Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

pro mmmm
kalo
| 31. 7. 2009 18:03
Ahoj po dlouhé době.
Psala jsem tady, že chodím na rehabilitace, protože jsem ty bolesti zad už nemohla vydržet.
Masér mi dělá měkké techniky na bederní páteř, trvá to jen asi 15 minut, ale pomáhá. Po první "masáži" jsem sice musela vzít prášky, tak se ta bolest rozjela, ale teď se to pomalu zlepšuje. No a k tomu cviky a elektroléčba.
Mohu jen doporučit.
*** je samostatná kapitola a moc mě to trápí...
Mám problém, když se mě chce můj přítel jenom dotknout.
Ten masér je první člověk, jehož doteky mi nevadí, nebolí.
Uvidím, zda neskončím někde u ***uologa nebo psychologa.
Doufám, že citlivost se zlepší a snad i ten *** někdy bude.
Eva
pro mati
kalo
| 31. 7. 2009 17:41
Myslím, že bude lepší, když se podíváš sama na internet.
Třeba Ti pomůžou i tyto stránky: http://www.ulekare.cz/…ysteroskopie-981
Mě to dělali kvůli polypům a silnému krvácení. Ale moc to nepomohlo, ba naopak, v mém případě to bylo ještě horší.
Akorát histologie byla v pořádku, takže se v klidu zkoušely další gestageny na zmírnění krvácení...
Když ani to nevedlo ke zlepšení, dala jsem souhlas k odebrání dělohy.
Eva
rekonvalescence
mmmm
| 31. 7. 2009 14:25
Tak jsem náhodou zase zabrousila na tuto diskuzi. Jsem od 28.4 bez dělohy i vaječníků. Beru Activelle-hormony a cítím se dobře. Přibrala jsem už 3 kg a tuším, že nebudou poslední. Dost mě to stresuje, hlídám se jak můžu, ale myslím si, že nejím nijak zvlášť víc než dřív a kila jdou nahoru. Od operace mám neustále výtok a také se cítím jakoby mokrá. Gynekologovi nevěřím a tak se chystám do lékárny pro nějaké čípky. Výtok je takový žlutavý, ale nijak mě to nesvědí jen otravuje. Musím neustále nosit slipovku. Na kole jsem začala jezdit po 2,5 měsících. Minulý víkend jsem ujela 45 km a v pohodě. Protože mi roste s přibývajícími kily břicho, začínám i trochu cvičit. A jestli se cítím líp nebo hůř než před operací??? Než jsem začala brát ty hormony, tak to bylo hrozné. Strašné deprese a pocení, s tím spojené špatné spaní. Hormony mi neuvěřitelně pomohly a musím říct, že kdyby nebylo toho přibývání na váze, tak bych řekla, že je mi líp. Před operací jsem měla hrozné kruhy pod očima a působila jsem strhaně, dnes je to určitě lepší. Jediná věc, která je horší než před operací je ***. Teda nic moc.........spíš nic než moc./to už tady také jedna z vás napsala/ Docela mě to trápí....... *** možná 1 x za týden,*** mám, ale je to fuška....... Jsem méně citlivá a jde to vše hůř......No, třeba se to časem ještě zlepší........Co je ještě obtěžující je bolest zad. To teda nevím, jestli někdy přejde. Budí mě to i v noci. Někdy nevím, jestli se vůbec postavím z postele. Ale jinak jsem docela myslím v kondici, zvládnu to, co před operací. Mějte se hezky a přeji ještě pěkný zbytek léta....
hysteroskopie
mati
| 31. 7. 2009 11:49
Ahoj Kalo, díky za odpověď jen mi prosím vysvětli co je to hysteroskopie.Díky
hysterektomie
mati
| 31. 7. 2009 11:46
Děkuji Vám za odpovědi, ale asi raději ještě počkám.Myslím,že si doktoři při operaci stejně udělají co budou chtít, tak mé rozhodnutí nebude moc platné. Mám s tím zkušenosti, když mi brali vaječník kvůli cystě, kterou původně měli jen odsát . Výsledek operace bylo odebrání vaječníku i s vejcovodem.
pro mati
evunka
| 30. 7. 2009 20:53
Mati vítej,pokud se rozhodneš dát pryč dělohu,trvej na plastice moč.měchýře,je to při jedné operaci a nebudeš potom trpět inkontinencí moči.To se po odstranění dělohy stává,někdy hned,někdy až po letech.Evina
Kalo..
SMUTKA
| 30. 7. 2009 19:37
. Nemáš zač.
mati
SMUTKA
| 30. 7. 2009 19:36
Ahoj Mati.
Tady je opravdu rada drahá. Já jdu v září také na operaci. Já teda žádné potíže nemám. Myomy se mají vyřezávat, aby děloha zůstala. Je mi 40.let. Ale máš silnou menstruaci, určitě potíže. Rozhodni se dobře.
pro mati
kalo
| 30. 7. 2009 17:49
Ahoj Mati, vidím z profilu, že jsi nová.
Tak vítej mezi námi a jestli Ti můžu poradit, přečti si naše příspěvky.
Řekla bych, že září je dobrý termín na operaci a to i z důvodu následného hojení. Otázka je, na jakou operaci.
Obávám se, že to si budeš muset rozhodnout sama.
Mě to trvalo více než rok a do nemocnice jsem si předtím 2x zašla na hysteroskopii. Říkala jsem tomu trénink, abych věděla, do čeho jdu.
Asi 6 let jsem měla problémy se silným krvácením při menstruaci.
Od 13.5. jsem bez dělohy, vaječníky mi byly ponechány.
Žiju, chodím do práce a těším se do lázní.
Za jak dlouho se tělo dostane zpět do formy, zatím nevím.
Přeji hodně sil v rozhodování.
Eva
pro Smutka
kalo
| 30. 7. 2009 17:35
Ahoj a děkuji za radu.
Samozřejmě, že za pokus to stojí.
Ještě tak trochu víc pohybu k mému sedavému zaměstnání a zase bude dobře.
Eva
Hysteroktomie
mati
| 30. 7. 2009 15:20
Dobrý den, v září se mám podrobit operaci /odstranění myomu na děloze/ nyní mi lékař řekl, že vzhledem k mému věku 44 let bude lépe odstranit celou dělohu. \Nevím jestli s tím mám souhlasit, nebo ještě počkat, vzhledem k mému silnému krvácení při menstruaci. Prosím poraďte, děkuji Mati
Pro kalo a ost.
SMUTKA
| 30. 7. 2009 10:42
Ahoj, chci Vám napsat, ohledně hemeroidům. Vím, jak je to nepříjemné a to od mojí maminy. Byla už naplánovaná operace. Ale nějak si musela jít lehnout do nemocnice. Tam jí poradila velice stará babička. Že nejlepší, je mazat to domácím sádlem. Opravdu operaci nemusela podstoupit, po nějaké době se to zlepšilo. Nyní si jen dává pozor, jak jen trochu cítí bolest, náznak. Namazat. Ta zkoušku nic nedáte.
pro mape
kalo
| 29. 7. 2009 21:26
Ještě k těm hemoroidům: asi tak 8 let zpátky jsem s tím měla problémy, pak se to zklidnilo a nic.
Až dnes na WC krev a bolesti.
Trochu mě to vyplašilo, myslím, že Ty jediná si o tom psala. Takže se přidávám a jsem zvědavá, co to bude dělat dál.
A pro všechny:o ***u si nechávám jenom zdát...
Eva
po operaci
kapujda
| 29. 7. 2009 20:39
Zdravim vsechny. Nechci to zakriknout, ale po operaci 6.5.09 řezem, chodim po 7tydnech do prace, delam fyzickou praci, jezdim na kole kazdy den a o vikendech na 30km vylety. *** je daleko lepsi, protoze neberu antikoncepci. Je fakt, ze ten rez je asi lepsi, nez operace spodem. Alespon podle toho co tu ctu. Tak se holky nebojte, kazda to ma jinak. V kazdem pripade preju vsem at jim je skvele!
Bojím...
SMUTKA
| 29. 7. 2009 20:10
Ahoj holky. Jsem z toho celá špatná, co zde píšete.Sice se to má dělat jinak, ale kdo ví? Ještě jednou musím na indikačku, zeptám se jen na odstranění nádoru z vaječníku. Vím, že myomy rostou, nebo zůstanou jaké jsou. Moje kamarádka se hojila pomalu rok. Všem Vám přeji, ať už máte vše v pořádku.
pro Evunka
hella
| 29. 7. 2009 16:48
Ahoj evino, moc tě zdravím. Jsem na tom podobně. Žádné velké potíže jsem neměla a teď 3 měs po operaci se stále potýkám s problémy (zmiňovala jsem je výše v diskusi). Musíme ale doufat, že časem bude vše zase v normalu.
Já si stále říkám, že třeba, kdybych na tu operaci nešla, tak už možná teď nebo někdy v budoucnu, bych nějaké větší problémy měla a měla bych to celé ještě před sebou. Takhle je to už alespoň za námi. Člověk nikdy neví, zda udělal dobře, nebo né. Někdy se to pozná až s odstupem času. Měj se moc krásně. h.
pro všechny
mape
| 29. 7. 2009 16:22
Díky za odpovědi. Když jsem se o té operaci rozhodovala, od lékaře jsem se dozvěděla jenom samá pozitiva, takže nebylo o čem přemýšlet. V nemocnici mi dali podepsat souhlas s operací se slovy, že jsem už stejně rozhodnutá, tak ať nezdržuju a dole to podškrábnu. Prostě chuťovka. Nikdo se o tom nebaví, lékařky si nadiktují něco do karty a když se chci zeptat na něco, tak si připadám, jako že jsem zřejmě lehce debilní, že mě to vůbec zajímá. Známé na tom buď nebyly, a ty co ano, tak o tom vůbec nechtějí mluvit. Bydlím na vesnici, tak to tady asi znamená, že už nejsme ženské nebo co, takže to raději nepřiznat. Zhltala jsem tu všechny příspěvky, byly pro mě jako balzám na duši, ve spoustě jsem se našla.Nejhorší je, když si nemáte s kým poradit, případně si komu "zafňukat", protože chlap to s vámi řešit nebude, vykládat své potíže dospívající dceři, to bych jí mohla rovnou poslat do kláštera, a mou mamku zajímám, jen kdy jí konečně budu moct umýt okna. Takže tuhle drbárničku, což nemyslím opravdu zle, spíš že podrbat si s někým o stejném problému pomůže někdy víc než doktorů, jsem přivítala. Díky za odpovědi
pro ecilu
hella
| 29. 7. 2009 16:06
ahoj Ecilo, na tvé příspěvky v minulosti si vzpomínám, protože jsem před operaci (28.4.) pročítala celou diskusi. Přeji ti, aby tě již nic netrápilo a užila jsi si celou dovolenou v klidu. Já jsem odjela na dovolenou po 2 měs. od operace i s problémy, které jsem měla, protože když jsem tu dovolenou platila (v lednu), myslela jsem si, že po 2 měs. budu již v pohodě. No, v pohodě jsem nebyla, ale odjela jsem. A i přesto jsem si to docela užila.
Tak ještě jednou, měj se moc krásně a zase ozvi se. h.
pro darling11 i ostatní
hella
| 29. 7. 2009 15:51
Ahoj Darling, já tě asi moc nepotěším, ale zareaguji na tvůj příspěvek. V minulosti jsme spolu již komunikovali, protože jsem na LAVH byla těsně před tebou 28.4. Mám stejné pocity jako ty. Vystihla jsi to přesně. Nějaké problémy ubyly, ale další přibyly. Stále se z toho všeho nemůžu nejak vyhrabat. Včera to bylo 3 měs. od operace a já jsem začala znovu mírně špinit (jinak výtok mám celou dobu od operace, nekolikrát přelečený). Dost mě to vyděsilo, tak jsem běžela zase na gyndu. Jizvu mám prý hodně citlivou a při doteku z ní teče krev. Tak mi p. doktor udělal stěry, zda tam není již nějaký zanět (výsledky budou za 12 dní). Zatím jsem dostala ascorutin a další tablety (již třetí) na zavádění. Krom toho mi objevil pan doktor cystu (3cm) na vaječníku. Ještě před 6 týdny tam nebyla.
Než jsem šla na operaci, ptala jsem se jak dlouhá bude rekonvalescence. Bylo mi řečeno, že měsíc až 6 týdnů. Já ovšem po 3 měsících jsem stále jak ochromená. Kdybych to věděla předem s operací bych také nespěchala. Určitě bych počkala alespoň do podzimu.. Přes zimu bych možná tu dlouhou rekonvalescenci zvládla lépe.
Ale jak píšeš, musíme věřit, že se to zlepší. Měj se krásně a zase někdy ahoj. h.
pro všechny
evunka
| 29. 7. 2009 15:18
LAVH,7.5.09,55 let, taky mě to při ***u bolí a nelepší se to.Evina
pro mape
ecila
| 29. 7. 2009 15:15
Ahojky,mě je 38let,na operaci jsem byla 10.2.09,vždy jsem byla zvyklá sportovat.Od operace jsem měla spousty problémů.Nejdříve to byla granulace-tak jsem byla na druhé operaci 18.5.na odstranění.Potom jsem si připadala stále mokrá-ale moč to nebyla-tak jsem dostala čípky a po nich ještě jiné.Mezitím se mi udělala mykoza,tak jsem si nasadila další čípky.Dnes bych řekla že konečně po půl roce od operace se cítím o.k.Ale stále nesportuji,nenosim těžké věci a opravdu na sebe dávám pozor.Co se týče ***u,tak to není ještě to pravé ořechové.Plácala jsem se v tom opravdu dlouho-dnes odjíždím na dovolenou do Turecka,tak doufám že vše bude v pohodě,protože jsem se od operace zatím jen sprchovala.Takže vydrž,uzdravování může být delší,ale určitě pak bude dobře.Měj se a ahoj ecila
taky pro všechny
darling11
| 29. 7. 2009 13:52
Ahojky,odstranění dělohy 4.5.09,
taky kdybych věděla co bude následovat po operaci, taky bych na žádnou nešla, protože se stejně nic moc nevyřešilo a přibyly zase jiné problémytakže si to všechny pěkně rozmyslete než do toho půjdete. Byla jsem vitální, sportovní a zdravá ženská jak píše Evunka a ted si jen zoufám. Ale musím věřit že se to zlepší.
P.S. Můžete mi někdo poradit jak co nejdřív zahojit ránu v pochvě aby to nebolelo při ***u????
pro všechny
evunka
| 29. 7. 2009 12:29
Ahoj všechny,taky si myslím,že pořádné informace se seženou tak akorát tady,jenže já vás našla až po operaci,když už problémy byly.Když jsem se ptala před operací svého gynekologa jestli hrozí inkontinence,řekl že většinou ne,taková informace má pro mě nulovou vypovídací hodnotu.Předpokládala bych,že mě upozorní na rizika a případně v mém případě s operací počkat,myom byl necelých 5cm a bez potíží.Moje nová gynekoložka se velmi podivila,proč mě operovali.Nic mně nebylo a teď mám inkontinenci,s chutí bych svého gynekologa i operatéra nakopala někam,aby si taky užili.Bohužel se z medicíny stává byznys a taková operace to je bodíků od pojišťovny.Byla jse vitální,sportovní a zdravá ženská,teď si zoufám.Zdravím,Evina
pro mape
kalo
| 28. 7. 2009 22:01
Ahoj, když píšeš, že je to drbárnička, tak věřím, že to myslíš v dobrém.
Je to jediné místo, kde se holky nebály napsat tak citlivé informace. Nikde jinde je neseženeš a žádný doktor Ti to neřekne. Možná doktorka bez dělohy...
Plácáme se v tom všechny a každá se hojíme jinak.
Vaginální hysterektomie 13.5., 8 týdnů jsem špinila, záněty močových cest, mykóza, 2x ATB na polykání, 2x na zavádění, po 9 týdnech uschopněna - práce v kanceláři.
Únava ze začátku šílená, boule po injekcích taky, z obchodu byl problém vrátit se vůbec...Nosit jsem mohla max. 2 kg, dnes mám povoleno už 5 kg, ale neunesu.
Včera mě musela pomáhat kolegyně z práce.
Jinak bolesti zad přetrvávají pořád, dnes jsem začala chodit na rehabilitace (elektroléčba, měkké techniky, cvičení). Snad to pomůže.
Na závěr můj postřeh, že o této operaci se moc nemluví.
Já myslím, že se nemáme za co stydět!!

Pro ostatní: Dnes jsem požádala o lázně.

Eva
pro mape
kalo
| 28. 7. 2009 22:01
Ahoj, když píšeš, že je to drbárnička, tak věřím, že to myslíš v dobrém.
Je to jediné místo, kde se holky nebály napsat tak citlivé informace. Nikde jinde je neseženeš a žádný doktor Ti to neřekne. Možná doktorka bez dělohy...
Plácáme se v tom všechny a každá se hojíme jinak.
Vaginální hysterektomie 13.5., 8 týdnů jsem špinila, záněty močových cest, mykóza, 2x ATB na polykání, 2x na zavádění, po 9 týdnech uschopněna - práce v kanceláři.
Únava ze začátku šílená, boule po injekcích taky, z obchodu byl problém vrátit se vůbec...Nosit jsem mohla max. 2 kg, dnes mám povoleno už 5 kg, ale neunesu.
Včera mě musela pomáhat kolegyně z práce.
Jinak bolesti zad přetrvávají pořád, dnes jsem začala chodit na rehabilitace (elektroléčba, měkké techniky, cvičení). Snad to pomůže.
Na závěr můj postřeh, že o této operaci se moc nemluví.
Já myslím, že se nemáme za co stydět!!

Pro ostatní: Dnes jsem požádala o lázně.

Eva
mape
vwin
| 28. 7. 2009 12:29
ahoj Marcelo, jsem o 3 roky starší než ty, na operaci řezem jsem byla 20. března. Pracuji na úřadě, do práce jsem tedy šla po 7 týdnech, i když doktor mě ještě chtěl nechat doma. Moje rekonvalescence byla bezproblémová, žádné výtoky a pod., břicho sice bolelo, ne v klidu, ale při pohybu. Já jsem první týden po příchodu z nemocnice skoro pořád ležela. Pak když jsem se začala pohybovat více, opradu to bylo každým dnem lepší. Pomalu jsem začala dělat všechny domácí práce, byla jsem ale brzy unavená. Takže chvíli práce - chvíli odpočinek. Prostě jsem se nepřepínala. Ale třeba o velikonocích (tj. 3 týdny po opraci) jsem se přecenila. Myslela jsem si, že zvládnu všechno jako dřív, navařit, napéct pro návštěvu, načinčat byt. Dopadlo to tak, že jsem padla únavou a ze sváteční nálady nebylo nic. Ty píšeš o stěhování - myslím, že zvládneš nějaké balení věcí, ale rozhodně nic netahej, nezvedej, nenos těžké věci - požádej pířbuzné o pomoc. Skutečně netahej nic těžkého, mohlo by se ti to vymstít. Já jsem důsledně do 3 měsíců po operaci nic nezvedala. Teď už občas něco zvednu. Třeba včera jsem poprvé po operaci zvedla svoji 16kilovou holčičku, neplánovaně, vlastně jsem se sama polekala, co jsem to udělala, že tak těžké dítě bych asi zvedat neměla. Žádná bolest nenásledovala, ale co já vím, co to dělá uvnitř - ten pokles močového měchýře určitě hrozí stále. Takže opatrnosti nikdy nezbývá. K té inkontinenci - já takové potíže nemám, ale vím, že některé ženy si tady na to stěžovaly. Jsi po operaci krátce, většina potíží časem zmizí nebo se zmírní. 6 týdnů je opravdu minimum pro to, aby se tělo dalo do pořádku, většina lékařů říká 6-8 týdnů po operaci laparoskopicky, 8-10 týdnů po operaci řezem. Tak vydrž - bude určitě lépe.
prosím o radu
mape
| 27. 7. 2009 16:17
Dnes (Marcela 39 let) jsem zjistila, že je tu tahle bezvadná drbárnička. Já jsem 29. den po hysterektomii, vaječníky jsem měla rekonstruované.Plácám se v tom sama, protože neznám nikoho, kdo by to prodělal, takže jsem ze všeho vyplašená. Pokud mi tedy může někdo odpovědět na moje všetečné otázky, zda je normální, že ještě špiním takovým nažloutlým výtokem, že večer mě občas trochu pobolívá celý člověk, včetně toho břicha, že se mi silně zhoršily problémy s hemoroidy,že se cítím unavená a z procházky se vracím jako vyždímaný hadr,že v místech, kde mi píchali injekce proti bolesti se mi udělala boule a zatím nezmizela. Jsem už po druhé kontrole od operace, vše zatím ok, příští týden bych měla jít na další.Kdy je možné začít chodit do práce a kdy jste si troufli na první výlet mimo domov? Jizvy mám ok, ale díky potrhané kůži mi prosvítají žíly,takže vypadám jak vetřelec.A je možné mít slabou inkontinenci? A na co všechno jste si po těch 4 týdnech troufly? My se máme za měsíc stěhovat, tak nevím, jestli si na to raději nenajmout příbuzenstvo. Omlouvám se, že to na vás tak sypu, ale z mých známých na této operaci nikdo nebyl, nebo to nechce přiznat, a tak se v to plácám. Díky za odpovědi M
nadka
SMUTKA
| 27. 7. 2009 09:30
Ahojky, na motorce jezdím sama. Nyní už i syn. Jsem z Vysočiny. Na sraz jedem do Doksy, ale doufám že bude počasí. Jinak bych nejela. Je to poslední víkend v srpnu. Abych nenachladla. A operace se opět neodložila. Pa.
pro Smutku
nadka
| 26. 7. 2009 13:50
Ahojky,ty jezdis na motorce? Ty sama,nebo s manzelem? My taky jezdime na sraziky,odkud si?pa
nadka
SMUTKA
| 25. 7. 2009 12:32
Také Tě chápu, operaci jsem odložila o 4. měsíce. Ale stejně jsem to dostala, takže operace by neproběhla. Já si jí naplánovala na září, abych byla do vánoc fit. Měj se moc pěkně.

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
helena.07
9. 6. 2025 09:30
14478
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
..Hanka
9. 6. 2025 20:45
73465
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12