc pomohlo. Od lékařů se člověk toho bohužel moc nedozví.
Op. byla domluvená laparoskopicky, i přes můj věk (49) jsem trvala na tom, aby mi nechali vaječníky, pokud budou ok. Kvůli komplikacím byl z toho nakonec břišní řez a o jeden vaječník jsem přišla. Z počátečního šoku z nechtěného řezu jsem tomu dnes vlastně ráda. Vše se hojí velmi dobře a netrápí mě ani výtok, ani nafouklé břicho. Bolesti byly první dva dny a pak se vše celkově velmi rychle zlepšilo.
Řez udělali do staré jizvy po císařském řezu a je i stejně dlouhý. Je hodně nízký, tak v plavkách nebude vůbec vidět. Převis tam samozřejmě je, ale i to, si myslím, se ještě změní, až bude vše úplně zahojené a bude možné, zase trochu na břicho cvičit.
Jinak, můj muž si myslí, že jsem byla liposukci , protože břicho je celkově mnohem menší než před op. Nevím, jak je to možné, tak velká ta děloha zase nebyla, a ale mám i z toho samozřejmě radost.
Jo, a dle rad tady, jsem brala předtím a potom Arnicu Montanu a těsně před i po ještě Nux vomica a mohu jen doporučit. Nikdo sice tedy neví, jak by proběhlo hojení bez toho, ale škodit to nemůže a jak říkám, jsem v pohodě a možná ty kuličky přeci jen tomu trochu přispěly.
anonym
| 28. 11. 2014 00:09
Dobrý večer.Už týden sleduji vaše příspěvky.8.12. mě čeká kompletní hysterektomie řezem. Vaše diskuze mi ohromně pomáhají - moooc děkuji. Prosím máte některá zkušenost - řez a velký převis břicha ? Jak vše probíhá ? Opravdu děkuji za tuto diskuzi - jsem o hodně klidnější Prostě super nápad pro nás čekatelky - díky děvčata !!!!
anonym
| 27. 11. 2014 21:49
Pro všechny, kterým to pomůže.
Apolinář pro mě dobrý, sestřičky na G4 super.
Hnusné je vyprazdňování před, ale pokud je na pokoji dobrá parta, i to se dá přežít s úsměvem na tváři.
Po operaci druhý den tlak z plynu, od dalšího dne jen lépe a lépe.
Po 14 dnech jsem chtěla jít do práce, manžel nedopustil, takže měsíc dovolenka (sice ten plat... ale zdraví je zdraví).
Žádné komplikace, bolesti, krvácení (zatím, jsem poo 7 týdnů). *** bezva, i když jsem strach měla, co bude.
Ale jsem sportovec a mám super chlapa!
anonym
| 13. 1. 2015 18:37
TO Nika: jsem týden po operaci LAVH - odstraněna děloha a vejcovody, ponechány vaječníky, každým dnem je mi líp . Zaujalo mě, že jste sportovec, já taky a nikdo mi zatím neřekl ani jsem nikde nevyčetla zda budu moci a za jak dlouho sportovat, objednali jsme si zájezd na lyže dřív než jsem se rozhodla pro operaci, je to přesně 2 měsíce po operaci. Myslíte, že to půjde? Zatím jen vím, že nesmím zvedat nic těžkého (do 3-5 kil). Ráda běhám, hraju tenis a jezdím na kole po horách, mám strach že už nebudu moct dělat fyzicky náročný sport. Má někdo zkušenosti nebo odkaz kde se na toto téma diskutuje.
anonym
| 27. 11. 2014 09:11
Tak to je mi líto, Brumlo, že to u vás dopadlo takhle. Mně je 49. Jsem dnes pátý týden po operaci, takže na *** mám zatím zákaz, ale už teď vím, že rozhodně to nebude ani po těch šesti týdnech. Břicho mám pořád oteklé a bolavé. Partner mi ale řekl, že se nemám ničím stresovat a že mi dává tolik času, kolik budu sama potřebovat. Takže pak uvidím...
anonym
| 26. 11. 2014 10:24
Děkuji za odpověď, Brumlo. Já celý život nesnáším horko a při teplotách nad 25°C vysloveně trpím, tak právě mám dost obavu z toho, co mne čeká. Zatím (zaklepávám to na dřevo) se u mne ani po měsíci nic neprojevilo, ale nevěřím, že bych patřila k těm pár šťastným, u kterých tyhle radovánky s přechodem minou takřka nepozorovaně.
anonym
| 26. 11. 2014 23:43
TO Andy: také hodně záleží na věku, mně je 46, na operaci jsem byla letos v únoru a dostala na návaly oestrogel. Cítím se fajn až na to, že jsem bez emocí a chuti na ***, čímž dost trpí moje manželství ale jak sem zjistila manžel si už našel *** jinde. Takže pokud jste vdaná a vedli jste normální ***uální život tak teď počítejte s tím, že je konec. A nebo možná ne a jsem tak postižená jen já....bůh ví
anonym
| 25. 11. 2014 21:59
Zdravím holky (AHY 23.10.) Prosím, za jak dlouho po odstranění dělohy + vaječníků jste začaly pociťovat příznaky přechodu? Hned, za měsíc, za dva?
Já jen, kdy to asi tak mám čekat. :-\

Keppi, sice ti neodpovím, protože mám taky čerstvě po, ale gratuluji k rodinnému zázemí. To je strašně důležité. Ať se ti daří.
anonym
| 26. 11. 2014 09:27
TO Andy: já měla první nával horka už třetí den po operaci ještě v nemocnici. Od té doby nesnesu přetopenou místnost a spát musím i teď při otevřeném okně.
anonym
| 25. 11. 2014 11:24
pro A.Š. - já mám za sebou totální hysterektomii kvůli karcinomu čípku, vaječníky mi nechali. Mám za sebou jen operaci, chemoterapie ani ozařování nebylo potřeba, operací se vše vyřešilo. Na operaci jsem byla před třemi roky, už tři měsíce po operaci jsem začala sportovat jako před operací, dělám všechno co dříve, jezdím na kole, lyžuju, běžky, in-line, turistika, cvičím - dělám trenérku, prostě vše jako před tím, žádné problémy nemám. Tak snad jsem vás trochu uklidnila

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
♥Jarka*Alice♥
25. 5. 2025 12:29
14352
Alka...
25. 5. 2025 08:57
73374
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12
Petr Jakoubek
5. 5. 2023 10:18
283