Změny po vysazení hormonální antikoncepce - Diskuze | e15.cz
Zpět na výpis diskuze

Změny po vysazení hormonální antikoncepce

Diskuze

angelwoman
Kloa
| 3. 3. 2009 14:07
Je to možné, že tyto firmy spoléhají na hloupost některých lidí. A lékaři jsou jen figurky. Ale mi je to jedno. Myslím, že mám rozum na svém místě

Jestli uvažuješ o změně HA, tak je nejlepší příležitost.
A souhlasím s Lucajdou, že v tomto období zkoušet nové ne příliš spolehlivé metody má své nemalé riziko. Stejně tak to, že se uvolňuje i více vajíček. Proto se taky někdy stává, že se ženám, které otěhotněly krátce po vysazení HA rodí dvojčata
Lucajda
angelwoman
| 3. 3. 2009 13:58
Tak to teda věř, že s nimi nějaké techtle mechtle má

Tak možné to je, co píšeš, každopádně pokud se chráním, nemělo by k ničemu dojít. Ale experimentovat teď nějak moc nebudu
angelwoman
n
| 3. 3. 2009 13:51
Tak já zkusím doktorce tu změnu značky antikoncepce nadnýst a uvidím co řekne.....ona je totiž zarytá EVRAřka, všude tam má reklamy na EVRU a vehementně ji propaguje....možná v tom budou právě nějaký techtle mechtle s tou firmou .
Jinak ano, po vysazování HA mívá tělo sklony uvolňovat víc vajíček, takže je v tomto období např. vyšší pravděpodobnost dvojčat, trojčat apod. Čím dál častěji taky člověk slyší, že se narodí 6terčata, 8merčata, a bývá to způsobeno právě HA. (tímhle nechci strašit, to je jen příklad ). Informaci, že po vysazení HA je větší pravděpodobnost otěhotnění, resp. je snížená spolehlivost dalších metod, mám od mamky, tak si to radši ještě někde ověř, ale myslím, že jsem to slyšela i jinde...
Ludajda
angelwoman
| 3. 3. 2009 13:36
Lucajdo, já jsem při změně HA žádné negativní změny nepozorovala

S tím uvolňováním vajíček to slyším prvně-zajímavá věc
Kloa
angelwoman
| 3. 3. 2009 13:33
No, to se tak rozhodneš, ale je hodně žen, které dají na doktory a moc nad tím nepřemýšlí Ale kdoví jak to je, to mě až tak netrápí...

Přemýšlím, jestli má cenu zkusit jinou HA, přítel to navrhoval..ale hormony jako hormony
Kloa, angelwoman
n
| 3. 3. 2009 13:33
Díky za názory .
Luci, přesně o to mi jde - zjistit, jak na tom moje tělo je, jestli ještě umí samo fungovat, nebo je závislé na hormonech nebo vyvolávacích injekcích.... Na druhou stranu, jak už tu padlo, kondom asi prostě není dlouhodobý řešení a já určitě v nejbližších letech mimčo neplánuju, takže bych se pak nejspíš musela zase vrátit k HA . Mohla bych aspoň zkusit změnit značku, protože ač má EVRA náplast nesporné klady, tak dávka hormonů v ní je dost silná, a já vlastně beru od počátku užívání antikoncepce ji.....i když změna HA je pro organismus taky asi šok .
Obecně mám zatím z vysazení HA spíš obavy, taky i proto, že s přítelem jsme rovnou začínali s HA a kondom jsme tudíž v životě nepoužili.....tak abych pak po vysazení neměla díky neobratnýmu používání kondomu hnedle mimčo No, asi to v nejbližší době proberu s doktorkou .

Jinak ještě, Jani, jak tu řešíš ty různý antikoncepční metody, tak říká se, že po vysazení HA, kdy se uvolňuje víc vajíček, je zvýšená pravděpodobnost otěhotnění, takže na takový ty ne tolik spolehlivý metody, jako jsou například spermicidní gely, bych si dala asi pozor.... .
angelwoman
Kloa
| 3. 3. 2009 13:31
Tak stačí mrknout na příbalový leták Asi je to ale myšleno tak jak píšeš ty - mýdla, gely.
Třeba na tom je něco pravdy, ale připadá mi to ujeté mít body za ženy, které užívají HA, přeje to je mé rozhodnutí, ne jejich, i kdyby někdo do mě milionkrát hučel, že to brát nemám nebo mám, tak se rozhodnu podle sebe.
KLoa
angelwoman
| 3. 3. 2009 13:30
Já jsem četla, že se můžeš umývat vodou před i po, ale nesmíš používat mýdla, gely a další věci-což by mi tak nevadilo. Tak snad to je pravda, když máme obě jiné informace...Na stránkách Pharmatexu píšou, že se jen nesmíš umývat těmi mýdly.

Já jsem někde četla, že za každou ženu, které bere HA, prý ti doktoři něco mají...ale kdo ví, jak to je. Je to moje volba, ne jejich
KLoa
angelwoman
| 3. 3. 2009 13:28
Já jsem četla, že se můžeš umývat vodou před i po, ale nesmíš používat mýdla, gely a další věci-což by mi tak nevadilo. Tak snad to je pravda, když máme obě jiné informace...

Já jsem někde četla, že za každou ženu, které bere HA, prý ti doktoři něco mají...ale kdo ví, jak to je. Je to moje volba, ne jejich
angelwoman
Kloa
| 3. 3. 2009 13:23
Volila bych raději globule. Důležité ale taky je, že se těsně předtím, myslím dokonce 2 hodiny, i potom nesmí žena sprchovat.
A gynekoložka aby nutila do HA? Spíše řekne jen ty argumenty, které zazněly jak tady, tak které jsou všeobecně známé. Nevím jestli si někde zaškrtávají jestli mají další pacientku na HA a pak to dané firmě hlásí. Jestli na tom někdo něco má, tak lékárny.
Lucajda a Kloa
angelwoman
| 3. 3. 2009 13:11
To mě taky napadlo, že Pharmatex a přerušovaný *** by byl taky možnost... Uvažuju, že teď ten Pharmatex vyzkouším, když neberu tu HA...Jen nevím, jestli radši krém nebo ty globule...co, myslíte??

Lucajdo, já si myslím, že buď používej HA nebo něco jiného. Ale pořád HA brát a pak vysazovat myslím pro tvé tělo není rozumné-můj názor.

Jsem zvědavá, co mi gynekoložka řekne, až tohle s ní budu probírat..jsem zvědavá, jestli mě nebude nějak "nutit" zase do HA-přece jen z toho mají prachy, že? Ale to asi ne...
angelwoman
Kloa
| 3. 3. 2009 13:06
Ano, to je to o čem píšu, ta má myšlenka. Tak by měl HA chápat každý.
No, každý způsob ochrany má své klady i zápory a to musí každý na své situaci zvážit. Jednoduché to určitě není a co rozhodně teď žádná nechceme je miminko
Dle mě by byla kombinace Pharmatexu a přerušovaného ***u spolehlivá.
Lucajda
Kloa
| 3. 3. 2009 13:02
Ahoj Luci
Myslím, že když po pár letech pro jednou zkusíš tělo nastartovat zase na jeho přirozený rytmus, že tím pro jednou nic nezkazíš, alespoň zjistíš jestli se tělo HA "nezhýčkalo", jako se třeba stalo slunku, že musela jít na vyvolávačku. Ale samozřejmě to nese pár starostí s tím spojených, tak to musíš zvážit. Jinak měsíc užívat, pak vysadit, pak zase užívat, tělu určitě neprospěje.
S chutí na *** jsem ve spojení s HA nezaznamenala změny. Ale každá musíme poslouchat sebe. Nejvíce bych řekla, že chuť ovlivňuje stres.
Vidím, že ohledně přirozeného cyklu to máme hodně podobné, ne-li stejné. Děsné stavy při menstruaci, zvracení ... vše ostatní muselo jít stranou - zábava, práce, škola ... nejhorší na tom, že jsem nikdy nevěděla kdy to bude.
Kloa
angelwoman
| 3. 3. 2009 12:58
Právě, že to je opravdu tak, že na každého působí HA jinak.
Mně bylo po Diane 35 špatně, kamarádka z toho měla zánět žíly na noze, ale je spousta ženy, které ji používají v pohodě....

Nebo tobě HA pomohla na menstruační bolesti a mně bohužel ne Opravdu je to individuální...

O tom podkožním implantátu Implanon už jsem zjišťovala info, ale nepřijde mi moc extra. Působí jen 3 roky, pak se musí vytáhnout, bolí to a zůstane jizva. Kromě toho, prý hodně žen má problémy s nepravidelnou menstraucí a špiněném. Vadilo by mi, že jak to tam jednou mám, nemůžu to vytáhnout, jako můžu přestat brát HA..Takže tohle ne...seznam se dost zúžuje

Až bych měla dítě a bydleli bychom s přítelem spolu, asi bych si vystačila jen s tím Pharmatexem nebo podobnou věcí, ale teď se musím přiznat, že se trochu bojím, že by se stala nějaká nehoda...No, uvidíme..máme s přítelem co probírat
HA
n
| 3. 3. 2009 12:51
Ahoj vespolek, tohle je zajímavý téma
Já osobně nemám s vysazením HA zkušenosti, beru ji od svých 18ti doteď, takže už víc něž 3 a půl roku bez přestávky . V poslední době ale řešim, jestli by nebylo lepší HA na pár měsíců vysadit, jsem zastánce přirozenýho fungování těla a nerada do sebe cpu umělý chemikálie....a jako se snažím si čistit tělo pomocí kopřiv, zeleninových dnů apod., tak bych v něm taky ráda uklidila nepořádek způsobenej HA...
Někde jsem četla, že je vhodný takhle po pár letech užívání HA vysadit, ať si tělo zase zvykne na přirozenej cyklus apod., na druhou stranu slyším i názory, že když HA přestanu na nějakou dobu brát a pak zase začnu, tak tím tělíčko úplně zmatu a rozházím co se dá . Tak nevim....

Moc mě láká to, jak popisujete, co se děje po vysazení HA... Jde mi zejména o to, že za tu dobu, co antikoncepci beru, mám čím dál menší chuť na ***, poslední rok mám chuť se milovat tak maximálně 1x/měsíc a už fakt nevím, co s tim.... Taky jsem si nedávno prohlížela starý fotky a nostalgicky vzpomínala a zjistila jsem, že zhruba od mých 18ti jsem daleko úzkostlivější a vystresovanější....i když to samozřejmě nemusí být způsobeno antikoncepcí. Beru EVRU, což je transdermální náplast, která nezatěžuje tolik játra, na druhou stranu jsou u jejího používání často identifikovány dopady na psychiku....např. ségra ji musela po 2 měsících přestat užívat, protože měla paranoické stavy, a začla brát prášky, kde je nižší hladina hormonů... Na druhou stranu, dříve jsem 1.den cyklu zažívala děsný stavy, teploty, zvracení, nemohla jsem do školy....asi podobně jako popisuje Lucka, taky jsem menstr. měla šíleně nepravidelnou. To všechno je teď s HA minulost, moje tělo funguje jako hodinky a zvládám to celkem bezbolestně . Achjo, tak stále nevim, zda do toho jít či nejít.... co myslíte?
anonym
| 3. 8. 2012 14:00
TO Lucajda: Jsem na tom stejně, vysadila jsem právě antikoncepci po 2 letech, brala jsem ji od 18-ti a měla jsem to co ty...nazvala bych to u sebe celkovou hysteričností :D Takže jsme s přítelem přešli na kondomy a uvidíme, jestli pocítím nějakou změnu. Taky jsem se dočetla, že může být antik. jedna z příčin kvasinkových infekcí, na které jsem začala trpět. Nebo může zadržovat vodu a já trochu přibrala. A chuť na ***...přijde mi menší, ale může to být taky těmi náladami. Tak snad to přejde! A někdo by mohl vymyslet nějakou vyhovující antinu pro mladé, ještě nerodící holky :D
možnosti
Kloa
| 3. 3. 2009 12:42
Rozhodla ses v té chvíli určitě dobře
Jak už jsem v předchozím psala, na každou HA působí jinak, proto jsou často diskuze typu jaké zkušenosti máte s tou a tou HA zcestné. Svou HA jsem začala užívat kvůli neskutečným bolestem a na to mi pomohla. Vždy když jsem si dala do poměru ibalginy, které jsem během té doby pozřela, a které stejně nepomohly, a HA, tak mi z toho lépe vyšlo užívaní HA, a proto ji užívám. Pro mě je menším zlem. Toto si musí každá žena zvážit dle svých priorit. Špatně mi z HA nikdy nebylo, naopak špatně mi bylo bez ní S pletí nepociťuju žádné změny, ani k lepšímu, ani k horšímu.

Máš pravdu, že možností není tolik, ale napadlo mě, že pokud budu mít jedno dítě, že pak vyzkouším přirozenou metodu. Myslím, že tak funguje spousta párů a jde to. Zajímal mě také podkožní implantát, i když ten je asi taky na bázi hormonů. No, je to těžké. Pharmatex mi lékař taky nabízel, podle mě to není špatné, ale spolehlivost není nejvyšší, a taky je to globule (nebo krém), která se zavádí a pak taky musí vytéct že ... Jinak mi z toho všeho vychází snad ještě nejlíp kondom, i když taky nejsem jeho fanynkou
slunko
angelwoman
| 3. 3. 2009 12:35
No, právě ten Pharmatex jsou ty tobolky, jak to popisuješ. Přijde mi to jako fajn věc, ale většinou píšou, že se hodí pro stabilní páry nebo manžele a že je lepší se ještě nějak chránit-prostě to asi až takovou ochranu poskytovat nebude. Kromě toho, peněžně to vyjde párům, které se často milují docela draho Protože před každým ***em (i když ho máte třeba 2x za sebou) musíš zavést novou tobolku...

Takže říkáš, že nic jiného, než kondom tě nenapadá, jo? A co teda budeš používat po vysazení HA? Ještě nevíš? Máme to ale trápení
:)
slunko
| 3. 3. 2009 12:22
Promiň, jméno mi nějak ulítlo, přeci vím, že jsi Janča :). No, to jediné (kondomy) mě nutilo pořád tu HA brát. Zkoušela jsem i jiné a ifnormovala se kde jsem mohla o mimohormonálních způsobech, ale nic není (v našem věku). Zkoušela jsem i takový zaváděcí tobolky, které se zavedou 5 minut před a rozpustí se a tím chrání průniku spermií, ale doporučují kombinovat to ještě s další metodou, což je zcestné, a co víc, i druhý den pořád vytékala ta hmota, takže jsem si připadala jak v permanentní menstruaci. Máš pravdu, že kondomy víceméně obtěžují, není to s nimi ono, přerušují přirozený chod aktu a nedovolují improvizaci. Jediné co je na nich dobré je, že se člověk nemusí hned letět umýt a celou noc z něho (teda ze mně) neteče sperma :).
Kloa
angelwoman
| 3. 3. 2009 12:20
Já to taky takhle normálně na poslední chvíli nedělám, ale nějak se to teď seběhlo...to už není důležité
Právě, že vím, že by bylo špatné to brát s 3 denním zpožděním, takže jsem to radši udělala takhle....

Mně původně doktorka říkala, že mi HA zlepší pleť a přestane bolestivá menstruace. Na bolest při menstruaci to nemělo nejmenší vliv, takže tohle mě - jako třeba tebe ano - t nijak neovlivňuje v tom HA vysadit. Špatně mi bylo bez ní a je mi špatně i s ní, i když jsem se to naštěstí už naučila zmírňovat. Na pleť působila dřív možná Diane 35, z které mi ale zase bylo špatně. Takže já vlastně kromě toho, že HA brání početí nemám jediný důvod u ní setrvávat - žádné jiné klady mi nepřináší.

Ale když se to tak vezme, ona zase žena nemá tolik možností, když nechce brát hormonální antikoncepci a podobné (prášky, náplasti, injekce, nuvaring, atd. ). Uvažovala jsem třeba o tom Pharmatexu, ale nevím, nevím, jestli by mi to vyhovovalo..no, uvidíme, jak se to všechno vyvrbí
změny po vysazení
Kloa
| 3. 3. 2009 12:08
Jej, tak takhle na poslední chvíli si HA nesháním, jsou to zbytečné stresy. Ale alespoň máš zkušenost, i s tím co se děje po vysazení.
A s užíváním s 3 denním zpožděním by sis jen ublížila.
Co se týče těch změn a pocitů, před pár lety jsem taky na chvíli vysadila, ale nic, nepociťovala jsem žádný rozdíl. Ale každý je jiný, každá žena taky užívá jinou HA a na každou to působí jinak.
Ne každá HA působí kladně na pleť, některé právě naopak. Stejně tak HA ovlivňuje třeba ochlupení.
Taky HA beru jako dočasné řešení, do svého rozhodnutí o rodině. Pak budu uvažovat o alternativách. Záleží jak mi bude, jestli budu mít s menstruací takové problémy jaké jsem měla než jsem HA začala užívat. Po porodu se některé věci upraví, tak doufám, že i toto. Jinak si život při těch mých stavech nedokážu představit, a mít nemocenskou každý měsíc by nebylo ideální
Možná je ta tvá situace a pocity důvodem pro změnu HA či její neužívání.
slunko
angelwoman
| 3. 3. 2009 12:01
Já jsem Janča, ale v pohodě
No, s tou injekcí jsi mě tedy pěkně vystrašila, snad to umě přijde v pohodě
Jinak přesně to co píšeš, pociťuju. Je to takový zvláštní pocit, težko se popisuje, když to někdo nezažil-jako bych všechno prožívala víc naplno a s radostí..Vnitřně i fyzicky mám pocit, jako by se mi nějak ulevilo

Ani mi nemluv, nejradši bych HA vůbec nezačla zae brát..Nejvíc jsem se bála, že se i hrozně zhorší pleť, ale teď dochází k přesně k opačné věci Jenže s kondomem (kterých teď máme velkou spotřebu ) nás to až tak nebaví, resp. někdy nás to obtěžuje..Možná začnu uvažovat o jiné možnosti ochrany...Uvidíme. Každopádně mám o čem přemýšlet
:)
slunko
| 3. 3. 2009 11:51
Luci, teď kopíruješ má slova !!! Taky jsem byla nucena měsíc vysadit a pociťovala jsem to samé!!! Cítila jsem se lépe, tělo mělo jakoby rychlejší metabolismus, pravidelně jsem chodila na záchod bez nějakého zadržování vody, měla jsem menší chutě na sladké a vůbec, měla jsem větší chuť na *** a taky jsem si ho dokázala mnohem více užít. Je toho moc.

Na druhou stranu - a jsem zvědavá, zda to tak mít budeš také - mi nemohl naskočit cyklus, takže jsem šla na vyvolávací injekci, která po asi týdnu zabrala a pak jsem hned začala brát HA.

Musím ale říci, že silně uvažuji o vysazení. dokonce, ted jsem si koupila balení na tři měsíce, uvažuji, že to bude mé poslední. Ráda bych si znormalizovala cyklus, a vyčistila tělo, protože jestli do roka (do dvou) budu chtít mimčo, tak ať jsem připravená a netrápím se s cyklem když bych chtěla otěhotnět. Uvidím.
Změny po vysazení hormonální antikoncepce
angelwoman
| 3. 3. 2009 11:15
Brala jsem HA Yadine a na měsíc jsem ji musela vysadit. Svým způsobem si to můžu sama. Dostávám recept a kupuju si prášky většinou každý měsíc, kdy mi dá lékarnice razítko dozadu na recept a další měsíc si můžu jít pro další balení. Jenže minulý měsíc, jsem byla v jiné lékárně a tam mi recept vzali a dali jen lísteček s pořadovým číslem. Tenkrát jsem pospíchala, takž jsem to neřešila, i když se mi tento způsob příliš nelíbí. Jenže tento měsíc, když jsem si chtěla jít pro prášky, měla ta lékárna na 3 dny zavřeno kvůli přestavbě a když jsem dorazila k doktorce, by mi vystavila další recept, měli už zavřeno a to bylo v pátek, takže kdybych šla pro recept v pondělí, stejně bych HA brala s třídenním zpožděním, což jsem nechtěla, takže jsem si řekla, že si radši udělám měsíc pauzu a pak je zase začnu plynule brát.

Hlavní co chci napsat, jsou ale změny, které na sobě pozoruju. Neměla jsem pocit, že bych předtím při braní HA měla nějaké zdravotní problémy, faktem ale je, že mám pocit, jako by mi teď bylo lépe..těžko se specifikuje, jako bych teď byla víc fit....

Další věc je, že mám pocit, že mám mnohem větší chuť na ***. Ne, že bych předtím chuť neměla, nijak jsem to nepociťovala, ale teď je to vážně rozdíl, nemůžu se od přítele vůbec odtrhnout

A další věc-je to paradox, ale hrozně se mi teď zlepšila pleť. I mamka si toho všimla... Přitom by právě HA na pleť měla kladně působit, i když ta moje ne tak výrazně, ale stejně...Je to zvláštní..Vůbec mě teď netrápí protivné boláčky na bradě, které jsem předtím měla často...

Nevím, do jaké míry tohle vše způsobila vysazení HA, každopádně jsou to hodně zajímavé věci...Nejspíš ji zase začnu brát, ale zase mně to jen víc utvrdilo v tom, že HA je jen dočasné řešení. Vážně je mi bez ní teď nějak lépe...

Nepociťovaly jste taky při vysazení HA něco podobného???
anonym
| 26. 8. 2013 21:41
TO angelwoman: i já měla stejné pocity po Yadine.Protože jsem měla i migrény,které s vysazením zmizela,i váha se upravila do normálu,už jsem se k tomu nevrátila

Nejnovější příspěvky v diskusích

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
Jaroslava Svobodova
25. 4. 2024 12:31
407
milica
25. 4. 2024 12:26
70304
Slavka2
24. 4. 2024 14:25
11818
Uivatel_5825696
16. 4. 2024 20:10
479
helena.07
27. 3. 2024 11:56
8
Uivatel_5747674
19. 1. 2024 11:51
16826
Pavlna Trojanov
12. 3. 2024 09:26
5
Jiina Koudelov
25. 2. 2024 20:33
148
Anna Soukov
23. 2. 2024 00:14
115
Jiina Koudelov
13. 2. 2024 21:43
46
Silvie Zimmermannova
13. 2. 2024 17:15
10831
Jiina Koudelov
3. 1. 2024 18:58
327
Uivatel_5725017
3. 1. 2024 10:00
33
Lucie Baklkov
28. 11. 2023 14:24
8775
Uivatel_5694482
24. 11. 2023 19:31
82
Cryptomeria Rasa
16. 11. 2023 18:49
287
sona.koutna8
30. 6. 2022 21:02
26
Vlado Schiffel
12. 11. 2023 01:48
439

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video