Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

anonym
| 24. 12. 2012 16:54
Ahoj holky.
Ježíšek pomalu zapřahá saně,
za okny vidět je prskavek svit.
Zavři teď oči a nastav dlaně,
zdraví, lásku a štěstí do nich si chyť.
Veselé Vánoce Vám všem a šťastný celý rok 2013.
Mám Vás všechny moc ráda
Toto přání je i od Jirky. Všechny Vás pozdravuje a přeje jen a jen zdraví.
Krásně si ten dnešek užijte. Pa
fili.tinka
| 24. 12. 2012 07:54
Milé ženy,
chtěla bych Vám všem popřát hezké Vánoce prožité v klidu a bez stresů. A do nadcházejícího roku přeji hlavně zdraví - nám všem!

Dočítala jsem tuto diskuzi pár dní nazpět. Je mi líto všech smutných zpráv, myslím na Květu. Je smutné, když někdo odejde tak mladý ....
Člověk pak vidí, jaké má štěstí, že žije a uzdravuje se.

Já jsem tu nějakou dobu nebyla. Moje problémy přetrvávaly. Bolelo mě břicho a stále jsem ležela - a to jsem byla už více než 4 týdny po operaci. Minulé úterý jsem byla na kontrole, dr. se nejdříve divila, když jsem jí to řekla, ale po prohlídce už se nedivila. Hned druhý den jsem nastoupila na operaci. Šlo o to, že jsem alergická na nitě, kterýma mě šili. Tělo ty nitě shromáždilo na jednom místě a zapouzdřilo - prostě kolem toho se vytvořila tkáň - a to mě bolelo. Aspoň takto nějak mi to vysvětlovali a tak jsem to pochopila. Takže mi to vyčistili. Dr., který mě operoval, mi řekl, že dříve to bylo častější, ale nyní už jsou ty nitě mnohem kvalitnější. Přesto se občas objeví někdo s tímto problémem. Moje paní dr. mi řekla, že se s tímto ještě nesetkala. To píšu pro úplnost, protože moje problémy jsem tu už vypisovala a někdo se divil, co to mám, že to nikdy neslyšel. Vlastně to byla od začátku reakce těla na ty nitě a takto to vygradovalo.
Ve čtvrtek už mě pustili z nemocnice domů. Dostala jsem vag. globule Ovestin, jsou to hormony. Na kontrolu jdu ve čtvrtek.
Nejdříve jsem se radovala, jak odezněly problémy narkózou, cítila jsem obrovskou úlevu v břiše. Taky se mi rychleji začala vracet síla. Jenže po včerejšku si myslím, že to tak rychlé nebude, ještě ležím a jsem unavená a jde na mě nějaká depka, že to zase nebude tak dobré a rychlé. Jsem po operaci 5 a půl týdne, je Štědrý den a já tu ležím. Udělala jsem včera v sedě nějakou výzdobu na stůl a dnes akorát ozdobím větvičky do vázy. Jinak nemohu rodině přispět s prací. Tak jsem z toho ze všeho už nějaká psychicky zdeptaná a unavená.

Abych ale svůj příspěvek nekončila špatně, co se týká mojí dělohy, tak histologie byla v pořádku, a to se divila i paní doktorka. Prý se jí vůbec nelíbila, jak uvnitř vypadala a tak s dobrým výsledkem ani nepočítala. I já jsem byla překvapená, že to tak dobře dopadlo. Snad se i z těchto problémů dostanu a bude líp!
anonym
| 24. 12. 2012 11:43
TO fili.tinka@seznam.cz: Moc Ti přeju,aby ses brzo uzdravila,seš moc statečná!Netrap se tím,že rodině nemůžeš pomáhat,oni jsou určitě šťastní,že Tě mají v pořádku doma..nebuď smutná a užij si štědrý den v kruhu rodiny..moc Ti přeju,aby ses brzo zotavila..a všem přeju poklidný štědrý den..
anonym
| 24. 12. 2012 15:31
TO fili.tinka@seznam.cz: Vánoce jsou přece hlavně o tom, že se sejdeme s těmi, které máme rádi, posedíme, popovídáme si, něco dobrého si dáme...ti, kteří šílí a pořád se za něčím honí, tak neprožili takové hrůzy jako my tady. Já letos taky nic moc nedělala, jindy máme výzdobu celého baráku a jiné blbiny...ale jak jsem psala o tom to není. Buď ráda, že se vše vyřešilo a ty už se budeš jenom a jenom uzdravovat...hezké Vánoce a věř, že teď už bude jenom líp a líp.
anonym
| 25. 12. 2012 14:13
TO fili.tinka@seznam.cz: Ahoj,to je mi moc líto,že jsi měla takové problémy,sama jsem měla pooperační komplikace,které se řešily další operací.Přeji Ti ze srdce,aby ted už bylo všechno dobré.Vůbec se netrap tím,že nemůžeš rodince doma víc pomáhat,to ted není důležité,hlavně,že jsi doma z nemocnice.Odpočívej a užívej si klidu a pohody,však si zasloužíš,aby Tě obskakovali.
anonym
| 25. 12. 2012 14:13
TO fili.tinka@seznam.cz: Ahoj,to je mi moc líto,že jsi měla takové problémy,sama jsem měla pooperační komplikace,které se řešily další operací.Přeji Ti ze srdce,aby ted už bylo všechno dobré.Vůbec se netrap tím,že nemůžeš rodince doma víc pomáhat,to ted není důležité,hlavně,že jsi doma z nemocnice.Odpočívej a užívej si klidu a pohody,však si zasloužíš,aby Tě obskakovali.
anonym
| 23. 12. 2012 16:59
Ahoj devcata, preji vam vsem take krasne a pohodove vanoce a hlavne zdravi celym rodinam. Mejte se krasne !
martas37
| 23. 12. 2012 16:12
Dobrý den, přeji vám všem krásné Vánoce a hlavně hodně zdravíčka.
anonym
| 23. 12. 2012 10:49
Moje milé kamarádky i já vám všem přeji krásné prožití vánočních svátků v kruhu lidí, které máte rády a oni mají rádi zase vás. Važme si každého dne, který můžeme takhle prožít, i když nám leckdy do zpěvu není...ono může být ještě hůř, to my tady víme, a proto budu ráda, když se tady budeme nadále scházet a psát, co nás trápí i netrápí...jak si užíváme života i bez dělohy, vaječníků...a prostě je nám i tak dobře. Krásného Ježíška...mám vás ráda
anonym
| 23. 12. 2012 09:54
Dobrý den, jsem po laparoskopické hysterktomii, odstraněny byly i vaječníky a vejcovody, důvodem byly myomy na děloze, hystologie v pořádku. Jsem 15 dní po výkonu, ale stále mám problém s pocitem plynatosti a dloubáním ve střevech. Zkoušela jsem Espumisan, ten nějak nepomáhá, máte někdo podobnou zkušenost? Za jak dlouho potíže odezní? Nevíte co je příčinou takových potíží? Děkuji.
anonym
| 23. 12. 2012 10:51
TO JanaH: s espuminasem vydrž a ještě si nasaď fenyklový čaj a to ve velkém...já pila, tak litr denně...jsi krátce po operaci a na nadýmání máš pořád ještě nárok.
anonym
| 23. 12. 2012 13:45
TO Natule: Děkuji za radu, čaj jsem koupila, tak uvidím.....
screppycoc...
| 23. 12. 2012 13:35
TO JanaH: Ahojky Jani.Ja jsem ,už 4 měsice po hysterektomii a vím co to je.Ja jsem měla ty same potíže ktere ty popisuješ.Je to tim,že při zakroku se do tela dostane vzduch a ten stlačuje strřeva a hlavně je nutne delší dobu držet dietu opravdu to doporučuji.Ja jsem proživala peklo na zemi a to ještě nedavno,ale bud prosím v tomhle trpěliva a uvidíš,že se všechno vratí do normalu.Pěkný den a krasne prožití svatku vanočnich ti preji.
anonym
| 23. 12. 2012 13:43
TO GrigerkovaVLaduska@seznam.cz:
Moc ti děkuji a i tobě klidné vánoce.
anonym
| 22. 12. 2012 21:08
Milé holky Všem uplně všem tady,přeji klidné,pohodové Vánoce,štěstí,lásku,zdraví a pohodu .


A doufám,že naše diskuze bude pokračovat a budeme tu jedna pro druhou.
Květky je mi moc líto,ale věřte mi,že jí je opravdu líp,nic ji nebolí.Bohužel jsem
věděla ,že její stav je vážný ,hodně vážný ,psala jsem si s ní.Ale nechtěla jsem nic psát,protože i já věřím v zázraky,stejně jako u mé mamky,i když vím,že víra je jedna věc,ale občas se prostě zázraky dějí.O to víc si važme toho,že tu jsme a že by prostě mohlo být hůř.


Elo a Ty se netrap,jsi normální ženská ,máš dítě a manžela a mají Tě určitě rádi.A to,že nemáš dělohu,o to nejde,důležité je ,že jsi zdravá.
anonym
| 22. 12. 2012 21:08
Milé holky Všem uplně všem tady,přeji klidné,pohodové Vánoce,štěstí,lásku,zdraví a pohodu .


A doufám,že naše diskuze bude pokračovat a budeme tu jedna pro druhou.
Květky je mi moc líto,ale věřte mi,že jí je opravdu líp,nic ji nebolí.Bohužel jsem
věděla ,že její stav je vážný ,hodně vážný ,psala jsem si s ní.Ale nechtěla jsem nic psát,protože i já věřím v zázraky,stejně jako u mé mamky,i když vím,že víra je jedna věc,ale občas se prostě zázraky dějí.O to víc si važme toho,že tu jsme a že by prostě mohlo být hůř.


Elo a Ty se netrap,jsi normální ženská ,máš dítě a manžela a mají Tě určitě rádi.A to,že nemáš dělohu,o to nejde,důležité je ,že jsi zdravá.
anonym
| 22. 12. 2012 20:42
Příjemný večer Vám všem! Děkuji moc za kritku i za povzbuzení. Mrzí mne, že jsem na tuto diskuzi přišla víceméně náhodou. Tedy pozdě. Pokud bych si všechny tyto Vaše zkušenosti prostudovala před vlastním výkonem, zcela jistě bych se na to vše dívala naprosto jinak.
Je nám s manželem 35 let a plánovali jsme druhé dítě... Ráda bych se Vás prosím zeptala na Váš názor - jedna lékařka mi tvrdila, že po odstranění dělohy + obou adnex, začíná pro ženu užívání života, druhá lékařka mi sdělila,že by si život takto nedokázala představit. Z obou těchto resumé mám v hlavě pěkný zmatek....Také mne zajímá, pokud jste některá z Brna - neznáte dobrého fyzioterapeuta . Ještě jednou děkuji moc a těším se na Vaše rady. Příjemné svátky ELA.
anonym
| 22. 12. 2012 21:17
TO Ela: Psala jsi, že jsi měla polyp na děloze, proto ti museli odoperovat dělohu. Teď píšeš, že ti vzali i vaječníky. Proč ti v 35 letech odoperovali vaječníky? K tomu musel být velmi vážný důvod. Co ti diagnostikovali?
anonym
| 22. 12. 2012 21:32
TO Lenka: velké cysty pravé + levé ovario.. Mám dotaz. Kdy jste začaly s posilováním pánevního dna. Děkuji za odpověď.Ela
anonym
| 22. 12. 2012 21:46
TO Ela: Cysty se přece vstřebávají, to ses neporadila s jiným doktorem? Jak ti budou nahrazovat hormony?
anonym
| 23. 12. 2012 10:45
TO Lenka: Máš pravdu,že se cysty vstřebávají,ale ono záleží jakého jsou původu a jak moc jsou velké.Já jsem rok po LAVH a 14 dnůpo operaci se mi udělala velká hemoragická cysta a museli mi odstravit celý vaječník jak byla špatně přirostlá.No a pak jsem byla u lékaře na kontrole kde bylo vše ok a pár dnů na to jsem musela do nemocnice,měla jsem velké bolesti a tam mi zjistili dvoukomorovou hemoragickou cystu,která měla už přes 10 cm.Vyrostla mi během pár dnů a museli ji opět odstranit i vaječníkem.Takže jsem ve 37 letech taky bez dělohy i vaječníků.Doktor mi řekl,že se vstřebají jen menší cysty a ještě většinou jen ty vodové u ostatních hrozí,že prasknou a mužou způsobit velké problémy.
anonym
| 23. 12. 2012 11:31
TO Martina: Já vím, že každý případ je jiný, ale v případě, že chci dítě a je mi 35, tak vzít dělohu i vaječníky mi připadá kruté. Já bych dělala všechno pro to, aby to ještě aspoň ten rok počkalo.
anonym
| 23. 12. 2012 11:45
TO Lenka: V tom máš pravdu,ale někdy se stane,že vaječník zachránit nejde.Já jsem si s cystama užila své tak vím o čem píšu.Cysty se mi dělaly často a taky jsem chtěla,aby mi vaječníky nechali.Dr se o to snažili a při první operaci před 7 lety mi odstranovali cystu 7cm a část vaječníku mi zůstala.Pak jsem jich ještě několik měla,vždy se vstřebaly,protože nebyly moc velké.Bohužel po LAVH se mi dělaly moc rychle a moc velké,měla jsem veliké bolesti a nešlo to jinak.Máš pravdu v tom,že pokud plánuješ miminko tak je to moc kruté,ale jde tady o Elu a ta stejně byla i na hysterektomii takže vaječníky by ji k miminku stejně nepomohly.Ale být v 35 v přechodu a u mě v 37 je moc brzo.
anonym
| 23. 12. 2012 12:18
TO Martina: Jak to řešíš s hormonama. Můžeš je užívat?
anonym
| 23. 12. 2012 16:40
TO Lenka: Leničko,já jsem musela brát hormony,protože jsem to těma přírodníma přípravkama nezvládala.Brala jsem Estrofem a byla jsem s ním moc spokojená.Musela jsem ho v září vysadit,protože mně čekala operace nádoru na nadledvině a zatím ho nemám brát.Po novém roce jdu na kontrolu a pak se uvidí jestli mi ho znovu bude moct gynekolog napsat.Byla bych za něj už ráda,návaly,neustálá únava a bolesti hlavy.Prý to může souviset i s těma endokrinologickýma problémama tak proto dr čekají na odběry v lednu.
anonym
| 23. 12. 2012 18:35
TO Martina: Uvažuju nad tím, jak moc dokáže zničit ženu psychika. Některá je špatná z toho že přijde o dělohu a přitom děti už neplánuje. Jenomže problém nastává až když vezmou i vaječníky. Hormony do 50ti potřebuješ. Teď mi teprve dochází jaké jsem měla štěstí, že jsem měla jenom myomy a hysterektomií se problém s konečnou platností vyřešil.
Přeju tobě i všem ostatním hlavně hodně zdraví.
anonym
| 22. 12. 2012 22:03
TO Ela: Já jsem pánevní dno neposilovala, začala jsem se hodně hýbat (lyže, běžky, tůry) a normálně cvičit všechno, tedy i posilovat břicho tři měsíce po operaci, ale já jsem měla co do rozsahu asi větší operaci než ty, řez břichem, velká jizva odshora až dolů, brali mi kromě dělohy i pánevní uzliny. Konzultovala jsem to předem s lékařem, který mě operoval. Byla jsem už fit tak po dvou měsících, ale bála jsem se bez doporučení lékaře cvičit, tak jsem aspoň chodila na dlouhé procházky.
martas37
| 22. 12. 2012 23:41
TO Ela: Mě bude odstraněna děloha, protože se mi dělá stále polyp. Jdu na kyretáž a za půl roku ho tam mám zas. K tomu nepravidelné a silné krvácení. Cysty na vaječnících mám 10 let, půl roku je tam mám, další dva měsíce ne. Většinou zmizí s menstruací. Před 2lety jsem si je nechala odstranit, do půl roku jsem je měla zas. Můj gynekolog vždy jednou za čas udělal markry nebo jak se to jmenuje. Prostě mi odebral krev, jestli mě to neohrožuje. Vždy to vyšlo dobře. I teď mi říkal, že se budou snažit mi je nechat, tak jsem zvědavá, protože ji mám vlevo zas. Před měsícem jsem ji neměla.
anonym
| 23. 12. 2012 10:45
TO Ela: co to máš proboha za doktorku, když ti napíše, že si nedokáže představit život bez dělohy....to tě jako chtěla ještě více podpořit v tvé depresi? Já bych od takové doktorky asi uháněla pryč. Jinak na všechny tvoje otázky by ti měl odpovědět tvůj gynekolog. A taky se mi zdá divný přístup, když kvůli cystě ti vezmou v tvém věku vaječníky...cysty se přece mohou vstřebat, dají se hlídat...já měla taky polyp a kdyby mi bylo méně roků, tak by mi vaječníky nechali.

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
helena.07
29. 7. 2025 15:05
14759
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
Alka...
28. 7. 2025 20:45
73664
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12