Diskuze

Zpět na výpis diskuze

Hysterektomie

Diskuze

pro viamalka
saskia
| 17. 6. 2009 08:02
Při mojí operaci jsem předem podepisovala souhlas s rozsahem výkonu.
Domnívala jsem se, že je to nyní standardní postup, který musí být všude dodržován. Je pravda, že při endometrioze se často odebírá vše a hormony se nedoporučují, pokud se ji nepodaří ze všech orgánů odstranit při operaci. Mně lékař řekl, že po operaci se při endometroze předepisuje Tibolon, což není estrogen. Jak ovšem působí na prsní žlázu, nevím. Má chránit před osteoporozou a snižuje klimakterické problémy. Zkus se u mammologa zeptat, třeba by ti krátkodobě pomohl.
pro 2DNR i ostatní
kalo
| 16. 6. 2009 22:30
Článek pana docenta Tošnera mě zaujal už dříve.
Taky si pořád kladu otázky, zda neselhala prevence a nebylo možné hysterektomii předejít.
Dokonce jsem panu přednostovi napsala osobně e-mail a z jeho odpovědi cituji:
"...prevence myomatózní dělohy není bohužel stále známá stejně jako příčiny tohoto onemocnění. Existuje sice několik teorií, ale vždy jde jen o nepotvrzené úvahy. Odstranění dělohy je výsledkem posouzení stavu každé jednotlivé pacientky a rizika, které je pacientka schopná nést. Jde o přibližně 0,5 % případů, kdy se z myomu stává sarkom - zhoubný nádor. Podrobně jsem problematiku myomatózní dělohy zpracoval pro nakladatelství Verlag Dashofer v roce 2005 Program kvality a léčebných postupů ISBN 80-86229-29-7. Od té doby se nic podstatného nezměnilo..."
poradna na myomy
kalo
| 16. 6. 2009 22:06
Doc.Mudr.Michal Mára, CSc. se zabývá léčbou děložních myomů a můžu ho jen doporučit.
Osobně jsem navštívila jeho poradnu vloni v létě. Za vyšetření i za cestu do Prahy jsem musela zaplatit, ale nelituji. Pomohlo mi to v rozhodování.
Eva
hysterektomie a hormony
viamalka
| 16. 6. 2009 19:12
Mě se můj doktor před operací ptal, jestli chci vaječníky ponachat nebo
ne. Koukala jsem na něj jak blázen, proč se mě na něco takového ptá. On
je snad lékař a musí podle zdravotního stavu vědět, co odejmout a co
nechat. Žádné pro ani proti jsem z jeho úst neslyšela. Rozhodla jsem se
tedy pro ponechání vaječníků. Po operaci mi však bylo sděleno, že mi je
odebrali. Nebylo to prý v současné době úplně nevyhnutelně nutné, ale
do půl roku bych tam prý byla znova. Tak pokud je to takto, tak jsem
ráda, že už je nemám. Opravdu by se mi tam znovu jít nechtělo a ještě v
tak krátké době. Hormony však užívat nemůžu a to hned ze dvou důvodů -
jednak jsem měla nezhoubný nádor v prsu a při nynější operaci mi byla
zjištěna nějaká endometriosa, při které je hormonální léčba rovněž
zakázána. Tak nevím. Hlavně mi vadí, že jsem se o tom dozvěděla, až
když jsem se po nějakém doplnění hormonální hladiny ptala. Vadí mi, že
lékaři sami od sebe podávají tak málo informací. Na všechno jsem se
musela zeptat. Mnohé otázky mě ani nenapadly, protože o nich třeba ani
nevím. Myslím si, že lékař by každé pacientce měl říct, co se během
oprace zjistilo a jak se v jejím konkrétním případě bude pokračovat.
Operací přece péče o pacientku nekončí! Ale to bych toho asi chtěla
mnoho.

Jinak jsem po operaci 8 týdnů a taky ještě nejsem na 100% v pohodě.
Pokusila jsem se pověsit pár kousků prádla a hned mě bodalo v
podbříšku. Tak uvidíme. Na kontrolu jdu příští týden.

Všem přeji brzké uzdravení a bezproblémový další život po hysterektomii.
Těžké rozhodování !!
SMUTKA
| 16. 6. 2009 18:06
Děkuji za články. Je opravdu těžké rozhodovat se, jakou operaci zvolit. Je pravda, že myomy se mohou udělat opět. Cysty také. Moje nervy pracuji o moc více. Operace je odložena. Dostala jsem to, nové datum neurčila. Moje psycho. je na bodě mrazu. Mám strach jako každá jiná zvás. Čtu si stále Vaše články. Budu ráda, až vše budu mít za sebou. Stejně se ukáže, co mi udělají-až se břicho otevře. Pěkný den. Všem holkám. Brzy se dejte dohromady.
pro mmmm
saskia
| 16. 6. 2009 15:53
Milá mmmm, na tvém místě bych hormony užívala a netrápila se. Přečti si tento článek:
http://www.gyne.cz/…/2004/104cl3.htm
Držím ti palce.
pro mmmm
hella
| 16. 6. 2009 14:19
Milá mmmm, vůbec se neomlouvej, ani se neobviňuj, že jsi "poseroutka". Ono to na člověka někdy všechno dolehne. V poslední době jsme prožily dost negativního. Nejprve vyřčená diagnoza, pak čekání na operaci, stres, operace samotná, bolest a pomalé hojení. A ten skvělý pocit, že už to mame zcela za sebou a že už jsme úplně v pořádku, také stále nepřichází a když k tomu připočteš ještě náhlý hormonální výkyv, tak není divu, že se necitíš zrovna nejlépe. S každým "cvičí" hormony jinak. S někým více s někým vůbec. To je stejné jako u přirozeného klimakteria. Některá žena ani neví, že jím prošla a některé ženy mají těžké psychické i fyzikcké problémy. Co se týká těch prášků, ještě si můžeš pročíst na internetu různé diskuze na toto téma. Možná by ti pomohly, stejně jsko pomohla tato diskuze nam všem tady. Také existují poradny, kam se můžeš s tímto problémem obrátit na odborníky. Možná dokonce i telefonicky. Každá rada má svou cenu (i ta blbá), aby si člověk mohl utvořit nějaký ucelený názor na celou věc.
A ještě jeden poznatek. Mám známou, která bere HST jen asi 10 nebo 12 dni v měsíci a pak bere jen přírodní preparáty. Až budu mít možnost, tak se jí zeptám na podrobnosti. Jinak ale ve svém okolí jsem od nikoho jiného o této variantě neslyšela ani nečetla.
Jo a to přirovnání k někomu, kdo se má mnohem hůř, nebyla forma výčitky. Spíše jsem tě chtěla povzbudit. Já mám také občas "spatné nálady" a vždycky si musím říkat, že je ještě pořád dobře a že se musím vzchopit, abych zvládla, kdyby náhodou bylo ještě hůř. A to mi vždy trochu pomůže.
Tak se měj moc krásně a zase někdy ahoj h.
pro hellu
mmmm
| 16. 6. 2009 13:19
Moc děkuji za slova pochopení a útěchy. Dnes je mi mnohem lépe. Spala jsem sice zase blbě, ale to bude nadlouho,než se to spraví.........Máš pravdu, že se někdo má mnohem hůř než já a že možná ani nenaříká. Stydím se ,že jsem taková poseroutka a že to tak blbě snáším. Budu se snažit být víc optimistická....Ty hormony zatím snáším velice dobře, nic mi po nich není. Tak kéž by mně pomohly. Polykání prášků mě nijak nezatěžuje a nijak mi to nevadí, ráno ho spolknu a je to.Spíš mě to deptá psychicky, to je u mě celý problém. Ale dost jsi mě uklidnila,díky, a třeba, když se tomu nebudu tak bytostně bránit, bude to jen ku prospěchu.
hysterektomie
saskia
| 16. 6. 2009 11:46
Hello, s tvým příspěvkem naprosto souhlasím. Bohužel lékaři hysterektomii někdy doporučují i ženám s myomy, které velké problémy nemají a jsou ve věku kolem 50 let . To myslím měla 2DNR na mysli.
Zároveň doporučují i preventivní odstranění vaječníků, s tím, že už stejně jejich funkce vyhasíná. Je to sice pravda, ovšem kvalita života se pak opravdu může operací zhoršit. Mezi přirozenou menopauzou a operativní je velký rozdíl a nelze říci předem, jak bude tělo reagovat.
Rozhodnutí je opravdu na každé z nás, problém vidím pouze v často jednostranné informovanosti pro/proti.
pro nadenu
hella
| 16. 6. 2009 11:05
Ahoj Naďo, jak píšeš, tady je každá rada drahá, ale někdy si přečti příbakový leták na obyčejné léky, které se dají koupit i bez receptu. Já jsem teď např. dobrala antibiotika a také jsem se tam dočetla hrozné věci. Ale jednou mi někdo říkal, že farmaceutické firmy tam vypiší i ty nejméně pravděpodobné vedl. účinky, aby se do budoucna chránily proti připadným žalobám a poté prohraným soudním sporům o náhrady. Tak nevím. Člověk si musí stejně na všechno utvořit svůj vlastní názor a jím se řídit.
Já na tvém místě bych asi o HST uvažovala ( jsi ještě mladá) pokud nemáš přímo nějaké kontraidikace (já jsem si vaječníky ponechala, protože HST je pro mě nevhodná - problémy s prsní žlázou). Četla jsem, že vedlejší účinky se hlavně projevují až po delším užívaní (více jak 5 let) Zkus si vyhledat na internetu nějaké nejnovější studie o HST, pak snad bude tvé rozhodování o něco snažší. Po hysterktomii se může brát pouze čistý estrogen, což je výhoda. A může to být jen na čas. Třeba rok nebo dva. Já sama s HST žádné zkušenosti nemám, jak jsem již uvedla, ale mé kamarádky mají celkem bohaté zkušenosti a když si našly tu, která jim vyhovovala nejvíce, dost si to pochvalovaly. Pokud budeš mít čas, podívej se třeba také na diskuzi na téma HST nebo klimakterium. Píší tam ženy , stejně jako do této diskuze, o svých zkušenostech a pocitech. Možná by ti to také pomohlo při tvém nelehkém rozhodování.
Ať již se rozhodneš pro jakoukoliv variantu, přeji ti hodně štěstí a phody. h.
pro 2DNR
hella
| 16. 6. 2009 10:18
Ahoj 2DNR, určitě máš pravdu v tom, že peníze hrají, bohužel, i ve zdravotnictví velkou roli. Ale zase na druhou stranu je fakt, že když má žena na děloze myomy a na vaječnících cysty je velká pravděpodobnost, že i po jejich náročném odstranění se budou tvořit znovu.
Já sama jsem po odstranění dělohy (28.4. - LAVH) a byla to mnohem náročnější operace než jsem si zprvu myslela. Ač již uběhlo 7 týdnů, stále se necítím úplně v pořádku.Ale nevím, kdybych měla možnost se před touto operací rozhodnout, zda odstranit celou dělohu nebo jen myom, jestli bych se rozhodla pro to méné radikální řešení (děti již rozhodně neplánuji). Nechtěla bych teĎ být po operaci a přemyšlet o tom, zda se mi opět udělá nový myom nebo né a zda budu mít zase před sebou stejné problémy (včetně operace, která by mě určitě čekala znovu). Pokud se ženy po odejmutí dělohy zotaví, můžou většinou úplně v pohodě žít i nadále plnohodnotný život, aniž by se to nějak negativn projevovalo (znám spoustu případů ve svém nejbližším okolí).
Jiná věc je samozřejmě odnětí vaječníků., které funguljí, i když omezeně, i v pozdějším věku. Ale k odnětí vaječníků je třeba souhlas, takže každá žena o si tom může rozhodnout sama. Je to těžká volba a byla těžká i pro mě v době, kdy jsem se sama rohodovala. Mám, bohužel ve svém nejbližším okolí případ, kdy dvě sestry podstoupily kolem 50 let hysterektomii. Jedné odebrali vše (stále žije, je jí téměř 80 let) druhé pouze dělohu. O 12 let později zemřela na rakovinu vajeníku.
I přesto jsem se rozhodla si vaječníky ponechat. Nemám zatím problémy, které zde uvadí děvčata, kterým vaječníky odebrány byly , ale zda to byla správna volba ukáže až čas.

Napsala jsem pouze svů názor a nechci tím nikoho ovlivňovat při jeho rozhodování.
Měj se moc krásně. h.
hormony
MajdaK
| 16. 6. 2009 07:46
Totální hysterektomie břichem - 19/3/2009.
Protože již plně pracuji, nedostanu se na stránky tak často, ale když se sem dostanu, přečtu všechny články, které tu za tu dobu přibyly. Protože mám problém s vlasy (již před operací), docházím pravidelně do Vinohradské nemocnice na kožní oddělení, kde se tímto problémem zabývají. Byla jsem na kontrole, kde jsem řekla doktorce, že jsem nyní bez vaječníků a co tedy mohu očekávat v této oblasti. Ona se vyjádřila, že když jsem neměla onkologický problém a jsem mladá (46) na to, abych zůstala bez hormonů,( kdyby mi bylo o deset let víc, že by to nechala) ale že si myslí, že hormonální substituce je zde na místě. Kromě občasných návalů přes den, které se dají hravě zvládnout, mívám občas závratě, nejsou to velké závratě, abych sebou někde plácla, ale takové to lehké motání, jak kdybych byla lehce "ovíněná", k tomu můj nízký tlak - tak to je pro mne docela nepříjemné, to opravdu nemám ráda. Ty závratě jsou psány jako další možný problém při odstranění vaječníků. Jsem 3 měsíce od operace a začalo mi to asi před týdnem, asi už mi došel zbytek hormonů v těle. Ještě počkám, půjdu na kontrolu na hematologii, kde se také poradím a pak se rozhodnu, jestli zajdu za gynekoložkou, která mi říkala, že případně něco vybereme. Deprese nemám, ale kdybych je měla mít, neváhala bych a šla si pro léky rovnou.
Majda
Pro Smutku i ostatní
2DNR
| 15. 6. 2009 19:16
Ten pan profesor asi patří bohužel k výjimkám. Většina doktorů volí u žen od určitého věku hned radikální řešení. Našla jsem článek, kde se píše o různých způsobech provedení hysterektomie a kdy je který vhodný. Možná vás to bude zajímat. Je dobré si k jeho četbě vzít slovník lékařské terminologie, ale je to fakt zajímavé. Odkaz je: http://www.gyne.cz/…/2003/103cl1.htm
Myslím, že při jakékoli operaci je nejprve nutné zvážit, zda je opravdu nutná. Člověk pak líp snáší případné negativní důsledky. Konkrétně o hysterektomiích jsem už párkrát četla, že se dělají dost často bez závažných důvodů.
Nedávno jsem četla zajímavý článeček, kde se píše, že na množství prováděných hysterektomií může mít vliv i to, že je to prostě pro nemocnice finančně výhodné. Článek se jmenuje "Jaká je moc zdravotnického průmyslu?" a dá se číst bez slovníku cizích slov. Stačí zadat název článku a bude to hned první nalezený odkaz.
Mějte se hezky
pro viamalku i ostatní
kalo
| 15. 6. 2009 19:14
Taky uvažuji o lázních. Doktorce jsem to hned po operaci řekla a ona že se domluvíme, až se zahojím. Pokud si budu platit ubytování a stravu, že problém nebude.
Jo, jo, kde jsou ty časy, když se jezdilo do lázní po téměř každé operaci a na nemocenskou.
Jestli máte některá lázně už za sebou, čekáme na Vaše odpovědi.
Eva
pro mmmm
hella
| 15. 6. 2009 17:23
Milá 4m, je mi líto, že jsi v takovém rozpoložení, ale až se ti vyrovná hormonální hladina, budeš se cítit určitě lépe. Člověk si ale stále musí připomínat, že jsou mnohem a mnohem horší věci a že existuje hodně lídí, kteří by si to s tebou rádi vyměnili.
Co se týká HST, myslím, že nemá cenu, trvat na nějakých zásadách a při tom takhle trpět. Nemusíš ji přece brát dlouho. Třeba jen pár let a přejít na lokální HST (zaváděcí estrogenové tablety, které působí jen místně a zabraňují vysušování sliznic). Mám kolem sebe různé známé, které mají s HST bohaté zkušenosti a nejvíce si pochvalují tělísko, které se zavádí pod kůži. Myslím, že se tomu říká "rýže". Vydrží prý půl roku a postupně se z něho vylučuje malé množství estrogenu. Zeptej se na to svého lékaře, Je to mnohem pohodlnější, než polykat tablety. Každé ženě vyhovuje jiná HST. A když ji nebudeš brát extrémně dlouho, tak žádné velké vedlejší účinky nemá (existují různé studie, snadno je najdeš i na internetu). Také jsem četla, že ženy, kreré nemají dělohu, můžou brát jen čistý estrogern, což je výhoda oproti ženám s dělohou, které musí brát kombinovanou s gestagenem a ta má prý negativních účinků mnohem více.
Hlavu vzhůru. Bude určitě líp! Měj se moc krásně. Zdarví tě h.
A zase se ozvi.
kontrola po měsíci
nadena
| 15. 6. 2009 17:11
Krásný den,
dneska jsem byla na kontrole měsíc po operaci a zdá se být vše v pořádku.ALE!!! Prohlížela mne lékařka, která o mně nic neví a hned mi "nacpala" hormony - LADYBON.....zatím je odmítám brát.Přečetla jsem si nežádoucí účinky a polilo mě horko....to je strašný driák.Zatím mne trápí stálé bolesti hlavy, noční návaly a sem tam se trochu zpotím. Tady je asi každá rada drahá.Beru 3 týdny Sarapis a chci věřit, že mi pomůže, ale doktorka toho názoru není....CO MÁM DĚLAT!?!?!?!?
Děkuji za odpovědi
Naďa
pro hellu i ostatní
mmmm
| 15. 6. 2009 13:55
7týden po hysterektomii/všechno pryč/
tak děvčata nevím.....dneska mám příšernou depku, že jsem i v práci brečela, a brečeĺa jsem i do telefonu, když mi volala má 77letá maminka a to jsem fakt nechtěla ji děsit. Jsem totiž od čtvrtka na hormonech a nemohu se s tím moc smířit. Moje odhodlání hormony nikdy nebrat vzalo brzy za své.Ale fakt to bez nich nedokážu. Teda teď mi připadá, že to moc nedokážu ani s nima. Jsem za noc i 5 x vzhůru, strašně zpocená, pyžamo mám na sobě přilepené a nejhorší je, že mi pak dobu trvá než zase usnu. Ty návaly mám samozřejmě i přes den, ale to se zvládne lehce. Vadí mi jen, že se prostě nevyspím.Nevím, možná mě tak docela nepochopíte, ale já trpím panic.úzkostmi s nimiž se léčím.U této nemoci mě právě sužovala kromě jiných příznaků nespavost a tak to mám teď tuplovaně.A následně pak deprese..... Doktor mi napsal hormony Activelle. Beru je od pátku a tak si myslím, že to tělo ještě ani neví, že má nějaký hormon- tudíž,že to ještě nepůsobí.
Nechal mě ještě 14 dní doma, za což jsem mu vděčná, protože nevím, jak já budu po napůl probdělé noci ráno v 6 hodin vstávat. Moje psychika je úplně v pr........, protože mě v práci rozhodila úplná blbost -jen to, že jsem udělala blbě fakturu, napočítala jsem hodně za dopravu a chlap fakturu vrátil. Vůbec o nic nešlo,použila jsem omylem jinou sazbu- fakturu jsem opravila, sice je to trapas, ale nejde o život,že?.......... Ale v té chvíli mě to prostě v ykolejilo........
Takže plánuju, že půjdu v pondělí 29.6 do práce. Kromě těchto docela častých depresí jsem měla i velkou radost. Syn udělal přijímačky na dálkové studium bakaláře obor aplikovaná informatika a byl přijat!!!!!!!! A taky hodně drobných radostí:návštěva snachy,je jí dobře/je těhotná/, velká úroda jahod, kytičky a sluníčko, snažím se radovat z běžných věcí, jen mě to někdy přemůže a já se s tím nedokážu hned poprat a pak bulím.....a tak je fajn, že se můžu s mými pocity svěřit takto i vám..........
minko
SMUTKA
| 15. 6. 2009 09:12
Děkuji. Moc děkuji. Zavolám a poptám se. Pěkný den.
lázně
viamalka
| 15. 6. 2009 07:02
Holky, jedete některá do lázní?
PRO-2DNR
SMUTKA
| 14. 6. 2009 21:00
Moc děkuji za odkaz. To mi řekl pan profesor při prohlídce. Operace je prý náročná, kdy se vše vyřezává, ale dá se zvládnout. Pokud nádor na vaječníku nebude zhoubný. Je mi sice už 40.let, ale on říkal, že hyp. se opravdu provádí jen v nutném případě. Díky a zdravím také...operaci mám v plánu na podzim. Problémy žádné nemám. Jen trochu bolí břicho. Jiný lékař, opačný názor, musí se vzít děloha, možná vaječník. Jeho názor, vždyt děti už nechcete. Jistě dítě už nechci mám 21.letého syna. Ale proč dávat pryč něco, když to jde jinak. Všem brzké uzdravení.
pro bubacek
Keri
| 14. 6. 2009 13:25
Ahojky, dlouho jsem nepsala. Jsem po operaci 1.4. a stále doma, hlavně kvůli fyzicky náročné práci. Tahám i více jak 20, 30kg. Lékař mi řekl, že je má práce nevhodná.
Jinak mám dovoleno jezdit po rovince na kole, tak si každý den užívám vycházky na kole. Papa. Keri
jen myomy...
minka
| 14. 6. 2009 13:18
Ahoj, mám vlastní zkušenost, že se dá myom embolizovat-střašně to bolí a výsledek je nejistej. Já jsem 9.4. podstoupila LAVH a dneska už normálně funguju, včetně toho, že už týden každý večer běhám 2km na zlepšení kondičky, protože to co jsem v nemocnici shodila se mi moc rychle vrátilo . Jinak jsem ti chtěla napsat, že v nemocnici u Apolináře v Praze je speciální poradna na myomy a se mnou na pokoji ležela paní 32 letá - bez dětí a tý odstraňovali pouze myomy-měla jich asi pět cca po 2cm. Chodila k MUDr. Márovi - tady je na něj kontakt
http://www.myomy.cz/main.htm
a ten se tím zabývá v rámci jakéhosi rozsáhlého celosvětového programu. Já děti mám a tak nelituji, že jsem podstoupila hysterektomii, je mi fajn a všechny moje problémy zmizely . Jestli máš pochybnosti, určitě si zajdi ještě k jinému lékaři, je to lepší i pro vlastní psychiku. Držím palce ať se rozhodneš správně.
Pro Hellu, ale i ostatní
Blanche
| 13. 6. 2009 23:07
Dnes jsem překonala zase jedno poprvé. Poprvé od operace(8.4.) jsem jela na chalupu na motorce. Pořád jsme jezdili autem a manžel chudák se už tak třásl na motorku, že jsem mu navrhla, že to zkusím, protože jsme nejeli žádnýma polňačkama, vše proběhlo v naprostém pořádku, na zahradě jsem lehce pracovala a bohužel v tomto krásném počasí jsme se museli vrátit - úkoluje nás dcera.
Kam jsi mi psala zprávu, Hello? Zkontroluju profil.
Z Homolky mi zpráva o výsledku histol.přišla, ale doktorka jí nemohla najít. Posílají jí totiž společně s propouštěcí zprávou a pod ní byla skrytá.Přeju všem ,aby vám všechny problémy ustoupily, a čekatelkám čas, rychle utekl, protože opravdu,jak už se zde psalo, nejhnusnější je doba před operací.papa B.
Pro Smutku
2DNR
| 13. 6. 2009 20:13
Myomy i cysty na vaječníku se dají odstranit i bez radikální operace. Nemám praktickou zkušenost, ale četla jsem o tom před časem nějaký článek. V současnosti se to většinou nabízí jenom ženám, které ještě plánují děti, ale četla jsem i názor lékaře, že než se přistoupí k radikální operaci, měly by se využít jiné možnosti i u ostatních žen. Přece jenom hysterektomie je těžká operace a může mít nepříjemné následky. Měla by se provádět jen když už není jiné řešení. Jestli si vzpomenu, kde jsem to četla, tak tady napíšu odkaz. Názor dalšího lékaře určitě neuškodí a hlavně je dobré si najít co nejvíce informací, protože doktoři často všechno neřeknou. Srdečně zdravím.
operace odložena.
SMUTKA
| 13. 6. 2009 15:49
Ahoj všem.
Operace je odložena. Nástup měl být 17.6. jenže já to ještě nedostala. Volala jsem do nemocnice a setra se ptala, kdy ma napsat další termín nástupu. Nedokázala jsem říct, kdy !!!
K lékaři jdu až 9.7. Četla jsem tady články, že holky navštívily i několik lékařů. Udělám to také. Strašně se mi ulevilo. Ale vím, že musím operaci podstoupit. Holky máte někdo zkušenost, jen, že Vám myomy vyřezaly? Psala jsem, že mám nádor ještě na vaječníku. V nemocnici mi profesor tvrdil, že se dá vše vyřezat. Oprace ma být vedena řezem. Jsem z toho zmatená. Jiný lekař mi řekl, že se musí odstranit děloha..prostě, každý lékař říká něco jiného. Všem brzké uzdravení. SMUTKA
Viamalka a Emanuela
ecila
| 13. 6. 2009 13:22
Ahoj holky,jsem na to podobně s tím močením.Připadám si také že jsem mokrá.Tak se držte a pa ecila
Viamalka
Emanuela
| 12. 6. 2009 18:28
ahoj Viamalko,
já mám taky trochu divný pocit s tím močením, připadám si pořád mokrá, ale únik moči to není. A co se týče toho jídla, přesně jak říkáš, taky si připadám stále nedojezena ! Koupila jsem si nové dvoudílné plavky, tak se děsím, jestli budu přibírat, zda budu mít odvahu si je na sebe vzít.
Čauky
Ema
Emanuela
viamalka
| 12. 6. 2009 17:54
Ještě k tomu jídlu. V nemocnici jsem shubla 4 kila, vůbec jsem tam nemohla jíst. Teď mám taky stále na něco chuť a moc necítím pocit nasycení. Ten úbytek už mám zpátky a dokonce i něco navíc. Bojím se, že jestli to tak půjde dál, tak se brzy neunesu.
Emanuela
viamalka
| 12. 6. 2009 17:51
Já jsem taky po operaci 8 týdnů. Do práce ještě nechodím. Ty bolesti mám taky, hlavně na pravé straně, někdy v boku, někdy v podbříšku a z podbříška se to táhne do třísel. Taky mě bolívá v bederní oblasti. Urinal si kupuji na doporučení lékaře od úplného začátku a snažím se hodně pít, ale i s močením mám stále trošku problémy - neumím vysvětlit ty nepříjemné pocity, jen vím, že to není úplně normální.
Snad se to časem zlepší.
překvapení
bubacek
| 12. 6. 2009 17:33
Ahojky děvčata
po LAHV (děl.) 36den,
tak jsem dnes byla u p. doktora na kont. Všechno je v pořádku. Co mě ale překvapilo je, že mě chce poslat už pomalinku do práce. Asi od 1.7. Né že bych nešla, ale vzhledem k tomu, že v práci celích 8h tahám 10-15kg , někdy i víc , tak se docela bojím. Nevím jestly stačí 2 měsíce rekonvalescence abych mohla pracovat v plném nasazení. Můžete mi někdo k tomu něco poradit?
Mám jenom strach, že to třeba nezvládnu.
Mějte se krásně pp

Název diskuze
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
♥Jarka*Alice♥
12. 6. 2025 15:38
14489
Ondrej Prikryl
7. 6. 2025 17:18
3518
cudlik
12. 6. 2025 14:38
73483
rozvita.ruze
6. 5. 2025 05:55
441
vlasta kandracova
5. 5. 2025 23:48
8780
ajax4502
19. 10. 2012 16:28
5
Dana Zummerová
15. 4. 2025 19:30
279
Marie77
1. 11. 2015 22:42
34
Zuki1
20. 3. 2025 06:40
440
Uivatel_5412851
16. 3. 2020 18:38
24
Killinka
28. 5. 2010 17:33
217
thatsme
25. 2. 2014 16:07
59
Pavol Szentivanyi
21. 2. 2025 09:48
21
DaTu
19. 2. 2025 19:56
100
Ka hov
7. 1. 2025 15:24
20
Libuse Pavlisova
1. 1. 2025 17:07
16832
strelenkalenka
22. 12. 2022 08:28
198
mazlik
1. 9. 2008 10:25
12