Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

screppycoc...
| 25. 1. 2013 14:13
Pěkny den přeji vám všem děvčata.Jak sevaám daří a jak to všecho co tady píšete zvládáte????Dofam a pevně věřím,že to zvládáte.Ráda na vás všechny vzpomínám a mrzí mě jen to,že už není tolik toho času.Ja jsem po komplikovane hysterektomii ,už 4 měsíce a ty nasledky ktere jsem mela a stale mam no není to nic prijemneho.Vsak si urcite vspominate jake komplikace a pooperacni nasledky jsem mela.Nerada nato vsechno vzpominam.Chodim na pravidelne kontroli a zatim je vsechno v poradku,ale v tom miste kde jsem se jim rozjela a popraskali mi jak vnitrni stehy i venkovni tak to mam tvrde a zacina me to pobolivat pri urcitych pohybech.Abych pravdu rekla tak sebojim otom zminit svemu ginekologovi nebo se bojim co to muze zase tentoktar byt.Chtela jsem se vas jeste mile ctenarky zeptat,kdyz nektera z vas podstoupila hysterektomii a bylo ji to provedene rezem jak dlouho ste meli problem ze ***em.Ja mam jiste problemi a ginekolog me utesuje tim ze je to jeste brzy,ale ja si to nemyslim.Mam bolestivy a suchy *** jestlik mi rozumite.Jsem vzrusena,ale nejsem dostatecne zvlhcena.Hodne me to trapi,uz to resim lubrikacnim gelem,ale boji se ze se to uz nespravy.Predem vam dekuji za vasi pomoc a radu a preji vsem pekny den Vladuska.
anonym
| 25. 1. 2013 15:41
TO GrigerkovaVLaduska@seznam.cz: jsem dva a půl měsíce po o, problém který popisuješ nemám, ale taky nemůžu říct, že by to bylo úplně "vončo". jsem taky říznutá, mám vaječníky, vše bez komplikací, na psychiku moc nevěřím, tak uvidíme.
narazila jsem na zajímavý článek, myslím, že ho napsal rozumný doktor, http://www.gyne.cz/…/2003/103cl1.htm
anonym
| 25. 1. 2013 17:16
TO maya:
Jsem půl roku po vag. hysterektomii a někdy sem ještě chodím. Ten článek je fakt zajímavý. Třeba mne překvapilo jak moc žen má psychické problémy. To celkem nechápu, pokud nechci děti, tak přijít o dělohu a zbavit se věčných zdravotních problému přece za to přece stojí.
Taky je v článku konečně správně popsané, co je hysterektomie (= odnětí dělohy, pouze dělohy!). V diskuzi si to holky pletou. Radikální hysterektomie = odnětí dělohy a jejích vazů, a někdy části pochvy, ne vaječníků!. Vaječníky nejsou součástí dělohy. Když jsem před operací pročítala tuto diskuzi, tak je bylo složité pochopit o který orgán vlastně diskutující přišla. Jinak já teda vag. hyst. jenom chválím. Nejsou žádné jizvy na břiše, které se můžou třeba hůř hojit. Ale taky nemáte v břiše plyn, který se musí vstřebat. Bylo mi špatně vlastně jenom dva dny. Den operace a den po, protože jsem zvracela po narkóze. Bolesti už druhý den naprosto minimální.
anonym
| 25. 1. 2013 18:23
TO Zuzka: Zuzanko,určitě máš pravdu v tom,že se ženám,které mají velké zdravotní problémy, po operaci musí ulevit,já bohužel patřím k takřka vyjímce,mně bohužel vzali dělohu kvůli špatně umístěnému těhotenství a i když to bylo moje plánované čtvrté těhotenství,stále se těžko vyrovnávám s tím,že už nemůžu mít miminko nikdy...
anonym
| 25. 1. 2013 19:42
TO růžička: Zkus to brát, tak že ti lékaři zachránili život. Máš tři děti, které tě potřebují. To že nemůžeš mít další dítě je moc smutné, ale důležitější jsou děti, které máš, manžel a další tví blízcí. Představ si, jak by jim bylo kdybys nebyla, jak by se jim stýskalo, jak by zvládali vše bez tebe.
anonym
| 25. 1. 2013 20:03
TO Zuzka: chápu tě Zuzko, mám to taky tak. Nebylo to kvůli těhotenství, ale k vůli myomu - velkému. Dobrovolně bych do toho nikdy nešla, ale myom už mě údajně svou velikostí ohrožoval. Souhlasím s názorem doktora, který psal ten článek, že je určitě lepší prevence a vyzkoušet nejdřív všechny možné varianty, operace by měla být až poslední řešení. Bohužel moje doktorka věděla, že už další děti nechci, tak myom nijak neřešila až byl tak velký, že jiná možnost nebyla. Taky s tím nejsem úplně smířená - tomu se prostě nedá poručit.
anonym
| 25. 1. 2013 20:07
TO růžička: to to motám, ten předešlý vzkaz patřil tobě růžičko, ale to neva, vy si to holky určitě přeberete
anonym
| 25. 1. 2013 20:30
TO maya: Pochopila jsem, že vzkaz nebyl pro mne, ale přesto reaguju. Já jsem rozhodování měla jednodušší, mně je 45, takže další děti jsem už neplánovala.
Spíše jsem nechtěla podstupovat zbytečnou operaci, tak jsem si zjišťovala další informace. Zjistila jsem, že zbavit se myomu je náročnější a složitější operace než hysterektomie. A taky se po odstranění myomu můžou zase udělat další nové myomy.
Pěkně má udělanou poradnu dr. Mára na www.porodnice.cz, hodně tam řeší myomy v těhotenství, takže se musíte proklikat na dotazy, které zase zajímají nás.
anonym
| 25. 1. 2013 20:36
TO Zuzka: je vidět, že jsi nikdy asi žádné psychické problémy neměla.....protože pokud bys je měla, tak bys nemohla nikdy napsat, že nechápeš....psychika je velká s...ě a i když není vidět, dovede moc a moc potrápit. Přeji ti, aby se ti problémy tohoto rázu vyhnuly.
A ještě k tomu pojmu radikální hysterektomie...já tento název měla v propouštěcí zprávě a brali mi úplně všechno. A myslím, že všechny tady snad víme, že vaječníky nejsou součástí dělohy...chodím na diskuzi dost dlouho a nikdy jsem na to nenarazila, že by to některá holka psala.
anonym
| 25. 1. 2013 20:51
TO Natule: Právě, proto, že je psychika důležitá, tak je zbytečné a velice zrádné si zabírat věci, které nemůžeš ovlivnit. Něco jako přemýšlet o tom, že žena bez dělohy není žena, je jako že člověk bez žlučníku (ruky, nohy apod.) není člověk. Jinak ale nechápu tvůj agresivní tón.
anonym
| 25. 1. 2013 21:33
TO Zuzka: já si nemyslím, že bych byla nějaká agresivní...prostě se mi nelíbilo, jak jsi psala, že to nedokážeš pochopit...kdyby to bylo tak jednoduché se různými věcmi nezaobírat, pak by asi nebyly psychické nemoci...a to, že holky ani nevědí, co jim vzaly..to mi od tebe taky nepřišlo úplně košer...tak jsem to prostě napsala...je to diskuze ne?
anonym
| 25. 1. 2013 21:40
TO Natule: Nepovolila jsi mi, abych ti odpověděla, ale ono se to dá obejít. Prosím, přečti si ještě jednou co jsem napsala. Myslela jsem si, že pomůžu některým, které teď zvažují co maji dělat. Ale máš pravdu v tom, že na tuhle diskuzi nepatřím, jsem už někde jinde.
anonym
| 25. 1. 2013 21:52
TO Zuzka: já ani nevím, že se něco povoluje...nevkládej mi prosím do úst, co jsem nenapsala...myslím tím, že nepatříš na tuhle diskuzi...můžeme tu vést normální debatu
anonym
| 25. 1. 2013 06:16
Holky to dáme,... máme tu takovou podporu. Já vím, mě se to mluví, moje děti už jsou velké, 18,15,8, ale já jsem zase člověk, který nemlže být chvíli v klidu, domácnost je na 100% moje a samozřejmě že já dělám vše nejlépe a jak to není úplně po mém, je to špatně a musím to jít udělat sama.
Ale věřím, že se na těch pár dní překonám a budu nosit klapky na očích, aby to kolem neviděla
Původně jsem měla jít dnes na operaci,. ale moje jediná dcera má dnes maturitní ples a to by nešlo, aby jsem ji nenechala užít si pro ni tak důležitý den a aby se strachovala o mě. A navíc jsem sobec a chtěla jsem na ples s ní
A tak musím čekat dalších 14 dní na další termín ..... Ale co, dnešní den je jen jedenou za život,...
anonym
| 25. 1. 2013 09:14
TO pospalena: Nejseš sobec,seš úplně normální máma,která miluje svoje děti a chce být s nimi,v jejich důležitých chvílích,nevyčítej si to a hlavně si to všichni hezky užijte
anonym
| 24. 1. 2013 11:00
taky nechapu ja jste brzo fit moje mamka kdyz na tom pred 10 lety byla tak trpela pres mesic a to neni babovka.teda holky klobouk dolu.ja porad premyslim jak to tu pak zvladnu s trema detma hlavne s tou malou
martas37
| 24. 1. 2013 12:07
TO Lucka: možná je to tím, že mi to delali laparoskopií a vaječníky mi ponechali. A mám obě babičky v důchodu a ze začátku hodně pomáhaly
anonym
| 24. 1. 2013 12:26
TO martas37: ja budu mit stejny zakrok jako ty ale babicky me nepomuzou ale manzel jo az prijde z prace.uz ted me hodne pomaha vi ze me neni dobre.jen vydrzet nez by dorazil domu.nejak to dam budu muset.vim ze prvni tyden budu ko.ale pak se budu snazit delat to co driv jen si budu davat pozor abych netahala hned neco tezkyho ono to nejak pujde
martas37
| 24. 1. 2013 15:48
TO Lucka: Lucko, uvidíš zvládneš to, hlavně nic nezvedat. Jak máš velké děti? Mě hodně pomáhal syn. Je mu 14. Přišel ze školy a vzal si Lucku a hrál si s ní
anonym
| 24. 1. 2013 17:25
TO martas37: jam 10-5-2.5ale syn je komplikovany to ani psat nebudu to se sem nehodi
martas37
| 24. 1. 2013 18:02
TO Lucka: to je máš ještě malé. Nejhorší byl ten první týden
Teď už funguji skoro normálně. Akorát nic nezvedám.
anonym
| 24. 1. 2013 19:55
TO martas37: ono to nejak dopadne zvladli jsme horsi veci
anonym
| 24. 1. 2013 10:27
uz aby to bylo za nama ty dny se ted tak tahnou to je hruza.ja si budu dr obehavat pristi tyden a aby toho nebylo malo tak pristi tyden musim s klukem na prevencku a pak s dcerou k zapisu a dotoho ma moje obvodacka dovcu jsem zvedava jak to stihnu a jeste nekolikrat hematologie hruza to zase budu mit rozpichany ruce pred nastupem do nemocnice.minule me je tak rozpichali ze kdyz me davali kanylu tak me pokazdy rupla zila.uz to chci mit za sebou.jinak manza se o te operaci se mnou nechce bavit prej uz ted ma nervy a j
Majdavy
| 24. 1. 2013 08:22
Přeji všem vespolek krásné dobré ránko! Všem moc děkuji za info, to je prozatím asi vše, co jsem potřebovala aktuálně...... (jako nováček tady se pořád prokousávám celou diskusí, už jsem někde na 114str. - je to někdy hodně smutné čtení, ale to k životu asi prostě patří) v pondělí jdu na interní vyšetření a mám předoperační komplet hotové. No a teď jen vydržet s nervama až do 5.2., resp. 6. - to by měl být můj operační den....když mě zapisoval na ten den do diáře, vypadalo to, že jdu tak v 9hod. ...v podstatě jako druhé jméno ten den. Bylo by to prima, měla bych to aspoň rychle za sebou. Aha, ještě přece jen mini dotaz ...co ty punčochy? Mám si je obstarat nebo je v Motole půjčují?
martas37
| 24. 1. 2013 11:32
TO Majdavy:me dali papír, které punčochy si mam koupit. Ale v nemocnici je normálně půjčovali. Já je mela jen jeden den. Me řekli, ze si je mám koupit, když jsem se byla objednat na zákrok. Měla jsem je na sobě jen jeden den. Takže pokud ti ohledně punčoch nic neřekli, nekupovala bych je. Já byla na Mělníku
Majdavy
| 24. 1. 2013 13:07
TO martas37: Díky! Tak já si počkám, co mi řeknou.Jdu teprve toho 1.2. na indikační prohlídku, tam se zřejmě dozvím úplně všechno.
anonym
| 24. 1. 2013 15:24
TO Majdavy: v Motole ti punčochy půjčí
anonym
| 23. 1. 2013 21:24
8. den po LAVH:
Ahoj holky, dneska jsem si psala se svou spolutrpitelkou (kompletní hysterektomie LAVH, 55 let). Ta to tedy vyzobala - už v nemocnici zánět žíly z flexily, zánět močáku z cévky, dneska mi napsala, že má alergickou reakci asi na ATB a zcela modrý prst na noze - že ji asi někde při přepravě po narkóze přivřeli. Je prý unavená, tlačí ji někde u konečníku, na to si už stěžovala i v nemocnici.
Cítím se proti ní jako motýlek. Ona to přikládá tomu, že mi vzali pouze dělohu a vejcovod, jí vzali vše. Máte taky takovou zkušenost? O návalech zatím nepsala, sama neví, jestli už přechod neprodělávala nějak přirozeně vzhledem k věku. Menstruaci už nějaký čas neměla.
Já si dnes něco přes hodinku pochodila po městě, po obchodech, ale nic těžkého jsem netahala. Domů jsem se raději vrátila busem. Podbřišek se občas trošku ozve, ale nevidím to jako problém. Spíš mě dnes trošku potrápila návštěva záchodu, včera to jaksi "nevyšlo". Děti jsem rodila max.15 minut, tak to vyšlo skoro nastejno .
Čekatelkám přeji, ať to utíká. Mi vůbec nepřijde, že už mám týden po operaci. A tak jsem si předtím přála , abych už na tom byla jako teď.
Zítra jdu vytahovat stehy, tak jsem zvědavá, co mi doktor poví k tomu vejcovodu. Přece jen mám strach, aby se tam neukázal nějaký problém.

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
helena.07
10. 8. 2025 14:53
14821
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
jirinaova
10. 8. 2025 11:05
73723
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12