Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

pro evunka
viamalka
| 13. 7. 2009 08:46
Evunko, nezoufej, Ještě stále je brzy na nějaké závery. Já jsem byla na opreaci 17.4. Také mám problémy s močením, není to přímo inkontinence, ale nepříjemné pocity, které jsem nikdy předtím nezažila. Začátkem minulého týdne jsem byla na turistickém výletě a navštívila jsem WC snad v každém restauračním zařízení, které jsme míjeli a bylo jich dost. A to jsem se po návratu z WC do pěti minut vždy musela vrátit. Je to opravdu hodně nepříjemné. Ale koncem týdne jsem doma začala zjišťovat, že už se mi ty nepříjemné pocity pomalu vytrácejí. Myslím, že to chce opravdu čas. Spousta věcí se upraví do 3 měsíců a něco potřebuje toho půl roku. Musíme být trpělivé. Tak pa. Viamálka
pro bubacek a všechny ostatní
evunka
| 13. 7. 2009 08:29
Nezoufej,nosit slipovky není žádný problém.Já se jich taky nikdy nezbavím a když ano,tak budu nosit vložky na inkontinenci.Jsem po LAHV včetně vaječníků 7.5.09, po oreaci mně začala mírná inkontinence moči, která po pár týdnech zmizela.Radovala jsem se předčasně,stačilo se minulý týden projet na lehký převod 15 min na rotopedu a mám to zpátky.Jízdu na kole vám závidím,pro mě asi skončila.Sportem jsem doslova žila,kolo,brusle,plavání.Teď můžu tak akorát sedět s nohama křížem a čučet do bedny. Hezký den všem,Evina
pro všechny
J
| 12. 7. 2009 21:33
Děkuji za podporu, zítra nastupuji.
Pak se ozvu.
J.
pro Japo
kapujda
| 10. 7. 2009 21:18
Na diskuzi chodim porad, ale uz jsem v praci tak mam cim dal min casu. Po tech deviti tydnech po operaci to jde, obcas me jeste boli bricho, ale za to si asi muzu sama. Vubec se nedokazu setrit. Minuly tyden jsem ujela na kole 35km a pak me to pobolivalo. Nepsala jsem Juwel z financnich duvodu, ale az dostanu prvni vyplatu, tak to zkusim a dam vedet.
pro kalo a ostatní
bubacek
| 10. 7. 2009 19:30
Zdravím děvčata , dva měs. po LAHV děl.
Dnes jsem byla také na kont., vše je .Včera jsem dobrala prášky na mykozu, tak doufám, že už to snad bude dobré. Někdy si říkám, že slipovky snad budu nosit až do důchodu. Je to fakt unavující. Jinak mě doktor nechal ještě doma. Ale řekla jsem mu, že bych možná od srpna už skusila do práce. Snad už bych to mohla zvládnout.
Mám trošku obavy ze zátěže, ale doktor mi řekl, že po3 měs. už by to mohlo jít. Tak uvidíme.

Kalo, ta tvoje doktorka je tak trošku necita, když tě posílá do práce i když máš bolesti. Vždyd je ženská, měla by vědět jaké to je.Přeji ti aby bolesti brzy ustali a aby jsi byla v pohodě a zdravá.

To samozdřejmě přeji všem co jste tady. Těm co už to máte za sebou a jste ještě doma, jako já, přeji rychlé zotavení. Těm co již pilně pracují, at se v práci daří.
A těm co čekají, at to čekání uteče co nejrychleji a vše dobře dopadne...nebojte se.
Přeji všem...krásný víkend ...
pro kalo..
Geminia
| 10. 7. 2009 15:01
Ahoj Evi,
tak vítej mezi námi uschopněnými. Šetři se a opatruj.
Krásný zbytek dne a víkend přeji všem.
Alena
pro Kapujdu
Japo
| 10. 7. 2009 09:07
Zdravím, doufám, že jsi po operaci OK, já jsem byla vloni v říjnu řezem - vše ven, musím říct, že nelituji. Jsem OK, i bez hormonů zvládám dobře. Strašně se mi ulevilo.Tímto zdravím všechny a věřte, že se vše časem srovná. Jestli Kapujdo ještě chodíš do diskuze, chtěla bych se ti zeptat, jestli jsi oslovila Evku Juwel a jak jsi byla spokojená. Náhodou jsem to objevila v diskuzích. Jarka
pro Geminii a pro všechny
kalo
| 9. 7. 2009 23:34
Ahoj Alenko, ahoj děvčata.
Dnes jsem byla na kontrole, krev v pořádku, zánět se nepotvrdil. Jen nevím, proč jsem musela brát další antibiotika.....
Bolesti-nebolesti, doktorka mě od pondělí uschopnila.
Takže po 9. týdnech hojení se s Vámi loučím a vracím zpět do reálu.
Když bude chvilka, nakouknu. Slibuji.
Mějte se hezky!
Eva
Pro saskia
SMUTKA
| 9. 7. 2009 19:26
Ahoj.
Popíši ještě jednou co se mi přihodilo. Myomy mám dva, které prorůstají. Měla jsem je od 34.let. Nyní jsou větší, a na vaječníku nádor, který je do půl dělohy. To lékaře znepokojilo. Doba na operaci nebyla dlouhá. Já jí prostě zrušila. Navíc jsem den před nástupem dostala menstruaci. Takže, když už budou dělat jeden zákrok, dají pryč i myomy. Ano, je to náročná operace. Ale pokud nádor nebude zhoubný a já pevně věřím, že nebude. Operace je naplánovaná takto. Jestli bude změna, a nádor bude zhoubný. Jistě vše mi vezmou. Co se týká, že bych tak dlouho nečekala, dnes si můžeš říct, jestli operaci chceš nebo ne. Pěkný dny a užívejte si léta.
pro SMUTKU
saskia
| 9. 7. 2009 08:43
Promiň, jsem popleta, psala jsi, že ti budou odebírat jen myom a dělohu nechají. Ale stejně, asi jsi u dobrých lékařů, většina se se záchranou dělohy zabývá, jen když chce žena ještě děti. Prý je vyjmutí myomu dost náročná operace. Aspoň to jsou moje zkušenosti.
Ještě jednou zdravím
pro SMUTKU
saskia
| 9. 7. 2009 08:35
Ahoj, jen se chci zeptat, proč ti chtějí dělohu vyoperovat, když nemáš potíže. Jak jsem se dočetla, myomy má více než třetina žen a pokud nedělají potíže a rychle nerostou, jen se sledují. U vaječníku je to něco jiného, tam je opatrnost opravdu namístě.
Přeju ti , a't jsi brzo fit. A neboj se, u mě také vše dobře dopadlo a u tebe dopadne taky. Kdyby se lékařům něco nezdálo, určitě bys na operaci tak dlouho nečekala.
pro SMUTKA
Geminia
| 9. 7. 2009 07:58
Ahojky,
nic se neděje . Já toho tady někdy napíšu až moc, když se dostanu po delší době, pak je to možná nesrozumitelné .
To je fakt k vzteku, když problémy nemáš žádné, jen ten blbý nádor.. Věřím, že to je jen planý poplach, že bude benigní, udělají s ním krátký proces a tobě všechno co má zůstat, zůstane. Moje mamka měla taky myomatickou dělohu, takže dcerka se asi taky má na co těšit .
Takže držím pěsti, dej vědět, kdy nastupuješ, budeme gejšovat (to tak říkáme v jedné partě lidiček, když na někoho moc myslíme a držíme palce, pěsti, co potřebuje)
Ahoj a přeji pěkné dny Alena
Pro Geminia
SMUTKA
| 9. 7. 2009 06:35
Milá Alenko.
Tady jsem Tě špatně pochopila já. Myslela jsem, že píšeš o přechodu normálním. Vím, že myom je nezhoubný nádor. Ty jsi měla potíže, já žádné. V rodině to nemá nikdo. A nebýt nádoru na vaječníku, žádná operace by nebyla. Zdrav se a opatruj . I.
Pro J.
SMUTKA
| 9. 7. 2009 06:28
Milá J.
Jsem ráda, že operaci máš v termínu. Nemusela se posunout. Holky Ti napsaly toho dost. Tak alespoň víš nějaké imfo. Budu na Tebe myslet. Vše dopadne dobře. . Já dnes konečně budu vědět také nástup. Ať to máme za sebou. .
pro J.
Geminia
| 8. 7. 2009 23:15
Ahojky,
u příjmu ti sice něco povídat budou, ale je toho tolik, že nebudeš vnímat.. hlavně moc nepřemýšlej nad tím, co všechno se při operaci může pokazit.. je to zbytečné, já když to četla, chtěla jsem utéct , ale bez seznámení s riziky se žádná operace nekoná a když nepodepíšeš, neoperují a člověk si tím nepomůže. Takže vnímej jen věci, které jsou pro tebe optimistické, všechno bude OK.
Co se týče vložek, některé nemocnice požadují pouze jejich erární vložky (ví prý jak sají a podle toho odhadnou dílu krvácení), takže pokud tam budou svoje klidně ušetři. Jogurty se ti budou hodit, ale hlavně ty přírodní. Jinak co se týče jídla, nejez po operaci nic, kromě toho, co vám budou dávat! Pokud už jogurty, tak si klidně vezmi svoje.. Jinak myslím, že je nemusíš tahat sebou hned na začátek, protože skoro 3 dny budeš o hladu.max.čistý vývar.. Já osobně nejedla nic navíc, naopak jsem někdy nesnědla všechno a taky jsem v nemocnici něco shodila a bylo mi fajn.. spíš si vezmi s sebou nějaké vody na pití, džus k ředění, nemocniční čaj se dá pít den dva a pak se mi už stahoval žaludek
Dvojčátka po návratu neudeš moct chovat, určitě už váží dost, tak až po delší době budou moci k tobě přisednout, rozhodně je netahej a nezvedej, jen by sis ublížila.. to se prostě nic nedá dělat.. Jejich maminka jim to musí vysvětlit nebo ty, jako správná babička to určitě podáš zajímavě.. můžou ti foukat na ránu (na jizvu), ale až bude vypadat líp, aby se zpočátku nevyděsily

K té jizvě, koukala jsem, že už mi hodně zbledla, parádně se ztrácí , jen na jedné straně, kde byl drén, mám růžový flíček..
Mějte se fajn, kdybys ty nebo kdokoli jiný něco potřeboval vědět, napište.
Ahoj Alena
pro J
kalo
| 8. 7. 2009 21:05
Ahoj milá J.
Vůbec Ti nezávidím to čekání, ale neboj, taky jsme tím prošly. A teď jsme tady, abychom Tě povzbudily.
Tak se ptej, co Tě ještě zajímá. Moc nespoléhej, že Ti něco víc řeknou při příjmu. Možná Ti dají podepsat nějaké papíry-souhlas s operačním zákrokem a s anestézií.
Uvidíš. Hlavně klid a pevné nervy.
A neboj, vnoučata dvojčata počkají než se jim babička zahojí.
Eva
pro Gemini
J
| 8. 7. 2009 19:53
Tak to mám za pár. Mám nakoupené jogurty, kompoty a vložky. Už aby to bylo za mnou. Mám roční vnoučata dvojčata - kluky -nevím jak jim vysvětlím, že je nemůžu chovat a nosit jako dřív. Ale to se upraví.
Já jsem byla na vyšetření u gyn. ten mi po sonu řekl, že mám ty myomy a že půjdu na operaci. Pak jsem byla v nemocnici a tam mi dali termín. Nikdo mi nic nevysvětlil a já jsem byla poněkud mimo a na nic jsem se nezmohla. Uvidím, co i řeknou při příjmu v pondělí. Tam se snad dovím, co se mnou budou dělat.
Díky za informace a rady.
J.
Pokrač. pro SMUTKU
Geminia
| 8. 7. 2009 13:42
Tedy předpokládám, že šlo o to pocení
Jinak myomy jsou vlastně nezhoubné nádory, to píšou i v článku, co jsi doporučovala J.
A.
Pokrač. pro SMUTKU
Geminia
| 8. 7. 2009 13:42
Tedy předpokládám, že šlo o to pocení
Jinak myomy jsou vlastně nezhoubné nádory, to píšou i v článku, co jsi doporučovala J.
A.
Pro SMUTKU
Geminia
| 8. 7. 2009 13:39
Ahoj, ale já to psala v souvislosti s námi staršími. Kolem 40 se tomu říká, že se jedná o předčasný přechod, ale přechod to není, protože třeba jen špatně fungují vaječníky , tudíž něco není v pořádku. To se ostatně může stát i mnohem mladším.
Proto taky mladším ženám, než je 45 dávají automaticky hormony pro udržení hormonální hladiny.
Pokud je nádor nezhoubný, tak je logické, že ho odstraní, ale ostatní ti zůstane. Psala jsem v souvislosti s tím, co dělají když je nádor zhoubný a nemusí být taky pravidlem, ani všichni doktoři nemají stejný názor.
A že se myomy dělají pořád, to si buď jistá. Pokud je děloha myomatická, dělají se myomy opakovaně (to bylo i u mě, v mládí, ale to se nějak ztratil, v těhotenství, problém s porodem, ped operací hned několik myomů.. a jakou dělaly paseku, to už jsem tu psala. Myomy nejsou jako když si zlomíš nohu x-krát, ty prostě mají tendenci se tvořit často a opakovaně, pokud má k tomu žena dispozice. To nemám ze své hlavy, ale vyčtené a odposlechnuté od doktorů, ze zkušeností kamarádek.
A rozhodně jsem netvrdila, že můj názor je vzít vše.. však jsem si sama řekla o ponechání vaječníků.
Možná jsem se neúplně vyjádřila, ale psala jsem včera příspěvky pozdě v noci..
Takže ti přeju, aby nádor byl nezhoubný a vše ti zůstalo, OK?
Měj se fajn.. Alena
Pro Geminia
SMUTKA
| 8. 7. 2009 12:46
Milá Alenko.
Tady jsi bohužel na omylu. Nejprve jsem si myslela, že ve 40.letech i přechod může být. Někdo dýl, někdo dřív. Lékař řekl, žádný přechod. Je to, že vaječník nefunguje jak má. Ale za názor děkuji. . Já operaci podstoupím, tak jak mi profesor řekl. Myomy se vyřezají, nádor odstraní. Máš vlastní názor, nechat si vzít vše. Já to vidím jinak. Takže, pokud nádor nebude zhoubný. Vše mi zůstane. Přeji Ti moc zdravíčka. I. . A řeči, že se myomy mohou udělat opět, ano máš pravdu. Je to tak, i nohu si můžeš zlomit dvakrát.
Pro Elisheva
Geminia
| 8. 7. 2009 00:23
Ahoj děvče, tvů problém je zapeklitý, je mi líto, že nemáte miminko, ale nevím, zda rada doktora s umělým oplodněním je k věci, většinou jako na potvoru se nepovede na poprvé a spíš záleží na to jak velký a v jakém stavu je tvůj nádor.
V tom ti asi žádná z nás neporadí, to budeš muset asi nechat na doktorech. Ještě si přej a my s tebou, aby se třeba spletli nebo hormony nějak vývoj zpomalily, ale tvoje zdraví ej nejdůležitější... a pokud najdou u ženy nádor blízko ženských orgánů, vyndavají všechno, protože mají zkušenost, že nádory nejradši putují po těchto orgánech. V nemocnici byla se mnou mladá paní, v tvém věku, sice už 2 děti měla, ale o to horší byl pro ni nález nádoru. Jablonecká nemocnice ho rok a půl zanedbala, přišli na něj náhodou jinde, při jiném vyšetření.. byl v podpaží.. vyoperovali, ale za půl roku doputoval k ženským orgánům, byla zrovna v nemocnici se mnou, když jí brali dělohu i vaječníky.. doufám, že je paní v pořádku, když má 2 děti

Jak jsem psala J, je třeba se doktorů ptát, nechat si vysvětlit možnosti léčby, operace.. musí se, kruci, už konečně naučit jednat s námi jako citlivými bytostmi a ne nějakým kusem na operaci.. Poraď se třeba ještě se svým gynekologem nebo si zajdi za psychologem.
Měj se líp a opatruj se, budeme ti držet pěsti, aby vše dopadlo dobře.. hlavně pro tebe
Alena
Zdravím všechna děvčata..
Geminia
| 8. 7. 2009 00:14
No tak bohužel kontrola na gynekologii nedopadla tak, jak jsem si přála, granulace jizvy zůstala.. zůstal mi tam prý jeden "cancafourek na ocásku" (tak to popsala paní doktorka lidsky) asi jako minipolyp, prý se jizva hojila rychle, zánětem.. stehy už nejsou, jen ten prevít mrňavej tam zůstal.. žádné problémy nemám, ani při ***u, ale prý by to mohlo někdy nastat.. Dřív se to prý dělávalo ambulantně, ale dnes to na poliklinikách dělat nesmějí, tak se posílá do nemocnice, šlo by i bez anesteze, jen by to štíplo, tak uvidím, na co je ukecám, jestli to tedy půjde
No tak musím zavolat do Vojenské a objednat se na seškrábnutí. Prý to bude možná až po prázdninách, teď mívají jen akutní operace a jsou dovolené.. no ne že by mi to vadilo
A jak jsem psala o té mykoze, tak to po aplikaci Femigelu ustalo, takže žádný problém.
Opatrujte se děvčata, ještě zaskočím než se začnu toulat o dovolené
Hezké léto a odpočívejte Alena
pro J
Geminia
| 8. 7. 2009 00:08
Mě při předoperačním zjistili, že se mi rozsypal celý organizmus - anémie, vylítl mi cukr, tlak.. tak jsem začala brát prášky na tlakl jednou museli změnit, protože jsem myslela, že po jedněch umřu, ale doktorka na anesteziologii v den před operací mi říkala "nebojte se, při operaci si tlak upravíme, zvýšený tlak může být dlouhodobější stav, přece vás kvůli tomu nenecháme znovu tráput". Den před tím mi jiná anestezioložka řekla, že s tak vysokým tlakem mě operovat nemůžou, jsem se málem sesypala.. ale řekla jsem si, že v nemocnici musím zůstat a dělat všechno pro to, abych měla klid.. Jinak ještě měsíc, dva před operací jsem měla pořád 130/80, pak mi vylítl na 155/90
Pro zz
Geminia
| 8. 7. 2009 00:01
Samozřejmě, zdraví je přednější, jsi ještě mladá, tak o to víc.. a tušila jsem, že to bude za nadstandard. Lázně si užij a vrať se omlazená a úplně v pohodě.
Krásný pobyt Alena
Pro J - špinění
Geminia
| 7. 7. 2009 23:57
Tak já jsem špinila jen občas, tak 10-14 dní a to ještě ne pokaždé, spíš po námaze..ale taky ej to individuální.. a používala jsem ty nejtenší slipové vložky, prodyšné, tampony jsem nepoužívala ani dřív.. moje silná menstruace by to asi nepobrala
Pro J
Geminia
| 7. 7. 2009 23:53
Ahoj, jeslti jsi měla myomy, tak jsi na tom asi byla jako já, silné krvácení, anémie nebo tlak při sezení.
Ničeho se neboj, je nás houfy, co dělohu nemáme..
Vaječníky ti budou nechávat nebo brát taky? Mě je nechaly, protože byly úplně v pořádku, někomu automaticky berou, zda nechat nebo vzít někdy neví ani sami doktoři a pak si urči sama.. já podepsala před operací, že vaječníky které budou plně zdravé, budou ponechány.
Pokud máš ještě nějaký konkrétní dotaz, ptej se, od toho jsme tady. Budu se snažit ještě tento týden tady zastavit
Ahoj Alena
Pro J - dotaz
Geminia
| 7. 7. 2009 23:48
Ahoj, milá zlatá, musíš se ptát, asi ještě nejsou všude doktoři naučeni s pacientem mluvit. Vwe Vojenské nemocnici tedy jsou skvělí, ale já se přesto vyptávala i na věci, na které měli někdy problém odpovědět
Určitě by ti měli říct, jakým způsobem tě budou operovat nebo se tě můžou zeptat, jak bys chtěla ty - někde dají na výběr, jindy vyberou piodle fyzických dispozic pacientky či zdravotního problému:
http://www.gyn.cz/tree.php?up=4 - rozdělení na typy operací

Laparo: http://www.gyn.cz/tree.php?…
Abdominální HST (břichem):
http://www.gyn.cz/tree.php?…
A ptej se, neboj si říct o léky proti bolesti po operaci, nesmíš se dát. Někde je dávají automaticky, někde asi ne.
Přečti si dozadu naše poznatky, co jsme dělaly. Hodně pij, snaž se brzy rzohýbat tělo a trávění a větříky
Budeme držet pěsti.. Alena
Abdominální hysterektomie pro DanaP
Geminia
| 7. 7. 2009 23:38
těžké věci bys něměla určitě zvedat 6 neděl, ale doktorka mě doporučovala nejlíp půl roku.. a vůbec po této operaci se zvedání hodně těžkých věcí vyhýbat i do budoucna.. nevím, proč se nemáš předklánět, ale asi je to stejné jako u natahování nahoru, abys nějak nepotrhala jizvu nebo šití uvnitř. A cvičit asi nejdřív po 6 nedělích, ale spíš podle toho jak se budeš hojit a dovolí doktor, to je asi individuální.
Přeji bezproblémové hojení Alena
Pocení
Geminia
| 7. 7. 2009 23:34
Ahoj děvče,
to pocení předpokládám patří k přechodu, alespoň já to tak beru.. někdy to jde, někdy jsem mokrá jako myš, ve dne nebo v noci..
Ničeho se neboj, jsou horší a bolestivější problémy a operace.
Měj se hezky Alena

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
helena.07
9. 6. 2025 09:30
14478
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
Alka...
10. 6. 2025 07:37
73466
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12