Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

oprava
bubak
| 4. 10. 2009 10:04
To jsem ale čecha!!!!! Omlouvám se za hrubku pitvat.J
tak a je to tu
bubak
| 4. 10. 2009 09:59
Ahoj Jjanino i ostatní čekatelky , tak a je to tady.Zítra ráno vyrážím na věc.Dnes jsem od tří nespala , ale to mohlo být i úplňkem , jsem pochodující barometr.
Mohu říct , že od rána mám chvění v žaludku a lehce začínám být napjatá...
Děvčata , vy která jste už byla - můžete mi říci jak dlouho po operaci - myslím přímo co vás přivezli ze sálu jste ležely bez vstávání.?Kdy vám dovolili vyskočit? - ikdyž vyskočit bude zřejmě velmi odvážný výraz .
Po kolika hodinách jste už byly úplně probuzené?
Vím , že to zbytečně pytvám , ale mám raději když mám o tom co mně čeká trošku představu.
Jinak kdybych se už nepřipojila přeji nám co to čeká ať už jsme zdárně doma a vám co jste sem vkládaly cenné rady - díky , moc.
Bubák
Dotaz
rasinka
| 3. 10. 2009 22:06
Zdravím všechny a mám jeden dotaz: děvčata, jak je to se ***em po operaci? Nemyslím tím dodržení šestinedělí, ale jestli se mění prožitek nebo se po vyhojení po operaci vrátí vše k normálu? Předem děkuji za Vaše zkušenosti. Pokud mi chcete odpovědět soukromě, uvítám to.
Díky
Jitka
pro bubak
kalo
| 1. 10. 2009 19:18
Děkuji za rady! Vážím si Tvého povzbuzení o to víc, že máš vlastně těsně před operací a dokážeš takhle podržet druhé.
Musím přiznat, že máš ve všem pravdu a to mě vůbec neznáš. Důležitou roli hraje sebevědomí, sebedůvěra.
Znám jednoho člověka, který se mi snaží už druhým rokem postupně po krůčcích srovnávat v hlavě nesrovnané...
Pomocí reiki jsem spolu s ním zvládla operaci i zákroky před tím. Měla jsem energii na rozdávání. Bohužel to teď nějak přestalo fungovat a já se rozhodla vyzkoušet chemii.
Tobě přeji ať zvládneš operaci bez problémů a budu se těšit na Tvé další příspěvky po návratu z nemocnice.
Hodně štěstí a optimizmu!
Eva
oprava
JJanina
| 1. 10. 2009 17:47
nástup mám 6.10. a7.10 operaci.
pro bubak
JJanina
| 1. 10. 2009 17:45
Tak ty to máš za 4 a já za 5.
S tou odlehčenou stravou pár dní před operací je výborný nápad.Taky jsem v některém příspěvku četla, že je dobré před operací hodně pít. Tak skusím všechno.
V pondělí jdu jěště do práce o a v úterý 7.10 mám nástup.
Operace bude řezem a budou mě brát dělohu i vaječníky.
Tak nám držím palce
pro hella
JJanina
| 1. 10. 2009 17:34
Moc, moc děkuji za slova povzbuzení
pro Evu i ostatním
bubak
| 1. 10. 2009 13:42
Zdravím všechny , hezký den ,
Hello a Alenko , děkuji za povzbuzení a rady.Už se to blíží , ještě4 dny!!!!!
Mám poměrně dost práce tak to utíká ještě rychleji.Předoperační mám v ruce , asi najedu jak tu některá psala od soboty na nějakou lehčí tekutější stravu.
Tak a teď ta deprese: Evi prosím opatrně s těmi léky.Když si koupíš poslední časopis Marianne - tam je pocit deprese i úzkosti popsán , a také je tam vysvětlení ohledně braní léků a také závislosti na nich.
S jarem a podzimem to bývá častější , nemusí v tom ani hrát roli ženská operace.
Já tyto stavy opravdu velice dobře znám a kdykoliv je mi jen trošičku slabo - hned se mi vybaví ta hrůza - aby se mi to nevrátilo zpět.
Je to už takových 8 let co mám pokoj a pokaždé si říkám ať se to už nikdy nevrátí.
Rozhodně potřebuješ zvýšit sebevědomí , sebedůvěru , někoho kvalifikovaného - snad ani ne psychiatra jako psychologa n ebo někoho z alternativy z reiky , něco takového.
Doktoři cpou jen léky , které tlumí , potlačují Tvou osobnost , nevyřeší Tvé problémy které máš nevyřešené.Tvé pochyby o sobě zda lecos zvládneš bez opory , Tvá dávná tajemství z dospívání , Tvá zklamání z dětství....
Je toho strašně moc , jsou věci , které teď si myslíš , že už si ani nevybavíš , ale postupným odkrýváním Tvého života a rozebírání Tvých problémů , křivd a dluhů /myslím psychických/ se dobereš k řešení.A když postupně si v hlavě srovnáš nesrovnané , vyříkáš si s určitou osobou to co Tě trápí - postupně po krůčcích se Ti bude zvyšovat důvěra v sebe , že to jde , že to ani tolik nebolelo jak sis představovala a bála se , a tím postupně se Ti uleví a nebudeš tolik zatížená a vyděšená.
Vím , píše se mi to tu jako by to byla sranda , no tak to rozhodně není , ale věř mi , že spoustu toho hodně bolavého jsem udělala - jak vztah s tátou , tak jiné důvěrné věci - dříve pro mně nemyslitelné - a ono to zafungovalo.
Rozhodně to chce najít toho správného kdo Tě povede.
Já znám tu pravou , ale bohužel nyní nepracuje , neboť se věnuje výstavbě sanatoria , které se bude zabývat těmito věcmi.Kdy začne fungovat netuším , ale myslím , že dříve než za dva roky to nebude.
Moc Ti držím palce abys z toho bludného kruhu našla cestu k trvalé úlevě.Ahoj bubák
Deprese
kalo
| 30. 9. 2009 19:28
Ahoj holky.
Dnes je to přesně 20 týdnů od operace. Po gyn. stránce zatím v pohodě, bohužel posledních 6 týdnů psychika totálně v háji. Od minulého týdne nové antidepresiva, tak snad to už konečně bude lepší.
Pro čekatelky - nebojte se operace. Proti stavům úzkosti, co teď prožívám, je to malina.
Držím palce a ať máte vždy po ruce partnera, který Vás povzbudí.
Eva
Pro Valenka
Geminia
| 30. 9. 2009 13:56
Ahoj,
no tak vidíš, máš tolik práce, že nebudeš vědět, kam skočit.. Tohle si všechno udělej, budeš pak mít klid a nebude ti vadit, že něco není hotové.. Počasí bude horší a horší, tak budeš v klidu odpočívat.
Ahoj Alena
Pro hella
Geminia
| 30. 9. 2009 13:33
Ahoj Heli, já sem zajdu jen občas, kdyby se něco dělo ohledně srazu, napiš mi na mail, mám ho v detailech uživatele. Tam chodím denně.

Ahoj a opatruj se Alča
ahojky
zulika
| 30. 9. 2009 13:06
zdravím po dlouhé době - operaci totální hyster. jsem měla už v unoru 2008. Taky jsem byla pak dost slabá-ale přešlo to...operace jsem se nebála-spíše toho co příjde pak /operace byla kvůli rakovině/ - ale všechno je o.k. a já se raduju z každého dne...

akorát mě nějak nejdou ty postelové radovánky-nu což-ani předtím to nebylo búhvijaké-muž se s tím smířil, tak jsem moc ráda, že to bere tak jak to je...

ovšem s hrůzou jsem si přečetla, že nesmím nic zvedat doživotně - já to brala jen tak - půl roku po operaci? pak jsem dělala vše-i skříně při malování - zatím teda vše v pohodě, ale budu si muset dát majzla..

a v lázních jsem byla letos na jaře v Klimkovicích - teda holky pokud to jen trochu jde vyřiďte si lázně - bylo tam báječně...je vše na jednom místě-není třeba přecházet do jiné budovy-sestřičky jsou moc fajn...sešli jsme se bezvadná parta a opravdu si ten odpočinek užily-první sms jsem psala domů-NEVÍM JAK TO TU VYDRŽÍM - a už ta další byla -TADY TO TAK RYCHLE UTÍKÁ

MĚJTE SE KRÁSNĚ-DÁVEJTE NA SEBE POZOR A NIČEHO SE NEBOJTE
pro Geminia
Valenka
| 29. 9. 2009 22:08
Čauky, i tobě děkuji za odpověď.Uklízet byt budu už tento týden,a příští týden mě čeká zahrada,posekat trávu,zazimovat posezení a uklidit truhlíky.Tím se určitě odreáguji.
pro hella
Valenka
| 29. 9. 2009 22:00
Ahojky,moc děkuji za odpověď.Už jsem zase o něco klidnější. Taky si říkám, že každý snáší bolest jinak.Na to,že nebudu menstruovat se dokonce i těším.Užila jsem si toho od svých 11let až až.
pro viamalka
hella
| 29. 9. 2009 18:06
Ahoj viamalko, přeji ti krásný pobyt v lázních. Užij si to, odpočiň si a dej zase o sobě vědět..
pa pa h.
pro geminia
hella
| 29. 9. 2009 17:50
Ahoj Alenko, o tvém radostném životě po padesátce ráda slyším, i když v mém případě tomu tak docela není . Ale co není, může ještě být. Možná to teprve přijde... Jak jsem psala - chce to optimismus! Až se sejdeme, určitě to všechno probereme.
Dám ti vědět. Těším se. h.
Pro Valenka
Geminia
| 29. 9. 2009 11:58
Psala jsem dlouhý příspěvek, ale nějak mě to vykoplo.. a ztratil se... ale pak jsem zjistila, že totéž napsala hella, plně s ní souhlasím.. prostě se teď co nejvíc zaměstnej, ukliď celou domácnost, věnuj se koníčkům, protože pak možná nějakou dobu moct nebudeš..
Navíc za pár dní může být ošklivo, tak ti už nebude tolik vadit, když budeš v nemocnici a pak doma, nejhorší je to asi v létě..
Budeme na tebe myslet
Alena
Pro hella
Geminia
| 29. 9. 2009 11:22
Ahoj Heli,
určitě dej vědět, snad nám to tentokrát vyjde...
Já nevím, ale já se padesátky tak před dvěma roky strašně bála, ale teď mi to tak nepřijde.. možná proto, že mám úplně jiné starosti než mívají ženy v 50, protože mám malou slečnu (teda malou, už mě potvůrka dorostla) a puberta s ní hází jen to fikne..
Mě tím, jak skončily zdravotní problémy, které jsem měla poslední rok a půl, jakoby nový život začal.. teda koleno mě bolí, mám v něm artrozu, ale to už od 30 let.. jinak mě nic nebolívá.. ani záda, přestože mám sedavé zaměstnání..
Na chmury netrpím, tak jsem v pohodě..
Měj se hezky, Alena
Pro bubak
Geminia
| 29. 9. 2009 11:15
Ahojky,
tak řepík mi teda pomohl, jizvu jsem si jím omývala pak otřela a nechávala hodně větrat (to bys měla i jizvy po laparo).
A brát si zákaznice po 4 týdnech, je možná brzy.. i když, pokud půjdeš na LAHV, možná budeš čilejší dřív.. já si dělala z dokorky legraci, když mi řekla, že budu doma 8 týdnů... a pak jsem byla doma 7 týdnů a to jsem ji musela ukecat, že se cítím moc dobře.. dělám v kanceláři, ale první týden byl dost krutý, sedět celý den..
Do lázní se nechystám, nikdo mi je nenabídl, možná kdybych měla nějaké problémy, ale vše bylo OK.. no a teď o ně zájem ani nemám... cítím se moc dobře, jako by žádná operace nebyla (na nepřítomnost měsíčků se rychle zvyká) .
Však Frantovky jsou malinkaté lázně, byla jsem tam jen na jeden den s kamarádkou.. tam se snad ani nedá nepotkat s lidmi.. , takže byste se určitě našly
Měj se fajn - Alena
Pro evunka
Geminia
| 29. 9. 2009 11:07
Mě tedy doktorka říkala, že půlrok se mám hodně šetřit, jinak prý po těchto operacích by neměly ženy tahat těžká břemena.. já občas něco nesu, třeba 10l kbelík s vodou, no ale asi bychom neměly.. jak píšeš, děloha uvnitř není, tak může dojít k uvolnění svalstva a dojít k inkontinenci.. Jenže k tomu může dojít i když ženy prý po operaci nejsou.. zase jim klesá děloha a může dojít k témuž..
pro JJanina
hella
| 29. 9. 2009 10:27
Ahoj JJanino, tobě také přeji, aby už to uteklo a ty jsi měla to dlouhé čekání za sebou. Je normální, že stále mysliš na to nepříjmné, co máš před sebou. Ale věř mi, prožily jsme tady všichni a ono to opravdu nic tak hrozného není a jak už jsem zde psala, neuvěřitelně rychle to utíká.
Takže: držím palce, budeme na tebe myslet.
pa pa h.
pro kakcin
hella
| 29. 9. 2009 10:21
Ahoj kakcin, moc tě zdravím. Já jsem absolvovala LAVH 28.4. Také jsem už před touto operecí měla "něco" za sebou a přesto jsem se tolik bála stejně jako ty. Nakonec to vše v nemocnici včetně operace uteklo tak rychle, že než jsem se rozkoukala, už jsem zase byla doma.
Držím ti palce. A neboj se, vše dobře dopadne. Jiná možnost je nepravděpodobná. pa pa h.
pro bubák
hella
| 29. 9. 2009 10:12
Ahoj bubaku, chápu tě, že máš obavy, aby si od manžela něco nepochytila v této, pro tebe jistě nelehké době. Vím, že to čekání je ze všeho nejhorší (celá operace není tak hrozná jako těch pár týdnů před). Sama to mám za sebou 28.4. Angina ale není chřipka, je to bakterální onemocnění, které se tak snadno nepřenáší. Věř mi. Mám s anginami bohaté zkušenosti. Je velmi důležité abys po manželovi nic neolízla (např. lžíci nebo skleničku), také si myj ruce kdykoliv mu něco přineseš a zdržuj se v jeho blízkosti co nejméně. Pokud bere antibiotika, bude snad brzy v pořádku. Ty posiluj svou imunitu (hodně věřím v tomto případě na vitamín C a na česnek. Také je dobrá echynacea).
U Apolináře jsou velmi dobrý doktoři. Dvakrát jsem tam rodila (císařem) a také jsem tam byla před operací na kyretáži. Držím ti palce.. Pa pa h. A či nás! To hodně pomáhá.
pro valenka
hella
| 29. 9. 2009 09:57
Ahoj Valenko, jsem po LAVH 28.4. (také jen děloha), pokud ti zústanou vaječníky, nemusíš se bát návalů, ty jsou jen v případě totální hys. Jinak s únavou určitě počítej, protože je to poměrně náročná operace. A drobné komplikace se můžou též vyskytnout (jak jsi se zde už dočetla). Ale není to tak hrozné, jak to vypadá. Až budeš mít po operaci, budeš šťastná. že to máš za sebou, nějaké drobné potíže tě jistě nerozhází. Navíc, myslím, že je zde více děvčat, které žádné potíže něměly než těch které je měly.
Dívala jsem se na tvůj profil, je ti teprve 44 let. Pravděpodobně by jsi ještě spoustu let menstruovala. Uvidíš jaký to je luxus, nemít menzes. Já sama to tak cítím, protože jsem si v tomto směru dost "užila". Mě je již padesát pryč a mrzí mě, když už jsem tuto opeaci musela podstoupit, že to nepřišlo dříve, abych si tuto výhodu pořádně vychutnala. Takhle už to byla jen otázka jen pár let, spíše jen měsíců, vzhledem ke svému věku, kdy bych
přestala přirozeně menstruovat.
Ničeho se neboj. Vše dobře dopadne a podzim je výborný termín pro tuto operaci. Držím palce.h.
klikla jsem dvakrát
Valenka
| 28. 9. 2009 22:59
Nechtěně jsem to klikla dvakrát.
píšu poprvé
Valenka
| 28. 9. 2009 22:56
Všechny vás zdravím. Dnes píšu poprvé,ale sleduji to tady už 3týdny.To jsem se dozvěděla termín operace LAVH 13.10. (jen děloha-myomy).Tato diskuze mi dost pomohla dozvědět se něco víc,hlavně od žen které tím vším už prošly.Ale i tak začínám mít strach.Od rána do večera myslím na operaci a na to co bude pak.Hodně tu píšete o únavě, návalech,a jiných obtížích.Já si bláhově myslela,že nejdéle za měsíc od operace půjdu do práce.
píšu poprvé
Valenka
| 28. 9. 2009 22:56
Všechny vás zdravím. Dnes píšu poprvé,ale sleduji to tady už 3týdny.To jsem se dozvěděla termín operace LAVH 13.10. (jen děloha-myomy).Tato diskuze mi dost pomohla dozvědět se něco víc,hlavně od žen které tím vším už prošly.Ale i tak začínám mít strach.Od rána do večera myslím na operaci a na to co bude pak.Hodně tu píšete o únavě, návalech,a jiných obtížích.Já si bláhově myslela,že nejdéle za měsíc od operace půjdu do práce.
všem
viamalka
| 28. 9. 2009 14:22
Zdravím všechny čekatelky a také ty, které jsou o zkušonost bohatější. Já jsem byla na operaci 17.4. - všechno pryč, po operaci trosku komplikace, trošku vinou lékařů. Zítra nastupuji do lázní do Klimkovic. Zatím se ani netěším, i když mi to všichni v okolí strašně závidí - snad v tom dobrém slova smyslu... Určitě mě čejkají lepší zážitky než ty těsně pooperační, ale přesto mám trošku obavy z té délky pobytu - 28 dní od rodiny - no, uvidíme, snad to zvládnu. Jsem hodně citlivá a po operaci dvojnásob.
Držte se a ať vám vše dopadne co nejlépe!!!
Ahoj JJanino
bubak
| 28. 9. 2009 12:44
Ahoj , máš pravdu.Venku nádherně , ale člověk je myšlenkama jinde.Ještě ke všemu včera manžel lehnul se silnou angínou , tak se modlím abych to nelapila a termín se mi neprotáhl.Kde nastupuješ do nemocnice?Já Praha Apolinář.
Začala jsem brát Norethisteron abych to nedostala , a v pondělí za týden už tam touhle dobou budu popíjet projímadlo.Doufám , pokud nepřijde ta angína.
JJanino kolik Ti je a jdeš jen na dělohu , nebo i vaječníky?Já na dělohu.Cpu se teď ještě železem a vit C , protože jsem hodně anemická.
Přeji co nejméně nervozní čekání , co se má stát to se stane ikdyž se budem strachovat , nebo nebudem.Už mám toho také pár za sebou , tak doufám , že to proběhne vpořádku a bez problémů.
Přeji pěkný zbytek slunečného dne.Bubák
hysterektomie
kackin
| 28. 9. 2009 11:50
Ahoj všem,tak už mám taky termín a tak se snažím psychycky připravit , ale jelikož už mám hodně za sebou tak i vím co mne čeká. V roce 2004 jsem byla operovaná řezem a přišla jsem o jeden vaječník a v roce 2007 o druhý a ted mne čeká děloha. Jenom doufám že už budu mít klid. Už ted beru hormony Triseqvens tak uvidíme jestli mi zustanou nebo budu mít jiny. I když už jsem hodně zkusila tak ted mám docela strach. Všem které to čeká držím palce a at jsou větší hrdinky než já .

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
Slavka2
25. 8. 2025 19:40
14942
Markta Zahlkov
12. 8. 2025 10:10
47
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
jizerka
25. 8. 2025 22:54
73749
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198